ja dat risico wou ik dus niet nemen. ik vond het toch eng om met een auto van een ander zegmaar te rijden. heb dus de auto op mijn naam gezet. misschien wel wat duurder maar ik bouw schadevrije dagen op en ik heb een geruster hart. haha.
DieL_Zor
Geplaatst: 25-08-13 21:08
Aah oke, dan komt het helemaal goed! Better safe than sorry ^^
Wat leuk trouwens van alle hondjes Wil ook heel graag met de slee op pad, kunnen wel contact houden. Je zit vlakbij Rovaniemi toch? Grote kans dat we langskomen! Als de centjes het tenminste toelaten...
Lisafox
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-13 21:11
ja het is fantastisch, we zitten dichtbij Rovaniemi. een uurtje rijden, maar dat is niks in Finland.
*smelt* wat zijn die puppy's ontzettend schattig zeg! Ga binnenkort even rustig rondsnuffelen en foto's kijken daar op de fb.
Als jullie het leuk vinden, dit is onze https://www.facebook.com/DDinFinland (staat momenteel alleen nog niet heel veel Finland op, eerst even alle Zweden foto's uitzoeken..zijn er een beetje veel Krijg je met 2 mediastudenten haha)
hebben jullie zo'n kacheltje voor de auto? ik word er niet veel duidelijker van en zoveel mensen zeggen dat je zo'n ding nodig hebt. maar het is volgens mij wel duur.
DieL_Zor
Geplaatst: 26-08-13 10:33
Ik zag het! Leuk!
Nee die hebben we niet. Ook niet heel erg over nagedacht eigenlijk. Vriend van ons heeft er idd wel 1 en het zal best chill zijn dat je niet in een koude oude stapt, maar zonder is het denk ik ook wel te overleven. Lading fleeceplaids in de auto en tadaa
Lisafox
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-13 17:12
Ik ben even overgevlogen om op te passen. Ben er dus achter gekomen dat hij wel spijkerbanden heeft. Nouja, moeten we maar wat rustiger rijden.
Nog maar 6 weken en dan gaan we! We hebben er heel erg zin in.
DieL_Zor
Geplaatst: 24-09-13 18:13
Woeeeh dat schiet lekker op Ben je alweer thuis ondertussen?
Ben vanmiddag teruggekomen na een 'dagje' Stockholm en 2 nachtjes boot. Was 1 groot feest en ik ga zo lekker vroeg slapen Het gaat hier eindelijk winter worden, aankomende dagen nachtvorst
ja, ben vrijdag thuis gekomen. We hebben op de 22ste john mayer en daarna gaan we inpakken. We gaan of die vrijdag of de maandag weg. We kunnen helaas niet in het weekend weg, omdat de hond een ontworming moet hebben van de dierenarts en in het weekend gaat dat helaas niet.
Haha, leuk ja Stockholm. nooit geweest, we zullen er denk ik ook niet veel van zien.
Ja ik zag al dat het kouder word. we hadden gezien dat er in december al sneeuw ligt in Helsinki. dat gaat altijd heel snel in Finland.
Jij ging toch ook naar Rovaniemi in de Kerstvakantie?
DieL_Zor
Geplaatst: 26-09-13 19:56
Jeej bijna! Mooie afterparty in Nederland met John Mayer Al een beetje spullen aan het uitzoeken enzo?
Stockholm is tof. Waren er tijdens de rondreis in Zweden ook al een paar dagen geweest (we moesten immers vanaf daar met de boot naar Finland haha), afgelopen weekend met school een paar uurtjes en volgende maand gaan we naar het concert van The Naked and Famous daarzo.
De eerste sneeuw is gisteren al gevallen. Oke het was een paar seconden maar toch. Het is weer tijd voor de winterjassen en beanies. En ik ga inderdaad ook naar Rovaniemi dan ja Kerst vieren bij Santa *mist santasmiley*
Haha, ja onze vriendin gaat ons heel erg missen. Ze vind het niet leuk dat we voor de 3de keer weer zo lang weggaan. Moet dus nog even gevierd worden. Degene die meegaat, Die heeft net haar rijbewijs gehaald . We hebben dus heel veel te vieren.
Ja we zijn allemaal dingen aan het uitzoeken. We moeten nog kleine dingetjes hebben. meeste hebben we al heel vroeg gekocht, haha.
ja Stockholm lijkt me ook heel leuk, misschien op de terugweg. Ik wil ook al naar de Noordkaap. Maar wel mooi, dat je alleen maar een een boot hoeft te nemen om daar te komen.
