Ik ga weer naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Ik ga weer naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 22:40

net nog een snel naar beneden gerend om te melden dat het licht van mijn koelkast niet meer werkt. daar gaan ze morgen naar kijken, dus ik hoop dat de koeling het zelf wel blijft doen, en de vriezer helemaal ander heb ik morgen een meat-meal xD

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:34

Ik vind dat je die chocola wel verdiend hebt hoor!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 23:37

Iris82 haha dankjewel! ik vond het zelf eigenlijk ook wel, maar ben er toch netjes vanaf gebleven. op zo'n momenten moet ik echt niet met mijn gevoel beslissingen gaan maken, want dan komt het niet goed. ik ben op zo'n moment veel te zielig voor mijn eigen :+

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:04

Die markt is volgens mij echt een uitkomst voor je :D klinkt echt lekker allemaal, gewoon brood en groenten en fruit enzo! Heerlijk :D

Is t verder een beetje lekker weer? Ik kan niet wachten totdat ik zelf op vakantie ga! T weer in nederland is echt nog steeds koud en nat... T is verdorie lente!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 14:11

haha lyanne xD
het weer is hier heerlijk, gisteren 28 graden :)
hier voelt het ondertussen als hoog zomer ipv lente :+

de markt is echt super! en ik ben zo blij dat ik die tegen ben gekomen. echt allemaal verse dingen. en ik heb vandaag nog een bakker ontdekt waar ik ook zeker vaker heenga. dan hoef ik niet te wachten tot het woensdag is voor vers brood.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:02

Oeh, ik kan al bijna niet meer wachten op het avondverhaal.
Ik lees het altijd als ik mn baby zn laatste voeding geef (in het donker op zn kamertje).
Hoe lang bleef je ook alweer? Ik hoop nog minimaal 2 maanden. :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 15:05

haha leuk iris! ik zal hem er zo snel mogelijk weer opzetten vanavond :)
ik blijf 2 maanden in totaal en ik zit nu in mijn 3e week :) dus ik mag nog 5,5 week. helaas voor de lezers is mijn laatste week vakantie, dus dan zal er weinig gepost worden. ik heb nog 4,5 week stage :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:10

Donderdag 10 mei
Vanmorgen extra vroeg wakker geworden zodat ik nog even kon douchen. Daarna mijn ontbijt gemaakt en achter de laptop gaan zitten om even mijn mail te kijken. Voordat ik het wist was het al 8:15 en tijd om mezelf te gaan klaar maken.
Ik heb mijn lunch ingepakt en mijn make-up opgedaan. Ook nog maar haar gefatsoeneerd en mijn tanden gepoetst.

Eenmaal op het busstation eerst naar de infodesk gegaan. Gisteravond deed mijn bonokaart het niet en toen heeft de buschauffeur met de hand opgeschreven hoeveel ik hem verschuldigd was. Ik dacht dus dat het logisch zou zijn dat mijn kaart niet meer werkte, dus dat ging ik even navragen.

Hij deed het inderdaad niet meer, dus heb ik een andere kaart gekregen met mijn resterende tegoed erop.
Toen naar de halte gelopen en ik had de bus die de lange route pakte, dus helaas was ik pas een uur later op het plein. Snel even wat contant geld opgenomen en mezelf ingesmeerd met zonnecreme, want dat was er deze morgen niet van gekomen.

De ochtend was alles behalve leerzaam. In de 4 uur dat we open waren zijn alle cliënten op 1 hand te tellen. En dan waren het ook nog eens allemaal saaie afspraken zoals entingen of voer/medicijnen afhalen. Ik ben maar aan de poets gegaan en heb de beide spreekkamers, de OK en de recovery goed geboend. Nouja, daar ben je ook geen 4 uur mee bezig, dus al snel (om 12:00) was ik ook daarmee klaar. Ik ben bij Sanson (de hond van Christele) en bij Nini (de kat van Gracia) gaan zitten en heb een tijdje met ze geknuffeld en gespeeld.

Ik heb ook een boek erbij gepakt zodat ik nog even wat kon lezen in het Spaanstalige boek.

Om 13:00 ging wonderbaarlijk genoeg de bel en was er een cliënt. Dus heb ik alles neergelegd en ben ik de spreekkamer ingegaan. Daar zat een oudere vrouw met een leuk poedelbeest die een enorme hoeveelheid voer kwam ophalen. Ik hoorde aan haar Engelse toontje dat ze Nederlands was, en ja hoor, enkele minuten later begon ze Nederlands tegen mij te praten (nadat ik aan haar was voorgesteld, en dus werd verteld dat ik uit NL kwam).

