Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:59

TammyVN schreef:
Ja ik doelde op criminaliteit. Het is een spiegelreflex namelijk.

Wat wij deden was iPad en camera gewoon in rugzak en dan een slotje op de rugzak. Kon niemand hem zo open maken! :o

snoeppapier

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:19

Hebben jullie nog tips voor een fijn ho(s)tel in Bangkok na aankomst?
Ik overweeg nu Erawan House, Rambuttri Village Plaza, Happy House en Lamphu house, iemand ervaring met één van deze?

Vind de voorpret alleen al zo leuk, over 3 maanden zit ik mijn eerste dag in Bangkok :):)
Heb inmiddels al een paar teva's, een lakenzak en een daypack gekocht, leuk om zo telkens wat erbij te halen :j

Nu ik Kao Sok op wil nemen in mijn planning, wil ik ook een eiland (of 2) erachteraan plakken alvorens ik naar Bangkok terug reis. Ik heb dan (denk ik) de keuze uit Koh Samuï, Koh Pha-ngan of Koh Tao, deze eilanden liggen in ieder geval oostelijk en dus gunstig wbt weer en zijn goed te bereiken vanaf Kao Sok én doorreizen naar Bangkok is dan goed te doen. Welke eilanden hebben jullie ervaring(en) mee? :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:24

Wij hebben in rambuttri village plaza gezeten.. prima hotel, goeie prijs.. wel wat herrie, maar dat is niet te vermijden in Bangkok.
Vlak bij khao san road, en vooral, heel erg schoon..

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 06:51

Ik vind Koh Tao het mooist! Vooral et duiken en snorkelen is daar erg gaaf! Een dagtrip naar Ang Thong National Marine Park moet je dan ook niet overslaan! Koh Phangan viel ons wat tegen. Op Samui hadden wij een heel fijn resort (baan talay) en een prachtig strand maar het was daar dan wel weer erg toeristisch.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:14

Ik vind Rambuttri te duur voor wat je ervoor krijgt in vergelijking met andere hotels. Probeer eens New Siam II , zit er vlakbij en goedkoper. Kwalitatief vond ik weinig verschil!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:17

Ik zit in Novotel Siam Square, top hotel, heel schoon, absoluut geen geluidsoverlast en midden in het shop centrum en naast de trein. Wel iets duurder maar je krijgt er veel voor terug (380 voor 4 nachten inclusief buffet ontbijt). Heb wel 4,5 maanden nul luxe gehad dus heb mijzelf even getrakteerd op privacy en luxe haha!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:03

ik ben weer thuis, het was super. fototjes komen later :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:14

sassefras schreef:
ik ben weer thuis, het was super. fototjes komen later :D

*\o/*
Ben nieuwsgierig hoe je het ervaren hebt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:54

ff in vogelvlucht :D

na eerst een dagje songkran in pattya ( wat echt superleuk was )

op weg, eerst naar bangkok om wat spullen op te halen, daarna naar nakhon ratchasima, daar hotel opgezocht lekker gezwommen en heerlijk gegeten

Afbeelding

volgende ochtend weer op stap naar phimai history park

Afbeelding

daarna verder naar kalasin, waar we gingen eten bij vrienden ( varkentje aan spit )

Afbeelding

en ijs :+
Afbeelding

na de verplichte toestand via bangkok naar trat gevlogen, voor nog 5 dagen zon zee en strand

Afbeelding

ons huisje op koh chang helemaal geweldig

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 04:03

sassefras schreef:
... daarna naar nakhon ratchasima, daar hotel opgezocht lekker gezwommen en heerlijk gegeten...

Ik vraag me altijd af wat mensen verder nog in Nakhon Ratchasima doen.
Verblijf je daar puur in en rond het hotel voor een nachtje zodat je Phimai kan bezoeken of is er verder ook nog wat te doen?

(leuke foto's trouwens, en goed dat je songkran leuk vond want de meeste buitenlanders die niet op vakantie zijn ergeren zich er alleen maar aan)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:39

Ik ben sinds 2 dagen ook thuis! Ben na Bangkok nog naar Hong Kong geweest en dat viel (enorm) tegen na Bangkok. Maar een vriendin studeert tijdelijk in Hong Kong dus wilde haar graag opzoeken en vanuit Australië vlieg je er toch bijna overheen :P.

Ik vond Bangkok helemaal super, wat zijn Thaise mensen aardig zeg! De tempels zijn echt prachtig, ik kan alleen daar al dagen mezelf mee vermaken! :+:

Ik heb ook foto's maar ik ga nu eerst door mijn Australië foto's etc heen! Maar Thailand staat zeker op het lijstje van landen waar ik nog eens doorheen wil reizen. Wil zeker meer zien dan alleen Bangkok. En ik wil sowieso ook nog door China reizen. Ooit. :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:56

Ziet er geweldig uit Sassefras! Dat huisje <3

Ik vertrek over precies 2 maanden, heerlijk!
Mijn neef is er nu 3 weken met zijn vrouw op huwelijksreis en krijg de meest geweldige foto's, krijg ik alleen maar meer zin van :):)

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:53

Zijn er mensen die ervaring met een groepsrondreis hebben? Wij willen namelijk eind dit jaar/begin volgend jaar naar Thailand, maar zit eraan te denken om een groepsrondreis te boeken. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Sietez op 04-07-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:14

Ik vertrek volgende week! Dan zit ik nu ongeveer net in de lucht!

