Echt erge turbulentie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:35

Zunzuncito schreef:
l (met storm landen |o nooit meer doen)

Je kunt moeilijk van de piloten verwachten dat ze rondjes blijven vliegen tot de storm weg is.. Dan wordt het wel heel druk. :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:18

Captain schreef:
Zunzuncito schreef:

Je kunt moeilijk van de piloten verwachten dat ze rondjes blijven vliegen tot de storm weg is.. Dan wordt het wel heel druk. :D

Dat deden ze naar Ibiza wel :?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:27

SindyKaya schreef:
Captain schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat jullie 12 uur lang rondgevlogen hebben boven Ibiza. :+ Kan me voorstellen dat ze even blijven "hangen" als de storm bijna gaat liggen, maar als je er middenin zit, kun je moeilijk nog een halve dag rond blijven cirkelen.

Weggebokt

Re: Echt erge turbulentie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:28

Nee geen 12 uur haha.
Maar we hebben wel een paar rondjes extra gevlogen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:29

SindyKaya schreef:

Waarschijnlijk omdat de landingsbaan nog niet vrij was. Boven de landingsbaan blijven vliegen omdat er een storm is komt weinig voor.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:30

Mootje schreef:
Je kunt er inderdaad niets aan doen. Het enige wat je zelf kunt doen is rustig blijven!
Ik vlieg bijna wekelijks en heb het nodige al meegemaakt...
Stewards die hele een hele tray tomatensap over passagiers gooien door plotselinge turbulentie,
Mensen op je schoot die van het toilet afkomen,
een tekort aan kotszakjes omdat er een hoop mensen meerdere zakjes nodig hebben,
gillende, huilende volwassenen.... Mensen die de nooduitgang open willen maken omdat ze eruit willen.

Ik vermaak me wel door naar iedereen te kijken... Vorig jaar naar Cuba moest ik zelf ook nog oppassen om mijn drinken niet te morsen, want mijn hand ging tot een paar keer toe bijna een meter de lucht in.
Een vlucht heb ik tot 6 uur lang last van turbulentie gehad. Dan ben je het op een gegeven moment wel zat :')

8)7 8)7 8)7 8)7 voor mij geen vliegtuigen meer...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:32

Urielle schreef:
Gelukkig niet, ik zit al op het randje van over mijn nek gaan als de piloot het vliegtuig kantelt om je je bestemming te laten zien. De zak!

:D

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:46

Ik heb nog niet super vaak gevlogen, maar iedere keer dat ik vlieg is er wel weer gekkigheid. Ik lijk het onheil aan te trekken in een vliegtuig, maar toch is het tot nu toe altijd goed afgelopen.

Eerrste keer vliegen was er onweer met veel turbulentie (wat ik ook lang niet zo erg vindt als in een luchtzak terecht komen) en uiteindelijk een noodlanding op Rome dankzij vogels (was gelukkig goed afgelopen maar schrik zat er gelijk in). Terugreis werd de start afgebroken omdat een onderdeel in de staart van het vliegtuig niet functioneerde. Ze hebben het opgelost en we zijn met het zelfde toestel alsnog vertrokken (voelde ook niet erg prettig).

Laatste keer vliegen vond ik nog wel het engst. We waren bíjna geland, en op het aller laatste moment een doorstart gemaakt bijna verticaal omhoog. Wat bleek, er zat een vliegtuig onder ons op de landingsbaan! Verkeersleiding had een foutje gemaakt (dit was in Rotterdam).

Van die vier vluchten is maar 1 vlucht goed bevallen (alleen een half uur lang turbulentie gehad dus viel mee). Ik zie er nu wel tegen op om weer te gaan vliegen binnenkort.

edit: een passagiersvliegtuig kan op zijn kop vliegen, alleen niet zo goed d.m.v. een looping. Maar hij kan wel over zijn as rollen zeg maar. Dit heb ik een keer gezien bij air crash investigation dat de piloten een tijd zo gevlogen hebben met het vliegtuig (voor de passagiers minder prettig aangezien die niet zulke gordels hebben als de piloten). Het toestel was uiteindelijk wel neergestort, maar niet door het op de kop vliegen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:21

Captain schreef:
Zunzuncito schreef:

Nee die " |o " sloeg op mij, ik moet gewoon niet meer meevliegen als ik weet dat er een storm boven het land ligt :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:41

Het aller ververvelendste vind ik toch wel luchtzakken met het dalen. Naar gevoel!
Voor derest maak ik mij niet zo druk in het vliegtuig.

Ook wel is iemand naast me gehad die de hele weg zei: We gaan dood en we storten neer. Daar werd ik wel zenuwachtig van.

Of een stewardes die mij op de eerste vlucht verteld hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is. Was blij dat we in de lucht hingen gaat zij mij dood leuk vertellen dat we zo de oceaan in kunnen storten := en dat het heel makkelijk is om een bom in een vliegtuig te leggen, want op Schiphol werken allemaal buitenlanders en die vertrouwde zij voor geen meter.. En toen moest ik nog 10 uur vliegen haha

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:48

Ik heb het een keer wat heftiger meegemaakt toen ik naar Finland vloog. We stegen toen op in een 'clearance' in een onweersstorm. Later hoorde we dat er verder maar weinig vluchten waren opgestegen die ochtend, omdat met uitzondering van die clearance de storm veel te heftig was.
Dat hebben we ook gemerkt, want na het opstijgen kwamen we toch weer in dat rare weer terecht. We hebben de hele weg onze riem vastgehad en alles hobbelde, rammelde en er waren veel luchtzakken, waardoor je steeds zo'n 'valsensatie' kreeg. Er raakte gelukkig niemand echt in paniek. Ik was wel blij dat het geen verre vlucht was, want ik werd er echt kotsmisselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:09

JorisDy schreef:
Het aller ververvelendste vind ik toch wel luchtzakken met het dalen. Naar gevoel!
Voor derest maak ik mij niet zo druk in het vliegtuig.

