naar welk land zou jij graag verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naar welk land zou jij graag verhuizen?

Belgie
Geen stemmen
Nederland
4 (1%)
Frankrijk
8 (3%)
Spanje
13 (5%)
Italie
6 (2%)
Duitsland
15 (6%)
Engeland
25 (10%)
Afrika
3 (1%)
Amerika
36 (15%)
Australië
34 (14%)
een ander land dat niet genoemd is
73 (30%)
ik wil helemaal niet verhuizen
20 (8%)

Totaal aantal stemmen: 237

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:14

Voorlopig bevalt Istanbul (Turkije dus) mij prima :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: naar welk land zou jij graag verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:18

ik woon prima hier, in de prov. Groningen (woonde eerst in Schiedam)... maar als ik naar een ander land zou verhuizen, wordt het absoluut Engeland... ik hou van het land, ik hou van de taal... <3

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:18

Australië lijkt me h-e-l-e-m-a-al geweldig! <3

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:19

Geef mij maar Nederland dan! Ben zelf van België en Nederland lijkt me echt geweldig :D
Mooie natuur, gezellige dorpjes, veel mogelijkheden ivm de paarden;.. Ja, ik zou het wel weten!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:20

nog niemand gestemd voor België :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:22

Vickz schreef:
nog niemand gestemd voor België :P

Miss. té dichtbij? In de Ardennen is het ook heel erg mooi,daar ligt het niet aan.
Australië vind ik ook erg mooi,alle ruimte daar.Maar daar zitten zoveel giftige dieren,vooral spinnen! :r

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:26

ja België is druk, vind ik toch, de kust is oke, maar te druk, ardennen zijn leuker, mijn ouders hebben er een caravan en ik vind het altijd leuk om eens te gaan, vooral omdat ik er een leuke jeugd heb gehad, maar ik geniet enorm van de bossen, wandelen en de stilte en rust

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:30

Ik ben er helaas nog nooit geweest, maar als ik nu moest kiezen zou ik voor Australie gaan. Lijkt me echt fantastisch, maar kan er helaas nog niks zinnigs over zeggen ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:34

Wij wonen sinds ruim een jaar in Oostenrijk, vanwege de bergen en de mooie natuur. Nu ik hier woon weet ik wel dat ik zeker niet in elk deel van Oostenrijk zou willen wonen. Hier in Osttirol zijn de mensen erg vriendelijk en gezellig en je zit in een half uurtje in Italië.

Kou is trouwens niet zo erg als het maar droog is zodat je je erop kunt kleden. In Nederland moet je altijd voor elk soort weer kleding mee, want je weet nooit wat het nu weer wordt. Hier vriest het bijvoorbeeld al, maar in de zon is het echt heerlijk.
Ik wil vast later nog wel een keer naar een warmer land denk ik, maar terug naar Nederland staat niet erg hoog op mijn lijstje. (al mis je natuurlijk best soms het een en ander)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:36

Iemand die ik via Youtube ken woont in IJsland, nou die is er helemaal niet blij mee..
Soms ziet ze haar paarden maanden niet door de sneeuw en het andere slechte weer wat daar is

Ik zou wel naar Amerika willen verhuizen, lijkt me gewoon zo'n gaaf land.
Zo groot! En vanalles te zien :=

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:37

Portugal <3

Heb er van de zomer 2011 10 weken stage gelopen en sindsdien echt heimwee terug!
Ben van de week 5 dagen terug geweest, wou echt niet meer na huis!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:30

Ik woon momenteel in de UK. Bevalt me prima dus ik zit hier nog wel een paar jaartjes :D Daarna hopelijk eens kijken of het mogelijk is richting Canada te gaan, afhankelijk van hoe mijn leven loopt :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:35

1. spanje.. vanwege het warme weer, de paarden daar, de muziek en eten.
2. Wordt denk toch een scandinavie's land.. omdat het daar zooo mooi is.
3. schotland, omdat verre (oude) familie van mij daar vandaan komt, en ik het een mooi land vindt.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:39

