USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:17

Top dankjewel!

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:18

We vliegen naar Las Vegas, blijven daar 5 dagen en reizen dan met de huurauto via death valley enzo naar Los Angeles en dan weer door via de kustlijn naar san diego!

In de Red Rocks gaan we normaal een toer te paard doen!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:29

EvaC schreef:
Ik meld me ook weer! Ik de afgelopen paar maanden eigenlijk alleen maar meegelezen.

Het is nog wat ver vooruit maar vriendje en ik willen rond kerst en oud & nieuw dit jaar naar Las Vegas. We zaten te denken aan 7 dagen totaal zodat we ook naar de Grand Canyon kunnen of een ander nationaal park. Dit wil ik ook graag doen omdat vriendje nog nooit in de USA is geweest. We willen graag een hotel aan de strip, wat is een echte aanrader? Ik heb 10 jaar geleden eens in het Luxor gezeten maar zou nu graag wat anders proberen.

Hangt ook een beetje van je prijsklasse af; Wynn en Encore zjn waanzinnig mooi, maar wel wat duurder. Verder is Cesar Palace, Mirage, Bellagio, MGM ook erg mooi. Iets goedkoper is Treasure Island, daar heb ik zelf gezeten; prima hotel, maar zou volgende keer toch voor een ander kiezen. Circus Circus is daarentegen vaak goedkoper maar wat minder indrukwekkend (als je voor een betere prijs aan de strip wil zitten). Heb ook in het Hard Rock Hotel gezeten, off the strip maar wel fijn hotel.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:32

Ik heb in het Monte Carlo geslapen, ook direct aan de strip. Was super hotel, hadden een keurige kamer met prachtig uitzicht en heerlijke badkamer. Ontbijtbuffet was goed en diner in het hotel was ook heerlijk. Nette prijs ook, 70 dollar geloof ik.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:21

Yasmine, je hoeft geen nieuwe aan te vragen, een ESTA is 2 jaar geldig. Behalve als je paspoort verlopen is en je dus een nieuw paspoortnummer krijgt.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:31

Wij hebben in Las Vegas in The Flamingo en Excalibur gezeten. Beide fijne locaties aan The Strip.
Circus Circus is toch wat verder lopen en misschien minder handig als je op stap gaat.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:34

Ik kan nog steeds niet beslissen of ik nu nog een paar daagjes weg wil of niet;

pro: vluchten zijn goedkoper nu ik nog in de VS zit. Nog even tussenuit voor verhuizing/nieuwe job.
con: meeste plaatsen geen zomers weer, nog veel te doen op het werk, niet heel veel geld om uit te geven, waarschijnlijk alleen reizen.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:19

Nadir schreef:
Washington State en Oregon lijken mij ook heel gaaf :j Staat zeker nog op mijn lijstje!

Wat vreselijk balen Sundral.....

Wat gaaf dat je in LA gaat studeren Pempy!! Waar ga je wonen? En wat ga je precies studeren?

Ja, zeker gaaf! Ik ga wonen in Westwood, schijnt de studentenbuurt te zijn van LA, nl. ook vlakbij UCLA.
Ik ga daar naar een Community College (Santa Monica College), dat doen Amerikanen na high school en duurt voor hun 2 jaar.
Zelf ga ik maar 1 semester t/m eind juni 2013, je kan allerlei vakken kiezen, van Korean language tot opera zingen en van healthy lifestyle tot American dance history, maar ik ga zelf vooral economische vakken kiezen (in totaal 12 units) omdat ik dat hierna ook in NL ga studeren.
heb er superveel zin in, maar vind het ook wel heel spannend!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:22

Yasmine schreef:
Pempy schreef:
Ik vertrek op 21 januari naar Los Angeles om daar voor een halfjaar te studeren aan Santa Monica College.
Heb er superveel zin in maar wel spannend, aangezien ik helemaal alleen ga en daar nog niemand ken!
Ben wel al 2 keer in LA geweest dus weet wel een beetje wat ik kan verwachten.