Ik heb nog helemaal niets geregeld, heb alleen mijn ticket, en zelfs nog geen boekje opengeslagen. Had mijn ticket geboekt, en ben daarna spontaan verliefd geworden, en heb dus nu echt geeen zin om te gaan :') Ik weet dat als ik er ben ik het echt wel leuk ga hebben hoor, maar tot nu toe wil ik echt niet :+
Mijn plan is om de eerste nacht een hotel te nemen in Bangkok en dan de volgende dag te vertrekken. Weet alleen nog niet waarheen. Denk richting het noorden.

Iemand nog tips voor een hotel de eerste nacht? Die mag wel iets luxer zijn, de rest van de maand gaat in backpack style!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:35

Ik zat in Novotel, Siam square, als afsluiter van een paar maanden backpacken. Echt een super fijn hotel en fijne locatie.
Maak je geen zorgen over de liefde! Al het meant to be is komt dat echt wel goed ;). Geniet van je reis!

Groepsreizen, geen idee, ik heb met stray gereisd in nieuw Zeeland, is een hop on hop of bus dus je komt telkens dezelfde mensen tegen. Je kan via hun activiteiten boeken en tijdens de bus reis maken ze stops zodat je nog dingen ziet onderweg. Vond dat toen heel leuk en fijn reizen en had echt een vast groepje mensen om mij heen. Ik weet dat Stray ook ik Thailand zit dus imo zou dat een fijne optie zijn? :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:13

Ik vertrek vrijdag, eindelijk :):)
Komende week m'n backpack inpakken en dan heerlijk een maand richting het onbekende.
Heb alleen 2 nachten Bangkok en denk dat ik daarna richting Chiang Mai ga :)

CelienL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:18

ik ben net 2 dagen terug ! ik ben van bangkok naar chiang mai gegaan en dan terug naar bangkok voor de vlucht. Ik kan je echt het ramada plaza aanraden in bangkok ! echt geweldig daar !
ga vooral een ritje op de olifanten maken en bangkok zelf is ook gewoon super !

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:56

Sietez schreef:
Zijn er mensen die ervaring met een groepsrondreis hebben? Wij willen namelijk eind dit jaar/begin volgend jaar naar Thailand, maar zit eraan te denken om een groepsrondreis te boeken. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik heb 3 jaar geleden samen met ouders & broertje een groeps rondreis gemaakt met fox! ( 16 daagse rondreis Noord Thailand ). Beviel super! Het was onze eerste rondreis en eigenlijk ideaal. Koffers werden naar je kamer gebracht, voor alles werd gezorgd. Leuke groep en 2 super reisleiders, busschauffeur!`:D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:23

Ik kom 6 augustus aan in Bangkok vanuit Australië en blijf in Thailand tot 3 september. Ik heb er onwijs veel zin in!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:57

Ik ben inmiddels aangekomen in Bangkok gisteren en ik heb er maar 1 woord voor: CHAOS! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:51

Babeth schreef:
Ik ben inmiddels aangekomen in Bangkok gisteren en ik heb er maar 1 woord voor: CHAOS! :D

Maar wel een leuke chaos, toch?

Wat mij het beste beviel mijn eerste trip was die chaos. Alles loopt kriskras door elkaar heen en er lijkt totaal geen systeem achter te zitten. Er is geen plek of er zit wel iemand te BBQ'en, iets te maken, een hond te voeren, of te niksen. Overal is activiteit en je hoeft nooit meer dan 50 meter te lopen voor een restaurant, coffee verkoper, of karretje met snacks.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:53

Oh het bevalt mij super! Jezelf totaal overgeven aan een nieuwe wereld, vol nieuwe indrukken en geuren en kleuren. Prachtig! Dát is pas avontuur! :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:57

Hee wat leuk, een topic over Thailand!
Ik ga in november ook naar Thailand voor 2,5 week.
Alleen niet om vakantie te houden.
We gaan namelijk naar de Birmese grens om daar mee te helpen / werken in de vluchtelingen kampen.
Daarnaast hebben we natuurlijk nog wel een paar dagen over om overal te kunnen kijken !

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:01

Wat zijn er al veel mooie en goede ideeën langs gekomen!
Ik ben 3 jaar geleden een dikke 1,5 maand in Thailand geweest. Wij hadden alleen de vlucht geboekt en voor de rest voornamelijk via locals en natuurlijk de 'lonely planet'.
Bangkok zijn wij Sam weg gegaan ivm stank en drukte en wij zijn voornamelijk buiten toeristengebied gebleven, veel op markten gegeten en bij locals geslapen, echt een aanrader.
Mocht je richting het noorden gaan is pai echt een aanrader, heerlijk relaxt en genoeg te doen. Ook het national park bij kao sok is erg mooi.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:37

Morgen vertrek ik met de nachttrein naar Chiang Mai. Helaas was er nog maar 1 plekje over en dat was helaas een 3e klas zonder airconditioning. Dat gaat een avontuur worden, zie er nu al tegenop haha