Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:59

Nou even een kleine update van mijn kant.

Ik ben vandaag naar het reisbureau geweest en ik mijn koppie zat echt Malta waar ik nu dus totaal van af ben. :)
Eigenlijk hou ik van vakanties met mooie witte stranden blauwe zee en palmbomen dat is iets wat op Malta niet zo is, daar hebben ze wel wat kleine baaien maar verder geen echte stranden omdat alles daar een grote rots is.

De vrouw van het reisbureau (een goede kennis ook) adviseerde ons Cyprus of Fuerteventura, het nadeel van Cyprus is dat hoe je ook vliegt je altijd een tussen landing zult hebben, wij gaan maar een weekje maar op deze manier krijg je gewoon best een lange reistijd.

Aan de ene kant heb ik zoiets ja ik wil naar Cyprus want ik ben die kant echt nog nooit op geweest en zo ben ik bijvoorbeeld al bij Gran Canaria geweest (erg leuk) en Tenerife (niets aan) dus een keer totaal de andere kant op lijkt mij ook niet verkeerd.

Bij Fuerteventura heb ik zo snel eigenlijk geen nadelen wel een groot voordeel is (voor mij dan) dat ze daar echt lange kokos stranden hebben en dat er geen tussen landing is.

Ik heb behoorlijk wat boekjes met hotels mee gekregen die aan onze eisen voldoen dus ik ga maar even zooveren. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 12:01

Oké! Malta ben ik inderdaad ook een beetje van af vanwege de stranden. Misschien dat het Gran Canaria wordt. Maar ik vind het allemaal zo prijzig :n

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:05

Gran canaria is heel erg leuk, maar ook de stranden zijn niet bijzonder. Ik weet niet wat je budget is, maar ik wil hier eventueel de hotels van Cyprus en Fuerteventura plaatsen die binnen ons budget vallen (tussen de 800-950 euro). De prijzen zijn voor All inclusive, dus alleen ontbijt zou al een stuk goedkoper zijn.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:06

LiiNd_Y schreef:
oké, organiseren zij veel excursies?

Is oer land natuurlijk verschillend. Maar er is altijd genoeg keus!

x_Irisje_x

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:08

Fuerteventura lijkt mij ook erg mooi!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:20

De mensen van Neckermann zijn aardig tot er iets niet goed is :=.
Wij waren overboekt en kregen een appartement, dat echt niet te vergelijken was. Reisleider zei dat we thuis een klacht moesten indienen. Gelukkig zeiden andere reisgenoten dat je dat echt op vakantie moest doen. Hij wilde ons de formulieren niet geven en loog overal over! Volgens mij heeft de reisleider zelfs ons geld in z'n eigen zak gestoken, maar dat bewijs hebben we nooit gehad.

Persoonlijk ga ik nooit meer met Neckermann. Arke is een fijne organisatie, net als sunweb.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 12:27

dat hoor ik dus heel vaak van Neckermann. Vriendin van mij heeft ook nare ervaringen met Neckermann, zij had namelijk dat ze hun waren vergeten op te halen voor de transfer naar het vliegveld (terugreis). ze zijn toen met de taxi gegaan en hebben het vliegtuig nog maar net gehaald.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:58

D-reizen is wel een goede reisbureau alleen is het geen Touroperator. D-reizen verkoopt dus ook gewoon Neckermann reizen :) Ik vind wel dat ze bij D-reizen wel altijd goed meedenken en meezoeken. Dus je kan eventueel wel heen voor informatie?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:20

Nog niet genoemd volgens mij: Elba! Evt te combineren met het toscaanse vasteland. Wij hebben daar vakantie gevierd vorige zomer en het was echt prachtig, heel diverse natuur, prachtige stranden, veel te doen en een heerlijke sfeer! Nadeel is dat het erg duur is.

Dat jaar er voor naar Thailand geweest rondtrekken, en dit jaar naar Bali, ook rondreizen :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:54

Kir_Ples schreef:
Gran canaria is heel erg leuk, maar ook de stranden zijn niet bijzonder. Ik weet niet wat je budget is, maar ik wil hier eventueel de hotels van Cyprus en Fuerteventura plaatsen die binnen ons budget vallen (tussen de 800-950 euro). De prijzen zijn voor All inclusive, dus alleen ontbijt zou al een stuk goedkoper zijn.

Gran Canaria heeft prima stranden hoor. Strand bij Puerto Rico is niks, maar Amadores Beach is wel erg mooi. Helder water, ook wat speeldingen en waterfietsen etc. Strand bij Maspalomas is ook erg breed en lang.

Als je naar Gran Canaria wilt kijken, kijk even naar Marina Bayview. Daar zaten wij en dat is echt een aanrader :j
Wij hadden het trouwens via Booking geboekt, met losse vluchten geloof ik en los een auto. Waren echt veel goedkoper uit. Vlogen met Condor. Hebben een dag vertraging gehad, maar super service en goede vliegtuigen. Werden tijdens de vlucht zowat volgepropt met eten, warme maaltijd, drinken, ijsje, snack.

Toen wij naar Cyprus gingen hadden wij geen tussenlanding hoor.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:37

Nu is er dus wel een tussenlanding helaas anders had Cyprus misschien toch wel een voorkeur gehad. :)

Ik vind de stranden niet veel anders als in Nederland, het water is erg helder dat klopt.. Ik vind de kleur van het zand minder mooi. :)
Maar goed om deze redenen hoef je Gran Canaria natuurlijk niet te laten liggen.. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:04

En Griekse eilanden vind je niks? Als Cyprus je opzich wel trekt maar tussenlandingen niet, dan zijn er zeker wel Griekse eilanden waar je direct heenvliegt met dezelfde 'charmes' als Cyprus?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:11

Wij gingen naar het Griekse gedeelte in Cyprus en hadden op de terugweg een tussenlanding op het Turkse gedeelte in Cyprus. Vliegtijd en tussenlanding duurde bij elkaar minder dan een uur en we mochten blijven zitten. Ik vond het persoonlijk alles meevallen.

Ik ga elk jaar weer naar Griekenland. Wel de rustige en kleinere eilanden (geen toeristische eilanden), heerlijk! Mensen zijn erg vriendelijk. Mooie natuur, elk eiland is anders.
Thassos is mijn nummer een favoriet. Mooie stranden, je vaart over met een boot(net als naar Texel), mooi groen, relatief klein. Vooral thassos-stad is een leuk plaatsje met leuke restaurantjes, souvenirwinkels en barretjes.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:13

Nou wij hebben natuurlijk zelf een gekeken wat in eerste instantie allemaal voor ons open lag, nu hebben wij behoorlijk wat eisen en zijn alleen Cyprus en Fuerteventura over gebleven. Nu Cyprus weg valt blijft Fuerteventura over en ik vind dat verder absoluut geen probleem lijkt mij een prachtig eiland. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:19

Oh dat bedoelde ik ook niet hoor, maar ik dacht op te maken uit je posts dat Cyprus misschien toch de voorkeur had. Toen dacht ik; dan zijn er misschien wel Griekse eilanden. Maar Fuerteventura is ongetwijfeld ook een heerlijke bestemming :)

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:19

Kroatie naar de camping Solaris ofzo :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:22

Hanmar schreef:
Oh dat bedoelde ik ook niet hoor, maar ik dacht op te maken uit je posts dat Cyprus misschien toch de voorkeur had. Toen dacht ik; dan zijn er misschien wel Griekse eilanden. Maar Fuerteventura is ongetwijfeld ook een heerlijke bestemming :)

Okee sorry.. :) Je hebt het wel goed gelezen dan.. Achja deze keer lekker Fuerteventura en misschien dat het volgend jaar anders is met de vlucht naar Cyprus. :D

Oja mocht je naar Gran Canaria willen kijk dan eens naar het hotel Escorial écht een heel goed hotel. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 23:11

Vakantie is geboekt! :D

En het is geworden: Hotel Ifa Dunamar in Gran Canaria! :D

Nu nog een annuleringsverzekering, iemand ervaring met Centraal beheer Achmea?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:13

Bij ons word er nog flink getwijfeld tussen 2 hotels namelijk:

Hotel Barceló Jandía Mar****

Hotel Barceló Jandía Playa****

Mocht iemand deze hotels herkennen en er wat over kunnen zeggen dan hoor ik het graag. :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:40

Kir_Ples schreef:
Bij ons word er nog flink getwijfeld tussen 2 hotels namelijk:

Hotel Barceló Jandía Mar****

Hotel Barceló Jandía Playa****

Mocht iemand deze hotels herkennen en er wat over kunnen zeggen dan hoor ik het graag. :D

Ik ken deze twee hotels niet. Ik ben wel bekend met de Barceló hotels en daar ben ik zeer tevreden over! :D Maar deze twee specifiek ken ik niet.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 12:49

heeft er iemand van jullie een beetje verstand van annuleringsverzekeringen? :o

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:04

Zit dat niet gewoon in je verzekeringspakket? :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 13:07

nee helaas niet. Kon het via Arke erbij doen maar dat was vet duur....Heb wat van Centraal beheer achmea gevonden. Maar dat is voor mij onduidelijk of mijn vriend dan automatisch is meeverzekerd want ik kan niet aanvinken met hoeveel personen ik ben.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:10

Sorry dat ik even kom binnenvallen.. ik ben nu ook hard opzoek naar een zomervakantie en ik zie dat hier al een aantal bokkers naar de plekken zijn geweest waar mijn oog op is gevallen.

Ik wil op vakantie (juli/augustus) samen met mijn vriend, ons ook valt nu op corfu, mallorca, tenerife maar we houden alle opties open. We willen het liefst rrond de 12 dagen. Ik zit nu te kijken bij corendon.

We willen graag een appartement, maar evt een betaalbaar hotel mag ook.
we willen graag mooie stranden, veel te doen etc. We houden allebei van zon en relaxen op het strand maar we vinden het ook leuk om dingen te ondernemen.

Onze richt prijs voor een appartement ligt tussen de 700-800 euro en het liefst wel op loopafstand van het strand (500 m ofzo is prima te doen)

Hebben jullie tips voor appartementen/hotels op deze plekken? Andere plekken mogen ook..

ik zie door de bomen het bos niet meer haha

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:31

Ik kan je Noëlia Sur aanraden in Tenerife, is alleen wel een hotel ;)