Emigreren, welk land kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Re: Emigreren, welk land kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:08

Amerika! Als ik het geld zou hebben en de kans krijg zou ik gaan!
Wel in de stad, niet op het platteland.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 06:15

Ik ben misschien iets bevooroordeeld, maar 100% Canada <3
Dit is echt mijn thuis :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 06:22

Moeilijke keuze!
Ik zou twijfelen tussen Amerika, Noorwegen en een Caribisch Eiland..

Amerika omdat ik gek ben op dat land en het zo gevarieerd is. Noorwegen omdat het prachtig is en een Caribisch Eiland omdat ik gek ben op warmte en het Caribisch gebied..

Na elke vakantie roep ik ook altijd dat Nederland mijn land niet is, dat ik hier weg wil.. Maar ja, dat is nu gewoon flink lastig. Misschien als ik oud ben ;)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:00

Love_boyke schreef:
Haha wauw wat veel reactie's al! Superleuk om te horen dat iedereen naar zo'n verschillende landen zou willen. Naar mijn idee ben ik echt in het verkeerde land geboren haha, en daarom wil ik volgend jaar ook op zoek om ergens iets te huren. Ik heb hier alles, maar toch voelt het nooit echt als 'thuis'.

Heb mijn droomplekje gevonden in Essaouira, Marokko. Jep, een wereld van verschil, in alles eigenlijk. Maar ik heb me nog nooit zo thuisgevoeld als daar, het land heeft verder alles wat ik zou willen, en onwijs leuke mensen ontmoet waar ik een half jaar zou kunnen blijven om te kijken of ik het dan nog zo leuk vindt... Geloofsovertuiging daar kan lastig zijn, maar ik geloof in NL ook nergens in; al heb ik er wel gewoon veel respect voor natuurlijk. Vakantiehuisje om mee te beginnen zou ook heerlijk zijn natuurlijk (om te kijken of wonen ook zo leuk is in Marokko) en het is lekker dichtbij Nederland!

De Emiraten zag ik ook voorbij komen, grappig! Weet er eigenlijk vrij weinig van, dus ik ga even googlen!

Dat heb ik ook haha daarom hoop ik ook echt dat ik het waar kan maken om te emigreren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:36

Ik woon in Australie :)

Al zou ik nog graag wat jaartjes op andere plekken willen doorbrengen, Hawaii, caribbean, noorwegen lijkt me heerlijk :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:43

We zijn ge-emigreerd naar Duitsland, bevalt super goed.
Maar als ik opnieuw zou emigreren zou het Noorwegen, Zwitserland of Canada (BC) worden.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:38

LZP --> BEU :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:15

Ik zou graag naar Zweden of Noorwegen gaan, ik ben de stad hier helemaal zat -O-
Helaas wilt mijn vriend niet emigreren, dus hopelijk wonen we ooit op het rustige platteland :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:16

Schotland :+:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:36

moOby schreef:
Goof schreef:

Wat is je reden om naar een van deze twee landen te willen vertrekken?

Ik ben er 2 jaar geleden op vakantie geweest :) het weer is er super ( soms een beetje te warm). Er zijn veel dieren en heel veel natuur. Er zijn ook weinig mensen. Het is aleen niet de beste plaats om paarden te houden denk ik :) zo ken ik nog wel veen redenen geven ;)

Maar als je realistisch bent; is daar dan werk etc? hoe zijn de voorzieningen? Woonruimte? Zorg?
Ik ben wel eens in Kenia geweest, vond het prachtig, maar ik zou er niet kunnen wonen om alleen de natuur, ruimte en dieren.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:39

Groot Brittannië! Prachtige omgeving en taal. Alles trekt me daar zo ontzettend :o

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:31

quote="anoukwendy"]
TrIjNiE__ schreef:
Zweden of Oostenrijk <3 <3 <3 Beiden prachtige natuur. Ik ga in augustus op kamp in Zweden met een vriendin.Ik ben er nog nooit geweest maar ben nu al verkocht door de mooie foto's. En we gaan in juli naar Oostenrijk *\%/* De sfeer, de natuur, de vrolijke mensen en ja zelfs de muziek heeft iets :')

Waar ga je heen in zweden?[/quote]

http://springeruit.be/buitenland/aanbod ... UDaNNfJsen

We zitten in Värmland :) Moest je weten welke ranch het kan zijn geef maar een gil :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:43

Amerika.... Ik heb er 3 maanden "gewoond" is centraal Amerika, Kansas. Op een ranch.... En ik mis het tot op de dag van vandaag. Ik kwam daar thuis, vond het landschap prachtig, onwijs gastvrije mensen... Ik hoop er echt weer terug te kunnen gaan en dan blijven...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:09

Goof schreef:
moOby schreef:
Goof schreef:

Wat is je reden om naar een van deze twee landen te willen vertrekken?

