Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:19

Een doorlopende reisverzekering heb ik al!

@yvonnedv: die heb ik dus vanmiddag al gebeld en daar hing ik 15 min mee aan de lijn. Die heeft dus (na meerdere keren zelf navragen) gezegd dat die formulieren wat ik zei in mijn geval niet kunnen (daar kwam het op neer). Dus toen was ik uiteindelijk het spoor helemaal bijster.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:23

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:30

ik heb 4 maanden in egypte gewerkt en geen aparte verzekering afgesloten, was niet nodig volgens mijn verzekeraar.

volgens mij kan je bij de meeste verzekeraars een bepaald aantal dagen in het buitenland zijn... na die periode verzekeren ze niet meer.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 06:38

Toen ik naar Egypte vertrok vertelde Anderzorg me dat ik wanneer ik korter dan een jaar zou blijven ik niks hoefde te veranderen, maar wanneer ik langer dan een jaar bleef zou ik het in NL moeten stopzetten. Wanneer ik dan tóch eerder terug zou komen, zou ik alles moeten terugbetalen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:27

Okee. Ik laat dan denk het nu maar zitten zoals het zit en als ik uiteindelijk langer blijf dan 3 maanden dan kijk ik dan weer verder.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:34

Nog een week! Nu wordt het echt aftellen geblazen!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:58

_Linn_ schreef:
Een doorlopende reisverzekering heb.

Een doorlopende reisverzekering heeft een bepaald aantal maximum dagen dat je verzekerd bent. Meestal max. 6 weken. Als je langer op reis gaat, moet je een speciale 'lang op reis' verzekering afsluiten.
Bedenk dat je bijvoorbeeld ook in een situatie terecht kunt komen (wat ik uiteraard niet hoop voor je) waardoor je bijvoorbeeld met speciaal vervoer terug naar Nederland moet komen. Als je ernstig gewond raakt. Dat kost handen vol geld en zal je normale ziektenkosten verzekering niet vergoeden.
Werken met paarden kan fantastisch zijn, maar is zeker niet zonder risico. Kans dat op een ongeluk, al ben je nog zo voorzichtig en ervaren, is bij werken met paarden toch een stuk hoger dan bij een gemiddelde strand vakantie.
Ik spreek uit ervaring.
Ik heb 9 maanden in Spanje gewerkt met paarden, jonge hengsten getraind en buitenritten door de bergen begeleid. Met 'mijn' vaste paard die ik trainde en die ik vaak meenam tijdens de buitenritten, waar ik mee kon lezen en schrijven, ben ik achterovergeslagen. Er was helemaal niet zoveel aan de hand, maar hij schrok, kwam omhoog en gleed weg over een paar steentjes. Dat werd dus een dagje ziekenhuis.
Ook heb ik het een en ander met een paar jonge hemgsten meegemaakt, waarbij ik mazzel had dat er niets ergs gebeurd was. (bijvoorbeeld een losgebroken hengst die de hengst waarop ik aan het rijden was aanviel) zomaar wat voorbeelden, die je kunnen overkomen, waarbij het wel zo prettig is als je niet over de financiele gevolgen hoeft in te zitten.

Maar verder veel plezier. Neem het leefritme over van de Spanjaarden, dan is het ook in augustus vol te houden. (als je niet vies van een beetje zweten bent) en in augustus zijn er in die streek feria's. Probeer daar ook eens naar toe te gaan.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

Jessix schreef:
Dit meen je niet?! En je krijgt er niets voor betaald?! In Portugal heb je personeel voor het uitmesten, grooms en ruiters. Drie verschillende functies dus! Echt niet dat je daar als ruiter de stal hoeft uit te mesten.. Ik vind dat je nogal gebruikt wordt. Ik heb dit jaar als verschillende advertenties voorbij zien komen van Portugese stoeterijen die een ruiter zoeken, betaald natuurlijk. Ik heb geen idee hoe het er in Spanje aan toe gaat, maar ik vind het behoorlijk uitgebuit. Hoe dan ook, je bent er zelf heel blij mee, dus ik wens je veel plezier daar. Lusitano's zijn fantastische paarden!

Is in Spanje ook gebruikelijk. (in elk geval in Andalusie, waar ik ook zat wel) op de stal waar ik werkte was er een mannetje die 6 dagen per week niets anders deed dan uitmesten, hooi geven en watergeven. Ik poetste en zadelde meestal wel zelf de paarden die ik reed en hielp altijd met het zadelen en naverzorgen van de paarden die ik meehad de bergen in.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:26

Suzan schreef:
_Linn_ schreef:
Een doorlopende reisverzekering heb.

