Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:15

Ik zou met een vriendin afgelopen donderdag naar Hurghada zijn vertrokken, maar we hebben woensdag besloten om om te boeken. Ben heel blij dat we dat gedaan hebben... We gaan nu komende woensdag naar Mallorca.
Wel heel erg voor de Egyptenaren die van toerisme leven, die hebben hier ook niet om gevraagd..
Laatst bijgewerkt door PolleMaster op 17-08-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:15

Vanuit BE laten ze ook niemand meer vertrekken... Sinds gisteren middag.

Rienn

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:05

Iemand nog reisbureau gebeld?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:25

Mijn reis is ook geannuleerd en kunnen niet omboeken.. Weekje thuis..:(

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:56

Hoezo niet? Dus nu heb je geen vakantie? Krijg je wel je geld terug?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:29

Alles zat volgeboekt onder ons vrij ruime niet veel eisend budget.. Krijg wel geld terug maar baal ontzettend!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:53

Kan ik me helemaal voorstellen! En een ander reisbureau?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:55

Ze hebben alles bekeken helaas. Gelukkig heb ik eind september mijn echte vrije weken. Deze week had ik geruild qua diensten..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 08:34

We hebben hier nu pas wifi, maar idd er is ook aan de rode zee negatief reis advvies, wij waren de laatste vlugt vanuit nederkand naar Egypte. Bij het de luchthaven toen we die verlieten zag je allemaal millitairen met geweren enz. Was wel even schrikken!
We worden niet terug gehaald, en wij zitten hier gewoon 2 weken te genieten van de vakantie! Hier op het resort zelf merk je er eigenlijk niks van. Er word wel ontraden om over straat te gaan :P
Misschien dat als het hier ook zou escaleren dat we wel worden terug gehaald, maar dat is beter dan dood gaan :o maar wij hebben een paar Egyptenaren zelf gesproken en die zeggen ook, dat zij hier allemaal niks zouden doen ivm dat ze dan geen inkomsten meer hebben.
Maar ik ga weer van de wifi af!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:31

Wel zonde van je vakantie zeg!
Twee weken lang op een resort.

Hoop dat het rustig blijft daar!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:49

Gezien ik een beetje moe werd van al de loze verhalen heb ik maar even een reisbureau gebeld.

Reisbureaus kiezen er zelf voor om geen mensen meer naar Egypte te sturen. De een tot 25 aug, een ander weer tot half okt. Sommige vliegen nog wel, dit omdat er helemaal geen negatief reisadvies is voor de Rode Zee en de Golf van Akaba. De mensen die in Egypte zitten willen niet weg en er zijn nog steeds veel mensen die gaan. Het is dus de keuze aan jezelf om te gaan. :j

Wij kijken het nog een weekje aan ga ondertussen nog wel entingen halen voor het Caribischgebied. Mocht ik die nog nodig hebben.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:49

rienn, voor caribischgebied heb je geen entingen nodig:) ga er iederjaar heen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:09

Ook geen malariapillen? (Sommige gebieden is het nodig) Op de site van de GGD staat wel een aantal vaccinaties, maar niets verplicht. Ik heb vorig jaar voor Egypte ook alle vaccinaties gehaald. Ik was toen blij dat ik het wel gedaan heb, aangezien ik een wortelkanaal behandeling moest en ze werken iets minder hygiënisch dan in Nederland.

Gaat over de Dominicaanse republiek.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:29

sannedeedee1 schreef:
We hebben hier nu pas wifi, maar idd er is ook aan de rode zee negatief reis advvies, wij waren de laatste vlugt vanuit nederkand naar Egypte. Bij het de luchthaven toen we die verlieten zag je allemaal millitairen met geweren enz. Was wel even schrikken!

Nee joh. Die zijn er altijd al geweest. Ook bij de tempels e.d. zijn standaard mensen van het leger met geweren. Ook bij de colonnes van de ene provincie naar de andere, wordt je ook overgedragen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 05:05

Hoe kan ik uitvinden of er nog vluchten gaan? Ik heb een vriend vanuit Egypte (Egyptenaar) op visite die vrijdag weer terug gaat...
(vanuit Bali)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:05

Bellen met de desbetreffende maatschappijm

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:53

Onze vlucht is ook geannuleerd.