Ik ben er 2 jaar geleden op vakantie geweest :) het weer is er super ( soms een beetje te warm). Er zijn veel dieren en heel veel natuur. Er zijn ook weinig mensen. Het is aleen niet de beste plaats om paarden te houden denk ik :) zo ken ik nog wel veen redenen geven ;)

Maar als je realistisch bent; is daar dan werk etc? hoe zijn de voorzieningen? Woonruimte? Zorg?
Ik ben wel eens in Kenia geweest, vond het prachtig, maar ik zou er niet kunnen wonen om alleen de natuur, ruimte en dieren.

Kenia is prima te doen, als je er werk hebt. Zonder werk, moet je van je spaargeld leven. Als je werk hebt kan je je verzekeren, heel goedkoop super luxe wonen en goedkoop eten. Ik zou dat, als ik een goede baan daar zou krijgen, makkelijk kunnen wonen. Heb daar meerdere keren vakantie gevierd bij kennissen die er een woning hebben aan het strand, heerlijk wonen. Zij betaalde 400 euro voor een drie slaapkamer woning incl zwembad, aan het strand en bewaking/schoonmaker. Qua zorg kan je naar een privé kliniek waar je alles vergoed krijgt pp het moment dat je een verzekering hebt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:13

Canada, Amerika, Engeland, Ierland.... :+:

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:15

Schotland! Naast het meer van Loch Ness of bij Fort William, vind het echt prachtig daar :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:25

Elinex304 schreef:
Schotland! Naast het meer van Loch Ness of bij Fort William, vind het echt prachtig daar :D

Wij hebben daar ooit in een B&B gezeten.
We liepen van het restaurant naar het B&B, zonder zaklamp...
Je zag echt geen hand voor ogen, letterlijk niet, zo donker.
Erg indrukwekkend!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:30

ZeSteigert schreef:
St. Maarten!!!!!
Altijd warm, prachtige stranden en (voornamelij) vriendelijke mensen

...Belabberde gezondheidszorg,lage lonen,hoge lasten,veel criminaliteit, ja lekker!

Nee, de Antillen trekken mij echt totaaaaaal niet, mijn vader gaat nu zijn 4e jaar als interimmer daar in en die is aan het afstrepen tot zijn terugkeer naar NL.

Ik zou in een economisch stabiel land, met een aangenaam klimaat en een wat meer ''straatcultuur'' willen leven. Turkije, Frankrijk of Italië.
Amerika trekt mij ook, maar, ik reis veel (vaak alleen) en ik kom er iedere keer toch weer achter dat wij het in Nederland wel súper voor elkaar hebben op het gebied van zorg, sociaal stelsel, educatie etc.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:49

Ik woon al tijdelijk in Australië en zou hier best kunnen wonen voor altijd. Maarja, visum he, je komt hier niet zomaar binnen.
En ik vind het wel erg ver van Nederland en dus familie en vrienden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:58

Ik heb in Amerika gewoond maar zou daar niet voor de rest van mijn leven willen wonen, heb in Japan gewoond, zelfde verhaal. Ik woon nu in België met veel plezier, maar zou ook in Australië of Zuid Afrika heel goed kunnen wonen. Het is er altijd een beetje thuiskomen voor mij.
Een tropisch eiland vind ik leuk voor vakantie, maar zou ik echt niet mijn hele leven willen wonen.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:00

Heb tot nu toe in Engeland, Noorwegen, Nederlands en Denemarken gewoond, in de zomer zou ik graag in Noorwegen willen wonen en in de winter in USA- in een staat waar het dan warm is! Noorwegen zou ik zo kunnen verwezenlijken=heb immers een Noors paspoort, ben de taal machtig. USA wordt heel wat moeilijker ook al heb ik een diploma van een Amerikaanse high school(gewoon hier in NL behaald) ben de taal machtig maar ja je krijgt niet zo maar toestemming om daar langere tijd te verblijven en werken!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:45

Alweer 2.5 jaar geleden uit NL vertrokken naar Curaçao. Nog steeds erg naar mn zin hier :) En ik denk als we hier weg zouden gaan dat ik dan naar Zuid Amerika wil...

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:47

USA! For sure. Dat is echt een van mijn grootste dromen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:48

Ik zou graag naar Japan vertrekken.
Wie weet als ik er een stage vind en vast werk...

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:50

Hier zal dat Korea of Japan zijn.
Voel me heel erg aangetrokken tot de cultuur, weet niet precies waarom, maar misschien moet ik eerst maar eens beginnen met een vakantie daar, haha