Zunzuncito schreef:l (met storm landennooit meer doen)
Je kunt moeilijk van de piloten verwachten dat ze rondjes blijven vliegen tot de storm weg is.. Dan wordt het wel heel druk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Ik kan me niet voorstellen dat jullie 12 uur lang rondgevlogen hebben boven Ibiza.Captain schreef:Je kunt moeilijk van de piloten verwachten dat ze rondjes blijven vliegen tot de storm weg is.. Dan wordt het wel heel druk.
Dat deden ze naar Ibiza wel
Mootje schreef:Je kunt er inderdaad niets aan doen. Het enige wat je zelf kunt doen is rustig blijven!
Ik vlieg bijna wekelijks en heb het nodige al meegemaakt...
Stewards die hele een hele tray tomatensap over passagiers gooien door plotselinge turbulentie,
Mensen op je schoot die van het toilet afkomen,
een tekort aan kotszakjes omdat er een hoop mensen meerdere zakjes nodig hebben,
gillende, huilende volwassenen.... Mensen die de nooduitgang open willen maken omdat ze eruit willen.
Ik vermaak me wel door naar iedereen te kijken... Vorig jaar naar Cuba moest ik zelf ook nog oppassen om mijn drinken niet te morsen, want mijn hand ging tot een paar keer toe bijna een meter de lucht in.
Een vlucht heb ik tot 6 uur lang last van turbulentie gehad. Dan ben je het op een gegeven moment wel zat
Captain schreef:Zunzuncito schreef:l (met storm landennooit meer doen)
Je kunt moeilijk van de piloten verwachten dat ze rondjes blijven vliegen tot de storm weg is.. Dan wordt het wel heel druk.
JorisDy schreef:Het aller ververvelendste vind ik toch wel luchtzakken met het dalen. Naar gevoel!
Voor derest maak ik mij niet zo druk in het vliegtuig.
Ook wel is iemand naast me gehad die de hele weg zei: We gaan dood en we storten neer. Daar werd ik wel zenuwachtig van.
Of een stewardes die mij op de eerste vlucht verteld hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is. Was blij dat we in de lucht hingen gaat zij mij dood leuk vertellen dat we zo de oceaan in kunnen stortenen dat het heel makkelijk is om een bom in een vliegtuig te leggen, want op Schiphol werken allemaal buitenlanders en die vertrouwde zij voor geen meter.. En toen moest ik nog 10 uur vliegen haha
Captain schreef:Martine_R schreef:In een interview over de film ''Flight'' zei Denzel Washington dat je dus echt met een 747 een poosje op z'n kop kunt vliegen. Neem aan dat hij zijn huiswerk wel gedaan heeft voor de film.. Nou is dat niet hetzelfde als een echte ''roll'' natuurlijk.
Maar daar zullen wel een hoop ''maars'' en ''als''en aan zitten.
Je kunt met een passagiersvliegtuig een looping maken in theorie..
Punt is dat je verticaal moet komen.. Eerst horizontale snelheid en hoogte maken, dan moet je hem omhoog trekken.. Niet te snel.. Als je vliegtuig dan op een punt verticaal vliegt kun je nog zo veel vermogen geven maar de 4 motoren kunnen het vliegtuig niet in de lucht houden zonder gebruik te maken van de luchtdruk die er op dat moment niet is.. Je stort dus naar beneden.. Mocht je hem in die tijd nog horizontaal hebben kunnen brengen dan is je looping succesvol.. Nooit geprobeerd en dat zullen ze ook niet snel proberen. Een schroef maken kan wel, dat is al regelmatig gebeurd maar een looping.. Nooit geprobeerd.
Dus ja, het is mogelijk met de 100% juiste omstandigheden en de absolute limieten van het toestel.