BarbaLala schreef:Ts dit is toch echt je eigen verantwoordelijkheid geweest.
. .
Ik denk eerder dat van haar ouders, ts is pas 15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lianne86 schreef:Ik was het land niet eens meer ingegaan... Was denk ik ook niet op vakantie gegaan met hond als het zo stressvol is...
Erg vervelend natuurlijk allemaa... Maarja... Kijk zelf dit soort dingen altijd goed na! Vooral als je met een `moeilijkere` hond gaat...
miccamaaike schreef:Enige die je hier dan nog de 'schuld' van zou kunnen geven is je eigen dierenarts, die had dit moeten weten. Tsja dat ze dan zulk beleid toepassen is heel vervelend, maar er is niet voor niets beleid op natuurlijk. Daar kun je Noorwegen de schuld niet van geven.
[***] schreef:Natuurlijk is het niet echt de schuld van noorwegen, maar wie bedenkt het nou om die regel net voor de vakantie te veranderen?
Citaat:From 1st May 2013, the rules for bringing your dog, cat or ferret to Norway has changed. Find out the rules in plenty of time before your travel, and make sure to prepare properly.
From May 1st 2013 the requirements for bringing pet animals to Norway will be as follows:
From EU-countries
EU-passport
ID (microchip). For animals that were identified after 3 July 2011, the only valid identification is microchip. Animals that have been identified with tattoo prior to this date are accepted provided the tattoo is still readable. To insert a Micro Chip you need to contact the vet. Identity number must be entered in the passport.
Vaccination against rabies according to what the producer of the vaccine recommends. The first vaccine has to be given at least 21 days ahead of arrival. The animal has to be identified before or at the same time it is vaccinated against rabies.
Treatment with a medicine containing praziquantel against Echinococcus multilocularis minimum 24 and maximum 120 hours before arrival. Alternatively it is accepted that dogs can be treated every 28th day throughout the year. Before entering Norway the animals on this regime must have been treated twice within 28 days, and the treatment must then continue regularly. Tapeworm treatment has to be documented in the passport by a veterinarian.
When arriving in Norway, the animal and the owner must contact the Customs at the border.
[***] schreef:Net alsof wij expres dit doen, mijn ouders hebben op internet gezocht, en vijf andere die dit ook hadden ook, en we hebben het niet gezien.
Als zelfs de dierenarts het niet weet, zoals ik al zei als je dat advies.krijgt geloof je dat gewoon.
Mijn ouderd hebbrn heis geen weet ik hoeveel sites bezocht, waarom zouden ze?
De da geloofde het niet eens toen we hem vanochtend belde, maar hij wil ons wel tegemoet komen met de kosten.
[***] schreef:Bij een volgende keer ga ik zeker bokt om raad vragen, want anders krijgen we weer zoiets
Ik kan nog steeds niet geloven, het lijlt wel een soap.
Ik ben zo benieuwd waar ze uberhaupt is, helaas moeten we nog lang wachten en daar heen rijden
[***] schreef:Wij hebben al een paar weken geleden gezocht, toen was er echt nergens te vinden dat het veranderd was, nu misschien wel maar toen dus niet.