voor een half jaar naar Hongarije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 11:22

billy3105 schreef:
De eerst foto va de show wauw maar het rijden gaat goed zeg super

ja de show was erg mooi !Dankje :)

kekaro

Re: voor een half jaar naar Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:28

wat leuk om te ien dat je o snel vooruit gaat !
is het makkelijk vol te houden een half jaar?
succes nog en veel plezier natuurlijk !

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:51

kekaro schreef:
wat leuk om te ien dat je o snel vooruit gaat !
is het makkelijk vol te houden een half jaar?
succes nog en veel plezier natuurlijk !

ja het voelt alsof ik hier altijd al geweest ben! :)
dus denk wel dat een half jaar goed gaat komen.
teminste het is nu nog maar 5 maanden :P
heel erg bedankt!

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 15:20

Heey,
Zal even schrijven van wat er allemaal gebeurt is vanaf donderdag.
donderdag had ik springles met Nelly, dit ging niet zo heel erg goed want ze had heel veel energie. Dus ze wou zo snel mogelijk over de hindernissen heen. Ik moest haar de hele tijd terughouden en op een gegeven moment hield ik haar teveel terug en dus kregen we zo'n konijnensprong waardoor ik uit balans raakte en eraf viel
Hier de foto :
Afbeelding

Op zaterdag hadden we weer springles en toen reed ik neon. De eigenarese van dit paard is 9 jaar oud en een beetje bang geworden omdat ze er van af is gevallen. Nu gebruiken wij hem in de les maar geen idee of dit wel mag van haar ( en haar ouders natuurlijk). Want we mogen geen foto's van hem op internet zetten en vorig jaar gebruikte ze hem zonder dat hun het wisten.
dus jammer genoeg heb ik geen foto's van die les..

Vandaag heb ik dresuur gereden op shany. Dit ging opzich wel goed maar het is nogsteeds moeilijk voor mij om mijn hakken naar beneden te drukken en mijn rug helemaal netjes recht te houden.

groetjes :)

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:49

Vandaag weer springles gehad med Shany. Dit keer ging het best wel goed. want ik dacht eraan om mijn hakken naar beneden te doen en mijn instructeur was ook erg te vreden leek het erop.
we hebben niet echt mooie duidelijke foto's maar goed.
en trouwens met springen krijgen we les op zijn duits en met dresuur op zijn engels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:23

Leuke foto's weer!
de eerste maand alweer voorbij, is best snel gegaan zeg. Vrees dat de overige 5 ook wel snel zullen gaan.
Maar je gaat super vooruit!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:55

mooie foto's weer!
jammer van je val

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 10:28

heey!
Vorige week zijn mijn leraaren naar Hongarije gekomen :) om te kijken hoe het met ons ging.. ze vonden dat we erg vooruit waren gegaan. maar in de springles waren er 4 van de 7 afgevallen ( ik gelukkig niet).
Het ging ook niet heel erg goed bij mij maar bleef er gelukkig wel op plakken.

Ook is er 1 in de groep die dus naar huis gaat. Ze past niet echt in de groep en over haar heb ik al een keer eerder geschreven geloof ik. Zelf ben ik stiekum wel blij dat ze terug naar Noorwegen gaat want ze zegt nooit wat tegen me en als ze wat zegt dan is het negatief.. dus dat had ik waarschijnlijk niet in nog 4 tot 5 maanden uitgehouden. Ze is ook maar 3 weken van ongeveer 2 maanden mee in de stallen geweest. want ze was erg veel ziek en weg. Het kan zijn dat we een ander iemand voor in de plaats terug krijgen maar dat weten we nog niet :)
Hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:38

ziet er wel heel goed uit
probeer je rug wat rechter te houden die trek je nu iets hol

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:11

Heel erg gaaf ik volg!