Dat was ook meteen zo’n beetje het hoogte punt van deze morgen. Dus ik was blij toen het 14:00 was. Ik ben eerst vers brood bij de bakker gaan halen. Het brood(je) wat ik gister gekocht had is al bijna op (ik eet ’s ochtends en ’s middags brood, en dan gaat dat erg hard).
Daarna ben ik naar de zee gelopen. Eerst het standaard riedeltje weer (spullen klaarleggen, eten, insmeren) en toen heerlijk weggedommeld in de zon. Het was vandaag ook weer erg warm (zo’n 27 graden) maar met het windje erbij was het enorm lekker.
Er zaten vandaag enorm veel hagedisjes bij de rotsen en die hebben me echt zitten pesten. Elke keer gingen ze kijken hoe dichtbij ze durfde te komen en ze zijn meerdere malen over mijn handdoek geracet, waardoor ik dus ‘’wakker’’ werd om te kijken wat dat was. Dan zie je ze vervolgens op nog geen meter van je handdoek zitten en jou aankijkend zo van: dat heb ik goed gedaan he!

Ik had ook lekker een kort broekje meegenomen in de hoop dat mijn bovenbenen ook een beetje wilde kleuren, dus die had ik in het begin al omgewisseld.
Om 16:30 ben ik weer richting stage gelopen waar ik nog wel even moest wachten tot we weer open gingen. Allemaal in de hoop dat we ’s avonds wel wat meer te doen zouden hebben.

Helaas was dat allemaal valse hoop, want er is in de 3 resterende uren niemand meer geweest. Er stonden 2 afspraken die niet zijn komen opdagen en ook de overige mensen die zich meestal spontaan melden waren er vandaag niet.
Ik heb dus de hele avond achter de computer doorgebracht. Lekker facebooken en bokken is ook niet een heel slechte manier om je stage te voldoen :P

Ik mocht ook een half uurtje eerder weg. Dus om half 8 had ik de bus. Helaas voor mij had ik de bus die er een uur over deed, dus ik was niet eerder thuis dan dat ik de bus om 20:00 zou nemen. Maar goed, het was lief bedoeld van ze.
Gracia die vanavond dienst had is morgen vrij, en Christele was haar sleutels in de kliniek vergeten, dus Gracia zat er een beetje over in dat ze op haar vrije dag naar de kliniek moest komen om te openen. Ik heb toen aangeboden om de sleutels mee naar huis te nemen zodat zij morgen thuis kon blijven. Hier was ze erg blij mee, en ik vond het fijn dat ze me zo vertrouwen.

Eenmaal thuis lekker gegeten met aardappeltjes, cordon blue en paprika. Dadelijk lekker aftersun op mijn verbrande huidje doen. Vooral mijn rug blijft een lastig punt om zelf in te smeren. Daarna lekker op tijd naar bed, want morgen moet ik er toch echt aan geloven: ik ga weer hardlopen.

Slaap lekker allemaal!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 23:29

Vrijdag 11 mei
Vanmorgen ging belachelijk vroeg de wekker. Helaas was ik gisteravond helemaal niet moe en daardoor heb ik erg onrustig geslapen. Waardoor ik vanmorgen wel weer moe was.
Maar ik hou van ritme en planning en in mijn planning stond dat ik vanmorgen zou gaan hardlopen. Dus om 6:30 ging de wekker. Ik heb gelijk mijn ontbijt gemaakt en mezelf al zover klaar gemaakt dat ik meteen kon gaan. Maar eerst moest ik even wachten tot mijn loopschema op mijn gsm stond.
45 minuten later was ik dan eindelijk onderweg.
Het was een eenvoudige les vandaag (les 1 van start to run) maar omdat het om 7:15 al 23 graden was en omdat de wegen hier veel hellingen bevatten was ik toch best moe.

Na 20 minuten gesport te hebben kwam ik weer thuis waar ik meteen onder een koude douche ben gesprongen. Daarna nog wat ananas voor mezelf gesneden en op bed opgegeten.
Ik voelde toch wel dat ik al lang niet meer had gelopen, en dat mijn conditie (en houding tijdens het rennen) met sprongen achteruit was gegaan. Zo kreeg ik een soort van spier/steekpijn in mijn zij/buikspieren die de hele ochtend gebleven is.

Om 8:30 heb ik me ingesmeerd en daarna ben ik naar de halte gelopen waar ik ook meteen de bus had.

