Ik heb meer dan 100 keer gevlogen en het ergste wat ik heb meegemaakt= tijdens een vlucht naar Amerika, 2 kinderen in een gezin die 11 uur aan een stuk aan het huilen en gillen waren. De ouders lieten ze maar gaan, hadden ook geen speelgoed of wat dan ook meegenomen om ze zoet te houden.
Babeth
Geplaatst: 21-06-14 20:26
Ondanks ik best veel vlieg, heb ik af en toe nog best eens mijn hart in mijn keel. Luchtzakken waarbij je ineens meters naar beneden valt, hele scherpe schuine bochten etc. Het ergste dat ik heb meegemaakt was tijdens een hele flinke onweersstorm landen. De piloot had besloten dat hij het wel aandurfte in plaats van eromheen vliegen. Ik had het idee dat we helemaal heen en weer geslingerd werden. Zelfs een paar kastjes waar de handbagage in zit vlogen open en overal begonnen mensen te gillen. Zelfs de stuwardessen hadden doodsangst op hun gezicht. Iedereen was zo opgelucht toen we de grond raakten. Iedereen begon spontaan te lachen van de zenuwen. De piloot heeft zich zeer uitgebreid verontschuldigd.
Ik heb wel eens een doorstart meegemaakt tijdens een tussenlanding op Brussel. We waren al bijna op de grond en toen trok hij weer door en hebben we zeker een kwartier boven Brussel gevlogen. De roddel was dat er nog een ander vliegtuig op die baan stond. We zijn ook eens omgekeerd na 10 minuten vliegen, omdat het vliegtuig het landingsgestel niet in kreeg, totaal 8 uur vertraging: iedereen vliegtuig uit, wachten tot een ander vliegtuig beschikbaar was. Ik heb ook eens in het vliegtuig gezeten voor vertrek en toen liepen er werklui met een gereedschapskist door het vliegtuig, was ook wel een aparte ervaring. Dit is allemaal wel al meer dan 10 jaar geleden......... nu gebeurt er (gelukkig) nooit meer iets en hebben we zelfs geen vertraging meer.
lenaa_tje
Geplaatst: 21-06-14 21:00
Het ergste wat ik heb meegemaakt in het vliegtuig lag niet echt aan het vliegen zelf. Wel aan de klasgenoot naast mij. Hij liet mij z n foto s op z n telefoon zien en plotseling verschijnt er een naaktfoto van hem in beeld. Hij probeerde het nog re redden door door te scrollen maar het was duidelijk een reeks . vervolgens moesten we nog 1.5 uur .. De rest van de reis was vrij ongemakkelijk en voor mij vooral wel grappig.
Verder op het vliegveld met een groep gestaan waarvan veel namen niet correct gespeld waren. (Gedoe met het reisbureau) was toch wel spannend iedereen mee te krijgen.
In het vliegtuig ben ik geen fan van het opstijgen en dalen. Vreselijk de pijn in je oren.
Ik vind het opstijgen en landen verschrikkelijk eng en naar (pijn in de oren) verder als we eenmaal in de lucht zitten gaat het wel. Nooit echt turbulentie gehad terwijl ik echt al veel heb gevlogen. Ook veel binnenlandse vluchten in China waarvan ik dacht, hmm is dit vliegtuig wel te vertrouwen maar het is altijd goed gegaan, haha.
Tijdens mijn tussen vlucht van Minneapolis naad LA was ik nogal geëmotioneerd. Best lastig afscheid nemen van familie. De man die naast me zat deed een kruisje slaan. Dat was toch wel even heeeeeel lastig om mee te maken. Ik had direct het idee dat we zouden neer storten. Echter gaf die zelfde man me een tissue aan om de tranen te drogen... en we zijn niet neergestort!
Vanuit Schotland naar Nederland, hebben wij een noodlanding moeten maken op Londen, dat was echt spannend! Er stonden 4 brandweerauto's klaar toen we landden. Wat er mis was is ons uiteindelijk nooit verteld, maar we hebben 4 uur op Londen zitten wachten op een nieuw vliegtuig, dus het was ook niet direct te maken.
