USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:02

Je moet even aan Ramona vragen, die weet een laarzen winkel/ schoenmaker in.....? , ben de naam kwijt. Daar schijnen ze heel veel laarzen te verkopen voor redelijke prijzen. Ik ben er zelf toen niet geweest omdat ik niet perse laarzen nodig had. Ook in Dodge City zit een "western store" waar ze laarzen etc. verkopen. Ik heb daar nog spijkerbroeken gekocht; Wrangler Q babies en Jet voor $35,- per stuk. Die zijn bij Shelpers ook duurder. Ramona weet wel welke winkel ik bedoel.
Sheplers verkoopt wel veel laarzen, maar niet alles is geschikt als rijlaars en sommige zijn schreeuwend duur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:04

Ik zoek idd wel echt rijlaarzen :j mocht ik daar bij Shelpers niks vinden kan ik in elk geval kijken naar wat mijn maat is (verschild namelijk :') ) en kan ik online wat bestellen :P

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:13

Die winkel/ schoenmaker zit niet zover van waar je naar toe gaat, moet je maar even vragen als je er bent. Ramona vind het meestal wel leuk om mee te gaan, als ze tijd heeft. Ze schijnen daar erg veel keus te hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:16

ElCid schreef:
Die winkel/ schoenmaker zit niet zover van waar je naar toe gaat, moet je maar even vragen als je er bent. Ramona vind het meestal wel leuk om mee te gaan, als ze tijd heeft. Ze schijnen daar erg veel keus te hebben.

oeh klinkt goed! Ik zal het wel vragen of het mogelijk is :P Ik heb namelijk helemaal geen zomerrijlaarzen en vind die westernlaarzen wel errug leuk :))

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:26

gaaf ik ga je volgen ,ben benieuwd .Wat voor ranch is het ,western of een ander tact van paardensport?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:27

rutting schreef:
gaaf ik ga je volgen ,ben benieuwd .Wat voor ranch is het ,western of een ander tact van paardensport?

western :j :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:30

Wat gaaf dat je dit gaan ondernemen! Alvast heel veel succes en plezier! Sterkte met overstappen (je moet ws al je spullen uitchecken en weer inchecken), maar als je er eenmaal bent komt vast alles goed :) Ben benieuwd wat voor mooie plaatjes je gaat schieten daar! :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:30

o sorry western dus ,stond in de topic zag het te laat. succes

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:34

miccamaaike schreef:
Wat gaaf dat je dit gaan ondernemen! Alvast heel veel succes en plezier! Sterkte met overstappen (je moet ws al je spullen uitchecken en weer inchecken), maar als je er eenmaal bent komt vast alles goed :) Ben benieuwd wat voor mooie plaatjes je gaat schieten daar! :)

Moet idd uitchecken en weer inchecken, heb geen idee wat ik er van moet verwachten, net zoals de douane, dat is dus het enige waar ik toch wel bang voor ben hahahaah :)) heb een overstaptijd van 3 uur

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:38

Moet je echt uit en inchecken met al je spullen? Ik ben ook overgestapt in Chicago en ik had dat niet volgensmij ..
Ik zit nu ernstig te twijfelen haha :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:39

Dan moet t wel goedkomen denk ik :)

Bij de douane vooral niet vertellen dat je gaat werken oid, je gaat uiteraard gewoon voor een lange vakantie :)
En met uitchecken ga je in principe gewoon t traject door als iemand met die eindbestenmming, je moet dan op zoek naar de balies en weer inchecken bij de juiste balie en dan ga je weer door security etc. Ik denk dat dat in 3 uur wel weer moet lukken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:40

Dreamy schreef:
Moet je echt uit en inchecken met al je spullen? Ik ben ook overgestapt in Chicago en ik had dat niet volgensmij ..

Ik meende dat je als je de VS in komt je altijd alles uit en in moet checken bij een overstap...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:44

miccamaaike schreef:
Dreamy schreef:

Ik meende dat je als je de VS in komt je altijd alles uit en in moet checken bij een overstap...

De eerste keer sowieso niet, toen ben ik via dusseldorf naar Amerika gegaan met overstap (toen wel in Houston volgensmij).
Waren we verbaasd over, maar onze spullen zijn gewoon aangekomen!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:46

wou gaaf ,zou graag met je mee gaan helaas kan ik niet ivm mijn werk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:46

Dus toen hoefde je niet weer je bagage te pakken? Apart :oo Hmmmmm... vreemd :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:49

Je merkt het vanzelf wel :') vraag het even op het vliegveld voordat je vertrekt (bij de eerste keer inchecken), dat had ik de eerste keer ook gedaan en toen bleek het dus niet te hoeven. Vorig jaar weet ik niet meer zeker, geloof toen ook niet.. := Maar vraag het daar nog eens even, want zij weten dat :j

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:53

Tegenwoordig moet je zelf je bagage ophalen en weer op de band leggen als je naar de VS gaat, terug hoeft dat niet, dan gaat het automatisch. Een aantal jaar geleden ging het richting VS ook automatisch, maar dat is nu dus veranderd.
Meestal is het heel simpel, je haalt het van de ene band af en legt het een stukje verder weer op een band; gaat heel snel en er staat altijd wel iemand om te vertellen hoe, wat en waar!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:02

hmmm toen ik in 2003 moest ik t ook zelf doen... nou ja, idd gewoon vragen, je hebt 3 uur dus moet goed komen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:26

Renee ik heb over je gedroomd vannacht haha gek kind <3 was echt vaaagggg :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:31

Nicole schreef:

Joh mens ik ben vaag, wist je dat nog niet :') _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:39

lifaya schreef:
Nicole schreef:

Joh mens ik ben vaag, wist je dat nog niet :') _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Gelukkig ken ik je al iets langer dan vandaag hahah.. Maar die droom was ook vaaaag

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:56

Gaaf hoor TS, heel veel plezier en succes :) Ik ga je ook volgen!

Wat betreft overstappen in de VS, ik had op de heen en terugweg een overstap in Atlanta toen ik naar Zuid-Amerika ging en beide keren hoefde ik mijn bagage niet zelf in en uit te checken. Het zal er ook wel aan liggen met welke maatschappij je vliegt.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:07

Neem je dan ook laarzen voor mij mee? :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:46

Renee, Heb je de vluchten apart geboekt? Als je ze apart boekt, moet je idd je spullen weer uit- en inchecken. Als je in een keer je vluchtplan hebt geboekt, labelen ze hem door op Schiphol. Even opletten of aan de grondstewardess vragen :)
Vergeet je niet je paspoort? Dat had ik vorig jaar (terwijl ik erg veel voor het werk vlieg, vergeet ik hem bij mijn eigen vakantie :+ ) Had toen een snelle taxirit á 300 euro met nog 2 minuten speling voordat bagage drop-off sloot :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 10:54

Ik heb mijn paspoort bij mijn ticket en zooi ingepakt :P Verder heb ik alle vluchten bij elkaar geboekt, dus dat zou dus betekenen dat ik niet opnieuw hoef in te checken? Zou wel fijn zijn haha. Ik vraag het idd sowieso even bij het inchecken hoe dat zit, is wel handig! :P