Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:07

Onze eerste vlucht naar Amerika met mijn ouders en broertje (in 2002) om familie te bezoeken was natuurlijk een hele happening, dus we konden ons enthousiasme nauwelijks onderdrukken. Toen we opgestegen waren en we rond mochten lopen zochten we elkaar dan ook direct op, omdat we ons natuurlijk als ervaren wereldreizigers wilden voordoen, fluisterden we tegen elkaar over hoe geweldig het opstijgen wel niet was en keken we samen uit de miniraampjes naar beneden en wezen we op de dingen die we zagen. Een geschrokken stewardess kwam naar ons toegesneld en verzocht ons zeer dringend om direct onze plaats weer op te zoeken en niet meer op die wijze contact met elkaar te zoeken. :?

We snapten er helemaal niets van en liepen schoorvoetend terug, de stewardess zag dat en kwam toen met de verklaring, sinds 9/11 mag je niet meer samenscholen in een vliegtuig dat naar de USA vliegt. Je mocht maar met één persoon tegelijk praten en fluisteren werd ook niet op prijs gesteld.....
Ze vroeg of wij de uitgereikte folder bij het instappen wel gelezen hadden...... Ehhh nee (te enthousiast, dus geen moment aan gedacht)

Ze fronste en zei, doe dat alsnog maar even... We lazen de folder door en zo ongeveer alles wat niet mocht hadden wij gedaan...... :n 8)7
Beetje beschaamd hebben we de rest van de vliegreis uitgezeten.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:14

Ik ging een keer samen met mijn vriend naar Zanzibar in Afrika. Hierbij hadden we voor zowel de heen als terugreis vluchten gekozen die goed aansloten aangezien we over moesten stappen en niet urenlang wilden wachten.
Op de terugreis hadden we een overstap in Nairobi en bleek de volgende vlucht naar Amsterdam flinke vertraging te hebben opgelopen door een aswolk waar ze omheen moesten vliegen. Wij rookten allebei fulltime en hadden dus al ruim 6 uur niet gerookt en bij het vooruitzicht van zo'n lange vlucht naar Adam en de vertraging wilden we toch wel even een sigaretje gaan roken. In Nairobi is de gehele luchthaven rookvrij (vraag me niet waarom want het hele vliegveld was een vieze bedoeling) dus hadden we bedacht dat we maar een visum zouden halen waardoor we naar buiten konden aangezien we nog 2,5 uur moesten wachten tot we zouden vliegen.
Onderweg naar beneden was er al zo'n beveiliger achter ons aan aan het lopen en toen we het formulier voor de visum aan het invullen waren sprak hij ons ineens aan.
Waar we naartoe gingen en waarom we een visum aan gingen vragen, dus hebben we verteld dat we graag wilden roken.
Hij pakte de formulieren van ons af en gooide ze weg en zei dat we hem moesten volgen. 20 minuten lang achter die vent aangelopen door allerlei behind the scenes stukken van het vliegveld waarbij we uitkwamen bij een hoekje in een verlaten deel met tralies ed. We voelden ons een beetje raar vooral omdat daar echte cellen waren en we waren wel heel benieuwd wat er ging gebeuren. Deden we verdacht ofzo?
Nee hoor, we mochten daar een sigaretje roken tegen alle regels in. Wat een lieve man :)

Dispar_Vulgo

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:26

Ik heb een keer met een vliegtuig (Boeing) van Eindhoven naar Rotterdam gevlogen (voor tussenlanding naar Griekenland).
Was erg helder, dus kon Nederland helemaal zien!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:34

Onderweg naar Amsterdam vanuit Spanje moesten we een noodlanding maken op Parijs omdat een man een hartaanval kreeg. Dus wij gingen toen bijna kaarsrecht naar beneden. Iedereen gillen omdat zij, terecht, dachten dat wij gingen neerstorten.

Voor 9/11 ben ik vaak in de cockpit geweest onderweg naar Amerika. Super leuk was dat.

In oktober vlogen wij van Amerika terug met KLM. Ik ben altijd hondsberoerd op een terugvlucht vanuit Amerika, waarom snap ik nog steeds niet. Maar we hadden zulke lieve stewardessen die constant mij kwamen controleren en middeltjes/cola kwamen geven tegen de misselijkheid.

En laatst met arkefly naar Florida gevlogen en ik moet zeggen dat dat echt bagger was. Stoelen in comfort class vreselijk krap, slechte service en chagrijnige stewardessen die constant aan het kletsen waren over wat ze allemaal niet gingen kopen tijdens hun stop van 4 dagen in Orlando. Dus nooit meer met die maatschappij

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:40

Met vliegtuig en al klaar staan op de baan om te vertrekken... Vervolgens om moeten keren, terug naar de gate... Bleek dat er nog een vrouw moest instappen. Vrouw claimde er al te zijn, maar op vliegveld Eelde is alles zo overzichtelijk, hoe kun je daar in HEMELSNAAM het vliegtuig missen??

