dan daar paar daagjes dan door t korte punt van oostenrijk en dan kamperen in slovenie is trouwens ook wel de moeite waard om daar paar daagjes voor uit te trekken want ook slovenie is erg mooi.
en daarna door rijden naar kroatie..(veel nieuwe wegen naar en in kroatie zijn btw niet zichtbaar op de tom toms.) daarom is een nieuwe landkaart erg handig van 2012 om bij je te hebben..
laat tom toms ook niet in je auto liggen want door de hitte kan je tom tom gaan spacen...
al pak je vliegtuig kom je in de grote stad zagreb terecht dit is net als istrie een ware vakantie mekka en is ook erg druk...ik vind die plekken dan ook eerlijk gezegd beetje afgezaagd hoe meer je naar beneden gaat hoe rustiger het land word en hoe meer moois je ziet om t zo maar te zeggen..
voor diegene die echt veel willen zien zou ik zeggen ga vooral niet te gehaast naar kroatie maar pak ook campings onderweg voor een paar dagen zodat je overal toch wat kan sight seeingen.
vooral juist niet naar de drukke steden gaan zoals istriee dat is veelste gemoderniseert te veel getoeristiseerd om t zo maar te noemen..
om b.v met een auto te gaan is de kust strook erg gaaf (die route is enkel voor de bange bestuurder of medepassagier niet zo cool) want je rijd veel langs ravijnen zonder vangrail

verder echt waanzinnig...
ook raad ik het binnenland aan van kroatie het is echt heel byzonder soms wat eng(b.v de spooksteden) maar zo zie je b.v wel wat oorlog echt doet en dat is best heel indrukwekkend al kan het voor gevoelige mensen heel depremerend overkomen. omdat het op tv niet overkomt.
ook raad ik iedereen aan om eens bij de plitvice en de krka meren en watervallen te gaan kijken bij 1 van deze mocht je zwemmen weet even niet meer welke..(het water is wel mega koud echt berg water) maar wel heerlijk verfrissend als t warm is.
voor het zwemmen dus waterschoentjes mee en een snorkel setje!!! want je zwemt werkelijk ook aan de kust tussen de meest gekste en waanzinnigste visjes.
als je bevolking tegen komt in kroatie die engels kunnen hou daar eens een praatje mee ze kunnen je vaak wat meer vertellen over omgeving enzo is soms erg leerzaam.
mijn familie woont in kroatie dus heb al heel wat verhalen te horen gekregen en ook al keer kroatische bruiloft meegemaakt..
mochten jullie veel getoeter horen en veel auto's met vlaggen langskomen wees dan heel beleeft om het bruidspaar te zwaaien of te klappen want als je dat niet doet dan staat dat daar bij de bevolking heel kwetsend..
daar komen ze namelijk zelfs de huizen uit als men langskomt..
voor mannen is t b.v heel gaaf om eens mee op jacht te gaan in de bergen met de honden samen met local people van daar

haha ik kan jullie van nog wel veel meer info voorzien maar ik zou zeggen ga genieten..