Zijn er hier nog meer die in Amerika gaan studeren of hebben gestudeerd aan een college? :)

Ik heb een semester in Canada gestudeerd aan de University of British Columbia in Vancouver, dat is vergelijkbaar met Amerika. En ik vond het fantastisch <3 Zit je in een residentie van de universiteit zelf? Dat zou ik zeker aanraden, dan kan je makkelijk contact maken met andere studenten.

Oh, wat leuk! Hoe lang heb je daar gestudeerd?
Helaas heeft Santa Monica College geen on-campus dormitory, dus je moet zelf voor huisvesting zorgen. Ik ga wonen in een studentenhuis met een aantal kamers, waarvan de meesten ook naar SMC of UCLA gaan, dus dat is wel ongeveer vergelijkbaar :)
zat jij wel in een on-campus residentie?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:34

Nadir schreef:
Yasmine, je hoeft geen nieuwe aan te vragen, een ESTA is 2 jaar geldig. Behalve als je paspoort verlopen is en je dus een nieuw paspoortnummer krijgt.

Dat lees ik overal maar ik kreeg in september '12 een mail van esta dat mijn in oktober '11 aangevraagde esta binnen een maand zou aflopen dus blijkbaar is het tegenwoordig een jaar geldig? -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 22:36

Dempy, dat wordt vast een fantastische ervaring! Aparte vakken kun je trouwens kiezen. :D

Charles, een mail van ESTA ontvangen?? Dat heb ik nog nooit gehoord... Maar het zou kunnen hoor! Ik heb net nog even op de officiele site van de Amerikaanse overheid gekeken en daar staat echt 2 jaar... Kan het niet zijn dat je paspoort bijna verloopt?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:48

Jep ik zal je even pb-en wat er stond, mag ik geloof ik niet openbaar maken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:52

Ik kreeg ook een mail toen mijn esta verliep dus dat is niet zo gek maar hij zou twee jaar geldig moeten zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:21

Wauw, ik wist niet dat dit topic bestond. :oo :D
Mijn vriendin en ik gaan in november 6 weken in Amerika rondreizen, van LA naar Las Vegas naar San Fransisco. :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:10

Saskiaatje, 6 weken rondreizen, heerlijk!!

Pempy, heel veel plezier!

Ik vond Las Vegas vooral een plek waar ik een keer geweest wilde zijn, maar voor mij was 2 dagen genoeg. Toen had ik de sfeer wel geproeft en zijn we weer verder gegaan.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:30

Katja schreef:
Ik kreeg ook een mail toen mijn esta verliep dus dat is niet zo gek maar hij zou twee jaar geldig moeten zijn.

Raar zeg, ik ga straks met mn vriendin met wie ik naar Amerika ga de laatste dingetjes regelen dus dan zoeken we het even uit.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:16

Wij zitten er over te denken om dit jaar misschien weer terug te gaan naar Florida voor 2 weken. De ticketprijzen vallen eigenlijk nog best wel mee (zitten dit jaar helaas vast aan het hoogseizoen).

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:26

Ik meld me hier ook even. Ik heb het er al jaren over, maar in 2013 wordt mijn reis naar Amerika eindelijk een feit :D Ik ga er een jaar werken als au pair :) Wanneer ik wegga is nog niet helemaal duidelijk, ik ga eerst mijn bachelor afronden. Waarschijnlijk zal ik ergens in juli vertrekken.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:11

Nou we zijn er uit waarom we een mail kregen van Esta, het paspoort van mn vriendin was verlopen, dus dan is je Esta ook niet meer geldig :+ Mijn Esta is dus gelukkig wel gewoon geldig.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:49

Toch raar dat je daar een e-mail over krijgt. Hoe weten ze nou dat ze weer naar de VS wil? >;) Hebben jullie het via een tussenpersoon gedaan ipv direct bij de overheid? Anyway, gaaf dat je weer naar de set gaat ... ik hoop dat je weer zo'n leuk foto topic maakt als vorige keer.

Sundral, echt schandalig ... ik was al bang dat zoiets zou gebeuren toen ik de beoordelingen las. Hopelijk lukt het alternatief wel, hoeveel tijd heb je nog voordat dat geregeld moet zijn?