Mama is ooit eens 3x terug gekeerd op het traject New York - Amsterdam, omdat de piloot de oversteek niet durfde te maken met het vliegtuig, er waren wat dingen stuk. Uiteindelijk na 3x werden ze naar een hotel gebracht en zijn ze pas 1,5 dag later vertrokken met een ander vliegtuig. Hadden ze nog 1,5 dag extra for free, hotel werd betaald door luchtvaartmaatschappij namelijk.
Verder heb ik eens een keiharde landing gemaakt op Mykonos, vliegtuig stuiterde de baan over, passagiers vlogen alle kanten uit ondanks de gordels. De steward meldde daarna heel droog "zoals jullie waarschijnlijk hebben gemerkt, zijn we geland" Bleek dat we de laatste meter boven de grond een soort luchtzak kregen en dus zo op de baan stortte.
Verder nooit iets engs mee gemaakt en ik heb echt al heel vaak gevlogen (50 keer oid)
Turbulentie is nooit fijn, gelukkig tot nu toe altijd overleefd, dus daar heb ik ook nog maar weinig last van.
Hoe dan? Ze hebben daar toch radar voor plus de luchtverkeersleiding die verteld welke hoogte en route elk vliegtuig moet vliegen dacht ik? Eng hoor..
Vanillia
Geplaatst: 22-06-14 11:14
Een pluim witte rook uit de motor voor het opstijgen, kerosine lucht in de cabine en dan alsnog opstijgen Oh, en op dezelfde vlucht 3x moeten cirkelen (inclusief inzetten van daling en dan weer vol gas terug in de cirkel..) boven Philadelphia terwijl je weet dat het vliegtuig waar je inzit de afstand Amsterdam - Philadelphia precies kan halen.
Enge dingen nooit meegemaakt, op wat turbulentie na. Wel de reis naar Egypte een jong kind op de stoel achter me genaamd mijntje, ouders spraken dat kind constant met haar naam aan. Dat kind zat of te krijsen, of hing aan mijn stoel en zat dan met haar plakhanden in mijn haren. En die ouders mast "nu moet mijntje slapen" "wil mijntje haar knuffeltje?" Pffff... Op de terugweg terwijl we instapte zei ik tegen mijn moeder dat mijntje hopelijk niet weer bij me zat. De vrouw achter me begon te lachen, die had op de heenweg ook in ons vliegtuig gezeten en wist precies waar ik het over had. Gelukkig geen last gehad van mijntje (ze zat wel in het vliegtuig). Wel een grietje voor me dat alles onderspuuugde, voelde de spetters op mijn voeten. Gaver...
NN44
Geplaatst: 22-06-14 11:43
Ik ben ook echt doodsbang om te vliegen. Turbulentie vind ik het ergste. Ik heb een keer meegemaakt dat er een dronken man bij ons in het vliegtuig zat. Het was echt een enorm grote vent. Hij begon te schreeuwen en te schelden. Er kwamen meteen een aantal stewardessen op af maar zij konden hem niet kalmeren. Ze hebben hem toen met een aantal stewards erbij afgevoerd naar voren. Op een tussenlanding op Jamaica is hij eruit gezet. Dikke vertraging omdat zijn koffer gevonden moest worden. Dat was geen fijne vlucht..
Ik ga in oktober naar China. Zie nu al op tegen de vlucht
Ik leef nog! Een grote paniekaanval geha voor het opstijgen en later nog omdat hij iets schommelde... Tussenstop gemaakt op Malta, en toen door naar Tunesië maar geen last meer gehad gelukkig! (Behalve dan dat ik heeeel nodig moest plassen vanaf t begin van de vlucht )
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 22-06-14 22:43
Had je een toestel zonder toilet
Sorry flauw, gelukkig is het goed gegaan!!
