zap schreef:Het is fijn om te weten wat slakken zijn, zodat je iig weet wat je niet moet bestellen
Haha, dát is wel weer waar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:Giolli schreef:Ik ben 17. Mijn vriend is 26
Bedankt voor alle tips!
Lizy, heb nooit Frans gehad op school. Kan echt geen woord! Mijn vriend ook niet...
Simpele dingen zoals bestellen:
(let even niet op mijn spelling, want spellen in het frans kan ik niet, maar uitspreken wel)
Je voudrai ....... (wat je wil bestellen) si vous plait.
Le addition = de rekening
Escargots = slakken
tableau pour deux persones = tafel voor 2 personen
je ne conprendre pas = ik begrijp het niet.
Tu parle anglais? = praat je/u engels?
Maar er zijn goedkope simpele boekjes te koop waarin vaste zinnen staan. Ook dingen betreft wanneer je autopech heb enzo. Teminste dat stond ik het boekje wat mijn vriend had meegenomen van zijn ouders. Echter hebben we het totaal niet gebruikt, en bleek ik nog beter frans te spreken dan mijn vriend![]()
Maar zo'n boekje is misschien wel handig voor je als je echt geen enkel woord frans kan spreken.
miss_lizje schreef:Giolli schreef:Ik ben 17. Mijn vriend is 26
Bedankt voor alle tips!
Lizy, heb nooit Frans gehad op school. Kan echt geen woord! Mijn vriend ook niet...
Simpele dingen zoals bestellen:
(let even niet op mijn spelling, want spellen in het frans kan ik niet, maar uitspreken wel)
Je voudrai ....... (wat je wil bestellen) si vous plait.
Le addition = de rekening
Escargots = slakken
tableau pour deux persones = tafel voor 2 personen
je ne conprendre pas = ik begrijp het niet.
Tu parle anglais? = praat je/u engels?
Maar er zijn goedkope simpele boekjes te koop waarin vaste zinnen staan. Ook dingen betreft wanneer je autopech heb enzo. Teminste dat stond ik het boekje wat mijn vriend had meegenomen van zijn ouders. Echter hebben we het totaal niet gebruikt, en bleek ik nog beter frans te spreken dan mijn vriend![]()
Maar zo'n boekje is misschien wel handig voor je als je echt geen enkel woord frans kan spreken.
Celiien schreef:Ooo en je moet ff opletten! Omdat jij in een bepaalde leeftijdscategorie zit mag je in bepaalde dingen (eiffeltoren, Versailles oa) gratis of tegen gereduceerd tarief! Maaaar moet je niet vergeten te zeggen, want anders doen ze alsnog tegen vol tarief