Ofja, we hadden via Arke bij Transavia geboekt.
Dus vanochtend Transavia gebeld, die vliegen nog gewoon alleen maken geen nieuwe boekingen meer.
Toen Arke gebeld, die hebben alle vluchten geannuleerd en dus de stoelen teruggegeven aan Transavia.
Transavia weer gebeld want had stoelen gereserveerd, dat geld krijg ik terug en wordt een dezer dagen door Arke gebeld om om te boeken of te annuleren en dan krijg ik ook alles terug.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:21

Wij zitten hier al een week in Hurghada, zijn de 15de gelukkig nog net kunnen vertrekken. Niets raars te merken hoor.
Dat van die geweerschoten is ook dikke onzin, niets van te horen.
Zijn ook al 2 keer naar de senzo mal geweest en een keer op stap en er is niets aan de hand, ook niet op straat. Deze avond gaan we weer lekker naar de shishabar buiten het hotel.
Het enige verschil met vorige maand is dat er nu veel meer controle is, als je de parking van senzo mal op wil kijken ze je autokoffer na enzo, en als er bij ons hotel iemand binnen wil kijken ze ook met spiegels onder de auto.
Maar dat is allemaal maar preventief. Je graakt niet zomaar ergens binnen met de auto.

TS in welk hotel zit je?

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:28

Rienn schreef:
Ook geen malariapillen? (Sommige gebieden is het nodig) Op de site van de GGD staat wel een aantal vaccinaties, maar niets verplicht. Ik heb vorig jaar voor Egypte ook alle vaccinaties gehaald. Ik was toen blij dat ik het wel gedaan heb, aangezien ik een wortelkanaal behandeling moest en ze werken iets minder hygiënisch dan in Nederland.

nee in Caribisch gebied heb je ook geen malaria pillen nodig, ik ga er iederjaar heen en elk jaar zonder problemen terug gekomen.
mijn vader woont er en ook hij zegt dat het niet nodig is.

wel heb je daar een bepaalde mug waarvan je knokkelkoorts kunt oplopen maar die zie je zelde en mocht je er wel door geprikt worden, hebben zij daar in het ziekenhuis uitstekende en kundige mensen er werken.
werken ook hygiënisch, ben er 1maal geweest ivm een ooglid ontsteking en het ging allemaal keurig.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:58

judith__ schreef:
Rienn schreef:

nee in Caribisch gebied heb je ook geen malaria pillen nodig, ik ga er iederjaar heen en elk jaar zonder problemen terug gekomen.
mijn vader woont er en ook hij zegt dat het niet nodig is.

wel heb je daar een bepaalde mug waarvan je knokkelkoorts kunt oplopen maar die zie je zelde en mocht je er wel door geprikt worden, hebben zij daar in het ziekenhuis uitstekende en kundige mensen er werken.
werken ook hygiënisch, ben er 1maal geweest ivm een ooglid ontsteking en het ging allemaal keurig.

Mijn vriend heeft malaria opgelopen ondanks de pillen op de Dominicaanse republiek, vandaar. Ik heb ondertussen gebeld met de GGD en ik ben voldoende ingeënt. Je hebt wel degelijk malariapillen nodig, maar dat geldt voor een klein stukje wat dichtbij Haïti ligt. Verder inderdaad malaria vrij.

Klein detail: tot 1970 kwam hier in nl ook malaria voor. :))

Drukte om niets, aangezien we gewoon naar Egypte gaan. Alhoewel, drukte om niets. :))

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:11

vlucht vanuit Bali is net gewoon vertrokken naar Egypte ...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:17

Daarom gaan wij volgende week ook gewoon boeken.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 08:51

arsiana_x schreef:
Wij zitten hier al een week in Hurghada, zijn de 15de gelukkig nog net kunnen vertrekken. Niets raars te merken hoor.
Dat van die geweerschoten is ook dikke onzin, niets van te horen.
Zijn ook al 2 keer naar de senzo mal geweest en een keer op stap en er is niets aan de hand, ook niet op straat. Deze avond gaan we weer lekker naar de shishabar buiten het hotel.
Het enige verschil met vorige maand is dat er nu veel meer controle is, als je de parking van senzo mal op wil kijken ze je autokoffer na enzo, en als er bij ons hotel iemand binnen wil kijken ze ook met spiegels onder de auto.
Maar dat is allemaal maar preventief. Je graakt niet zomaar ergens binnen met de auto.

TS in welk hotel zit je?

ben net terug :D maar jaa wij zijn ook naar de sensomall gelopen in de avond, we lastig gevallen door zakkenrolles maar voorderest niks gemerkt van de onrust :D
Wij zaten in Jasmin village, maar werden over geplaatst naar Alibaba Palace

arsiana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:25

Wij namen altijd de taxi naar senzomal omdat het te ver lopen was voor ons, maar we zijn wel eens in jungle aqua park op bezoek geweest en daar zijn we gewoon te voet heen gegaan. Met 4 blonde meisjes en 2 jongens, en hebben nergens last van gehad.

Ook een avondje naar de haven geweest tot half 4 snachts, 2 keer naar laplap ( de shishabar tegenover dana beach),... Allemaal even gezellig als vorig jaar en voelde me niet minder veilig.

Als ik nu opnieuw moest kiezen of ik wil vertrekken of niet , zou ik er gewoon heen gaan.

En oei zakkenrollers? Toch niets gestolen hopelijk? Zo een man die horloges verkoopt komen we ook altijd tegen, al 3 jaar op rij.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt