Parijs voor beginners..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Parijs voor beginners..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:18

Ook mooie bestemming, Canada! Parijs is dichterbij, kun je echt een keer in een lang weekend doen!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:08

Okee dames, even een vraag.
Is de thalys heel erg streng met het controleren van zitplaatsen enzo?
Heb zojuist treinkaartjes gekocht, en zie tot mijn grote schrik dat de zitplaatsen niet in hetzelfde treinstel zijn. Heb er helemaal niet op gelet =(
Maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om met mijn lief samen te zitten tijdens de reis.
Iemand die mij gerust kan stellen? :\

Of niet?...
Als ze gaan lopen piepen, gaan we gewoon op de wc zitten hoor haha

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:12

Kan je dat niet meer aanpassen of iets dergelijks?

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:18

Zou niet weten hoe?
Kan nu ook niemand meer bellen, maar anders morgen dat even doen.
Maar ik dacht.. als iemand hier ervaring heeft, en zegt van: nee joh daar doen ze niet moeilijk over, dan is dat niet nodig. :)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:19

Suzannen schreef:
Heb zojuist treinkaartjes gekocht, en zie tot mijn grote schrik dat de zitplaatsen niet in hetzelfde treinstel zijn. Heb er helemaal niet op gelet =(
Maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om met mijn lief samen te zitten tijdens de reis.

Of niet?...

Ze zijn daar behoorlijk streng in.
Je moet ten alle tijde je kaartje bij je hebben (ook als je naar het toilet gaat of wat te eten/drinken gaat halen in de Thalysbar) en ze controleerde twee keer per reis.

Anders even het servicepunt van de Thalys mailen/bellen om te vragen of je de kaartjes kunt 'omboeken' naar twee zitplaatsen bij elkaar? :)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:23

Bedankt voor je antwoord!
Balen, maar dan ga ik morgen even bellen en inderdaad even vragen of ik ze nog kan omboeken :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:35

En als je iemand hebt die dat kaartje naast jou heeft, dan heb je natuurlijk alsnog pech. Ik ben met de TGV geweest en met de Thalys en beide keren werden we 1 of 2 keer gecontroleerd. In de TGV zat iemand op onze plaatsen en die hebben we ook weggebonjourd (wij wilden geen gezeik).

Dus inderdaad even bellen en het risico niet willen nemen :n. Het is eigenlijk net zoals in het vliegtuig. Als er plek genoeg is of als jij met iemand kan ruilen is er vast niks aan de hand, maar als die mensen niet willen heb je gewoon pech.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:36

Wat leuk ik lees mee!
Ik ben momenteel woonachtig in Normandie en waarschijnlijk komt in augustus mijn vriendin die nu op mijn paard rijd hier enkele dagen natoe. We willen dan eerst 2 dagen de Normandische kust afgaan en daarna nog iets van 2 of 3 dagen naar parijs.
Ik ben er ook nog nooit geweest. Nu is het vanaf hier 3 uur rijden naar Parijs, dus ik zou zelf wel graag met de auto willen. Is er iemand die een leuk hotel weet met bijv. pakeergarage. (hotel hoeft niet al te duur te wezen maar wel schoon :') )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:39

Ik heb helaas een keer als niet-roker in een rokercabine gezeten in de Thalys. Dat was de tijd dat je in de trein nog mocht roken. De reis was een hel, coupe niet helemaal vol, maar alle rokers kwamen uit de niet-rokers even in mijn coupe een sigaret opsteken. En dat waren er op dat traject van Amsterdam-Parijs, heel erg veel. Ik ben zelf niet-roker, maar door het meeroken had ik de nodige teer in mijn longen voor de komende 20 jaar. Walgelijk gewoon....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:34

Donkerblauw schreef:
Suzannen schreef:

Of niet?...

Ze zijn daar behoorlijk streng in.
Je moet ten alle tijde je kaartje bij je hebben (ook als je naar het toilet gaat of wat te eten/drinken gaat halen in de Thalysbar) en ze controleerde twee keer per reis.

