Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:37

stap ook even in...mijn wens ook

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:41

Merell123 schreef:
Landsmot is dit jaar in Hella. Dit ligt in het zuiden van IJsland. Niet heel gek ver vanaf Reykjavik! Gaat geloof ik ook een bus heen vanaf Reykjavik.

Jullie hebben nu dus touw haar? ='D wel genoten in de blue lagoon ?

Hella ligt inderdaad niet heel ver van Reykjavik. Wat zal het zijn. uurtje of anderhalf rijden.
Leuk dorpje trouwens zit ook een paardenshopje als ik het me niet vergis.

Maflinger_S

Re: Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:47

Strohaar in de Blue Lagoon had ik destijds niet, wel dat het douchewater in Reykjavik naar ruikt, daar deed ik dus vervolgens een "meisje met het zwavelkopje" :D.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:48

Maflinger_S schreef:
Strohaar in de Blue Lagoon had ik destijds niet, wel dat het douchewater in Reykjavik naar ruikt, daar deed ik dus vervolgens een "meisje met het zwavelkopje" :D.

Hahaha idd en je tandenpoetsen vond ik ook een hele beleving brrrrr

Gelukkig op andere plaatsen kraanwater zonder zwavel gehad.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:54

Maflinger_S schreef:

Oeh ja nou in Reykjavik vond ik het nog wel meevallen de zwavel geur van het water.
Wij zijn in een plaatsje in het oosten van IJsland geweest en daar stonk het water pas echt!
Oh wat was dat een vieze lucht zeg. Werkelijk waar alles stonk naar ei. De handdoeken en het beddengoed.
Lekker met je neus in je kussen slapen :r Heb mijn t-shirt er maar opgelegd.

En in het noorden van het land Siglufjordur dacht ik.... Smaakte al het water uit de kraan naar vis.
Water kwam uit de haven. Smerig! Tandenpoetsen met een menthol/vis combo is mega jakkie %)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:15

In Reykjavik is inderdaad vrij normaal water, op andere plekken daarentegen... niet overal, maar op sommige plekken ruikt het echt heel sterk naar zwavel. Je went er wel aan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:23

In het noorden van IJsland zaten wij in hotel waar het erg naar vis rook. Dus wij zetten het raam open ... Foutje bedankt, het hotel rook niet naar vis, de visfabriek iets verderop wel...

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:16

Wat leuk! Ik ben oprecht jaloers dus ik volg ook!
Als je de kans hebt zeker naar de Landsmot gaan! Ik heb enorm veel spijt dat ik (weer eens...) niet kan gaan dit jaar. Is echt de moeite waard en je ziet de beste IJslanders en hun ruiters ter wereld.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:02

Leuke reacties! Denk niet dat we naar de Landsmot kunnen, vliegen morgen eind vd ochtend al naar Akureyri (ervaringen iemand? Denken eraan om fietsen te huren, want ik ben te jong om een auto te huren helaas!) Was wel leuk geweest natuurlijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:08

Akureyri qua stad is vrij saai (vind ik dan), miss kun je kijken of je met iemand mee kunt rijden naar een mooie plek in de buurt :)
Ze hebben ook een botanische tuin daar, die is op zich wel mooi.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 02:04

Fiffill schreef:
Akureyri qua stad is vrij saai (vind ik dan), miss kun je kijken of je met iemand mee kunt rijden naar een mooie plek in de buurt :)
Ze hebben ook een botanische tuin daar, die is op zich wel mooi.

Bedankt, we gaan eens kijken!
Morgenochtend richting vliegveld en vliegen richting Akureyri, het schijnt slecht weer te worden, ik hoop dat we daar geen last van krijgen...

