jullie duurste reis en was het het waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:46

Ik heb twee dure reizen gemaakt maar mijn ouders betaalde :')
Ik woonde thuis.
De ene vakantie was een trektocht door zweden en noorwegen. Dat is vooral duur qua leven.
En in 2009 3 weken in canada rond getrokken met mijn hele familie (zussen + mannen, opa, ouders en 1 kleinkind).
Beide onvergetelijke reisen en het geld meer dan waard. Maar ik ben ook vaak gewoon wezen kamperen (wel altijd buitenland) en dan vind ik eigenlijk ook onwijs lekker.
Wij houden het eerst maar bij wintersport (familie vakantie) en goedkope zomervakanties.
Denk dat 2014 we naar de waddeneilanden gaan. Dan is onze kleine geboren en +/- 1 jaar en onze oudste 3 jaar.
Dan zi eik het buitenland niet zitten.
Maar hubs en ik willen ooit naar australie. Dus dat wordt ook een giga dure vakantie

canada koste ik dacht 2300 p.p. (camper + vlucht) en dan moet je de kosten van de campingplekken, eten etc nog er bij rekenen. En we waren met 12 personen dus 27.600 voor de vlucht en campers. Mijn zussen waren al getrouwd dus betaalde eten en drinken zelf. Mijn hubs was toen nog mijn vriend, en ik was studentje, en wij hebben 1 week aan boodschappen betaald (voor 4 personen).
Goedkope vakantie voor ons dus :+

Norwegen/Zweden koste ook klauwen met geld maar geen idee hoeveel.
Ik denk zo'n 3000 euro voor 3 personen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

citroen

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:22

drie weken Kenia! Athans voor mijn ouders :+
Kosten ze geloof ik 10.000 met zn 4e. Was wel een onvergetelijke reis met de safafi, cultuur shock en nog meer geweldige dingen!

Duurste reis die ik zelf betaald heb was totaal 700 euro voor 10 dagen Blanes incl accommodatie, vervoer, dagje Barcelona, uitgaan enz... flink goedkoop dus *D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:19

Mijn duurste reis in verhouding was de eerste keer dat ik in New York was. Niet de reis an sich, maar wel het achterlijke shoppen daar _O-. Was 3000 euro kwijt voor 3 nachtjes.

Goedkoopste reis is verhouding was Zuid Afrika, daar was ik in totaal (incl. shoppen, uitjes, binnenlandse vluchten, benzine en hotelletjes enzo) 3500 euro kwijt voor 6 weken. Ook een zonnebril van 3200 rand meegenomen daar, dus eigenlijk warne - de zonnebril de totale kosten maar 3200 euro. Goed gedaan voor 6 weken :D.

Volgende dure reis gaat Canada icm Alaska worden :).

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:22

Mijn duurste reis tot nu toe was ook Curacao, 16 dagen met mijn liefste vriendje. Hij heeft zo goed als alles betaald maar ik geloof dat we ongeveer 3.500 per persoon kwijt waren. Echt belachelijk veel geld maar het was het echt waard. We hebben echt een vakantie gehad zoals wij hem willen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:36

Yv_ schreef:
Mijn duurste reis in verhouding was de eerste keer dat ik in New York was. Niet de reis an sich, maar wel het achterlijke shoppen daar _O-. Was 3000 euro kwijt voor 3 nachtjes.

:oo :oo :oo

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:10

Onze duurste reis was naar Antarctica voor 19 dagen boot en 5 dagen om er heen en terug te komen waren wij bijna 25.000 euro met z'n 2 kwijt :o . Was het het waard, ABSOLUUT! :j over een jaar of wat gaan we weer. :D Ondanks dat ik alle dagen zeeziek ben geweest was het onvergetelijk :j

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:24

Yv_ schreef:

Haha ik hoop dat ik binnenkort toch een duizendje of 2 minder uit geef aan het shoppen :+ .

Ik ben vorig jaar met een vriendin 4 weken rond gaan reizen aan de weskust van amerika en wij waren zo'n 5.000,- euro pp kwijt. Maar we hebben dan ook nergens op bezuinigd én hebben uiteraard ook flink geshopt :D .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:25

Kobus17 schreef:
Onze duurste reis was naar Antarctica voor 19 dagen boot en 5 dagen om er heen en terug te komen waren wij bijna 25.000 euro met z'n 2 kwijt :o . Was het het waard, ABSOLUUT! :j over een jaar of wat gaan we weer. :D Ondanks dat ik alle dagen zeeziek ben geweest was het onvergetelijk :j

Whaaaaaahhhhhh dat is echt veel!!!! Ik vond al dat ik vorig jaar veel had uitgegeven :D .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:27

Mijn reis naar Amerika; verbleef een half jaar bij m'n verloofde, in totaal heeft me dat 6000 euro gekost, dus in principe viel het nog wel mee. Ook heb ik daar lekker kunnen verdienen :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:30

De duurste tot nu toe was de transmongolie express, onze huwelijksreis. 6500 euro voor 3 weken met 2 personen. 1e klas coupe's (tsja, op je huwelijksreis slaap je niet samen met anderen). Helemaal de moeite waard.
Dit jaar komt er een ander grote bij, een fly and drive in noord Argentinie. Via een reisorganisatie, omdat ik er al snel achter was dat ik zelf de vluchten niet zo goedkoop kan boeken... normaal gesproken regel ik alles zelf, maar ja, als zelf regelen duurder blijkt.... dan mag een ander het voor me doen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:36

Hawaii schijnt echt prachtig te zijn, dus denk dat dat het geld wel waard is.
Wij waren dit ook van plan, maar doordat we met 2 huizen zitten, zit dat er voorlopig niet in.
Ooit gaan we nog en dan in combinatie met Las Vegas en dan door naar Hawaii om te eiland hoppen.