Anders even het servicepunt van de Thalys mailen/bellen om te vragen of je de kaartjes kunt 'omboeken' naar twee zitplaatsen bij elkaar? :)

Ze controleren wel of je een kaartje hebt, maar niet of je op de juiste stoel zit, gewoon vragen of de persoon naast jou wil ruilen, is over het algemeen geen probleem :)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:11

Nou dames, net even gebeld.
Was gelukkig geen probleem en ticket is omgeboekt naar dezelfde coupons, en zitplaatsen bij elkaar. JEUJ!! *\o/*

Cassidy, oh wat lijkt me dat vreselijk zeg. Ik wordt als niet roker soms al benauwd als ik bij een groepje vrienden sta die wel roken. En in die trein heb je natuurlijk ook geen frisse lucht. Getsie, moet er niet aan denken.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:03

Susyb schreef:
Wat leuk ik lees mee!
Ik ben momenteel woonachtig in Normandie en waarschijnlijk komt in augustus mijn vriendin die nu op mijn paard rijd hier enkele dagen natoe. We willen dan eerst 2 dagen de Normandische kust afgaan en daarna nog iets van 2 of 3 dagen naar parijs.
Ik ben er ook nog nooit geweest. Nu is het vanaf hier 3 uur rijden naar Parijs, dus ik zou zelf wel graag met de auto willen. Is er iemand die een leuk hotel weet met bijv. pakeergarage. (hotel hoeft niet al te duur te wezen maar wel schoon :') )

Ik zou gewoon lekker de trein nemen, bijvoorbeeld vanuit Caen kun je met de TGV. Als je de kosten van auto, inclusief Peage en parking rekent ben je ook al gauw veel geld kwijt.

Mijn favorite hotel is: Hotel Chopin aan het eind van Passage Jouffroy (Grand Boulevards). Je hebt een kamer voor rond de 95 euro per nacht. Het is schoon, gezellig, Centraal in Parijs en een prima ontbijt.
Google gewoon "Hotel Chopin, Paris". Wel op tijd boeken, want ze zitten heel erg snel vol.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:24

pjotrg schreef:
Susyb schreef:
Wat leuk ik lees mee!

Ik zou gewoon lekker de trein nemen, bijvoorbeeld vanuit Caen kun je met de TGV. Als je de kosten van auto, inclusief Peage en parking rekent ben je ook al gauw veel geld kwijt.

Mijn favorite hotel is: Hotel Chopin aan het eind van Passage Jouffroy (Grand Boulevards). Je hebt een kamer voor rond de 95 euro per nacht. Het is schoon, gezellig, Centraal in Parijs en een prima ontbijt.
Google gewoon "Hotel Chopin, Paris". Wel op tijd boeken, want ze zitten heel erg snel vol.

Dankje wel.. Tja wat reis betreft.. wij kunnen de tol door 2en delen.. en toch ga ik liever met de auto kan ik rustig vertrekken, doe er ook een uur over om naar caen toe te gaan... dus dan ga ik liever gelijk met de auto naar parijs :') Het is dan namelijk de bedoeling dat we vanuit parijs naar nederland vertrekken..
Maar hoe zit dat met parkeren.. reserveer jij van te voren bij een parking?

Bedankt voor de hotel tip.. ga gelijk googlen

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:38

Ik reserveer nooit bij een parking. Je kunt eventueel bij het hotel vragen of ze iets voor je kunnen "ritselen". Ze hebebn namelijk geen eigen parking, maar werken wel samen met andere hotels.

Een ander hotel dat niet te idioot duur in in het centrum is hotel Flor Rivoli. Dit ligt net achter de rue Rivoli, dus vlak bij Chatelet (heel erg in het centrum). Openbare parkeerplaatsen zijn er in de buurt en vanuit het hotel "val" je zo ongeveer in het metro station.

Ik weet nog wel anderen, maar die liggen veel meer aan de rand van Parijs: Hotel Balladins Bobigny. Erg aardige mensen en ook niet te duur. Ligging aan het eindpunt van metrolijn 5. Gratis parking bij het hotel en vandaaruit zit je zo op de weg naar Nederland.