Wel fijn dat je daar met klasgenootjes bent, gezellig!
Kijk uit naar je volgende verslag! :)

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 22:20

ik zal morgen weer even wat schrijven ! :) ben nu toch echt te moe

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:40

heey,
tijdje geleden dat ik weer geschreven heb! veel gebeurt en druk gehad.
Had ik al gezegd dat 1 van de meiden terug naar Noorwegen was gegaan? zij vond het hier niet heel leuk. te hard werken en paste niet echt in de groep.
Toen zij terug naar Noorwegen was gegaan werden wij een echt groep. echt maatjes. En toen kregen we het nieuws dat er een nieuw iemand naar ons toekwam ( we hebben al een jaar bij haar in de klas gezeten en is een vriendin van me) iedereen had zo zijn twijfels en Andreas de jongen in de groep die mag haar niet. maargoed we moesten het er beste van maken. Ik vind het zelf echt een liefe meid en dit is niet banketstaaf bedoelt maar ze is heel lui en sloom. Hier moet je hard werken en je rent meer dan je loopt zegmaar. maargoed zij doet alles op haar gemak waardoor alles extra lang duurt. een voorbeeldje : Vandaag moest zij 1 van de stallen alleen doen, dus voeren en mesten. Daar had ze 2 en een half uur de tijd voor en toen wij na 2 en een half uur naar haar toekwamen was ze nog bezig met voeren. maargoed ze is nieuw denken we dan.. maar als we dan zeggen loop eens wat door dan gaat ze nog langzamer lopen. maar hoop dat dit goed gaat komen :)

Verder ben ik er 2 keer afgevallen deze week!
1 keer was het mijn eigen fout. we gingen springen en toen hadden we 4 hindernissen achterelkaar en elke hindernis ging het paard iets meer naar links en bij de 3e hindernis knalde ik dus in de hindernis!
de 2e keer was niet echt onze fout.. we hadden weer springles en het paard dat ik nu rijd is erg bang voor dingen.. en toen 5 seconden voor de sprong gooide mijn instructriese een balk op de grond waardoor hij erg schrok en ik er dus afviel.

verder geen mooie foto's van deze springlessen gehad. maar in de les van de 2e val was wel een goede springles moet ik zeggen als dat niet was gebeurd was het verder erg goed gegaan.

hier 1 spring foto van vorige week :
Afbeelding

gister heb ik dresuur gereden met Nelly. dit ging wel goed maar mijn rug was te ver naar achter en in de galop ging het niet helemaal lekker..
Afbeelding
Afbeelding

heb ik trouwens wel eens over mijn eigen paardje verteld ?
Dat is : Rose Bonika, 17 jaar oud en een Dølehest ( dolepaard) noor ras. zij is natuurlijk in Noorwegen en zolang ik in Hongarije ben past een vriendin van me op haar :) hier wat foto's van haar :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben een veulentje in stal gekregen! hier 1 of 2 dagen oud
Afbeelding
en hier nog wat foto's van de groep. ( ik ben degene in witte jas en zwarte sjaal)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hongaaarse soep (krijgen elke dag soep als voorgerecht)
Afbeelding

Nou dit was het weer.. groetjes :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:18

Leuk verslag weer. Wat heb jij een leuk paard zeg! Je houding word ook steeds netter, mijn complimenten.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:31

Leuk verslag zeg, lijkt me erg gezellig en leerzaam :) Springen gaat ook al voorruit zie ik!

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 11:21

emr schreef:
Leuk verslag weer. Wat heb jij een leuk paard zeg! Je houding word ook steeds netter, mijn complimenten.

Dankje! jaa ben erg blij met mijn paardje hihi :P

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 11:22

Romytjuuh schreef:
Leuk verslag zeg, lijkt me erg gezellig en leerzaam :) Springen gaat ook al voorruit zie ik!

ja is erg leuk en leerzaam! dankeje :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:10

Leuk om te lezen, ziet er goed uit. Veel plezier nog!

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:43

Hongarije is echt gaaf! Ik heb er zelf ook 6 weken stage mogen lopen in 2003 *\o/*
2 weken op een stalletje van de school, 2 weken diospuzta (daar trainde ze renpaarden) en 2 weken, deze was echt het allermooiste <3 http://www.babolnamenes.hu/deu/index.html Ik was al een beetje bevooroordeeld omdat ik helemaal gek ben van arabieren :D

Onze slaapplaats was in Tata, ook tussen Gyor en Budapest in.

Sinds deze stage zijn we (tot de koop van ons huis) elk jaar daar op vakantie gegaan.