Dallista, waar ben je geweest in Alabama? Wij hebben toevallig net een ieniemienie stukje van Alabama gezien en dat was inderdaad erg mooi, maar de meeste mensen vinden het juist een van de lelijkste staten.

Pempy, ik heb hier ook aan een community college gestudeerd -- zelfs mijn hele studie hier afgerond dus als je ergens vragen over hebt kan ik misschien helpen.

Eva, als je behalve Las Vegas ook naar de Grand Canyon en een of meer andere parken wil kan je beter een paar nachten in Vegas doen en de rest in de buurt van de parken. Afstanden hier zijn groot en als het donker wordt moet je echt oppassen voor loslopend wild enzo. Ik heb in Vegas zowel off de strip een hotel gehad (geen aanrader, op de strip is leuker) als heel goedkoop ($27 voor een gigantische suite in het Imperial Palace) als duur (Palazzo). Voor een nachtje is zo'n luxe hotel erg leuk (tip: doe het via Priceline of Hotwire), maar als je 6 dagen ofzo gaat zou ik voor de rest gewoon een iets goedkoper hotel uit de middenklasse nemen.

Jessietje, boek je ook een overnachting in Death Valley? Dat is echt de moeite waard!! Prachtige sterrenhemel en 's ochtends vroeg en in de late middag zijn juist de fijnste tijden om daar te wandelen.

Mac, doen, doen, doen!!! Anders heb je achteraf spijt dat je het niet gedaan hebt. Wat denk je anders van Key West? Heerlijk warm, leuke sfeer, beetje strand?

Saskiaatje, luxe hoor! Wat ga je nog meer doen ik die 6 weken? Lijkt me echt heerlijk om zo lang op vakantie te kunnen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:06

Guinevere, ze weten dat denk ik ook helemaal niet (hoewel, het is wel de Amerikaanse overheid :') ), maar ze stuurde een maand voordat het verliep een waarschuwing dat het zo was. We hebben het zelf toen aangevraagd bij de website van de overheid en ook e-mail adres in moeten vullen.

En uiteraard ga ik weer een fototopic maken! *D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:23

wat leuk om te lezen dat er zoveel amerika-fans zijn hier op bokt! alleen Texas is niet echt zo intrek geloof ik :D

wij hadden even een flinke error hier geloof ik, mijn vriend ging er blindelings vanuit dat we in september weer naar Texas zouden gaan (terwijl HIJ het juist over mei had 8)7 ) en was er nu helemaal niet meer van overtuigd dat we het financieel gaan redden voor mei en ook weet hij niet zeker of hij dan wel lang vrij kan krijgen. |( |( |(

maar september wordt voor mij waarschijnlijk erg lastig, en later zie ik echt niet zitten met het jacht seizoen wat dan gaande is (om allemaal dood geschoten dieren op auto's te zien liggen is niet echt mijn ding :n ) en eerder is het weer zo ontzettend warm!

dus nu gaan we alles even goed bekijken om in mei of juni te kunnen gaan, en dan voor 2 weken ofzo. alleen moeten we wel rekening houden met de trouwerij van mijn zwager, en die is precies eind mei, dus dat komt ook wel handig uit! _-:(

kortom: er gaat nog evne goed over gesproken worden hoe en wat het nu precies gaat worden, maar ik wil zo graag daar trouwen!!!!! ;(

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:38

Guinevere schreef:
Dallista, waar ben je geweest in Alabama? Wij hebben toevallig net een ieniemienie stukje van Alabama gezien en dat was inderdaad erg mooi, maar de meeste mensen vinden het juist een van de lelijkste staten.

Het is maar net voor wat voor reden je naar de staat gaat. Ik ben sowieso nooit in een staat geweest die ik niet mooi vond, maar Alabama is natuurlijk niet te vergelijken met Arizona of Washington. In dit geval (zoals zo vaak) ging ik erheen omdat ik er vrienden heb wonen die me hadden uitgenodigd, en dit deel van de vakantie zou voornamelijk shoppen zijn (maar ook veel van de natuur gezien hoor, het ligt aan de uitlopers van de Appalachian mountains, dus genoeg natuurschoon).

