Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzannen schreef:Okee dames, even een vraag.
Is de thalys heel erg streng met het controleren van zitplaatsen enzo?
Heb zojuist treinkaartjes gekocht, en zie tot mijn grote schrik dat de zitplaatsen niet in hetzelfde treinstel zijn. Heb er helemaal niet op gelet =(
Maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om met mijn lief samen te zitten tijdens de reis.
Iemand die mij gerust kan stellen?![]()
Of niet?...
Als ze gaan lopen piepen, gaan we gewoon op de wc zitten hoor haha
Donkerblauw schreef:Suzannen schreef:Okee dames, even een vraag.
Is de thalys heel erg streng met het controleren van zitplaatsen enzo?
Heb zojuist treinkaartjes gekocht, en zie tot mijn grote schrik dat de zitplaatsen niet in hetzelfde treinstel zijn. Heb er helemaal niet op gelet =(
Maar ik zou het toch wel heel fijn vinden om met mijn lief samen te zitten tijdens de reis.
Iemand die mij gerust kan stellen?![]()
Of niet?...
Als ze gaan lopen piepen, gaan we gewoon op de wc zitten hoor haha
Ze zijn daar behoorlijk streng in.
Je moet ten alle tijde je kaartje bij je hebben (ook als je naar het toilet gaat of wat te eten/drinken gaat halen in de Thalysbar) en ze controleerde twee keer per reis.
Anders even het servicepunt van de Thalys mailen/bellen om te vragen of je de kaartjes kunt 'omboeken' naar twee zitplaatsen bij elkaar?
Susyb schreef:Wat leuk ik lees mee!
Ik ben momenteel woonachtig in Normandie en waarschijnlijk komt in augustus mijn vriendin die nu op mijn paard rijd hier enkele dagen natoe. We willen dan eerst 2 dagen de Normandische kust afgaan en daarna nog iets van 2 of 3 dagen naar parijs.
Ik ben er ook nog nooit geweest. Nu is het vanaf hier 3 uur rijden naar Parijs, dus ik zou zelf wel graag met de auto willen. Is er iemand die een leuk hotel weet met bijv. pakeergarage. (hotel hoeft niet al te duur te wezen maar wel schoon)
pjotrg schreef:Susyb schreef:Wat leuk ik lees mee!
Ik ben momenteel woonachtig in Normandie en waarschijnlijk komt in augustus mijn vriendin die nu op mijn paard rijd hier enkele dagen natoe. We willen dan eerst 2 dagen de Normandische kust afgaan en daarna nog iets van 2 of 3 dagen naar parijs.
Ik ben er ook nog nooit geweest. Nu is het vanaf hier 3 uur rijden naar Parijs, dus ik zou zelf wel graag met de auto willen. Is er iemand die een leuk hotel weet met bijv. pakeergarage. (hotel hoeft niet al te duur te wezen maar wel schoon)
Ik zou gewoon lekker de trein nemen, bijvoorbeeld vanuit Caen kun je met de TGV. Als je de kosten van auto, inclusief Peage en parking rekent ben je ook al gauw veel geld kwijt.
Mijn favorite hotel is: Hotel Chopin aan het eind van Passage Jouffroy (Grand Boulevards). Je hebt een kamer voor rond de 95 euro per nacht. Het is schoon, gezellig, Centraal in Parijs en een prima ontbijt.
Google gewoon "Hotel Chopin, Paris". Wel op tijd boeken, want ze zitten heel erg snel vol.
pjotrg schreef:Ik reserveer nooit bij een parking. Je kunt eventueel bij het hotel vragen of ze iets voor je kunnen "ritselen". Ze hebebn namelijk geen eigen parking, maar werken wel samen met andere hotels.
Een ander hotel dat niet te idioot duur in in het centrum is hotel Flor Rivoli. Dit ligt net achter de rue Rivoli, dus vlak bij Chatelet (heel erg in het centrum). Openbare parkeerplaatsen zijn er in de buurt en vanuit het hotel "val" je zo ongeveer in het metro station.
Ik weet nog wel anderen, maar die liggen veel meer aan de rand van Parijs: Hotel Balladins Bobigny. Erg aardige mensen en ook niet te duur. Ligging aan het eindpunt van metrolijn 5. Gratis parking bij het hotel en vandaaruit zit je zo op de weg naar Nederland.
Meer aan de kant van Normandie: Nanterre (vlak bij La Defense): Hotel Itineraires. Is heel goedkoop (vanaf 40 euro per nacht). Boeken via Booking.com. Dit is een heel basic hotel. Ik vind het geen prettige atmosfeer hebben, maar als je er allee heen gaat om te slapen voldoet het.
In ingeveer dezelfde prijsklasse, maar dan in het centrum van Parijs (in de rue St Denis: deze straat is een tippelzone met de nodige sex shops, maar daar zul je geen last van hebben) ligt het Appi hotel. Een klein hotel (zonder lift!!) dat smaakvol gerenoveerd is. De straat zou je wat kunnen doen afschrikken, maar is aan de andere kant ook wel weer vermakelijk. Je kunt er observeren waar het woord "ouwehoeren" vandaan komt, haha. Kijk op http://www.appihotel.com of boek via booking.com.
Suc6