Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:21

Kom op mensen.

Dit slaat nergens meer op. Gaan jullie nu echt blijven doordrammen over waar TS best op vakantie kan gaan om met dolfijnen te zwemmen? :') Alsof daar ooit iemand naar zou luisteren.

Kennen jullie de uitspraak: leven en laten leven?

Ik zou zeggen: laat het gewoon rusten, en laat dit topic vrij voor mensen die de foto's wel leuk vinden en dit ook willen melden.

HappyBuddha

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:17

Dankjewel! :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:21

Sorry maar wat mij betreft mag dit topic best sluiten. Ik heb alle reactie's doorgelezen hoor, wees maar niet bang ;)
Ik ga hier niet eens meer op reageren want volgens mij leest de helft niet eens wat eerder is gezegd. Jullie kunnen toch helemaal niet over de kosten oordelen van wat onze vakantie in Tunesië heeft gekost en wat een vakantie in Turkije kost? En bovendien hoeven jullie ook niet te bepalen waar ik heen ga op vakantie, dat is altijd nog mijn keuze. Maar jullie hebben met z'n allen mijn plezier wel zo verziekt dat dit van mij niet meer hoeft en ik ga hier ook niet meer op reageren, en hou die haat-pb's ook maar lekker bij jullie!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:24

Ach meid, wat jammer dat je die reacties niet gewoon naast je neer kan leggen. Ik zie een blij meisje die een mooie herinnering heeft. En eerlijk? Als 16 jarige dacht ik daar ook niet aan. Je ouders wouden je wat moois geven en dat is ook lief. Voor de meisjes die nu nog gaan is dit misschien wel een mooie les, maar achteraf commentaar geven op jou heeft geen zin. Je bent al thuis.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:27

vuurneon schreef:
Ach meid, wat jammer dat je die reacties niet gewoon naast je neer kan leggen. Ik zie een blij meisje die een mooie herinnering heeft. En eerlijk? Als 16 jarige dacht ik daar ook niet aan. Je ouders wouden je wat moois geven en dat is ook lief. Voor de meisjes die nu nog gaan is dit misschien wel een mooie les, maar achteraf commentaar geven op jou heeft geen zin. Je bent al thuis.

Klopt, bedankt. Maar dit is nou wat ik bedoel, en dan komt het er op neer dat ik alleen maar met mn vinger naar andere mensen wijs. Maar als nou eens een iemand had verteld van: Goh, heb je je er toevallig wel eens in verdiept hoe die dolfijnen daar komen etc. en anderen hadden daar aanvullingen op gegeven had ik dat prima gevonden. Nu zitten ze me af te zeiken op iets wat ik niet meer kan veranderen, hoe graag ik ook zou willen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:29

Dubbel inderdaad!

Ik heb eens een documentaire gezien over dolfijnen zwemmen, en daar moest ik echt bij wenen. Ik denk dat veel mensen het weten, maar toch omdat het zo een ervaring is er toch voor gaan.
En ergens snap ik dat wel.. het is natuurlijk een echte once in a lifetime ervaring.

Ik zou het nooit doen, puur omdat ik dit niet wil steunen. Het is nu gebeurt, en ts kan het niet terugnemen dus je kan er beter van genieten. :j
En hopelijk komen er gewoon strengere wetten. :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:31

Furrow schreef:
Dubbel inderdaad!

Ik heb eens een documentaire gezien over dolfijnen zwemmen, en daar moest ik echt bij wenen. Ik denk dat veel mensen het weten, maar toch omdat het zo een ervaring is er toch voor gaan.
En ergens snap ik dat wel.. het is natuurlijk een echte once in a lifetime ervaring.

Ik zou het nooit doen, puur omdat ik dit niet wil steunen. Het is nu gebeurt, en ts kan het niet terugnemen dus je kan er beter van genieten. :j
En hopelijk komen er gewoon strengere wetten, maar zolang de toeristen het steunen en er veel geld te verdienen is vrees ik er voor.

Klopt, en ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, en dat had ik wel gedaan als ik voor m'n vakantie had geweten dat ik ermee zou gaan zwemmen, en dan had ik het nooit gedaan.
Maarja soms zijn vooroordelen zo makkelijk voor mensen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:38

JOh, TS, je bent 16.
Ik ben 34 en stiekem vind ik het nog steeds een tof idee om zo met dolfijnen te zwemmen. Het is ook vrijwel de enige kans die je echt krijgt op interactie met dolfijnen. Hoe gaaf is dat.

Ik heb de luxe dat ik ze in het wild heb kunnen zien, en vaak ook. De behoefte om ermee te zwemmen is nu weg, maar anders had ik het misschien ook nog wel eens willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:41

Ontvang je werkelijk haat-pb's?

Jeetje wat voor mensen zitten er wel niet op bokt :=

TS als het een troost mag zijn, ik ben 25 en ook totaal niet op de hoogte van dolfijnenleed (tot nu toe dan...). Maar al doende leert men, toch? Zo heb ik enkele jaren geleden een pup bij een broodfokker gekocht, zonder te beseffen wat dat inhield.