xxPaige
Geplaatst: 23-06-14 00:06
Ha! Leuk topic... Ik heb al wel een aantal vliegreisjes meegemaakt, maar elke keer tref ik weer iets wat ik doodeng vind de eerste keer dat ik ging vliegen moest ik écht naar de wc (durfde eigenlijk niet van mn stoel af) en jahoor.. Ik zit daar op de wc, pling riemen vast. Ik wist even niet wat ik moest doen Verder vaak ook erge turbulentie gehad en een tussenlanding op Maastricht gemaakt. Dat was schijnbaar een beetje een rekenfoutje, want aan het einde van de landingsbaan gingen we met een noodgang de bocht om.. En ook een keer vanaf Duitsland gevlogen met een of andere rare luchtvaartmaatschappij en toen was de wind erg ongunstig. We stuiterden letterlijk de baan over en de vleugels gingen rakelings langs de grond. Brrr nee vliegen blijft niet mijn lievelingsbezigheid
Eng... Na een landing op de Polderbaan en 20 minuten getaxied te hebben moesten we nog ruim een uur wachten tot de gate gereed was en na dat uur bleek dat we ook nog eens bij de verkeerde gate stonden. Ik heb toen dus dik 2 uur in een geland vliegtuig, midden in de zomer, zonder airco aan op het vliegveld moeten wachten. Toen er ook nog eens mensen boos op mij begonnen te worden omdat ik aan mijn vriend vertelde hoe vervelend ik het wel niet vond, begon de sfeer toch wel een beetje eng te worden
Het engste wat ik ooit heb meegemaakt is dat het vliegtuig er al stond maar wij mochten er maar niet in. Op gegeven moment krijgen wij te horen dat her vliegtuig op schiphol al problemen had (wij vlogen terug vanaf zakynthos). Het was best snel opgelost dus wij het vliegtuig in maar het duurde heel lang voor er ook maar iets gebeurde kregen we uiteindelijk te horen dat er iets met de motor was dus ze her met hete lucht op gingen starten. Maar dat maakte een eng lawaai ik was heel de reis bang. En naar curaçao hebben we heel de reis turbulentie gehad. Was niet zo prettig
xSCWx
Geplaatst: 23-06-14 01:26
Tijdens een toeristische rondvlucht boven de grand canyon. Blijkbaar had de piloot wat zwarte humor, want toen we over de rand vlogen dook hij ineens tientallen meters naar beneden het ravijn in. Dat is ook het enigste wat ik me er nog van herrinner, ik was zo blij dat we weer terug waren. Dacht echt dat we er geweest waren
Ik bedenk me ook even wat dingen! Eng was het niet, maar rot wel: Mijn reis naar Orlando via New York (JFK), ik werd vlak voor de landing na 2 uur geslapen te hebben wakker met het idee: oeps hoge nood.. ik moet écht nu plassen.. Maar er zaten 2 gezette dames naast mij die ook lagen te slapen, dus ik durfde ze niet wakker te maken.. 15 minuten later werd omgeroepen dat ze bijna de landing gingen inzetten, dames dus wakker. "Jeej!" dacht ik, "effe naar de wc gauw.." *PLING*, gordels om.. "Shiiitttttt..." Eenmaal geland na 20 minuten, stond ik op knappen.. taxiën naar de juiste gate duurde ook bijna een kwartier en vervolgens mocht ik dan eindelijk als 1 van de laatste uitstappen.. Staan de stewards en stewardessen voor het toilet om afscheid te nemen.. én ik moest nog steeds zoooo nodig plassen Ik denk nou gauw naar binnen rennen, wc zoeken.. heb vervolgens weer 10 minuten moeten rennen (zeker 2 km gelopen tot ik eindelijk bij de customs en ook de toiletten uit kwam), moest ik daar wéér 10 minuten wachten omdat er een gigantische rij stond Ik heb dus minimaal een uur mijn hoge noodje op moeten houden, ik had gewoon pijn in mijn blaas bij het plassen en ik had het idee dat ik van de pot opsteeg
En verder een rotervaring was bij een landing en daarvoor ingezette daling op tenerife, de 1e en laatste keer dat ik zoiets meegemaakt heb: Door het drukverschil zo verschrikkelijk veel pijn in mijn oren. Ik heb er toen 3 dagen last van gehouden. En in Turkije een landing, zijn we echt op de baan gaan stuiteren.. gemiddeld mens schrok er van maar ik vond het wel grappig. En op de terugweg vanaf turkije, zat ik echt gespannen in het toestel omdat de motor een heel raar en extreem hard geluid maakte en hij rookte behoorlijk in het begin na het opstijgen.. Dat geluid heb ik ook nooit eerder gehoord en na nog vele andere vluchten mee te hebben gemaakt was dat toch wel mijn meest spannende vlucht.. Ik had toen serieus in gedachten dat hij in brand zou vliegen.