Onze duurste vakantie was naar de westkust van USA. Ook best veel geld kwijt pp, maar het was het waard, want heb nog steeds heimwee. Vond het geweldig en heb er geen minuut spijt van gehad.
Normaal gesproken heb ik tijdens vakantie last van een beetje heimwee, maar nu kwam dat pas nadat ik terug was, omdat ik terug wilde :=

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:37

gewoon doen!!

Ik ben geweest in:

Indonesie 4 eilanden georganiseerde rondreis
Canada rondreis zelf met camper
Nieuw zeeland rondreis zelf met camper

en... Antartica (duurste) was zo'n 15.000 euro

voorbereiding is het halve werk en geeft veel rust en wees reeel.

Succes met plannen van je reis en vooral geniet ook als het even niet mee zit.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:38

Kobus17 schreef:

haha geweldig wij waren 15.000 kwijt :D voor deze reis

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:40

woooow! Antarctica en zo duur! Wat hebben jullie daar gedaan? Kan me er geen voorstelling bij maken :))

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:53

phormicola schreef:
woooow! Antarctica en zo duur! Wat hebben jullie daar gedaan? Kan me er geen voorstelling bij maken :))

'
Heleboel Pinguïns bekijken :D
Hebben een toer gemaakt, via de Falkland eilanden, South Shetlands, South Georgia, South Orkney en toen Antarctica

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:06

Kobus17 schreef:

Wauw, dat lijkt mij prachtig! Maar voor mij te duur voor een vakantie :D.

Ik heb geen idee wat mijn duurste vakantie is geweest, meestal ben ik tussen de 2000-3000 kwijt per persoon voor twee weken. Thailand, Dominicaanse Rep, Maleisie en Kenia waren dat dubbel en dwars waard, Mexico vond ik iets minder waard. Maar goed, als je ergens voor de eerste keer komt dan zijn er altijd wel dingetjes waarvan je denkt, had ik dat maar anders aangepakt (althans, dat werkt bij mij zo) :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:11

_Michelle__ schreef:
Onze duurste vakantie was naar de westkust van USA. Ook best veel geld kwijt pp, maar het was het waard, want heb nog steeds heimwee. Vond het geweldig en heb er geen minuut spijt van gehad.
Normaal gesproken heb ik tijdens vakantie last van een beetje heimwee, maar nu kwam dat pas nadat ik terug was, omdat ik terug wilde :=

Haha ik heb er ook last van, een mega geweldige tijd gehad en ik heb zo'n zin om er weer naar toe te gaan!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:13

Ik ben echt lowbudgetbaas(haha dit woord is gewoon correct Nederlands WTF!) wat betreft vakanties en wij zijn vorig jaar voor €560.- op vakantie geweest naar Mallorca 7 dagen. Dat was €311.- voor het hotel incl ontbijt en €140.- voor de vlucht met zijn 2en.
We hebben wel een auto gehuurd daar en doordat ik zo goedkoop een hotel had konden we daar nog lekker uit eten.

Mallorca is echt te gek!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:31

Duurste: Allen per 2 personen
1. Australie 7500 euro met zn 2 incl tickets, auto motels alles, 4 weken van sydney naar cairns

Rest allemaal daaronder, Antartica zou ik ook echt graag willen, heb er helaas de centen (nog) niet voor!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:20

phormicola schreef:

zelfde als andere bokker

wel is de reis ervoor en na ook heel bijzonder, wij hadden tussenstop in argentinie (buenos aires) dus lekker shoppen daar
en uiteindelijk ga je naar het zuidelijkste puntje van argentinië Usuaia (alles ik t goed schrijf) lekker KING crab eten hmm
inderdaad op de eilanden veel pinguins, walvissen spotten maar je bezoekt ook onderzoekscentra uit verschillende werelddelen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:21

noorpool staat nog op mijn lijstje maar dat is 2 x zo duur als antartica

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:44

Omze duurste reis onze wereldreis van 6weken. 8vluchten in totaal
Amsterdam-londen
Londen-hong kong
Hong kong - sydney
Sydney -auckland
Auckland met de auto naar taupo
Auckland- sydney
Sydney - los angeles
Rondreis los angeles san diego las vegas san franisco terug naar los angeles
Los angeles - londen
Londen -amsterdam

Verblijf hong kong 1week
Verblijf sydney 1week
Verblijf nieuw zeeland weekend
Verblijf amerika 3weken
Vlieguren 60uur ongeveer.

Totaal met eten hotel auto vlucht excursies 3500 4000 euro p.p.
Was dubbel en dwars waard. Ben ten huwelijk gevraagd in nieuw zeeland.

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:50

Rondreis door Jordanie, Egypte en Israel, en het was het zeker waard!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:27

Yv_ schreef:

Goed geshopt Yv *D Toch niet allemaal nagellakjes hè?

Hier is de - tot nu toe - duurste reis naar Indonesië geweest.
Maar vooral omdat het een georganiseerde groepsrondreis was.
De reis dit jaar zal dat wel overtreffen, bijna zes weken naar Australië met budget van 5.000 euro (excl. ticket).
Volgend jaar hopelijk een reis naar USA/Canada of naar Thailand :)