Toen ik m'n pup kocht heb ik geheel op eigen houtje ontdekt wat voor vreselijke dingen zich in de wereld van de broodfok afspelen. Maar ik zat toen écht niet te wachten op een heel bokt dat mij van achter hun computerscherm even de les kwam spellen hoor, jezus...

Inlevingsvermogen hier = 0,0

Eerlijk gezegd zou ik er gewoon eens mee lachen :)
Hopelijk kan je alsnog genieten van je mooie foto's.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:43

Is toch hartstikke gaaf om met dolfijnen te zwemmen! Super ervaring voor TS en zoals aangegeven werd er ook een stukje educatie gegeven. Ik zeg geniet er van!

En ja, dieren worden gebruikt door mensen. Ja, dat gaat niet altijd diervriendelijk. Maar ik ben en blijf van mening dat je liever enkele exemplaren kunt gebruiken door o.a. zwemmen met dolfijnen, dierentuinen, knuffelhond etc. zodat mensen wel in contact komen met deze prachtige dieren.

Hierdoor krijgen mensen een gevoel bij deze dieren om ze ook voor de toekomst te beschermen. Als je ziet dat veel kids al denken dat melk uit de supermarkt komt en als je verteld dat het van koeien komt ze je raar aankijken dan is dat stukje wel erg belangrijk voor de toekomst van onze dierenwereld.

Dat daar dieren onder lijden blijf je houden en kun je wel verbeteren maar niet gelijk veranderen. Is in de mensenwereld trouwens niet anders. Hoe vaak gebeurd het niet dat een gehele klas straf krijgt terwijl één iemand een geintje uithaalt maar z'n bek niet durft open te trekken en de rest te bang is er van te zeggen. Zelfde principe andere situatie en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:44

Ja die ontvang ik werkelijk.
Ben ook nogsteeds ontzettend blij met de foto's!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:47

Nou zeg.. Natuurlijk is het sneu voor vele dolfijnen in gevangenschap, echter is TS inderdaad nog jong en is het zwemmen met een dolfijn wel hartstikke gaaf! Hartstikke lief van je ouders dat je dat gekregen hebt en gelukkig heb je een fijne vakantie en ervaring gehad.

Ik heb in Curaçao met dolfijnen gezwommen. Daar gaan ze regelmatig met de boot de grote zee op, ze zijn dan dus volledig vrij. Dolfijnen zijn echter dominant en hebben een territorium heb ik me laten vertellen, daardoor komen ze altijd graag weer terug naar hun eigen plek. De dolfijnen konden tijdens de interactie en het spelen ook gewoon wegzwemmen naar de grotere/andere bassins. Zat een jonkie bij en die kon zich niet lang concentreren, die smeerde 'm dan gewoon haha!

Leg de reacties wat meer naast je neer TS. Een hoop dolfijnen hebben het niet goed, maar er zijn genoeg dolfijnen in gevangenschap die het wél goed hebben. Veel documentaires vind ik ook ontzettend eenzijdig belicht, heb ik persoonlijk een gruwelijk hekel aan.

Bokt is wat dat betreft ontzettend hypocriet. Meeste paarden staan met maar 1 of geen maatje in paddocks en stallen, enkelingen in de wei.. Maar dan wel een 16 jarig meisje afbranden omdat die op vakantie heerlijk met dolfijnen gezwommen heeft! Walgelijk dat je nu persoonlijke berichten krijgt. Ik zou zeggen, maak een printscreentje en reporteer het bij de Moderators, ik vind dat zo ontzettend laf!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:49

essie_blue schreef:
Walgelijk dat je nu persoonlijke berichten krijgt. Ik zou zeggen, maak een printscreentje en reporteer het bij de Moderators, ik vind dat zo ontzettend laf!!

Dat zou ik idd ook doen.
Echt te sneu voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:50

Gaaaaaaaaaaaaf hoor! Wat moet dat mooi geweest zijn voor je!
Groot zijn ze eigenlijk he?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:52

essie_blue schreef:
Leg de reacties wat meer naast je neer TS. Een hoop dolfijnen hebben het niet goed, maar er zijn genoeg dolfijnen in gevangenschap die het wél goed hebben. Veel documentaires vind ik ook ontzettend eenzijdig belicht, heb ik persoonlijk een gruwelijk hekel aan.

Eh nee, er m.i. zijn geen dolfijnen in gevangenschap die het goed hebben. -O-
Ik geloof best dat de mensen die voor ze zorgen het beste met hun voor hebben idem de bezoekers. :j

Dolfijnen met gedomesticeerde dieren vergelijken is een vergelijking die mank gaat.

Dat TS gekke pb's krijgt is wel te zot voor woorden!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:56

Het is echt een zwart of wit topic.
Ofwel is het aanmoediging, ofwel is het afschuw.. beiden vindt ik beetje vreemd.

En dan weer de eeuwige dooddoener, dat er ook paarden zijn die alleen staan.
Maakt dat het dolfijnenleed dan minder erg? Het zal de dolfijn een worst wezen dat er een paard ergens in Nederland alleen staat, beiden zijn gewoon fout :)
En vind het nog vreemder om dierenleed te steunen voor educatie, daar zullen duizenden biologen van hun stoel vallen als ze dit lezen..

