anneliesdj schreef:NathalietjeB schreef:ook kan je volgens mij dolfijnen en walvissen spotten dacht ik kon je met een boot mee t water op
en nu ik t weer over kroatie heb ...zit ik alweer van zucht ik wil zo graag weer heen.
Ik MOET ECHT walvissen dolfijnen en haaien zien!
Nog tips daarvoor, iemand?
ik ga zelf meestal onder aan kroatie op vakantie en bij split en dubrovnik staan bootjes waar je in mee kan varen op zoek naar de dolfijnen enz..word ook aangegeven met borden vaak
haaitjes(kleintjes) kun je vaak al spotten met gewoon snorkelen ze komen zeer dichtbij de kust namelijk.
ook zie je genoeg gekke visjes en ook zeekomkommertjes die zijn zo schattig
en zoals gezegd trek waterschoenen aan want er zijn zee-egels en die wil je niet in je voeten hebben.
als je een bruiloft mee kan maken in kroatie zou ik dat ook doen is heel apart om te zien en mee te maken.
er word dan vaak door kroatie gereden met een hoop getoeter van auto's en komen de mensen de huizen uit om het bruidspaar toe te zwaaien en word er voor kids snoep gestrooid als bedankje..
wil je nederlands eten neem dat zelf mee want dat kennen ze vooral onder in kroatie niet...frikandellen enz zijn niet te verkrijgen.
wel kan je altijd goed eten bij restaurantjes je bord is altijd goed vol en ook de pizza's zijn geweldig
voor de mensen die met eigen auto/camper rijden zorg dat je anwb buitenlandse service aan heb staan en dat je zoiezo een mobiel heb met abbonement want het duurt als je pech heb daar met de auto echt een jesus tijd voordat je geholpen ben
weet waar ik over praat want onze camper had een kapotte versnellingsbak in kroatie..e
n waren maar wat blij dat we toen anbw hadden wij kregen ons hotel vergoed omdat we niet naar huis konden en er kwam een gloednieuwe auto uit nederland voor ons naar kroatie gereden..