Het werk op een Cattle Station in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:06

Nou, de plannen zijn hier last minute (hoe typisch) nog even veranderd en ik kom als het goed is op de 10e al aan op mijn nieuwe werkplek. Ik hoop snel een werkgerelateerde update te kunnen plaatsen maar ik vrees dat dat lastig gaat worden. Zo te horen krijg ik voorlopig namelijk geen weekend en dus ook geen uitstapje naar 'de grote stad' :D Oh ik heb er zo'n zin innn haha :):)

En zeker doen Spirit, ze zijn best lekker! :D
Overigens heb ik hier ook hersenen geprobeerd, dat was toch wel een beetje vreemd :+

Bij deze nog een laatste foto-update voor ik ga, omdat ik het zo leuk vind om te doen haha O:)
In de Yarra Valley in de buurt van Melbourne, daar wonen de ouders van een vriendin van mij en die hebben een paar erg leuke ponies in hun bezit. Aanrader trouwens, ontiegelijk mooi gebied!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van de rotsen bij Byron Bay
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de geit die daar rond loopt (afstammeling van de geiten van Captain Cooks boot die ze niet te pakken kregen en nu maar laten, zo gaat het verhaal althans)
Afbeelding

Nogmaals een mooi strandje
Afbeelding

Afbeelding

Nog wat van mijn tijd op Withersfield Station :+:
Polo feestje van de baas
Afbeelding

Afbeelding

:')
Afbeelding

We hebben onze baas tijdens een campdraft mogen bewonderen
Afbeelding

En nog wat anderen :D
Afbeelding

Oh en mijn eerste helikopter avontuur!
Afbeelding

Spirit

Re: Het werk op een Cattle Station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:26

Geweldige foto's weer! :D

Hersenen zou ik toch overslaan. := Zeker van een rund. Diergeneeskunde studeren stimuleert de eetlust voor dat soort dingen niet echt. :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:00

Supergave foto's weer zeg!! Ben je al op je nieuwe station aangekomen? Mt Bundy, was het toch? Veel plezier daar!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 04:21

Ik denk toch dat het niet op Mt Bundy is, dat zijn we onderweg naar Katherine namelijk volgens mij al gepasseerd en vanaf hier is het nog zo'n 6 uur rijden. Maar ik zal jullie vertellen waar ik precies zit zodra het kan en zodra ik het weet.

Haha, ach, het zag er best lekker uit, met een krokant laagje eromheen :)) Misleidend >;)
En bedankt allebei! Tot over... geen idee haha. Was vandaag alweer op een quest gestuurd overigens. Uit mijn bed gebeld, ja wil je even tabak en filters en vloeitjes en sporenbandjes voor me kopen. Doe van de laatste maar de meest gekke, over de top dure. Je krijgt het van me terug... Uuh ja, uiteindelijk maar gewoon normale gekocht, voor ik het niet terug krijg :D Anyway, zin in :):) :wave:

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 08:24

Dus, het is alweer een tijdje geleden, erger nog, ik zit alweer 3 weken op mijn nieuwe stekkie, maar bij deze een foto update!
Tussen deze foto's zitten onder andere de poddy's (weesjes), wat foto's van mijn 'speelgoedvliegtuig' avontuur (ik zit nu in Kununurra voor een weekend omdat hun vliegtuigje (die ze gebruiken voor het musteren) een service moest krijgen) en de enorm luxe uitziende oprijlaan.

Afbeelding

Afbeelding
Een van de melkkoeien die zorgt voor de weesjes.

Afbeelding
Mini poddy die we (met wat moeite) aan de melkkoe hebben gekregen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze in link, hier wordt waarschijnlijk niet iedereen al te blij van. Ons erg verse (vlezige) avondeten in de koelruimte.
http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... 6klein.jpg

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:43

Leuke foto's weer zeg! Je hebt er echt wel oog voor om dingen mooi vast te leggen! Alweer helemaal gewend op je nieuwe stekkie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:40

Wat een geweldige foto's weer! Mooi genomen ook.
Ik krijg steeds meer zin om te gaan :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:57

Je maakt echt schitterende foto's, zeg! Vind vooral die van die pleegmoeder koe mooi!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:06

