Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:59

Ik ben ook van plan om dit jaar naar Australië te vertrekken om daar te gaan werken. Planning staat nu op eind september.

Ben nog heel veel aan het uitzoeken en contacten aan het leggen. Voorkeur gaat uit naar hier al werk regelen, ipv zo'n organisatie (aangezien dat ook weer een hoop geld kost en deze onderneming al duur genoeg word..). Mocht dat erg lastig worden, ga ik denk ik toch met een organisatie.

Mijn voorkeur gaat uit naar boerderij werk, liefst met paarden.
Momenteel legt een vriendinnetje voor mij contact met familie van haar ex (waar ze nog goed contact mee heeft) welke een eigen ranch hebben in Australië!

Maar heb hier ook al goeie sites voorbij zien komen! Ga dit topic dus zeker volgen!!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:58

Nagini schreef:
Ja er gaat een hele procedure aan vooraf.
Jij wordt gescreend, familie wordt gescreend. Je hebt skype 'sollicitatie'gesprekken e.d.
En dan ligt het aan jezelf, of je belt/emailt/whatevert totdat je er echt naar toe gaat. :j

Oké, dat klinkt al beter dan het beeld wat ik van zo'n organisatie heb en ik heb nu eenmaal graag de touwtjes in de handen (control freak, mwaahhh :') ).
Ik ga me eens oriënteren op die organisaties!

Inmiddels ook contact met een gezin, ben er zelf heel enthousiast over :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:45

ImkeTarek schreef:
Ik ben ook van plan om dit jaar naar Australië te vertrekken om daar te gaan werken. Planning staat nu op eind september.

Ben nog heel veel aan het uitzoeken en contacten aan het leggen. Voorkeur gaat uit naar hier al werk regelen, ipv zo'n organisatie (aangezien dat ook weer een hoop geld kost en deze onderneming al duur genoeg word..). Mocht dat erg lastig worden, ga ik denk ik toch met een organisatie.

Mijn voorkeur gaat uit naar boerderij werk, liefst met paarden.
Momenteel legt een vriendinnetje voor mij contact met familie van haar ex (waar ze nog goed contact mee heeft) welke een eigen ranch hebben in Australië!

Maar heb hier ook al goeie sites voorbij zien komen! Ga dit topic dus zeker volgen!!

1 tip, zeg geen ranch in Australia, big no no, we zijn niet de states :Y)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:04

Oei.. hoe moet ik het dan noemen :oo ?

Julia_Romeo

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:45

Ik werk nu tm oktober in marmaris, turkije
Als kidsclub animatie

Vorig jaar ook gedaan hier en beviel goed :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:32

Hoi!
Ik ga 24 juni voor 7 weken naar een ranch in Canada, meerbepaald in de buurt van Kamloops! Ik heb dit alles via workaway geregeld en mag er werken als wrangler tegen kost en inwoon. Ik zal daar dus wandelingen begeleiden en met de paarden werken! Heb er heel veel zin.
Vlucht heb ik zelf betaald en verzekering hebben wij al dus dat is geen probleem ! :)

@ _MelisS : voor Frankrijk staan er leuke paardenvacatures op workaway en op helpx.net ! :) even checken!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:07

xEliine schreef:
Hoi!
Ik ga 24 juni voor 7 weken naar een ranch in Canada, meerbepaald in de buurt van Kamloops! Ik heb dit alles via workaway geregeld en mag er werken als wrangler tegen kost en inwoon. Ik zal daar dus wandelingen begeleiden en met de paarden werken! Heb er heel veel zin.
Vlucht heb ik zelf betaald en verzekering hebben wij al dus dat is geen probleem ! :)

@ _MelisS : voor Frankrijk staan er leuke paardenvacatures op workaway en op helpx.net ! :) even checken!
ze zoeken niet nog een hulpje? Haha

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:08

7 weken gaat te kort worden!!! Ga je daar nog op vakantie of echt maar 7 weken?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:18

wat leuk dit! Ik denk er ook over om in het najaar/winter te gaan werken in het (nabije) buitenland. Maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. Er staan hier wel wat goede tips!
Ik zoek naar een baan met kost en inwoning, salaris is leuk maar hoeft niet per se. Wel iig met paarden, en het liefst in een leuke omgeving natuurlijk.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:56

Je zou kunnen mailen.. Vanaf augustus hebben ze misschien wel nog iemand nodig! :)
Ik ga de laatste week naar een andere ranch gewoon voor vakantie. Ik moet 14 augustus terug naar Belgie omdat ik een herexamen heb :(
anders was ik veel langer gebleven! misschien dat ik nog terugga.. maar dat is nog niet zeker

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:51

xEliine schreef:
Je zou kunnen mailen.. Vanaf augustus hebben ze misschien wel nog iemand nodig! :)
Ik ga de laatste week naar een andere ranch gewoon voor vakantie. Ik moet 14 augustus terug naar Belgie omdat ik een herexamen heb :(
anders was ik veel langer gebleven! misschien dat ik nog terugga.. maar dat is nog niet zeker

Ik kan al vanaf diezelfde datum als jou. Dus zoek wel echt iets voor vanaf die datum. Maar ik zoek rustog verder :-)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 19:57

xEliine schreef:
Hoi!

Bedankt!
Misschien iets voor volgend jaar, heb nu dit afgesproken! Lijkt me ook onwijs leuk! :D

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:13

Wat gaaf dit topic :D Zeker omdat ik eindelijk ook kan zeggen dat ik de stap genomen heb om dit jaar naar het buitenland op 'werkvakantie' te gaan.

