Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:01

Maar Bedouin, vind je het normaal dat je man aan andere meisjes gaat zitten plukken, ze achtervolgt, spuugt en bedreigt? Cultuur of geen cultuur, dat hoort gewoon niet. Mijn vriendin is ook getrouwd met een Tunees en die probeert nooit aan andere vrouwen te zitten en krijgt ook geen woede uitbarstingen tijdens de ramadan. Dus normaal is het niet. Beetje makkelijk om dat dan maar af te schuiven op de cultuur want de familie van mijn vriendin is dan toch heel anders. Die zijn super gastvrij en dragen hun gasten op handen en doen alles om iemand uit een andere cultuur zich thuis te laten voelen.
Respect heet dat geloof ik. En dat moet wederzijds zijn. Ik snap dat je je in zo'n land aan moet passen voor een gedeelte. Maar dat je man met zijn vingers aan iemand anders zit te plukken hoort NIET bij de cultuur. Evenals het vrouwonvriendelijke gedrag. En Drinken? Volgens mij is dat niet toegestaan in die cultuur maar dat doet je man ook als ik zo de post lees van de andere tunesische bokker.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:01

Cayenne schreef:
Cultuur of niet, zo ga je niet met meiden om als man.
Ik ben benieuwd naar de verklaring daar voor.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Verder lijkt het me ook niet handig mensen uit te nodigen gedurende de Ramadan, suist vanwege het eten, en mensen erg kribbig kunnen reageren als ze honger hebben.

Het is nu woord tegen woord, dus ik laat het even hierbij

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:02

Ik vraag me ook af waarom je man een paar meiden die vrijwilligerswerk komen doen wil masseren? En na afwijzen, ook achter ze aan komt?
Het lijkt me dat ook mensen in Tunesië wel weten hoe afwijzende lichaamstaal eruit ziet als de taal niet zo soepel gaat.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:02

Wat een vreselijk nare ervaring. Hoe zit het met de achtervolging en het spugen? Aanraken van andere meiden. Sta je daar werkelijk zo makkelijk tegenover en mompel je het weg onder het mom van het is de cultuur?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:03

eenitraM schreef:
Mayflower_ schreef:
Wat een traumatische ervaring TS! Wat goed dat je het hier opschrijft om anderen te waarschuwen.
Gaan jullie er ook nog werk van maken? Of laat je het hierbij?

Ben benieuwd of de betreffende bokker haar verhaal ook nog doet.

Ik zou er ook werk van maken. Het is woord tegen woord, maar toch geloof ik het verhaal van de TS.

Griezelig hoor.

Eerlijk gezegd geloof ik het verhaal van de TS ook. Ze leek in het huiskamertopic erg positief ingesteld en had volgens mij ook erg veel zin om dit werk te doen. Kan het me werkelijk niet voorstellen dat ze dit verhaal gelogen heeft. Wat voor een wilde fantasie moet TS dan wel niet hebben?

Dat het een andere cultuur betreft, is trouwens géén excuus voor het feit dat de man aan je heeft proberen te zitten TS. En trouwens ook geen excuus om te dreigen en jullie te achtervolgen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:03

Pfff jeetje wat een verhaal zeg.. :(:)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:04

Goed van je TS om dit te plaatsen!

Ik schrik van je verhaal! Zeker dat van die man... Gatver.

Ik ben benieuwd naar de verhalen van de andere meisjes.
eigenlijk ben ik bang dat bedouin zelf ook weinig te zegge heeft thuis

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:05

Mijn man verklaart mij hier ter plekke dat hij geen van deze 3 meisjes met een hand heeft aangeraakt op een onwenselijke manier.
Wanneer heeft hij dat gedaan Sandra?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:06

bedouin schreef:
Mijn man verklaart mij hier ter plekke dat hij geen van deze 3 meisjes met een hand heeft aangeraakt op een onwenselijke manier.

Dat is wel lekker makkelijk om te zeggen hea, zo achteraf. :\

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:08

Ik ben benieuwd of ze hier zelf ook nog op gaat reageren gezien ze ook op bokt zit.
Goed van je dat je het hier neer zet.

oeps! niet goed gekeken
Laatst bijgewerkt door piecon op 04-08-12 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:08

Ja natuurlijk verklaart hij dat 8)7 Wat dacht je dan, dat hij ging zeggen: "O ja, schat, dat is waar ook. Ik heb die meisjes inderdaad geprobeerd aan te randen"?

Om eerlijk te zijn, klinkt de TS geloofwaardiger dan jij. Dit is geen verhaal dat je zomaar verzint, en ik zie in dit topic meer mensen die haar verhaal (min of meer) bevestigen.
Laatst bijgewerkt door Foaly op 04-08-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:09

piecon schreef:
Ik ben benieuwd of ze hier zelf ook nog op gaat reageren gezien ze ook op bokt zit.
Goed van je dat je het hier neer zet.

Misschien een het topic doorlezen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:09

Zelf precies hetzelfde meegemaakt op mijn 18e maar dan bij een ranch in spanje, zijn ook hele topics over geweest ( en rechtzaken overigens).
Het blijft een verhaal van 2 kanten maar Bedouin, als jouw man dit soort ''typisch'' Tunesisch gedrag vertoond en blijkbaar niet westers genoeg is om op een normale manier te communiceren; dan haal je toch geen gasten/toeristen uit een super westers land jullie kant op?
Dat is toch vragen om moeilijkheden en kritiek?
Dat jij dit soort gedrag van hem pikt, omdat het blijkbaar normaal is daar zegt natuurlijk niet dat iedereen dat doet ;-)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:10

bedouin schreef:

En die buitenrit dan? Voor jou was dat misschien al eng, maar bedenk dat je ook iemand bij je had die daar in een vreemd land zit. Ik zou me zeer onveilig gevoeld hebben in die situatie! (zowel vanuit jou kant als vanuit TS haar kant bekeken)
En dan nog het gedonder met die taxie...

