leonie1988 schreef:daffie1986 schreef:Je hebt alleen recht op zorgtoeslag als je in nederland woont en een zorgverzekering hebt. Wij zijn dit jaar vertrokken naar nieuw-zeeland op een tijdelijk visum en ik heb de zorgtoeslag en de zorgverzekering gewoon stop gezet. Je hebt namelijk niets aan je nederlandse zorgverzekering zodra je langer als 3 maanden of 6 maanden, dat weet ik niet meer, in het buitenland bent. Verder scheelt het een hoop geld als je het gewoon stop zet.
Wel ontzettend gaaf hoor, er zitten zoiezo al 2 bokkers in australië waarvan 1 geëmigreerd.
Volgens mijn zorgverzekering kon ik gewoon verzekerd blijven, omdat ik maar een tijdelijk naar het buitenland ga. Tijdelijk is kennelijk tot een jaar. Maar ik zal het eens aan de familie vragen waar ik naartoe ga, misschien kan ik beter een Australische zorgverzekering pakken... Nu twijfel ik
Ja, je kunt inderdaad gewoon verzekerd blijven. Maar wij waren niet van plan om elke maand bijna 300 euro te blijven betalen en hebben dus tegen de verzekering gezegd dat we weg gingen uit nederland en zodoende is de zorgverzekering gewoon stop gezet. Mochten we wel terug komen dan is het gewoon een kwestie van een nieuwe zorgverzekering afsluiten. Wij zaten bij CZ en die gaven aan niet langer dan een paar maanden buitenland te doen.