Zomerzonnetje opzoeken in December!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Re: Zomerzonnetje opzoeken in December!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:29

Ja in Ghana is helaas wel malaria, ik zat er 3 maanden maar zelf niks slechts gemerkt aan mijn lichaam, maar begrijp heel goed dat je liever geen pillen hebt voor de kinderen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:37

wreckh schreef:
vevina schreef:
Een vrij 'onbekend' vakantie land, maar Ghana misschien een leuk idee? Uur of 6/7 vliegen, wel inentingen nodig maar erg bijzonder land! En voor een week meer dan genoeg te zien: cape coast, elmina, mole park en de shai hils, verder meerdere watervallen en parken met wilde apen.

En zolang je niet in je eentje langs de highways of alleen als blanke midden door de drukke steden zoals Accra bijvoorbeeld loopt is het ook een relatief veilig en stabiel land.

Is zo een land ook geschikt en leuk voor kinderen? Onze kids zijn al geent, dus dat is geen probleem. En is er ook malaria? Anders misschien wel een leuk idee voor ons volgend jaar.

Even los van de malaria ligt het denk ik erg aan de leeftijd af van de kids, Elmina is een oud slaven Ford weet niet of jongeren kinderen zoiets leuk vinden om te zien? Mole park is wel erg leuk voor kids denk ik, leven stuk of 800 wilde olifanten heel veel apen en antilopen en zwijntjes en vanuit het zwembad heb je ook zicht op de grote poel (de badderplaats) van de olifanten waar je ze heerlijk een bad ziet nemen.
Hier kun je ook op safari met een gids opzoek naar de dieren, ikzelf heb op een paar meter afstand van olifanten gestaan.

Terwijl je in Cape coast een nationaal park hebt dat je via hangbruggen tussen de boomtoppen van het regenwoud door wandelt, denk ik ook minder geschikt voor de jongere kinderen.

Shai Hills is leuk voor de hele familie, met een jeep door een natuurpark om prachtige natuur en wilde dieren (geen olifanten) te spotten.

Edit: En wat natuurlijk ook niet te missen is is een bezoekje aan een school en ziekenhuis.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:51

klinkt geweldig Vevina! Ik hou daarvan!
Misschien is als ik wat langer dan 1 week op vakantie ga.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:30

Ik gok maar iets, maar Mexico of Cuba?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:11

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:13

Me ouders gaan in december nog naar Egypte. Savonds koelt het wel sneller af.
Voor als je nog eens op vakantoe gaat.

Fijn dat er geboekt is!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:16

Hebben jullie al eens aan een cruise gedacht?
Ik heb dat vorig jaar gedaan en het was echt heerlijk!
De boot meert aan op verschillende plekken afhankelijk door welk gebied je vaart uiteraard.
Ideaal als je een luie zonvakantie wil, maar als de boot aanmeert kun je aan land en daar excursies doen of gewoon rondwandelen en alles bekijken.

En het eten aan boord is echt waanzinnig lekker met heel veel keuze :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:08

Zijn hier mensen die in de winterperiode naar Cuba zijn geweest? :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 05:07

Jep, ben in januari 2012 geweest. Was heerlijk! Het weer is in januari namelijk het beste daar.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:58

We hebben geboekt voor begin december. Dat was het enige moment dat mijn vriend en ik tegelijkertijd vrij konden krijgen. Ben erg benieuwd. Zin in! :):)