Griekenland 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:12

NatasjavE schreef:
Electra, wat ziijn leuke kinder dingetjes in het gebied?

Nee, alleen zand en zee :D . Totaal geen attracties, wel allerlei architectische hoogstandjes uit de Franse tijd ofzo, maar dat interesseert kinderen meestal niet zo.
Nee, het is daar erg simpel. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:25

Georgette schreef:
Leuk topic dit :)

Ik ben afgelopen mei voor het eerst in Griekenland geweest. We verbleven toen op Kreta, in de plaats Rethymnon. Heel goed bevallen, eigenlijk een beetje té goed. Twee weken geleden moést en zou ik weer naar Griekenland op vakantie gaan. We zijn op Samos geweest in de plaats Kokkari, een echte aanrader :j Was wel zo'n 34 graden, maar er stond behoorlijk veel zeewind, waardoor het zelfs voor mij goed uit te houden was. Samos is een zeer mooi eiland. Voordeel vond ik dat het er niet heel erg toeristisch is, maar gezellig druk.

Rethymnon vond ik ook erg leuk !

Nimber

Re: Griekenland 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:07

Ik ben ook fan van Rethymnon wij gaan er nog wel eens winkelen.

Ik vlieg 26 augustus weer heen. Kijk er helemaal naar uit

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:00

Kokkari is echt gezellig, Georgette +:)+ Wij hebben er ook een hele leuke tijd gehad :j
Is wel een plaatsje waar ik evt. naar terug zou willen.
Tipje voor je volgende Griekenland bezoek : Skopelos, ik denk dat je dat dan ook leuk vindt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:56

Kokkari is zeker weten heel gezellig :j Hebben er echt een heerlijke week gehad, en gaan er misschien ook nog eens naar terug. Mede door de zeewind is het daar voor ons zomers goed uit te houden.

Dank voor je tip, hou het in gedachten. Rhodos lijkt me ook erg mooi.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:47

Ben lekker eilandjes aan het uitzoeken. Maar goed we gaan 28 dagen.
We doen overigens ook nog een stukje Dodecanese. Wij eindigen op Rhodos.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:52

Ik ben nu net twee dagen terug van een weekje Kreta (Malia).
Erg leuke vakantie gehad met mijn vriend, jammer dat het een beetje bewolkt was.

Ik was aan het praten met een Grieks meisje aan de bar, die ons vertelde dat het dit jaar een "koud" jaar was voor Griekenland...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:59

Hmmm... Dat zal ik tegen onze reisgenoot zeggen, die zat de hele week te puffen dat het zo warm was. :')
Wij hadden half juni een week lang 35 graden, vond ik nu niet bepaald koud.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:16

Fitzroy schreef:
Hmmm... Dat zal ik tegen onze reisgenoot zeggen, die zat de hele week te puffen dat het zo warm was. :')
Wij hadden half juni een week lang 35 graden, vond ik nu niet bepaald koud.

haha het was tussen de 23 en 30 graden, dus voor ons ook zeker wel warm.
maar voor Griekse begrippen is 30 - 40 graden warm, dus vandaar :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:22

Meld zich!

Wij gaan dit jaar 2 weken naar het eiland Kythira en ik heb er heel veel zin in :D
Lekker niet toeristisch zonder openbaar vervoer en maar 5 hotels op het eiland, heerlijk!

We zijn achter dit eiland gekomen omdat mijn vader taxi chauffeur is en een Griek in de auto had waarvan zijn moeder van Skopelos kwam en zijn vader van Kythira, en wij zijn enorm Skopelos fan dus als we dat mooi vonden moesten we echt eens naar Kythira!
Hij had een hele tekening gemaakt etc. waar het eiland lag haha geweldig die trots van de Grieken!

Zo gezegd zo gedaan, gelukkig uiteindelijk een reisbureau gevonden die een reis hierheen aanbood.

Ik ben reuze benieuwd :D

NatasjavE, ik wil de pret niet bederven maar ik vind Santorini absoluut niet het mooiste eiland. Zeker heeft het zijn charmes, heeft een prachtig landschap (zeker een wandeling gaan maken langs de Caldera!) met prachtige huisjes en natuurlijk de vulkaan in het midden van het eiland.
Maar wat de Griekse cultuur betreft vind ik die ver te zoeken ivm de vele Albanezen die het eiland hebben 'overgenomen'. De mensen zijn heel opgefokt, niet vriendelijk en trekken je zowat de restaurants binnen, vreselijk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:47

Die er ervaring heb ik helemaal niet op santorini :)
Ja het is er wat toeristischer dan de andere eilandjes maar iedereen is nog steeds ontzettend vriendelijk.
Zeker de kleinere plaatsjes vind ik echt aanraders :) de hoofdstad (thira stad zeg maar) zou ik denk ik ook niet nog een keer willen zitten. Het was wel oke daar hoor , maar een kleiner plekje aan een van de stranden vind ik toch fijner.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:14

Gaan jullie met Ross, Tarzan of hebben jullie het zelf geregeld via Athene?
Kythira lijkt mij ook nog mooi en niet zo toeristisch. Eerst van het najaar maar naar de Pilion.

De Cycladen trekken mij absoluut niet. Het lijkt mij daar te toeristisch. En ach, nog genoeg te zien in Griekenland.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:27

Fitzroy, we gaan inderdaad met Ross, ben benieuwd! :D

Pilion lijkt mij ook heel mooi!
Ik ben er ooit een middag geweest toen we vanaf Skiathos een bootreis maakten.