Meer aan de kant van Normandie: Nanterre (vlak bij La Defense): Hotel Itineraires. Is heel goedkoop (vanaf 40 euro per nacht). Boeken via Booking.com. Dit is een heel basic hotel. Ik vind het geen prettige atmosfeer hebben, maar als je er allee heen gaat om te slapen voldoet het.

In ingeveer dezelfde prijsklasse, maar dan in het centrum van Parijs (in de rue St Denis: deze straat is een tippelzone met de nodige sex shops, maar daar zul je geen last van hebben) ligt het Appi hotel. Een klein hotel (zonder lift!!) dat smaakvol gerenoveerd is. De straat zou je wat kunnen doen afschrikken, maar is aan de andere kant ook wel weer vermakelijk. Je kunt er observeren waar het woord "ouwehoeren" vandaan komt, haha. Kijk op www.appihotel.com of boek via booking.com.

Suc6

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:46

pjotrg schreef:
Ik reserveer nooit bij een parking. Je kunt eventueel bij het hotel vragen of ze iets voor je kunnen "ritselen". Ze hebebn namelijk geen eigen parking, maar werken wel samen met andere hotels.

Een ander hotel dat niet te idioot duur in in het centrum is hotel Flor Rivoli. Dit ligt net achter de rue Rivoli, dus vlak bij Chatelet (heel erg in het centrum). Openbare parkeerplaatsen zijn er in de buurt en vanuit het hotel "val" je zo ongeveer in het metro station.

Ik weet nog wel anderen, maar die liggen veel meer aan de rand van Parijs: Hotel Balladins Bobigny. Erg aardige mensen en ook niet te duur. Ligging aan het eindpunt van metrolijn 5. Gratis parking bij het hotel en vandaaruit zit je zo op de weg naar Nederland.

Meer aan de kant van Normandie: Nanterre (vlak bij La Defense): Hotel Itineraires. Is heel goedkoop (vanaf 40 euro per nacht). Boeken via Booking.com. Dit is een heel basic hotel. Ik vind het geen prettige atmosfeer hebben, maar als je er allee heen gaat om te slapen voldoet het.

In ingeveer dezelfde prijsklasse, maar dan in het centrum van Parijs (in de rue St Denis: deze straat is een tippelzone met de nodige sex shops, maar daar zul je geen last van hebben) ligt het Appi hotel. Een klein hotel (zonder lift!!) dat smaakvol gerenoveerd is. De straat zou je wat kunnen doen afschrikken, maar is aan de andere kant ook wel weer vermakelijk. Je kunt er observeren waar het woord "ouwehoeren" vandaan komt, haha. Kijk op http://www.appihotel.com of boek via booking.com.

Suc6

Dankje wel voor alle informatie.. ik zal het eens met mijn vriendin overleggen en bespreken.. tja ik heb geen haast dus hoef ook weer niet zo hophop op weg naar Nederland te zitten.. ben gewend om vanuit Normandie in de auto te stappen en naar huis toe te rijden in 1x dus vanuit Parijs maakt me dat ook niet zoveel uit! Haha :')

Ik denk niet dat het ons afschrikt.. Wij zijn zelf van het 'ouwehoeren' (dus gewoon het onzinnig praten, voor de duidelijkheid haha) dus dat past wel bij ons haha eerlijk gezegd!
Ik ga het wel even met haar overleggen maar denk toch dat het iets in de het centrum word.. dat vind ik dan toch wel wat hebben..en ookal slapen we er misschien alleen maar ik wil toch een hotel waarbij je je wel prettig voelt.. Dus dan zou voor mij Hotel Itineraires al afvallen maar goed mijn reisgezel moet ook betalen dus dat moeten we even onderling uitvechten

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:35

Zooo vanavond teruggekomen uit Parijs.
Een enorm leuk weekend gehad :)
De reis begon een beetje naar, want we hadden ruim 4 uur vertraging met de Thalys (stukje Brussel-zuid naar Parijs), omdat de Thalys voor ons brand had gehad ofzo. Nouja dikke drama, ipv 's middags kwamen we pas 's avonds in Parijs aan. En de sfeer in het metro-station was niet echt optimaal. Voelde me niet op m'n gemak.
Maar de rest van de dagen een fijn weekend gehad. En zoals jullie hier al zeiden, de metro's vielen me alles mee. Wat een top systeem is dat zeg haha. 20 kaartjes gekocht, en uiteindelijk maar 2 over en we hebben alles gezien wat we wilden zien. :) En het weer was heerlijk, elke ochtend begon met een strak blauwe lucht en een zonnetje, dit trok in de middag wel wat dicht, maar ohh heerlijk.
Zou het zo nog een keer doen :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:38