Een doorlopende reisverzekering heeft een bepaald aantal maximum dagen dat je verzekerd bent. Meestal max. 6 weken. Als je langer op reis gaat, moet je een speciale 'lang op reis' verzekering afsluiten.
Bedenk dat je bijvoorbeeld ook in een situatie terecht kunt komen (wat ik uiteraard niet hoop voor je) waardoor je bijvoorbeeld met speciaal vervoer terug naar Nederland moet komen. Als je ernstig gewond raakt. Dat kost handen vol geld en zal je normale ziektenkosten verzekering niet vergoeden.
Werken met paarden kan fantastisch zijn, maar is zeker niet zonder risico. Kans dat op een ongeluk, al ben je nog zo voorzichtig en ervaren, is bij werken met paarden toch een stuk hoger dan bij een gemiddelde strand vakantie.
Ik spreek uit ervaring.
Ik heb 9 maanden in Spanje gewerkt met paarden, jonge hengsten getraind en buitenritten door de bergen begeleid. Met 'mijn' vaste paard die ik trainde en die ik vaak meenam tijdens de buitenritten, waar ik mee kon lezen en schrijven, ben ik achterovergeslagen. Er was helemaal niet zoveel aan de hand, maar hij schrok, kwam omhoog en gleed weg over een paar steentjes. Dat werd dus een dagje ziekenhuis.
Ook heb ik het een en ander met een paar jonge hemgsten meegemaakt, waarbij ik mazzel had dat er niets ergs gebeurd was. (bijvoorbeeld een losgebroken hengst die de hengst waarop ik aan het rijden was aanviel) zomaar wat voorbeelden, die je kunnen overkomen, waarbij het wel zo prettig is als je niet over de financiele gevolgen hoeft in te zitten.

Maar verder veel plezier. Neem het leefritme over van de Spanjaarden, dan is het ook in augustus vol te houden. (als je niet vies van een beetje zweten bent) en in augustus zijn er in die streek feria's. Probeer daar ook eens naar toe te gaan.

Ja ik hoorde hier al dat mijn doorlopende reisverzekering 60 dagen geldig was. Ik zou die 'lang op reis' verzekering eens nakijken. Mijn stiefvader heeft daar wat meer verstand van en hij ging nog even bellen ergens naar om het na te vragen.

En klopt, werken met paarden kan gevaarlijk zijn. Ik hoop natuurlijk zeer dat mij zoiets niet overkomt maar het kan altijd gebeuren.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:04

Een aantal jaar geleden is een kennis van mij zo maar plotseling overleden aan een hartaanval tijdens zijn vakantie in Spanje. Hij was niet afdoende verzekerd. Zijn nabestaande hebben een heleboel kosten moeten maken om zijn lichaam naar Nederland te krijgen. En buiten de kosten hebben ze ook alle rompslomp die anders een verzekering regelt zelf moeten regelen.

Zorg ajb dat je goed verzekerd bent.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:17

Ik heb een doorlopende reisverzekering en mij is verteld dat alles prima is. Ik zit voor 3 maanden in Amerika en ben bezig met paarden.... Nou is mijn laatste dag aangebroken en zit ik zielig alleen in het hotel, maarjah :+

Natuurlijk brengt werken met paarden risico;'s mee... Maar wat dacht je van sneeuwvakantie's? en bergbeklimmen? :P Ik ben hier 1 x van achteren aangevallen door een jaarlinghengst. Sindsdien let ik heel goed op. Hij is ook gelukkig gecastreerd :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 10:48

Ja ik kan ook daar van een stoepje vallen en me nek breken, heeft niks met paarden te maken. Ik vind het maar een gedoe hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:43

gedoe zeker, maar liever nu wat gedoe met het afsluiten dan dat als iets gebeurd je met duizenden euro`s schuld zit

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 14:15

Zo ik heb het formulier ingevuld dat mijn telefoon vanaf september voor 9 maanden gaat bevriezen. Ik heb dan de eerste maand daar nog me gewone telefoon met me abbonement en dan heb ik in die maand de tijd om een prepaid simkaart te kopen (telefoon heb ik hier nog wel). En dan ga ik vanaf dan verder op mijn spaanse nummer.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:14

je hebt daar al een toestelletje en prepaidkaartje voor 19 euro waarvan 10euro beltegoed is :)) heb ik toen bij de fnac geloof ik gehaald :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 16:18

Okee nouja een toestel heb ik al dus dat scheelt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:50

Wat ontzettend spannend!!

Ik lees hier over verzekeringen ed, ik wil zelf ook naar het buitenland.
Dus ik ga even het topic goed doorlezen, Spanje lijkt me ook een geweldig land om even te werken en dan NIET het toeristische gebeuren..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:50

Ooeeeh bijnaaaa!!! Gisteravond de eerste inpakstress gehad. Me koffer was natuurlijk al te zwaar en dat terwijl er nog dingen bij moeten....dus moet maar even bedenken wat ik dan toch thuis ga laten.
Morgen verder met inpakken en dan is het al zover. Het is nog niet helemaal gezonken dat ik dit ga doen en dat het bijna zover is. Ik moet me meerdere keren per dag bedenken van ohjaa ik ga woensdag al!
Echt super spannend dus!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:31

Veel plezier!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:15

Heb je een goede reis gehad?
Wat is je eerste indruk nu je daar bent? :)