Hieronder een paar kiekjes van vandaag! Walvisspotten vonden we maar lastig vast te leggen, wel onwijs gaaf en we hadden echt supergoed weer. Blue Lagoon was ook heel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Iris aan het trainen voor het IJslands kampioenschap paalzitten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 06:36

Akureyri is vrij saai zoals reeds gezegd was.
Er zit wel een hele goede ijssalon vlakbij de botanische tuin, absolute aanrader (beide trouwens)

Je zou misschien de godafoss kunnen bezoeken. De waterval van de goden.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 07:03

Húsavik is een stuk minder saai dan Akureyri, daar gaat vast wel een bus heen en ga je al een stukje verder de richting in van jullie eindbestemming. Heeft o.a. een sfeervolle haven en een walvismuseum.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:17

Húsavik was helaas niet mogelijk, sowieso pakken we morgen een vlucht vanuit Akureyri. Godafoss is een grote wens! Maar te ver om te fietsen, geloof ik? Dan zouden we moeten liften.. :p

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:58

Wauw mooie foto's! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:00

Leuke foto's!

Zo'n 90 kilometer naar Húsavík, dus dat lukt je niet meer om terug te fietsen dan die dag. :')
Jullie kunnen proberen te liften, zitten jullie in een hotel oid? Misschien zijn er wel mensen die een dagje ergens heen gaan in de omgeving en 's avonds weer terug.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:30

We gaan het proberen! We komen wel midden op de dag pas aan, maar we zullen zien.

Over een halfuurtje in de taxi (op zondagochtend geen bussen?! Haha) richting vliegveld!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:07

Wauw super gaaf, ik wil ook ooit een keer naar ijsland!
Hoe zijn jullie eigenlijk bij dat hotel gekomen? bij yardandgroom ofzo?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:45

skyline schreef:
Wauw super gaaf, ik wil ook ooit een keer naar ijsland!
Hoe zijn jullie eigenlijk bij dat hotel gekomen? bij yardandgroom ofzo?

Zeker doen! Tot nu toe zijn we erg enthousiast over IJsland. We kunnen helaas weinig van de natuur zien, maar in zowel Reykjavik als Akureyri zijn de mensen zó extreem vriendelijk! Als je hulp nodig hebt, zitten ze echt niet stil tot het geregeld is, ook al is het niet hun 'afdeling'. Niet om te klagen hoor, maar ging het in Nederland maar wat vaker zo! ("Sorry mevrouw, daar ga ik niet over!") De sfeer is in erg goed vertrouwen, mensen checken niet wat je betaalt voor de bus, laten je alleen in winkeltjes, etc. Je voelt je daardoor erg welkom. En we komen bij dit adres via Workaway!

Gisteravond voor de tweede keer wezen walvisspotten, in Reykjavik zagen we veel dolfijnen en minke whales (wat de NLse naam is weet ik niet!), nu in Akureyri hebben we 5 prachtige bultruggen gezien, inclusief de grootste die ze dit seizoen gespot hebben en wat kwamen ze dichtbij! Wat een gave ervaring. De crew op beide boten is ook enorm vriendelijk en enthousiast en ze zijn erg respectvol naar de walvissen toe; gaan er niet meteen als een gek op af, gebruiken geen sonar om ze te vinden, etc. Foto's/filmpjes/screenshots ofzo komen eraan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:11

Kan niet wachten op de foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Poeh tof joh! , lijkt me mega gaaf!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:19

Wauw, gaaf hoor we kijken uit naar de foto's. En de Nederlandse naam voor Minke whale is dacht ik Dwergvinvis. .

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:26

Aah gaaf ijsland!
zo'n mooi land!
Tot nu toe twee keer geweest..maar wil zeker nog terug!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:42

Afbeelding

Aangekomen op het einde van de wereld! Zomaar een uitzichtje vanaf hier. Het is heel weids en echt prachtig, aardige mensen, leuke en relaxte sfeer. Net even kennisgemaakt met de paarden, ze hebben er momenteel ('maar') 8, waarvan wij er ongeveer 3 aan kunnen raken! Dat wordt nog interessant :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:14