Wij hadden het eerste jaar ook al sneeuw, was maar heel klein beetje. Mijn baas noemde dat geen sneeuw, maar wij hollanders vonden het toch echt sneeuw.
Ja Rovaniemi is echt fantastisch. De rendieren, husky's, maar ook gewoon echt het kerstgevoel. heel anders dan in Nederland!
Hebben mensen nog tips qua overnachten. We willen eigenlijk niet van te voren boeken, omdat we niet weten hoeveel we kunnen rijden in een dag.
Ik heb wel gekeken naar hotels en b&b's, maar we hebben een hond bij ons. Ik vind het toch wel moeilijk hoe ik dit moet regelen.
We gaan rond de 28ste weg, we moeten op een doordeweekse dag, omdat mijn hond een ontworming van de dierenarts moet hebben.
DieL_Zor
Geplaatst: 02-10-13 15:26
Oehh heel veel feestjes
Jajoh sneeuw is sneeuw toch, dat is mijn idee. Al is het nu weer warmpjes aan het worden. Vanavond waarschijnlijk wel noorderlicht exciteer.
Rovaniemi lijkt me super! Ben heel benieuwd, maar moet nog even wachten. Tussendoor de verhaaltjes van andere studenten maar aanhoren.
We hebben constant op campings en bij vrienden overnacht dus daar kan ik je denk niet echt mee verder helpen. Ik werd van de week gepbt door 'riannezweeds' met de info dat ze hebben een vakantieboerderij in Dalarna hebben waar iedereen van harte welkom is. Dat ligt denk redelijk op de route, misschien kun je haar pben voor meer info.
Verder van tevoren alvast een grote lijst met hotels en b&b's die honden toestaan opschrijven. Onze ervaring met de campings was dat er overal wel gewoon plaats was Dan heb je er in ieder geval een aantal op een rijtje. En Mc Donalds heeft altijd gratis wifi waar je verder kunt zoeken
Noorderlicht zichtbaar in Tampere? Dan heb je wel heel vele geluk Ligt er al sneeuw in Tampere of valt het mee?
(Zelf in de wintermaanden in Jyvaskyla gezeten, daar het noorderlicht 1x gezien)
DieL_Zor
Geplaatst: 02-10-13 23:05
Jaaaaaaaaaa een hele grote zelfs Oh wauw ik ben nog steeds sprakeloos...so pwetty
Hij is hier eigenlijk al regelmatig voorbij gekomen de afgelopen 2 maanden. Niet altijd even goed zichtbaar en ik heb m een aantal keer gemist maar het was niet 1 van de eerste keren. Ligt nog geen sneeuw verder hoor. Vorige week zijn er een paar vlokken gevallen maar het is weer ruim boven 0 momenteel.
jeetje zo veel heb ik ze nog niet gezien en foto's , maken er van kan ik helemaal niet.
Ik had ook gelezen dat er heel veel zon activiteit was, misschien was het daarom zo goed te zien.
DieL_Zor
Geplaatst: 04-10-13 08:22
Ja er was inderdaad iets aan de hand met de zon en een storm waardoor het extra actief en groot was die dagen. Sowieso is het 1x in de 11 jaar extra actief en laat dat nu precies dit jaar zijn
Foto's vertekenen wel een beetje. De kleuren komen niet overeen met hoe het echt is...Het is meer wit/blauw/turqoise. Maar je krijgt het niet echt goed vastgelegd. Dus toch maar voor jezelf zien
Ja je moet het zeker is een keer zelf zien, we hebben het een paar keer gezien. De keren dat we het gezien hadden was het rond de -30, dan kun je niet lang buiten blijven haha. Na een kwartier heb je het zo koud.
Diel_Zor: heb je al goede skikleding enzo, Ik heb er altijd zo'n hekel aan. Heb het alleen aan als we op een lange safari gaan, dan ben je na 2 minuten al koud.
DieL_Zor
Geplaatst: 07-10-13 16:08
Brr dat is wel heel koud. Hmm ik hou van m'n sneeuwkleertjes. Ik ben fanatiek snowboarder dus gelukkig genoeg kleren hierzo
Diel_Zor: haha, plannen zijn verandert we gaan pas de 8ste van november weg helaas. beetje foute comminucatie. we moeten dus nog 2 weken wachten. Maar geeft niet, de auto moeten we nog laten uitlijnen. sinds de winterbanden eronder zitten trekt die heel erg naar rechts, rijd niet echt lekker.