Sandra heeft overigens in de OP al precies benoemd wanneer dat 'masseren' was gebeurd, en ook ik vind het vrij logisch da je man dit niet zal bekennen

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:13

Tja ik kan ook alleen maar beamen dat het absoluut NIET normaal is voor een Tunesische man om bij hem werkende meisjes te willen masseren!! Als mijn man zoiets zou aanbieden zou hij heeeele grote problemen krijgen met mij, ik zou dat zeker niet wijten aan het niet begrijpen van de locale cultuur door de meiden.

Ik heb het contact met Bedouin verbroken omdat het zowel privé als hier op bokt al nogal uit de hand is gelopen tussen ons anderhalf jaar terug tijdens de revolutie. Toen heb ik me niet openbaar willen uitlaten over de dingen die haar man hier heeft uitgespookt omdat ik me voorstelde dat dat misschien toeval was, gewoon pech gehad, gezien er ook zat mensen waren die wel positieve ervaringen hadden op trektocht. Ik wil niemand zomaar zwart maken maar nu ik hoor dat het blijkbaar nog veel verder gaat wil ik toch op zijn minst zeggen dat ook ik negatieve ervaringen heb gehad en dat de beschreven ervaringen van de TS mij zeker niet onmogelijk lijken.

Saskia9

Wat schokkend dit.. heel spijtig dat de personen waar het over gaat zich goed praten. Ik kan me voorstellen dat TS dingen heeft ervaren die zo niet bedoeld waren,en wellicht was er een storing tussen de communicatie,maar dan nog klopt het niet.Dan behoor je zeker dingen uit te leggen en wat emotie te tonen naar de meiden voor wie dit al beangstigend is. TS,heel goed dat je dit gemeld hebt,laat het een waarschuwing zijn voor mensen die nog willen gaan,en hopelijk leren de mensen waar het over gaat ervan.

Yaemyn

bedouin schreef:

Oké dat is wel makkelijk om te zeggen hé.. := Alsof hij dat zomaar zou toegeven. En dan nog, hoe zit dat met dat enge achtervolgen dan? En de taxichauffeur manipuleren? Eng hoor.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:14

Zitouna; Denk je dat bedouin zelf misschien ook bang is voor haar man? Daarom zo reageert?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:15

Peppertree schreef:
Zitouna; Denk je dat bedouin zelf misschien ook bang is voor haar man? Daarom zo reageert?

Ik ken ze niet,maar het lijkt mij waarschijnlijk dat haar man haar onder de duim heeft. Liefde maakt blind zeggen ze,maar gezien ze er onschuldige meiden mee in trekt vind ik het schandalig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:17

Zo dit is erg schrikken wat ik hier lees, ik las altijd mee in de topic van reizen mee hier op bokt, vond het altijd leuk en fassinerend, maar hier heb ik geen woorden voor wat daar gebeurd is.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 04-08-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:20

Wilde eigenlijk niet reageren, maar doe het toch. Hoewel in Tunesië een andere cultuur heerst, hoeft dit nog geen reden te zijn dat de meiden bang zijn, achtervolgd worden of dat ze aangeraakt worden.
Je kunt nu wel zeggen dat je man zweert dat het niet zo is, (wat moet hij anders zeggen dan?) maar ik was eerlijk gezegd verbaasd dat je nog in Tunesië bent. Ik heb begrepen dat juist door de privekwestie bij je thuis, je niet meer in Tunesië zou zijn.
Nu lees ik dat dit wel zo is en naar aanleiding van het verhaal van TS, kan ik eigenlijk alleen maar zeggen, wat jammer allemaal.

Ik geloof het verhaal voornamelijk door Zitouna, twee bokkers die vlakbij elkaar in een vreemd land wonen schept een band, nu schrijft Zitouna waarom dat niet zo is. Edit ik zie dat ze net een berichtje geplaatst heeft. Bekijk de fotos die Lifaya gemaakt heeft bij Zitouna en de enthousiaste verhalen en ook de eigen topics van Zitouna en zie hoe het wel kan in Tunesië.

Het is jammer, en erg voor de meiden die zo'n nare ervaring gehad hebben

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:21

Jeetje, wordt steeds heftiger hier.
Ts, gaan jullie verdere stappen ondernemen of wil Heeeeee daar liever niets over kwijt?

MarlindeRooz

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:26

Ik vind dit maar een raar verhaal zeg, aan de ene kant geloof ik TS maar aan de andere kant klinkt het ook best onaannemelijk dat iemand die een bedrijf heeft zijn eigen "klanten" niet goed behandelt. Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van andere (ex)vrijwilligers en mensen die Bedouin kennen en/of ook goed/slechte ervaringen met haar hebben.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:29

Zo, heftig topic zeg.
Ik kan me er, nu ik beide verhalen heb gelezen, eigenlijk geen mening over vormen, hoewel ik neig het verhaal van TS als geloofwaardiger te beschouwen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:29

MarlindeRooz, zo onaannemelijk is dat helaas niet :n Er zijn genoeg mafketels op deze wereld die sch*t hebben aan hun klanten en toch een redelijk succesvol bedrijfje runnen. En als je het topic goed doorleest zie je ook reacties (van o.a. Zitouna) die Bedouin kennen en het verhaal van TS behoorlijk geloofwaardig vinden.