Aftellen: dinsdag vertrek ik naar Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:28

Naomi_Jortje schreef:
Pff wat ben ik ontzettend blij dat ik deze keuze gemaakt heb, heb net een hele preek over me heen gekregen dat ik 't op deze manier nooit ga redden in de paardenwereld. Ehm nou sorry hoor, dat was ik ook niet van plan om de rest van m'n leven te doen. Ik heb vroeger veel mensen over me heen laten lopen en dat pik ik nu gewoon niet meer. Mensen die me kennen weten dat ik me kei hard inzet voor dingen waarvoor ik waardering terug krijg en dat was hier niet het geval.
Fijn dit zo even van me af te schrijven :)

Meid, je hebt gewoon pech gehad met deze mensen. Ik heb zelf een jaar lang stage gelopen in de paardenwereld met mensen die mij ook met regelmaat afzeikte en een rotgevoel gaven, en dat heeft mijn zelfvertrouwen zodanig om laag gehaald dat het nooit meer hetzelfde is geworden. Dus ik was ook zeer zeker niet gebleven.

mbkaatje

Re: Aftellen: dinsdag vertrek ik naar Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:44

Wat zonde zeg, het had ook heel leuk kunnen zijn.
Groot gelijk hoor dat je hier weer vertrekt. Je hoeft niet alles te pikken. Vreemde manier van omgaan met nieuwe mensen. Maar zo te horen hebben ze er niets van geleerd.

Jammer dat je zo kennis hebt moeten maken met Ierland. Het is een prachtig land met over het algemeen aardige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:55

Zonde dat het zo heeft moeten lopen, maar goed dat je voor jezelf kiest! Ik hoop dat je wel weer eens terug mag gaan naar Ierland, er lopen veel mensen rond die zich wel sociaal weten te gedragen :)!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:05

Wel een erg goede keuse, TS! Hopelijk vind je binnekort wat anders leuks.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 11:59

Ben nu aan 't wachten op de bus, ze hadden geen tijd om me weg te brengen dus was gaan lopen. Was nog geen 2 minuten onderweg toen een aardig vrouwtje me aanbood om mee te rijden, echt zo ontzettend lief :+:

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:08

Dat is meer het Ierland zoals ik het ken.
Goeie reis terug ts.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:02

Dapper van je dat je gewoon voor jezelf hebt gekozen hoor TS!
En tja, het is jammer van het vliegticket maar zie het dan als een belangrijke ervaring die je hebt opgedaan.

Als je het nog een keer wilt proberen ergens, probeer te zoeken of je iemand kent die daar gewerkt heeft of een paard op stal heeft gehad of zoiets dergelijks. Dan heb je een referentie waar je aan kunt vragen hoe de sfeer is. (bijvoorbeeld ArGieVai, die heeft misschien verhalen opgevangen van stallen in de buurt. Met name de slechte verhalen gaan wel rond hihi)
Via Bokt zouden we een groot netwerk moeten hebben, wie weet dat je dan wel een leuke plek vindt!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:34

Welcome home!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:43

wat knap dat je voor jezelf kiest, en het is weer een levenservaring erbij nu. daar leer je ook van,

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:54

Wow leuk dat je in Ierland gaat werken. Wat voor stal is het ? En in welke gedeelte van Ierland? Heel veel plezier en ik blijf je ook volgen!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:54

Welcome home alvast!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:59

@jansje ze is alweer thuis door omstandigheden.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:05

Naomi_Jortje schreef:
Ben nu aan 't wachten op de bus, ze hadden geen tijd om me weg te brengen dus was gaan lopen. Was nog geen 2 minuten onderweg toen een aardig vrouwtje me aanbood om mee te rijden, echt zo ontzettend lief :+:

"geen tijd" ? Pff dat zegt al genoeg. Goede beslissing om lekker naar huis te gaan.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:05

oeps , ik had de andere stukjes niet gelezen! Mijn excuses bij deze ! :oo

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:16

Goed dat je lekker naar huis bent gegaan. Laat ze maar lekker in de paarden str*nt zakken.
Denk je goed te doen en heb je er een hoop geld en tijd in gestoken om die mensen te helpen voor een habbekrats, krijg je nog de kat na ook!
Nou van fouten moet je leren, een keer maar nooit weer...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 23:41

Vannacht ben ik om half 2 thuis gekomen en net alweer een avondje secretariaat gedaan op stal, heel fijn.
En goed nieuws: voordat ik naar Ierland ging had ik ook contact gehad met Karin Donckers, maar dat afgezegd omdat Ierland me een hele mooie kans leek. Nou had ik Karin dus gisteren gemaild of de vacature nog steeds open stond en ga ik 22 april een week mee proefdraaien. Ontzettend fijn dus ook voor mijn gevoel, gewoon eerst een weekje lekker kijken hoe het gaat en dan mogen beslissen (en zij uiteraard ook of ze mij willen haha). En het is dichtbij, dus gewoon lekker met de auto erheen en niet nog meer kosten. :)

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:20

Oh dat is heel fijn! Zal je ook wel goed doen dat je daar nog terecht kan! :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:22

Fijn dat je weer veilig thuis bent aangekomen :)

Over Karin heb ik meerdere ervaringen gehoord, zowel hier in Ierland als in Nederland, en van wat ik heb horen zeggen is het daar echt kei kei keihard beulen. Geen idee hoe voor de rest de sfeer is oid, Hopen dat je daar wel je draai kan vinden en de sfeer iig beter is! Fijn dat je een weekje proef mag draaien om te kijken of het past! Had je dat in Ierland niet dan eigenlijk? Heb ik hier namelijk wel gedaan en is naar mijn weten ook vrij normaal in de paardenwereld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 00:35

Wat een lui zeg, vreselijk.
Lekker dat je weer thuis bent :) Je hoeft je echt niet te laten afsnauwen als je zo ontzettend je best doet!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:56

Wat fijn dat je weer in nederland bent. Heelveel succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:06

ArGieVai schreef:
Fijn dat je weer veilig thuis bent aangekomen :)

Over Karin heb ik meerdere ervaringen gehoord, zowel hier in Ierland als in Nederland, en van wat ik heb horen zeggen is het daar echt kei kei keihard beulen. Geen idee hoe voor de rest de sfeer is oid, Hopen dat je daar wel je draai kan vinden en de sfeer iig beter is! Fijn dat je een weekje proef mag draaien om te kijken of het past! Had je dat in Ierland niet dan eigenlijk? Heb ik hier namelijk wel gedaan en is naar mijn weten ook vrij normaal in de paardenwereld :)

Is het als stalhulp niet overal zo, het is algemeen bekend dat het zwaar werk en lange dagen zijn voor het absolute minimum. Vind je dit niet erg dan is het geweldig maar er zijn er maar enkelen die dit echt lang volhouden.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:49

Welkom terug!

Handig dat je nog een optie achter de hand hebt.
Ga lekker proefdraaien en kijken of dat wel bevalt. Je had al aangegeven dat je op zich geen probleem hebt met hard werken (dat moet ook wel in de paardenwereld), zolang je maar het respect krijgt dat je verdient. Hopelijk gaat dat nu het geval zijn :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:45

Ja zo kan het ook lopen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:19

Fijn dat je weer terug ben in Nederland. Maar gauw vergeten wat er in Ierland gebeurt is en lekker aan de slag hier in NL.
Dat je week op de proef mag is alleen maar fijn, misschien is het wel 100x niks.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:21

heel veel plezier