Ik vertrek 24 juni naar Canada om daar op een reining breeding farm te gaan werken. Ik begin tegen kost- en inwoon en als dat meevalt zou ik op pay-roll komen. Als het goed is, blijf ik er een jaar.

Heeft me heel lang geduurd om deze stap te zetten, maar beter laat dan nooit. En als het mee valt, zou ik daarna nog graag naar Australië en/of Nieuw-Zeeland gaan op werkvakantie ;) Maar eerst maar eens afwachten hoe Canada gaat verlopen. Ik heb er alvast ontzettend veel zin in!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:32

Cindeeh schreef:
xEliine schreef:

Ik kan al vanaf diezelfde datum als jou. Dus zoek wel echt iets voor vanaf die datum. Maar ik zoek rustog verder :-)

Kijk even op Workaway ! :) er zijn nog genoeg leuke ranches te vinden daar!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:14

Leuk topic dit! Ik ben ook op zoek naar werk in het buitenland, maar wel gewoon betaald.. Niet in de paarden of als Au pair.. Weet daar ook iemand sites voor?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:16

Op www.aroundtheglobe.nl komen nog wel eens posts van mensen die personeel zoeken. Zo ben ik aan mijn baantje gekomen. :)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:57

Wat ontzettend leuk om dit te lezen. Ik wil ook graag vanaf augustus ergens heen en het liefst naar Denemarken. Lijkt me erg leerzaam, heb een aantal bedrijven die me wel interreseren. Zijn er meer mensen die ervaring hebben in Denemarken? :D

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:12

Ik werk in Denemarken, dus vraag maar wat je wil weten! :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:18

_MelisS schreef:
Wat leuk al zoveel reacties!

Vriendinnetje van me is weze au- pairen in Londen, in het begin beviel het haar enorm leuke familie enzo.
Na een paar weken sloeg dit echter helemaal om en ook zij had niemand om op terug te vallen.
Maakt het wel een stuk lastiger :j

Wel leuk ook dat er toch een hoop in de paarden werken ( logisch op bokt :+ ) Ik zelf zou naar een Camping gaan in frankrijk, in Montipouret. Vrouwtje daar heeft zelf wel een paard, ook leuk!
In de eerste instantie ook veel vacatures gezocht voor in de paarden maar in Frankrijk kwam ik er heeel weinig tegen. Wilde toch wel onwijs graag naar Frankrijk dus heb ik toch iets anders gekozen en ook hier heb ik ontzettend veel zin in !

Heey welke periode ga je naar montipouret?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:30

Klopt het dat ik moet betalen voor workaway?

Ik heb nu al zo'n leuke gevonden. <3

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:32

Sushilla88 schreef:
Ik werk in Denemarken, dus vraag maar wat je wil weten! :)

Wat ontzettend gaaf :D
hihi ik ben erg benieuwd, hoe het te werk gaat, merk je veel verschil in vergelijking van de Nederlandse stallen? (of is het een Nederlandse stal ivm Friezen? :P) Wat zijn de dingen die je moest regelen voor je er heen ging, of waar moet ik als leek rekening mee houden? :o Het zou mijn eerste keer 'buitenland werk' ervaring worden, staan de Denen open om je wat te leren? ook bijvoorbeeld de taal? Ik kan communiceren maar mijn Engels is echt niet super zeg maar:o (Maar zou het super graag door te 'doen' willen leren).
Welk papierwerk moet je regelen? Mag ik misschien ook vragen of je er iets aan verdient of dat het genoeg is als 'zakgeld'? :o

Sorry voor al die vragen. Ik heb al jaren in mijn hoofd te willen gaan, maar werd elke keer tegen gehouden en wil nu gewoon mijn hart volgen en gewoon ervaren en 'gaan'. Dus ben nog erg zoekende naar informatie om de stap te zetten :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:25

Cindeeh schreef:

Ja workaway kost 22 euro voor 2 jaar. Maar vind het wel echt de moeite! :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:33

xEliine schreef:
Cindeeh schreef:

Ja workaway kost 22 euro voor 2 jaar. Maar vind het wel echt de moeite! :)

Wilde het even checken haha. Het is het idd waard :-)

Tickets naar amerika zijn iets duurder dan gedacht :(dus eerst maar weer opzoek naar werk en na de zomervakantie verder zoeken.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:46

Iloveiswan schreef:
_MelisS schreef:
Wat leuk al zoveel reacties!

Vriendinnetje van me is weze au- pairen in Londen, in het begin beviel het haar enorm leuke familie enzo.
Na een paar weken sloeg dit echter helemaal om en ook zij had niemand om op terug te vallen.
Maakt het wel een stuk lastiger :j

Wel leuk ook dat er toch een hoop in de paarden werken ( logisch op bokt :+ ) Ik zelf zou naar een Camping gaan in frankrijk, in Montipouret. Vrouwtje daar heeft zelf wel een paard, ook leuk!
In de eerste instantie ook veel vacatures gezocht voor in de paarden maar in Frankrijk kwam ik er heeel weinig tegen. Wilde toch wel onwijs graag naar Frankrijk dus heb ik toch iets anders gekozen en ook hier heb ik ontzettend veel zin in !

Ik ga eind Juli heen en blijf de hele maand Augustus!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 05:36

_MelisS schreef:
Iloveiswan schreef:

Ik ga eind Juli heen en blijf de hele maand Augustus!

Ok ik ga daar 120 km vanaf ergens heen maar dat is eind mei al en de hele maand juni :P