Morgen verhuis naar Frankrijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Re: Morgen verhuis naar Frankrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:32

Gisteren hele dag op stal gewerkt. Van 6 tot 18u bezig geweesd. Stallen mestn, paarden wassen, paarden in stapmolen zetten, bandages aandoen, verzorging, eten geven, paarden van weide veranderen. Niet stilgezeten. Vermoeiend maar de dag is voorbij gevlogen. Chapau voor de stalgasten die het elke dag doen en daarnaast nog de paarden uitrijden en naar wedstrijden gaan etc.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:30

wow wat een leuke ervaring voor jouw ts, heel veel plezier en succes :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 08:59

Is weer even geleden dat ik reageerde!

Vandaagvertrek ik met de trein naar België. Een weekje bij ouders, familie en vrienden :) Het heeft hier gisteren enorm geonweerd, het heeft dan ook 4dagen super warm geweesd. Tv en internet vielen uit, lichten knipperden dus ben maar vroeg in bed gekropen hihi.

Met Delco gaat het super goed, eergisteren en gisteren heel goed gewerkt. Hij is mooi op gewicht, maar ja wat wil je met volonté hooi. Nu we terug intensief werken, conditie training is ideaal met oefenrnbaan, begint het vet/buikje zich om te vormen naar spiermassa. Yeah!
Dit is de weide waar we een weg omheen gaat. Hier rijden we vaak. Momenteel staan hier de merries met hun veulen in. Er zijn ongeveer 15 veulens.

Afbeelding

Verder hebik nog enorm genoten van het warme weer. 2x BBQ en veel buiten gezeten. Ook tijd gehad om aan het zwembad en in de jacuzzi te zitten. Ik besef het soms niet, maar dit zal ik (waarschijnlijk) nooit meer meemaken.

Ik zit hier absoluut niet slecht, maar ik geef toe dat het niet elke dag allmaal goed gaat hoor. Het is zeker appart om mee te maken, je leert er veel van.

Nog enkele foto's:
Paddock waar Delco hele nacht op staat: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t31.0-8/10295319_729122240444374_235002234261550739_o.jpg

Op stap met de kids:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/p417x417/10253992_729121427111122_9110591316674526035_n.jpg

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:02

Wat een heerlijk uitzicht!
Dat het geen rozengeur en maneschijn is ook niet zo gek. Je zit in een andere omgeving dan je gewend ben. Maar als je kijkt wat je ervoor terug krijgt is het ook wel super zo te horen. Je eigen paardje mee enz.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 18:36

Ben momenteel enorm aan het twijfelen. Na mijn 'aupair tijd' terugkeren naar België of in Frankrijk blijven.

Vorige keer toen ik naar BE kwam, miste ik allerlei uit FR. Deze keer, een maand later, ben ik toch blij om in BE te zijn. Allerlei gewoontes terug te vinden. Maar toch vind ik de mmanier van leven in Frankrijk zalig. Het lang tafelen met een glas wijn, het avondeten is een rust/vrienden moment. Terwijl men hier in BE vroeg en snel eet.

Daarnaast heb ik vandaag gekeken naar appartementen om te huren hier in de buurt.Maar phu, niets staat me aan. Alles is zo duur, geen ruimte, veel verkeer, gestressed. Dat heb je natuurlijk in de Franse steden ook he, maar je kan er gemakkelijk buiten de stad echte rust en ruimte vinden. Ook voor pension Delco gekeken. Idem. Duur (+100/150 euro) en dan geen weide/ruimte.

Dus misschien in Frankrijk blijven? Het zou me, denk ik, niet storen. Je laat sowieso dingen achter, bepaalde gewoontes die je moet loslaten.

Ik zou graag als check in agente werken op de luchthaven. Al moet ik nazien of dat mogelijk is. Ik heb mijn hogeschool diploma toerisme + meertalig FR-NL-EN. Maar weet uit ervaring dat diploma's niet overal gelijkstaan. In BE kan je gemakkelijk check in agente worden, geen specifieke Eisen. In Fr krijg je meteen voorstel om check-in agente opleiding te volgen ( met kostprijs 2000/3000 euro :/). Dus vandaag mails gestuurd naar enkele Franse toeristische bedrijven, nagevraagd of het een mogelijkheid is of niet. Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door crazygirl1 op 24-05-14 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:45

Bij niemand is het alleen positief, dus dat vind ik echt normaal hoor!
Ik ben ook iemand die droomt over emigreren, dus hopelijk krijg je die kans.
Ben benieuwd hoe het afloopt bij jou.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:26

Ik ben sinds woensdag opnieuw in Frankrijk maar ik zit met verschrikkelijke heimwee. Vorige week zat ik nog te twijfelen maar sinds gisteren wil ik echt naar huis! :(

Als het kon, zat ik morgen thuis. Misschien gaat het over paar dagen wel over.
Ik heb eerder al gehoord dat de heimwee vaak rond 2-3maand is, komt dus ook echt overeen bij mij.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:37

Kan je met iemand erover praten? :(:)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 13:23

Heb er met mijn ouders en vrienden over gepraat. Ook tegen een meisje hier, die is dat echter gaan vertellen aan de basin. Dus deze ochtend hele discussie.

Ik wil naar huis, zo snel mogelijk :(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:12

Oh wat balen zeg! :(:)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:17

Morgen ben ik terug thuis :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:24

Oh meid!
Fijn dat je zo snel naar huis kunt.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:25

Fijn dat je zo snel naar huis toe kunt, ik hoop dat je n fijne reis hebt :(:)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:36

Dank aan mijn lieve oudertjes!
Het gaat om heimwee maar wat me vooral tegen steekt is dat ik het gevoel heb er te zijn om hun rommel om te kuisen. Voel me hier niet thuis, ik lijk wel constant op het werk te zijn.

Ik heb wel veel geleerd uit het hele advontuur. Ben mezelf vaak tegengekomen. Ik ben fier op wie ik ben :) Ik ben opgevoed met liefde, regels en respect. Ik hoef geen leven dat draait om carrière en geld. Nee, geef mij maar een huisje met een ventje waar ik hele avond tegen kan liggen hihi. Ook beseft wat mama bedoelt met 'het is hier geen hotel' hihi.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:40

Ik kom nu toevallig je topic weer tegen, had je 'vertrekbericht' destijds gelezen en vond het heel leuk dat je ging.
Maar ook stoer dat je voor jezelf durft te kiezen als ze je gebruiken, dat je weg gaat.

Een ervaring rijker en het is best fijn erachter te komen dat je geen carrièretijger hoeft te zijn voor je geluk. Er zijn veel mensen die daar pas achter komen als die carrière al een heel eind gevorderd is... ;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:42

Goed dat je terug naar huis kan!

Wel spijtig dat dit geëindigd is in een discussie! Maar het belangrijkste is dat je ervan geleerd hebt!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:04

Bedankt Noeska. Ik geef toe, het is ergens egoistisch om zo ineens te vertrekken. Maar sorry, ik leef niet om een ander gelukkig te maken. Ik heb leren kiezen voor mezelf :) Ik heb hier allerlei naar mijn kop gekregen maar ik trek het me absoluut niet aan. Ik weet dat heel wat mensen, heel blij met mij (als vriend/werknemer) zijn.