Zwitsal, ik ben er 2 keer geweest maar ik vind de mensen daar absoluut niet te vergelijken met de mensen op de minder toeristische eilanden :=
Ik ben 1 keer in Oia en een keer in Kamari verbleven. En verder ben ik op elk plekje op het eiland geweest.
Ik kende er een local, toen ze dat wisten waren ze opeens allemaal aardig, ja dan hoeft het ook niet meer! :+
Ook de buschauffeursvond ik zeer gestresst en bot, terwijl ik op andere eilanden altijd op handen gedragen word zo ongeveer, buschauffeurs die mij 1 keer gezien hadden zwaaiden uitbundig bij het langskomen en ook vonden de mensen het niet erg als je eens iets vroeg in heel gebrekkig engels :') of met handen en voeten iets vroeg, zelfs de Grieken die geen (gebrekkig) engels konden waren bereid om met handen en voeten te helpen!
(Zo waren we in Skopelos te voet naar het strand gelopen alleen hadden we geen idee hoe we moesten lopen, een Griek die in zn tuin bezig was zag ons twijfelen waar we heen moesten en riep Beach? En gebaarde hoe we moesten lopen, geweldig!) in Santorini beantwoorde ze de vragen gewoon niet of wimpelde ze je gewoon af..

Maargoed dat is mijn ervaring :=
Wat ik wel met grote zekerheid dat daar weinig Grieken zitten en veeel Albanezen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:44

Kythira is erg mooi. Zijn wij vorig jaar ook geweest (zuiden peloponessos toch?)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:48

Ligt inderdaad onder peloponessos en boven Kreta, ik ben echt benieuwd hoor! :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:48

Wij hebben in perissa en in thira-stad geslapen. Ook met de bus een paar keer weg geweest, vond alleen die mensen in die ticket-verkoop-winkeltjes niet altijd even aardig. Maar verder ook grieken die een kwartier lang met ons heen en weer gelopen hebben ommde juiste bushalte te zoeken, en het toen nog niet konden vinden en ons naar een andere griek gebracht die het wel wist (en er net zolang bij blijven staan tot ie zeker wist dat we het gevonden hadden).

Oia is leuk om een keer een uurtje rond te lopen (maar de zonsondergang zou ik vermijden :p veel te toeristisch) maar verder niet heel veel boeiender dan andere dorpjes. Ben daar wel nog door een mannetje in een camerazaak heel goed geholpen. Zat een beetje in de stress want mn camera deed moeilijk met de autofocus, mannetje verkocht alleen nikons maar heeft in de kelder een eeuw in verhuisdozen zitten zoeken naar een canon handleiding en daarmee uiteindelijk gratis en voor niets mn camera gefixed.

Op de minder toeristische eilandjes kom je wel sneller/meer met locals in contact ja, dat vind ik zelf ook leuker. Maar vond santorini ook gewoon gezellig :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:49

xMyrth schreef:
Ik ben nu net twee dagen terug van een weekje Kreta (Malia).
Erg leuke vakantie gehad met mijn vriend, jammer dat het een beetje bewolkt was.

Ik was aan het praten met een Grieks meisje aan de bar, die ons vertelde dat het dit jaar een "koud" jaar was voor Griekenland...

Malia ben ik ook een dagje geweest..:) wat ben ik dan blij dat dit een koud jaar was!! Phoe vond het toch echt wel warm hoor..

Ik ben 10 dagen Kreta (dichtbij Chersonissos) geweest. ook wel heel veel andere plaatjes en dingen gezien :D was echt heel leuk!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:49

Santorini ligt op de route en je moet er naturlijk een keer met je boot in de Caldera gelegen hebben...(alhoewel,...tis een werkende Vulkaan he. :\ )

Als we de Cycladen niks vinden gaan we gewoon naar de Dodecanese.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:50

Die vulkaan heeft al jaren niets gedaan hoor :) geloof dat t eiland alleen elk jaar eenpaar cm hoger komt te liggen.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:51

Wij gaan 27 september tot 4 oktober naar Kreta naar het plaatje stalis.
Enorm veel zin in !!

met me ouders en een kennis gaan mee en we vliegen vanaf eelde enigste nadeel is dat we sowiso 2 dagen kwijt zijn, omdat we op vakantiedag 1 s'middags laat vliegen en de laatste dag s'middags of s'ochtends vroeg al dat is een beeetje jammer !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:56

_Tarzan schreef:
Ligt inderdaad onder peloponessos en boven Kreta, ik ben echt benieuwd hoor! :D

In de haven van Kapsali(erg leuk stadje!) kan je in de ochtend een Zeeschilpad bewonderen

Afbeelding

Deze dus. Zwom iedere ochten en einde middag onder onze boot door.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:45

Ik mag alweer bijna, nog 1.5 week en dan zit ik lekker een weekje op Lefkas! *\o/*

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:30

Wiehooo, wij gaan ook bijna! Weet iemand of je in Chersonissos met dolfijnen kan zwemmen of duiken ( snorkelen? :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:32

Ik ga aankomende dinsdag naar Skiathos :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:33

Ondanks dat ik net twee weken terug ben, ben ik jaloers op iedereen die binnenkort op vakantie naar Griekenland gaat :j