Fijn dat het zo leuk was Suzannen. :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:17

:wave:
Wij willen vn 03/05 tm 05/05 een weekendje parijs met z'n drieën. Gaan met eigen auto, dus we hebben eigenlijk niet de noodzaak om bij een reisbureau te boeken oid. We zijn al een paar hotels tegen gekomen, o.a. het hotel Concorde Montparnasse.
Echter zijn wij dus op zoek naar een hotel wat aan onze eisen voldoet. zijn die mogelijk? Concorde Montparnasse komt het dichtst bij, op het puntje van drie persoonskamers na.
- Kamer waar 3 personen in kunnen, suite mag ook!
- liefst incl. ontbijtbuffet, maar is geen pré.
- Arrondissement 1 t/m 1, of bij die grens
- Liefst met parking/eigen parkeergarage. deze hoeft niet gratis te zijn, wel openbaar!
- Max. 800,- voor 2 nachten, drie personen, ontbijt :)
- en het belangrijkst: Schoon en netjes!!!!!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:33

Ik zou goedkoper gaan zitten en voor wat je bespaart lekker gaan eten. Da's veel leuker.
In je hotel slaap je alleen maar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:48

Heee t zijn orders van ouders, die betalen :+
Hebben nu een leuk hotelletje gevonden, Residence du Roy, die eigenlijk aan alle eisen voldoen :j vlakbij champs-elysee, suite voor 3p, incl ontbijt en parkeren voor 600,-. vind ik persoonlijk niet veel := en nog goede beoordeling ook :)) !

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:51

Tsja...... anders zou ik zeggen: check Hotel Chopin, 10 Boulevard Montmartre, (46 passage Jouffroy), 75009 Paris (http://www.hotelchopin.fr/rates.php?lang=en). Dat kost je de helft !

Het is een eenvoudig, maar stijlvol hotel, maar zonder poespas. Aardige mensen, een zeer rustige locatie midden in een bruisend deel van Parijs en lekker centraal in Parijs. Wel snel boeken, want ze zitten snel vol.
Ga lekker met de trein, dan heb je ook geen gedoe met autorijden in Parijs en parkeren.

Maar ja, als je ouders je "dwingen" om je te baden in luxe voor die 7 uurtjes dat je op je nest ligt... :D :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:06

Ik heb het geluk dat ik 1 juni in Parijs mag komen werken. Vrijdags hier boodschappen doen, inladen, naar Parijs rijden en zaterdagochtend aan het werk. Daarna ben ik weer vrij, dus ik heb eigenlijk in gedachten om er een paar dagen parijs aan vast te koppelen, mede omdat wegens financiele krapte vakantie er niet in zit. Nou ben ik dus op zoek naar 2 dingen: Een betaalbaar hotel (2 personen), hoeft niet in het centrum, als het met de metro maar goed te doen is, en een betrouwbare plek voor de auto. Ik rij in andermans bedrijfsauto, dus die moet wel echt veilig staan. Mag eventueel iets kosten, maar liever niet te veel.

Hebben jullie tips?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:21

Lees effe terug in het topic. Daar staan wel de nodige tips

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:53

Tjah, mijn moeder is echt heel erg wat betreft schoon enzo. Dus ie wil gewoon minimaal 3 sterren hebben :j
En we gaan juist met auto omdat dat goedkoper is! Anders waren we londen gegaan haha :+
Ik ga je tip even nakijken :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:04

En het is het Concorde Montparnasse hotel geworden *\o/*
Iemand nog tips e.d. ? We gaan vrijdag tm zondag, met de auto
vrijdagochtend vroeg weg en dan rijden we meteen door naar eht versailles, hebben we dat iig al gehad :)) !