Ik ben 14 jaar geleden verhuisd van de Randstad naar de provincie Groningen en dat bevalt prima, maar als ik voor een ander land zou gaan dan Amerika. Hartstikke mooi land en mijn vriend is een Amerikaan. :D
Alhoewel de Azoren ook prima bevielen. :+

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:44

ik lees dat veel mensen in een "ver" land stage zijn gaan doen, ik zou dat vroeger nooit gekund hebben, alles en iedereen achterlaten, een meisje van mijn manege zit nu ook in Frankrijk en het bevalt haar enorm, maar ik zou mijn paardjes niet kunnen achterlaten voor een paar maand.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:46

Ik woon in het noorden van de provincie Alberta in Canada. Ruige natuur, veel meren, veel wildlife, echte warme zomers en echt koude winters. Ik vind het geweldig. Alhoewel de zomer wel ietsje langer mag duren.. maar goed, je kan niet alles hebben!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:47

Ik ben een paar maanden naar IJsland geweest maar ik zou er niet zo snel voor lange tijd gaan wonen, er zijn zo goed als geen bomen en ik houd toch wel erg veel van bos :) ik zou er wel graag gewoon nog een paar maanden rondreizen :j Ik weet ook niet hoe ik zou reageren op het weinige licht in de winter, ben er alleen in de lente/zomer geweest :)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:01

lennylenny schreef:
Ik woon in het noorden van de provincie Alberta in Canada. Ruige natuur, veel meren, veel wildlife, echte warme zomers en echt koude winters. Ik vind het geweldig. Alhoewel de zomer wel ietsje langer mag duren.. maar goed, je kan niet alles hebben!

wauw jaloers! Canada lijkt me geweldig! ookal ken ik het alleen van tv, maar bij de beelden van de natuur daar droom ik al volledig weg!
Ik lees wel op je profiel dat je je paardje in NL hebt gelaten, dat zou ik nou echt niet kunnen! Is ze nog van jou? Of is ze verkocht? Hoe doe je dat dan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:20

Als ik zou kiezen zou het Mozambique worden. Mijn zusje woont daar al een paar jaar en ik ben er van de zomer geweest. Twee uurtjes rijden van het Krugerpark af in Zuid-Afrika, fantastisch!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:25

Nergens! Ik heb Turkije uitgeprobeert en daardoor alleen maar de luxe van Nederland enorm gaan waarderen.
Hecht nu veelste veel waarde aan de goede dingen in NL, blijf lekker hier! Als we beide gepensioeneert zijn zouden we wel weer terug naar Turkije willen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:28

Canada, zeker weten! Dat land spreekt me aan en ik ben hard aan het sparen om eens op vakantie te gaan :)

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:29

Elk land heeft zijn voor- en nadelen..

Ik zou graag in Noorwegen willen wonen omdat ik heb gehoord dat het sociale stelsel daar het best geregeld is. Maar voor het weer zou ik weer naar Spanje willen. Australië lijkt me helemaal geweldig (ook omdat er familie woont) maar daar ben je weer niet zeker van een uitkering als je je baan verliest.

Ik blijf toch denk ik maar in dit kikkerlandje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:30

Engeland of Ierland, of Canada lijken me allemaal super gaaf, maar Italië lijkt me echt geweldig. Vooral (in de buurt van) Florence. :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:31

Nathalie schreef:
Nergens! Ik heb Turkije uitgeprobeert en daardoor alleen maar de luxe van Nederland enorm gaan waarderen.
Hecht nu veelste veel waarde aan de goede dingen in NL, blijf lekker hier! Als we beide gepensioeneert zijn zouden we wel weer terug naar Turkije willen.

Idem, nergens! Ik heb een tijdje in Tsjechië gewoond, maar god, wat miste ik dat kleine Belgenlandje :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:36

Ik heb al in 3 verschillende landen gewoond (Engeland, Nederland & nu België) en over een paar jaar zou ik toch graag terug gaan naar Engeland. Al trekt Noorwegen/Zweden me ook enorm aan maar dat is veeeeel te koud voor mij! Canada of Australië lijkt me ook helemaal geweldig maar ik kies liever voor een land waar mijn paardjes in de trailer naartoe kunnen :+