Echt.. Die foto's van jou. Ik weet niet hoe je het doet, maar wat maak jij een waaaaaaaanzinnige beelden. Echt genieten. Heerlijk. :+:

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:31

Wauw wat een prachtige foto's! Stuk voor stuk echt weer een meesterwerk!
Genieten en oh wat zijn die kalfjes toch lief!!! :(:)

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:42

Wat leuk joh! Ik werkt op een Horse en cattle station in de Mary Valley (zo'n 2 uur van Brisbane), wij hadden alleen Brangus koeien (Angus X Brahman). Was daar voornamelijk ook verantwoordelijk voor de paarden, heb leren (natuurlijk) te bekappen en meerder paarden op NH manier beleerd, heel gaaf. Dus mocht je nog een plekje zoeken (www.brooloopark.com.au). Zeker als je interesse hebt in paarden is het heel gaaf, omdat je dus de mogelijkheid jonge paarden te 'starten' en je gaat weg als barefoot ferrier. Daarnaast natuurlijk ook de allerhande klusjes, als GRT, Hekken, Koeien, feed-up etc.

Geniet er nog van, ik mis het nog elke dag!

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:28

Wow, wat een avontuur en je maakt prachtige foto's!! (was ik maar 20 jaar jonger en ongebonden, dan wist ik het wel :+ )

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 11:45

Heel erg bedankt allemaal :D
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel trots ben op deze laatste serie foto's, ik hoop binnenkort de kans te krijgen mijn camera mee te nemen op een bore run en zo de serie echt uit te breiden tot een cattle station serie. Grote kans gelukkig!
Overigens, voor de 'kenners', het meer op de foto is een stukje van Lake Argyle. Erg mooi vanuit de lucht <3

Klinkt erg goed Tiko, ik ga dat adres zeker onthouden! Ik heb altijd al natuurlijk willen leren bekappen, dus dat is helemaal perfect. Ik geniet er zeker van, bedankt! Ik snap dat je het mist, het is zo vreselijk anders dan wat dan ook in NL.

En ja barra, helemaal gewend! Maar vond het toch wel even heerlijk om in Kununurra rond te lopen na die 3 weken, even andere mensen zien en ontmoeten en wat stads eten eten (burgers en patat bij Chicken Treat (oid), snoep, fruit en vers brood O:) )

Overigens heb ik nog een aantal foto's die ik hier helaas nog even niet kan uploaden, maar die houden jullie dus nog te goed. Van mijn minivliegtuig avontuur. Hun eigen vliegtuigje moest wat langer blijven voor de service en dus kregen we een lift terug in een (jawel) nog kleiner vliegtuig (die ik dus op de foto heb met eigenaar erbij, voor het idee). En deze keer zaten we er met zijn drieen in, plus een hele kar boodschappen en hadden we flink turbulentie. Heerlijk :D *kuch :=

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:24

Zow!! Mazzelaar! Wat leuk dat je in een nog kleinere fixed wing mee terug kon! Heb ik altijd al eens willen doen, in zo'n klein vliegtuigje mee!
Kleinste waar ik ooit in gezeten heb is een 20-pers vliegtuigje :') En choppers, maar da's toch weer anders, haha!!
Benieuwd weer naar foto's!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:16

Wat een ontzettend, maar dan ook ontzettend mooie foto's maak je, wauw! Wat een sfeer, wat een kleuren. Echt geweldig! :wow:

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 11:01

Haha, ja, ik weet het barra. Ik mag in mijn handjes knijpen, en ik wordt er nog voor betaald ook _/-\o_ Choppers is inderdaad heel wat anders, ook enorm gaaf overigens, maar echt een ander 'genre'. Je hoeft niet eerst een bepaalde snelheid te behalen voor je de lucht in gaat, flink eng om dat vliegtuigje te voelen rammelen tijdens dat aanrijden. Wetend dat het ding maar 3 wielen heeft en dat een flink verkeerde windvlaag (dat idee heb ik iig) zo een koprol of 2 kan veroorzaken :=
20-persoons is ook nog klein overigens, hoe kwam je daarin terecht?

En wbt foto's, ik had vandaag weer een dagje vrij en die heb ik uiteraard goed gebruikt (en ben me daarbij vergeten in te smeren met zonnebrandcreme, oeps). Overigens is de familie gisternacht uitgebreid, er is een zwart hengstveulentje geboren! Die uiteraaard ook op de foto staat <3

Bedankt Nyckle, jullie maken me verlegen met zijn allen! Extra gaaf om zulke complimenten te krijgen van andere fotografen :o :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:15

Wat maak jij giga gave foto's zeg! Echt de sfeer straalt er van af!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:25

Super gaaf!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:36

Bore run is toch jacht op varkens of niet?

Mijn ex had toen een bore hunting dvd. Nou echt leuk was het niet! -O-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:37

Ooow wat gaaf, altijd als ik zulke topics lees denk oeh dat wil ik ook. Maar ja ik ben wel vegetarisch verwend watje dus of ik echt geschikt ben is nog maar de vraag. :+

Ik ga in ieder geval via je topic meegenieten en mezelf inbeelden dat ik een sterke stoere meid ben :))

Je foto's zijn inderdaad ook prachtig <3

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 03:13

Ah nee boar is varken, bore is een pomp om de Turkeys nests (dammen) te vullen met water zodat de throughs niet droog komen te staan. Ik heb zelf nog niet echt op varkens gejaagd, ben dus eens meegegaan (of wel vaker, maar eens toen ze een varken hadden gespot in de buurt van het huis en er dus ook daadwerkelijk iets gebeurde), maar die was weer vrijgelaten (van de foto's met dat biggetje).

Ik was ook vegetarier Depende, en dat zal ik ook weer zijn in NL (of ik moet een jachtvergunning kunnen behalen). Ik eet hier vlees, omdat ze een goed leven hebben en het niet slecht is voor het milieu (mijn main redenen voor mijn vegetarier zijn).

Enorm bedankt trouwens allemaal :D enne Depende, zo sterk en stoer ben ik niet hoor :')

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:54

Wauw Colorado heb echt met met veel jaloezie je hele topic doorgekeken! Wat een gave dingen doe je zeg! Gaaf dat je nu een nieuw leuk plekje hebt en wat maak je onwijs mooie foto's!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:24

Colorado schreef:
20-persoons is ook nog klein overigens, hoe kwam je daarin terecht?

Dat was jaren geleden in kroatië. De binnenlandse vlucht van zagreb naar pula ging met zo eentje. Ik vond het opstijgen toen echt doodeng, omdat dat ding eerst 3x terug op de baan stuiterde voor we echt de lucht in gingen. Was wel super gaaf uitzicht omdat hij zo laag vloog!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 06:57

Ah dat is ook gaaf, een echte geboekte vlucht in zo'n klein vliegtuig! Snap dat je dat eng vond, dit ging gelukkig heel erg soepel, zelfs het landen, waar ik het meest bang voor was. Dit uitzicht was inderdaad ook enorm gaaf, veel beter dan zo hoog in de lucht in een 'normaal' vliegtuig. Daar had ik me enorm op verheugd toen ik naar Aus vloog en uiteindelijk zag je dus niet echt iets (of nouja, je snapt wat ik bedoel) :))

Bedankt soop :D het is inderdaad echt een enorm gave ervaring. Mocht je de kans krijgen/tijd hebben raad ik zoiets zeer zeker aan! Na een paar weken vakantie wilde ik alweer richting station, ik vind het heerlijk!

Overigens zijn de grote baas en zijn vriendin nu 3 dagen weg, dus ik zit hier op het moment alleen met de zoon. Wat in dit geval inhoudt dat ik omgedoopt ben tot dieren- en plantenverzorger, wat ik stiekem helemaal niet erg vind, want dat betekend onder andere 2x per dag op de quad bike racen tegen de werkhonden en 2 of 3x per dag knuffelen met de mini poddy :+:

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 07:29

Woow wat een mooie foto's.
Wij gaan zelf 1x in de 5 jaar naar australie voor een week of 5. Mijn man is geboren in australie en de hele familie woont daar.
De meeste wonen in en rond biloela ( in queensland), en in victoria.
Daar helpen wij dan ook mee koeien vangen en enten, enz.
Als ik jou foto's zie krijg ik heimwee.
Geen last van slangen?
En geen last van de flood?