Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:29

Dank je wel. We hebben een goede camera aangeschaft dus dat komt wel goed :D
We gaan zondag lekker naar strand, maandag de bergen in wandelen, dinsdag naar het grootste waterpark van Europa, woensdag scooter huren en rondreizen, donderdag gaat Michel mountainbiken en vrijdag weer lekker naar het strand :)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:30

Ik ben in de meivakantie in Playa de Muro geweest, vlakbij Alcudia. Ik vond het een niet te drukke, maar ook een niet te rustige omgeving.
Zelf ben ik er nu 2 keer geweest en allebei de keren hebben wij een Iberostar hotel geboekt. En ik kan je vertellen, dat beviel heel goed! :D
Ik die omgeving zijn volgens mij 5 verschillende iberostar hotels te vinden.

Succes met je zoektocht +:)+

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:03

Zo Joolien, jij gaat aardig wat drukke dagen tegemoed!
Veel plezier!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:14

Veel plezier, Joolien!

Zelf hebben wij afgelopen zondag 2 weken op Samos geboekt en zitten daar inmiddels al 4 dagen. Een heerlijk eiland zonder massatoerisme.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:38

Waar op Samos zitten jullie Emma?
Wij twijfelen namelijk tussen Mallorca en Samos. Willen graag actie en stranddagen combineren.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:37

Wij zitten in Kerveli Village Hotel, in het zuidoosten van het eiland. Geboekt via www.holidaycheck.de. Was een stuk goedkoper dan vanuit Nederland/Schiphol. Het eiland wordt vanuit Duitsland blijkbaar vaker ingekocht.
Ligt vrij afgelegen, maar met een huurauto is het goed te doen. Wil je vanuit het hotel te voet dingen doen (lopen), zoek dan een andere locatie. Leuke plekjes zat. Wij huren om de dag een auto en gaan op pad. Hier vind je weinig zandstranden, maar je kunt bijna overal op ligbedden gaan liggen als je bij de bijbehorende strandtent iets drinkt of eet.
Wat zoeken jullie verder?

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:36

Klinkt goed Emma! Wij zoeken iets meer drukte. Vanaf het appartement te voet naar centrum, supermarkt en strand kunnen. Ook in de omgeving genoeg te doen en te zien, willen altijd graag dag strand, dag iets bekijken, dag strand, dag iets bekijken etc zo plannen. Maar liefst veel te voet te bereiken of anders met openbaar vervoer. Ik heb het niet zo op autos huren :o

Fijne vakantie nog :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:54

Hhhm, misschien is Mallorca dan leuker voor jullie om naartoe te gaan.
Je hebt hier op het eiland wel bussen, maar die gaan naar mijn idee niet vaak genoeg om veel leuke dingen te gaan doen. Ze gaan ook niet overal heen. De meeste mensen huren auto's of gaan met een excursie mee. Mijn man rijdt graag auto en vindt dit hier op het eiland extra leuk (veel bochten, omhoog en omlaag) ;-). Op Samos Stad na zijn de meeste plaatsjes op het eiland niet zo groot dat je er heel veel te voet kunt zien en doen.
Weet niet wanneer jullie willen gaan, maar het begint hier nu al aardig heet te worden. Ben blij met de airco in de auto. Die in het hotel gaat helaas pas in juli aan, hahaha.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:30

Wij gaan pas in september :) Maar excursie doen wij ook elk jaar 1 of 2 zodat we een groot deel van het eiland zien. En verder vaak een dag het water op, 1 of 2 dagen naar een stadje dingen bekijken, een mooie wandeling maken etc. En hoorde dat Samos daar enorm voor geschikt was. Als ik internet moet geloven schijnt pythagorion erg mooi te zijn en de omgeving daar? Daar al geweest?

Mallorca heeft volgens internet minder bezienswaardigheden dicht bij elkaar, daar moet je grotere afstanden afleggen. Althans dat zegt de site top10bezienswaardigheden.nl

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:06

Pythagorion is leuk, en ook wel toeristisch, maar niet op een vervelende manier. Kleinschalige accomodaties, net als bijna overal op het eiland. Zijn gisteren in Kokkario geweest, ook niet onaardig. Misschien kun je op google wat afbeeldingen zoeken om te kijken hoe het eruit ziet. Mooie wandelingen kun je er zeker maken. Dat kan georganiseerd. Als je zelfstandig op pad wilt zou ik van tevoren op zoek gaan naar routebeschrijvingen. Er zijn namelijk geen stafkaarten beschikbaar of bewegwijzerde routes. De enige route die wij tot nu toe tegen zijn gekomen die misschien makkelijk te volgen is is in het dal van de nagtegalen, in het noorden van het eiland. Prachtig stukje natuur. Het eiland is daar zo mooi groen. Wij hebben een kleine wandeling vanuit de Potami watervallen gemaakt. Omdat ik even niet zo fit ben zijn wij niet zo intensief op zoek gegaan naar wandelmogelijkheden, maar als we nog een keer teruggaan naar Samos dan gaan wij dat zeker doen.
Bezienswaardigheden zijn er best wel wat, vind ik tenminste. Kerken, kloosters, opgravingen, dorpsgezichten, natuur, leuke strandjes. Je kunt vanuit Pythagorion uitstapjes met boten maken, naar baaien in de buurt. Kennissen van ons vonden dit erg leuk.
Het eiland op zich is niet zo heel groot, ca. 20x50km. Mijn reisgids van de ANWB zegt over openbaar vervoer dat dit voornamelijk toegespitst is op de behoeften van de plaatselijke bevolking, dat de grotere plaatsen prima te bereiken zijn, maar kleine bergdorpjes en afgelegen plaatsen aan de zuidkust zijn moeilijk bereikbaar.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:31

dankje voor de info :) Ben er nog steeds niet uit. Het wordt in elk geval Samos. Pythagorion schijnt best toeristisch te zijn en voor de uitgaansgelegenheid gaan we niet. Dus de focus ligt nu meer op Samos-stad en Kokkari daar een beetje in de buurt, maar is van daaruit meer te doen? En is het te lopen? Lees ook veel over fietsen huren? Pfff zo lastig he om iets leuks uit te zoeken!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:30

Oeps, ik zie net dat ik op jouw laatste post helemaal niet gereageerd heb. Dat was ik serieus van plan :o.
Hebben jullie inmiddels een keuze gemaakt, Emm?