Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Linn_ schreef:Een doorlopende reisverzekering heb.
Jessix schreef:Dit meen je niet?! En je krijgt er niets voor betaald?! In Portugal heb je personeel voor het uitmesten, grooms en ruiters. Drie verschillende functies dus! Echt niet dat je daar als ruiter de stal hoeft uit te mesten.. Ik vind dat je nogal gebruikt wordt. Ik heb dit jaar als verschillende advertenties voorbij zien komen van Portugese stoeterijen die een ruiter zoeken, betaald natuurlijk. Ik heb geen idee hoe het er in Spanje aan toe gaat, maar ik vind het behoorlijk uitgebuit. Hoe dan ook, je bent er zelf heel blij mee, dus ik wens je veel plezier daar. Lusitano's zijn fantastische paarden!
Suzan schreef:_Linn_ schreef:Een doorlopende reisverzekering heb.
Een doorlopende reisverzekering heeft een bepaald aantal maximum dagen dat je verzekerd bent. Meestal max. 6 weken. Als je langer op reis gaat, moet je een speciale 'lang op reis' verzekering afsluiten.
Bedenk dat je bijvoorbeeld ook in een situatie terecht kunt komen (wat ik uiteraard niet hoop voor je) waardoor je bijvoorbeeld met speciaal vervoer terug naar Nederland moet komen. Als je ernstig gewond raakt. Dat kost handen vol geld en zal je normale ziektenkosten verzekering niet vergoeden.
Werken met paarden kan fantastisch zijn, maar is zeker niet zonder risico. Kans dat op een ongeluk, al ben je nog zo voorzichtig en ervaren, is bij werken met paarden toch een stuk hoger dan bij een gemiddelde strand vakantie.
Ik spreek uit ervaring.
Ik heb 9 maanden in Spanje gewerkt met paarden, jonge hengsten getraind en buitenritten door de bergen begeleid. Met 'mijn' vaste paard die ik trainde en die ik vaak meenam tijdens de buitenritten, waar ik mee kon lezen en schrijven, ben ik achterovergeslagen. Er was helemaal niet zoveel aan de hand, maar hij schrok, kwam omhoog en gleed weg over een paar steentjes. Dat werd dus een dagje ziekenhuis.
Ook heb ik het een en ander met een paar jonge hemgsten meegemaakt, waarbij ik mazzel had dat er niets ergs gebeurd was. (bijvoorbeeld een losgebroken hengst die de hengst waarop ik aan het rijden was aanviel) zomaar wat voorbeelden, die je kunnen overkomen, waarbij het wel zo prettig is als je niet over de financiele gevolgen hoeft in te zitten.
Maar verder veel plezier. Neem het leefritme over van de Spanjaarden, dan is het ook in augustus vol te houden. (als je niet vies van een beetje zweten bent) en in augustus zijn er in die streek feria's. Probeer daar ook eens naar toe te gaan.
_Nancy schreef:Wat een leuke update meteen!
Volgens mij voel je je daar meteen welkom en ben je al opgenomen daar.
We kijken uit naar de volgende update