Ook wel is iemand naast me gehad die de hele weg zei: We gaan dood en we storten neer. Daar werd ik wel zenuwachtig van.

Of een stewardes die mij op de eerste vlucht verteld hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is. Was blij dat we in de lucht hingen gaat zij mij dood leuk vertellen dat we zo de oceaan in kunnen storten := en dat het heel makkelijk is om een bom in een vliegtuig te leggen, want op Schiphol werken allemaal buitenlanders en die vertrouwde zij voor geen meter.. En toen moest ik nog 10 uur vliegen haha

Serieus? Welke maatschappij was dat?
Wat een stewardess zeg, erg fijn :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:38

Klm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:44

Wij hebben een keer gehad dat "het cabinepersoneel nog even komt checken of je schoenen bij je outfit passen".... :')

Verder niet vaak turbulentie gehad. Een keer toen ik 7 was met m'n [***] en nichtje zingen "we storten neer we storten neer," *\o/*

Vonden de mensen achter ons niet zo grappig...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:28

Hahahaha 'je schoenen bij je outfit'. Zei de piloot dat echt? :') Kan me dan voorstellen dat heel veel passagiers dat grapje niet snapten :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:38

Marit schreef:
Hahahaha 'je schoenen bij je outfit'. Zei de piloot dat echt? :') Kan me dan voorstellen dat heel veel passagiers dat grapje niet snapten :+

Ik snap hem ook niet.. :o?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:51

Nou als dat sign dingetje van seatbelts aangaat, dan komen ze allemaal zo langs terwijl ze zich over je heen buigen om naar je middel te kijken of je je gordel wel omhebt. Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze je schoenen aan het bekijken zijn :')

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:55

Oh, bedoelde je dat, ik dacht dat jullie zo geshuffeld waren, dat je misschien wel de schoenen van je buurman 14 stoelen verderop in je nek had liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:00

Marit schreef:
Nou als dat sign dingetje van seatbelts aangaat, dan komen ze allemaal zo langs terwijl ze zich over je heen buigen om naar je middel te kijken of je je gordel wel omhebt. Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze je schoenen aan het bekijken zijn :')

:j :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:00

Captain schreef:
Martine_R schreef:
In een interview over de film ''Flight'' zei Denzel Washington dat je dus echt met een 747 een poosje op z'n kop kunt vliegen. Neem aan dat hij zijn huiswerk wel gedaan heeft voor de film.. Nou is dat niet hetzelfde als een echte ''roll'' natuurlijk.
Maar daar zullen wel een hoop ''maars'' en ''als''en aan zitten.

Je kunt met een passagiersvliegtuig een looping maken in theorie..

Punt is dat je verticaal moet komen.. Eerst horizontale snelheid en hoogte maken, dan moet je hem omhoog trekken.. Niet te snel.. Als je vliegtuig dan op een punt verticaal vliegt kun je nog zo veel vermogen geven maar de 4 motoren kunnen het vliegtuig niet in de lucht houden zonder gebruik te maken van de luchtdruk die er op dat moment niet is.. Je stort dus naar beneden.. Mocht je hem in die tijd nog horizontaal hebben kunnen brengen dan is je looping succesvol.. Nooit geprobeerd en dat zullen ze ook niet snel proberen. Een schroef maken kan wel, dat is al regelmatig gebeurd maar een looping.. Nooit geprobeerd.

Dus ja, het is mogelijk met de 100% juiste omstandigheden en de absolute limieten van het toestel.

Ik had het ook niet over een looping :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:05

Ik had het ook niet specifiek over jou, ik haakte even in op het ondersteboven vliegen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:08

Captain schreef:
Ik had het ook niet specifiek over jou, ik haakte even in op het ondersteboven vliegen.

Ooh oke :j

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:36

Oké, dit topic had ik niet moeten openen aangezien ik dinsdag weer vlieg. :+

Ik vlieg regelmatig, maar het is nog steeds niet mijn hobby.

Toen ik kleiner was stond ik er altijd op dat ik mijn ouders en zus een hele dikke kus gaf voordat we de lucht in gingen, omdat ik dit dan maar nog gedaan had als er iets ergs zou gebeuren. :')

En turbulentie heb ik dan ook een bloedhekel aan. Ben iedere keer weer blij als ik veilig op de grond sta. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:39

Mijn ergste turbulentie was ook bij Cuba. Moesten na het opstijgen van Cuba op weg naar Nederland een tussenlanding maken in Mexico. Het uurtje naar Mexico ben ik dusdanig misselijk geworden dat de tussenlanding echt een hel was. Mochten absoluut niet los, ook het cabinepersoneel niet. Luchtzak ook gehad, erg lekker :=