En laatst onderweg naar Oslo zat ik naast een piloot die zelf een transfer had van A'dam naar Oslo om vervolgens vanaf daar door te vliegen naar Thailand. Erg leuke dingen gehoord :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:48

Dit topic is niet chill om te lezen als je super veel zin hebt in de zomervakantie... -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:51

Danique_G schreef:
Dit topic is niet chill om te lezen als je super veel zin hebt in de zomervakantie... -O-

Juist wel, krijg er extra veel zin in! *\%/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:54

Ja ik ook!! Dat is het probleem juist, zkt nog een tentamenweek tussen helaas :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:54

Raja schreef:
Op de terug weg vanuit Spanje heb ik mijn vriend ontmoet in het vliegtuig :D
Dat is inmiddels bijna 4jaar geleden :)

Moest al aan je denken toen ik dit opic voorbij zag komen Flo :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:55

Ja bij mij nog 3 weken stage helaas, even door bikkelen. Gaat zo snel, voor je het weet zit je in het vliegtuig :D

Raja wat leuk zeg. Hoe raakte jullie in gesprek?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:56

Danique_G schreef:

Dan lees je het toch niet?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:04

Nog even volhouden ja! Gelukkig vliegen de weken voorbij.

Ik maak zelf nooit spannende dingen mee, maar 5 juli ga ik met vriendinnen op vakantie dus dan zal ik hopelijk wel verhaaltjes hebben :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:05

HorseyDude schreef:
Danique_G schreef:

Dan lees je het toch niet?

Nou zeg ze bedoelde gewoon dat je er dan zin in krijgt terwijl je nog naar school moet, niet zo serieus hoor :Y)

Danique, zelfde voor mij, even twee weken spannende verhalen maken :') (Ik ga alleen 5 augustus pas)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 04-06-14 11:06, in het totaal 3 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:06

superleuk topic!! Mijn koffiepauze is er wel ietsje door uitgelopen... :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:06

Ik vind het opzich wel komisch dat dit topic 'leukste ervaringen' heet en de meeste mensen eigenlijk van die horror verhalen hebben (inclusief mijzelf :+ )

Dit is eigenlijk net zoiets als 'Air Crash Investigation' kijken net voor je op vakantie gaat :')

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:08

wij waren geland in Spanje en toen kregen we te horen dat we moesten blijven zitten, allemaal politie enz om het vliegtuig heen dachten ze dat er bij ons in het vliegtuig een crimineel zat, wat niet zo was.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:13

vuurneon schreef:
Een zeer corpulente dame wurmde zich in haar stoel en zei; 'zo, ik zit!' Haar buurvrouw; 'en ik nu niet meer'. Voor haar niet grappig, maar hoe ze het zei was echt hilarisch :')
Leuk hoor, van de VS weer naar Nederland als je klem wordt gezet door je buurvrouw. Waren wij blij dat wij stoelen gereserveerd hadden :')

Ik heb dit ook gehad. Zat naast mij nam ook nog de helft van mijn stoel in. en ik zou daar dan 14 uur zitten. Ik heb toen geklaagd bij de stewardessen. Omdat ik vind als je niet op 1 stoel past (ik ben ook de dunste niet) dan moet je er of 2 reserveren of first class vliegen. ze hadden geen andere plekken dan op de kinder rij. (wel 2 stoelen) toen wouden ze mij daar neer zetten. Nou bedankt zet dat meisje daar maar neer. Is uiteindelijk ook zo gelopen.

De reden dat ik niet op de kinderrij wil zitten is omdat ik toen ik 18 was terug vloog van amerika. ook naast een 2 jarig kind zat. Moeder zat verderop. Kind geeft over over mijn schoot. De rest van de vluch t in stinkende kleren gezeten. Dus ik ga daar nooit meer zitten. Toen was het dat ze daar een plek over hadden dus zetten ze daar de student neer.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:14

Danique_G schreef:

Haha moet je nagaan als je helemaal niet op vakantie gaat. Heb er ook zin in alleen zit het er niet in dit jaar.
Wel lekker weekendje weg komende vrijdag dat scheelt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:14

Als we toch ook ergste ervaringen gaan opnoemen :+
Was te laat en alles, we hadden nét het vliegtuig gehaald.
Dus we zaten eindelijk, komen er twee beveiligers op me af.
Of ik even mee wilde komen..
Bleek dat ik was uitgecheckt maar kon gewoon mee. Pffieeeuuwww. Hartaanval moment.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:07

het grappigste wat ik ooit mee heb gemaakt is een aantal jaar geleden gebeurt.. ik ben een echte zenuwenpees.. en zou mijn hoofd nog kwijtraken als die niet vast dat..

We waren ingecheckt in Kroatie.. en ik hield mijn instapkaart en paspoort in mijn hand.. anders zou ik het ECHT wel kwijtraken.. wij nog eventjes wat winkeltjes gekeken.. wat gedronken en een sigaretje gerookt en we lopen naar onze gate..

Kijk ik in mijn hand.. paspoort, Check! instapkaart, shiiiiitt waar is mijn instapkaart.. ben ik dat ding ergens op dat vliegveld dus blijkbaar verloren.. omdat ik mijn stoelnummer wist en dacht dat ik hem toch niet meer zou vinden maar gewoon bij mijn vriendinnen zitten wachten totdat de stewardessen kwamen en hun het verhaal uitgelegd.. ik moest wachten tot iedereen erin zat.. en omdat mijn stoel inderdaad nog leeg was mocht ik als allerlaatste het vliegtuig aan..

eenmaal aangekomen in nederland.. staan we met zijn alle te wachten bij de koffers..begint 1 van mijn vriendinnen ineens met mijn instapkaart te zwaaien..

ze hadden niet verwacht dat ik er zo makkelijk mee om zou gaan en dachten dat het wel leuk was dat als ik eerst het hele vliegveld was over gerend om die kaart te zoeken ik terug kwam zij zaten te zwaaien met dat ding :P

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:49

de laatste keer dat ik naar marokko ging, moest ik bij de stewardessen zitten.

ik had een last-minute ticket geboekt, maar had onderweg wat vertraging opgelopen. Gebeld met vliegmaatschappij en ik mocht inchecken tot 40 minuten voor vertrek. Ik kwam dus op de 40e minuut aan en heb me vliegensvlug door de douane en paspoortcontrole gewurmd.

Bleek dat ze in de tussentijd mijn stoel al hadden verkocht -O- en ik dus geen stoelnr had. Toen zei de stewardess ook nog; "oh je staat ook niet op de lijst dan".. Toen dacht ik wel even "what if..".

Moest ik eigenlijk de hele reis bij de stewardessen zitten (oncomfortabel, wel veel beenruimte!) totdat een vrouw me zo zielig vond en ze haar kind op de schoot heeft genomen zodat ik daar een tijdje kon zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:53

Mijn ouders hebben wel eens een steward gehad die niet kwam controleren of je stoelriem wel vast zat, nee, de beste man kwam even kijken of je schoenen wel bij je outfit pasten! :))

Verder heeft mijn moeder voor haar 21e verjaardag in de cockpit mogen kijken toen ze in het vliegtuig jarig was.

Ik las laatst een verhaaltje van een meisje die naast een K9 dog zat van het leger, hond wou wel bij het raampje. _O-

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:00

Ik heb ooit 3 uur in het vliegtuig 'vastgezeten' op de grond wegens noodweer.. Vlak voor we zouden opstijgen brak het noodweer uit, waardoor we moesten wachten. Nu waren we ook via de grond en een trap in het vliegtuig gekomen, dus we mochten het vliegtuig niet uit wegens gevaar voor bliksem.. In die 3 uur was de bliksem minimaal één keer in het vliegtuig ingeslagen waardoor het licht en de airco het niet meer deden. Tja, daar zat ik dan, in een donker, steeds benauwder wordend vliegtuig dat door de wind en regen heen en weer werd geschud ;(
Uiteindelijk mochten we eruit, en werd de vlucht gecanceld. M'n ouders hebben een hele hoop werk moeten verrichten om het geld voor de vlucht terug te krijgen, want dat werd niet zomaar gedaan :?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:07

Oh ja ik mocht ook een keer het vliegtuig niet uit omdat ze de motoren niet uitgeschakeld kregen. Ook een keer met landen tegen de stoel voor me aan geknald omdat het vliegtuig zo hard remde en stuiterde.

Bedenk me nu trouwens nog wat grappigs :)
Mn schoonvader was jarig geweest en wij dachten nemen we wat geinigs voor hem mee. Hadden we zo'n hele grote chupa chup lolly gevuld met kleine lolly's meegenomen. In mijn handbagage gedaan en daarna werden we gecontroleerd en werd bagage gescand. En wie moest zich melden en haar tas open doen? Mn vriend stikte van het lachen en de man van de douane ook. Die had er namelijk wat andere gedachten bij... :')
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 04-06-14 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:09

Ik heb zelf 1x gevlogen weet niet meer met welke maatschapij maar kwam 1 dag voor dat ik vertrok was er op het nieuws dat de vliegtuigen van die maatschapij net genoeg brandstof hadden om naar de bestemming te vliegen. Het was dus hopen toen dat je niet vertraging kreeg enzo/;p