Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(foto niet door mezelf getrokken maar door de PhD-student Sophie)
dat zeven we om 'nutteloze' dingen zoals kwallen enzo eruit te halen. Wat we gebruiken zijn de eitjes van de platvissen en de ini mini platvislarven die ertussen zitten (niet met blote oog zichtbaar want ze zijn doorzichtig). Die bewaren we op ethanol. De vieze smurrie die je ziet, zijn copepoden! (hele kleine kreeftachtigen)

Herkenbaar aan z'n oranje stippen!
deze heeft een pigmentstoring. Tongen zijn echt mega glibberig en elastisch en glibberen zo tussen je vingers door 

) Dwerginktvisjes veranderen ook van kleur als je ze aanraakt! Heb geprobeerd dat te filmen maar dat was nogal lastig 
dus het zal wel iets anders zijn, maar het heeft toch precies zo'n voorpootjes als zo'n mantisgarnaal! (teruggeplooid zoals een bidsprinkhaan)
uit de Van Veen grijper. Voor onderzoek naar zeepieren enzo 

denk dat de diepte ook wel uitmaakt, je hebt er veel bodemvis/invertebraten tussen zitten, en die kunnen geloof ik ook niet té diep zitten. Ik ga het de volgende keer eens voor je navragen! 

Voor dit onderzoek wordt er twee jaar gevist (dit is het 2de jaar)
en de 24ste maart beach sampling in Noord Frankrijk. Dus jullie kunnen tegen dan nog wat leuke foto's verwachten 
(niet mijn eigen foto!) Ik hoop zo hard dat we er ook eens eentje vangen als ik mee ben