Het weer zal vast mooier zijn dan hier, op het moment dat ik dit schrijf regent het hier :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:18

En hoe is het?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:19

Pfffff voel een lichtelijke steek jaloezie hier, gaaf hoor! Have fun en geniet ervan!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 14:50

Zo even een update.
Gister om half 8 richting het vliegveld vertrokken. Mijn koffer was er zo doorheen, daar stond geen rij dus was heerlijk. Toen ben ik in de rij gaan staan om door de douane te gaan en daar dus afscheid genomen van me mams, stiefvader en me tante. Eenmaal door de douane heen moest ik nog even wachten tot ik wist naar welke gate ik moest. Daar moesten we weer even wachten maar uiteindelijk kon ik het vliegtuig in. De vlucht was heel fijn. Die was zo voorbij terwijl ik lekker aan het lezen was. Daar aangekomen heb ik meteen me rijlaarzen uitgedaan (die had ik aangedaan omdat die anders niet mee konden) en die omgewisseld voor me slippers. Me koffer stond er al dus ik kon meteen naar buiten. Na wat heen en weer gebel vonden Elske en ik elkaar eindelijk. We zijn toen eerst langs een soort tuincentrum/ikea gegaan en daarna zijn we Malaga ingegaan. Daar heb ik Victoria ontmoet. Zij heeft 8 maanden hier gewerkt en gaat vandaag terug naar Californië. We hebben daar aan het strand wat gegeten en gedronken. Hebben daarna Victoria weer afgezet en wij zijn doorgereden richting El Gastor. Onderweg nog even tanken en boodschappe doen en toen kwamen we rond 19.45 hier aan. We hebben meteen even de jonge hengsten en een merrie met veulen gevoerd.
Ik heb vannacht in een tipi geslapen. Er is daar geen licht, alleen van die lantarens, dat was wel een beetje vervelend maar ik heb met gered. Ik heb vanmorgen gehoord dat ik ga verhuizen naar het huisje van Alba, die is nu nog op vakantie maar als zij terug is blijf ik daar ook.
Vanmorgen hebben we eerst de paarden omgewisseld. De paarden die in de paddock stonden gingen op stal en de paarden op stal gingen in de paddock. De paarden hadden al hooi gehad en wij gingen ze brok voeren. Daarna ben ik de paddocks uit gaan mesten. Dat is erg goed voor me bil en beenspieren want die paddocks lopen vrij schuin omhoog :P
Toen ik daarmee klaar was was het al kwart voor 10 en gingen we ontbijten. Na het ontbijt wilde we Mahdi gaan longeren. Dus wij hem helemaal klaar maken, waren we net klaar kwam de dierenarts....dus Mahdi moest weer even wachten. Uiteindelijk is Mahdi helemaal niet meer gedaan omdat de dierenarts vrij lang duurde. Tussendoor heb ik bandages opgerold en weer hooi gevoerd. Elske ging weer brok voeren. Daarna nog even het tuig wat we bij Mahdi hadden gebruikt schoongemaakt en toen was het alweer tijd voor de siesta. Het eerste wat ik deed was douchen :P De mensen hier zijn zeer aardig, dat Spaans gaat een poos duren voor ik daar wat van snap :P Verder is het uitzicht hier echt super mooi. Qua temperatuur vind ik het zeker wel te doen.Vandaag was er geen tijd dat ik kon gaan rijden, morgen dan maar weer een kans. Nu nog even lekker van me siesta genieten en dan vanavond nog even werken. Misschien dat ik vanavond al verhuis en anders wordt het denk ik morgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:32

Wat een leuke update meteen! :)
Volgens mij voel je je daar meteen welkom en ben je al opgenomen daar.

We kijken uit naar de volgende update :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:44

_Nancy schreef:
Wat een leuke update meteen! :)
Volgens mij voel je je daar meteen welkom en ben je al opgenomen daar.

We kijken uit naar de volgende update :D

Nouja opgenomen nog niet helemaal hoor. Ze spreken vooral Spaans tegen elkaar en dan snap ik er natuurlijk niks van. Soms proberen ze wel een beetje engels tegen me te praten maar dat kennen ze niet zo goed. Ook zijn de 3 mannen nu opeens weg gegaan, hoorde opeens: bye see you later. Dus ik dacht echt uuhmm oke doei.
Ik dacht dat Nico de lunch zou gaan maken (die is tussen 2 en 4, ligt eraan hoe laat die klaar is) maar dat komt dus niet. Dus nu heb ik maar wat koekjes gepakt en is dat me lunch tot vanavond. Maar ik heb ook echt geen honger ofzo, normaal kan ik echt de hele dag door eten en heb ik heel snel honger maar nu helemaal niet. Dacht dat ik vanmorgen ook vet honger zou hebben omdat je natuurlijk om 7 uur begint met werken en pas rond 10 uur gaat ontbijten, maar ik had nergens last van. Dorst heb ik wel de hele tijd door.