Ik zou zeggen GENIET ERVAN! :))
en niet teveel drinken want daar houden ze daar wel van :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:57

Wat ontzettend gaaf! Je leert zo wel goed rijden zeg.
Dat zouden ze hier ook eens op de paardenopleidingen moeten doen. Nu is het nog zo wisselend. De een krijgt een geweldig stageadres waar ze ook veel rijden en de ander leert qua rijden helemaal niets.

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 10:32

Mariska85 schreef:
Hongarije is echt gaaf! Ik heb er zelf ook 6 weken stage mogen lopen in 2003 *\o/*
2 weken op een stalletje van de school, 2 weken diospuzta (daar trainde ze renpaarden) en 2 weken, deze was echt het allermooiste <3 http://www.babolnamenes.hu/deu/index.html Ik was al een beetje bevooroordeeld omdat ik helemaal gek ben van arabieren :D

Onze slaapplaats was in Tata, ook tussen Gyor en Budapest in.

Sinds deze stage zijn we (tot de koop van ons huis) elk jaar daar op vakantie gegaan.

Ik zou zeggen GENIET ERVAN! :))
en niet teveel drinken want daar houden ze daar wel van :')

Heey ! dat is 5 min van mij vandaan! ben er van de week wezen kijken, erg mooi daar! zijn erg mooie arabieren daar :)
Ik zal wel even wat foto' erop zetten voor je :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

we zijn een paar keer uit gegaan in Babolna maar er was maar 1 keer echt feest.. dus dat valt eigenlijk beetje tegen :P maar we gaan van het weekend weer kijken of er wat te beleven valt :P en we gaan vaak op zondag naar gyor toe om te winkelen of iets :P

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:38

Iris82 schreef:
Wat ontzettend gaaf! Je leert zo wel goed rijden zeg.
Dat zouden ze hier ook eens op de paardenopleidingen moeten doen. Nu is het nog zo wisselend. De een krijgt een geweldig stageadres waar ze ook veel rijden en de ander leert qua rijden helemaal niets.

heey,
ja het is echt super! maar de leraren in Noorwegen zijn ook niet al te goed met dit hoor.. het is dat ze hier in hongarije het erg serieus nemen maar anders was dit ook hopeloos geweest :P wij betalen iets van 40 euro per maand teveel om hier te wonen.. krijgen geen les meer ( wij zouden lessen moeten volgen via skype) dus we weten niet wat voor cijfers we hebben op school :P ( erg handig dus) als de leraren hier zijn en ze moeten naar het rijden kijken dan komen ze altijd een uur later dan afgesproken. ze geven niks aan ons door enz.
dus daar in Noorwegen is het ook een rommeltje.

Maar goed het is erg leuk en leerzaam hier! :D

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 22:14

heey allemaal!
ik heb al lang niet meer geschreven.. omdat ik erg druk ben geweest.
druk met het dresuur tentamen en springwedstrijd :)

we hebben poosje terug een wedstrijd moeten springen en tot verbazing ging dit erg goed ! ik was erg tevreden want het paard dat ik reed rende niet over de hindernissen heen en het ging allemaal netjes. Iedereen zei dat het er netjes uit zag en ik was erg trots op ons omdat het de laatste tijd erg slecht ging.
toen iedereen de wedstrijd had gesprongen kregen we de uitslag, en ja hoor! ik ben eerste geworden! was erg blij hiermee en het paard was ook erg blij toen die nog een rondje mocht galloperen.

de rest van de week hadden we alleen maar het dresuurprogramma geoefent. want we zouden tentamen krijgen. dit ging ook wel goed :) toen kregen we op woensdag eerst dresuur tentamen en daarna moesten we nog een keer de baan springen die we met de wedstrijd hadden.
Toen dit allemaal klaar was kwamen de leraaren naar ons toe en kregen we onze cijfers.
met het springen kreeg ik een 10-/ 9+ :) dus heel tevreden mee !
en met dresuur een 9+ :) dus ook erg tevreden mee ! :)

Nu ben ik weer terug in Noorwegen omdat we kerstvakantie hebben en morgen ga ik met mijn ouders en broer naar Nederland toe om mijn familie en vrienden weer te zien ! :) :)

ik wens iedereen een fijne kerstvakantie en een gelukkig nieuwjaar toe ! ;)