Heb een week vertoeft in Hoover en omgeving, de grootste suburb van Birmingham, met een uitstapje naar Tuscaloosa.

Het geinige was dat ik me niet echt had ingelezen in de situatie in AL, en nadat we op de airport van Birmingham onze gehuurde auto uit Virginia hadden ingeleverd en door onze vrienden waren opgehaald, zijn we verder geen seconde meer in Birmingham zelf geweest, terwijl ik van tevoren dacht dat we toch op z'n minst wel wat daagjes zouden gaan shoppen in de stad, museumpje pakken enzo.

Wat bleek, hoewel het zo natuurlijk niet mag heten is Alabama is nog zeer 'gescheiden' wat betreft blanken en African-Americans, en onze hosts kwamen dus nooit in Birmingham zelf (zo'n 75 % is daar African-American). Ze durven er niet heen, en ze hebben er gewoon niets te zoeken. Hoover was duidelijk waar de (rijke) blanke populatie zich vestigt (bijna 80 % blank volgens wikipedia), en daar zitten dus ook alle grote shopping malls (o.a. een van de grootste in het zuid-westen van de VS), speciaalzaken, luxe winkels e.d.; op het moment dat we daar waren zaten er bijvoorbeeld een stuk of vijf Hallmark crown stores in de nabije omgeving, voor iemand die specifieke ansichtkaarten verzamelt een paradijsje.

Ook leuk: voor het geld wat je hier kwijtbent aan een eengezinswoning, koop je in Hoover een paleisje. ;-) Maar ja, dan krijg je er dus wel die verschrikkelijk klamme hitte en soms een hurricane gratis bij...

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:52

@ Guinevere: nee we slapen niet in Death Valley

Dit zijn onze hotels(als er niets meer wijzigt):
Las Vegas: 5 nachten(komen woensdagavond laat aan en vertrekken de maandagochtend) in Marriott's Grand Chateau 1 & 2
Palmdale: 1 nacht in Red Roof Inn
Los Angeles: 1 nacht in Cozy Inn
San Diego: 3 nachten in Residence Inn by Marriott San Diego Central

Van Las Vegas rijden we door Death Valley naar Palmdale.
Waar zijn juist de hotels in Death Valley? Lijkt me wel iets zo wakker worden:p

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:53

Guinevere schreef:
Eva, als je behalve Las Vegas ook naar de Grand Canyon en een of meer andere parken wil kan je beter een paar nachten in Vegas doen en de rest in de buurt van de parken. Afstanden hier zijn groot en als het donker wordt moet je echt oppassen voor loslopend wild enzo. Ik heb in Vegas zowel off de strip een hotel gehad (geen aanrader, op de strip is leuker) als heel goedkoop ($27 voor een gigantische suite in het Imperial Palace) als duur (Palazzo). Voor een nachtje is zo'n luxe hotel erg leuk (tip: doe het via Priceline of Hotwire), maar als je 6 dagen ofzo gaat zou ik voor de rest gewoon een iets goedkoper hotel uit de middenklasse nemen.

Ik heb er inderdaad eens over na zitten denken en ook even overlegd met mijn vader. Ik schrok nogal van de afstand van Vegas naar bv de Grand Canyon, dat kon ik me helemaal niet herinneren van 10 jaar geleden. Bleek dat we toen vanuit Williams zijn gegaan en dat is maar 1,5 uur. Het lijkt ons dan ook beter om bv een paar dagen echt Vegas te doen met een hotel aan de strip en dan een eindje verder op te gaan zitten om de Grand Canyon en Antelope Canyon te bezoeken. Waarschijnlijk wordt de reis dan 2 weken ipv 7 dagen.

Ik heb echt zin om het allemaal uit te gaan zoeken :D In juni weten we zeker of we aan het eind van het jaar de zaak 2 weken uit handen kunnen geven zodat we lekker weg kunnen. Vriendje verdiend het ook echt, hij werkt al 2,5 jaar zonder een dag vrij te hebben gehad.