Maar inderdaad, op mijn zestiende had ik dit ook gedaan. Daarom veroordeel ik Ts niet :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:00

Die organisatie in Curaçao is juist wel goed, die laten ze idd in de zee meegaan en zwemmen in echt zeewater. Is totaal niet dieronvriendelijk.

En TS: als je haat pb's ontvangt, meld deze idd even bij een moderator. Deze kunnen misschien helpen

Toen in 16 jaar was had ik mij er ook nog niet in verdiept, toen ben ik juist trainer for a day geweest in SeaWorld met de orca's. Maar daar denk ik momenteel heel anders over. Echter was ik wel blij geweest met dergelijke reacties, puur om mij echt bewust te maken van wat er gebeurd.

En dan de vergelijking met gedomesticeerd dieren is onzin, dit gaat om wilde dieren die in een vissenkom leven en moet werken voor hun eten.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:20

Douraque schreef:
Die organisatie in Curaçao is juist wel goed, die laten ze idd in de zee meegaan en zwemmen in echt zeewater. Is totaal niet dieronvriendelijk.

En TS: als je haat pb's ontvangt, meld deze idd even bij een moderator. Deze kunnen misschien helpen

Toen in 16 jaar was had ik mij er ook nog niet in verdiept, toen ben ik juist trainer for a day geweest in SeaWorld met de orca's. Maar daar denk ik momenteel heel anders over. Echter was ik wel blij geweest met dergelijke reacties, puur om mij echt bewust te maken van wat er gebeurd.

En dan de vergelijking met gedomesticeerd dieren is onzin, dit gaat om wilde dieren die in een vissenkom leven en moet werken voor hun eten.

waarom is dat niet te vergelijken dan? in principe zijn we met zijn allen een stel dierenbeulen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:32

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:34

Nessah schreef:
Sorry.. Maar ik vind dit altijd zo sneu.. Die dieren worden vaak hartstikke gestresst in een te kleine ruimte en door "ontmoetingen" met al die toeristen die niets van hun gedrag afweten.. Er zijn al zoveel ongelukken gebeurd met dit soort dingen..

Sorry echt, wil je topic niet verpesten want ik geloof best dat het een hele mooie ervaring was.. maar ik snap gewoon echt niet dat dierenliefhebbers dit soort dingen doen.. Het is leuk om zo'n foto te hebben, maar voor die dieren is het echt een kwelling.. Zelfde dat je van die aapjes kan vasthouden voor een foto of slangen om je nek worden gelegd voor toeristen, ik snap dat écht niet. Je kan zoveel mooie dolfijnen zien als je op een boot de zee op gaat, dat is zoveel mooier om mee te maken!

Verder is Tunesië een heel mooi land, weet zeker dat je veel ervaringen rijker bent :)

Boeiende toevoeging;
http://www.worldanimalprotection.nl/die ... fault.aspx

Daarnaast zegt iedere trainer dat deze dieren het wel goed hebben, dat ze alles met liefde doen, dat die dieren niet gevangen ( of heel lief gevangen) zijn maar hier geboren zijn etc etc.. Jammer, dat nog steeds mensen erin trappen.

Mee eens!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:35

Douraque schreef:
Met logisch nadenken zou je al kunnen verzinnen waarom dat een verschil is. Als je dat echt niet weet, raad ik je aan deze topics door te lezen. Daar leer je het verschil en roep je dat soort onzin niet:
[ENT] De film Blackfish

[BB] Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Met logisch nadenken heb ik de hele boel al begrepen en zit ik niet meer op commentaar te wachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:35

Douraque schreef:

Was een paard niet ooit een wild dier dan?

Kan deze discussie trouwens niet in een ander topic gevoerd worden...? Dit lijkt me nog steeds respectloos tov TS.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:37

Robin_S schreef:
Douraque schreef:

Was een paard niet ooit een wild dier dan?

Kan deze discussie trouwens niet in een ander topic gevoerd worden...? Dit lijkt me nog steeds respectloos tov TS.

Die discussie mag van mij best gevoerd worden hoor, ik ben alleen een beetje klaar mee dat ik word aangezien als een dom konijn die t na 3 pagina's nog niet snapt blijkbaar door sommige.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:40

Discussie is al gevoerd in de eerder door mij gevoerde topics, lees ze eens door zou ik zeggen. En kom dan maar terug met je mening. Ik wijs iemand slechts op wat leesvoer dat doe onzinargumenten weerspreekt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:41

Douraque schreef:
Discussie is al gevoerd in de eerder door mij gevoerde topics, lees ze eens door zou ik zeggen. En kom dan maar terug met je mening. Ik wijs iemand slechts op wat leesvoer dat doe onzinargumenten weerspreekt

Ja de mening dat ik een dierenbeul ben is hier wel vaker aangegeven, en ik weet nu ook wel dat jij het beter weet. Op dit topic heb ik al getemd en hopelijk word hij verwijdert, bedankt!