Omdat ik de sleutels van de kliniek had, wou ik er zeker van zijn dat ik op tijd was. En dat was ik gelukkig ook want om 9:30 stapte ik uit de bus.
Ik ben eerst even een brief naar school gaan faxen want dat kan niet in de kliniek maar wel in de lokale boekhandel (libreria).

Ik heb daar gelijk gevragen of ze postzegels verkochten voor mijn postkaarten, maar dat deed ze niet.

In een ander leuk winkeltje heb ik mooie nagellak gekocht die ik van het weekend eens op zal doen. En ik ben nog naar een supermarktje gelopen omdat 2 flesjes water te halen. Mijn grote fles wou ik vanmorgen vullen, maar die kreeg een geurtje dus heb ik weggegooid.
Toen was het 9:45 en was Christele bij de kliniek aangekomen. Ik gaf haar de sleutels en we gingen naar binnen.

De ochtend ging snel. Om 10:00 hadden we een afspraak voor een grooming voor een kat. Een super mooie Perzisch langhaar kwam de kliniek binnen. Voordat die mensen weg waren en de kat gesedeerd was, was het ondertussen al 10:45 en konden we beginnen.
Eerst hebben we met het scheerapparaat de grootste vacht en klitten eraf gehaald. Daarna hebben we hem netjes bijgeschoren.
Toen hij in onze ogen kaal genoeg was hebben we hem in bad gedaan. Goed gewassen met speciale shampoo en het water uit zijn vachtje verwijderd.

Omdat de da nog 2 entingen had staan ben ik aan de slag gegaan met de kat.
Dat beest had op dat moment minder haar als mij, maar het duurde een eeuwigheid voordat het een beetje wou drogen. 30-40 minuten heb ik staan föhnen voordat droog was. Ik heb hem nogmaals helemaal uitgeborsteld en de da heeft daarna alles bijgeknipt. Het resultaat mocht er niet om liegen, het was een heus poedeltje geworden.
Hij heeft nog een vrouwenlokker (een lekker geurtje, hij is wel gecastreerd maar toch) op gekregen en werd toen opgehaald door zijn eigenaren.

Het was 12:30 toen we klaar waren met de grooming en toen ben ik alles gaan opruimen. Dat viel nog niet mee, want óveral lag haar. Ik had zelfs het gevoel dat heel mijn gezicht en armen onder zaten.

Om 13:45 was het rustig in de kliniek en heb ik de computer weer even opgezocht. Daar heb ik even mijn mail gekeken en op het web gesurft.
Om 14:00 ben ik me om gaan kleden zodat ik de siësta in kon.

Het was bloedheet buiten. Maar door het windje wat er stond kwamen er super veel vliegen. Ik heb dus ook geen fijne siësta gehad. Want óf er zaten vliegen op mijn lijf, óf er rolde zweetdruppels over mijn lijf waar ik me gruwelijk aan kon gaan irriteren.
De keuze om al snel weer naar het plein te gaan was dan ook niet moeilijk. Om 15:45 zat ik al weer op het plein.
Daar ben ik in de schaduw gaan zitten zodat ik een beetje kon afkoelen en heb ik op mijn gemak mijn verslag geschreven. Nouja... op mijn gemak... ik heb me rot geërgerd aan die stomme vliegen die de hele tijd precies dáár gaan zitten waar ik niet bedekt ben met kleding: benen en voeten, armen en schouders, hals en nek. Vreselijk!

Ik was dan ook blij toen het 17:00 was en ik weer naar binnen kon.
Helaas was die blijheid van korte duur, want ook vandaag was er geen reet te doen. Ze hadden me al gewaarschuwd dat mei een rustige maand zou zijn, maar ze hadden niet gezegd dat er maar 2 klanten op een avond zouden komen.
Vandaag kwam er om 17:00 meteen een hondje waarvan een oog rood zag. Het bleek dat sinds dat deze hond naar de groomer was geweest het oogwit helemaal rood zag. Waarschijnlijk is de groomer uitgeschoten of zoiets, want dat gaat niet spontaan. Ze heeft een zalfje hiervoor meegekregen.

Verder kwam er nog een hond voor een algemene check en dat was het alweer voor deze avond. Ik heb aan de computer gezeten en heb met Nini en Sanson gespeeld en gehoopt dat het snel 20:00 zou zijn. Ik was bekaf van deze ´´niks doende, saaie´´ dag.

Eenmaal thuis lekker eten gemaakt. Weer aardappeltjes, cordon blue en paprika. Maar omdat ik ook nog eitjes in de koelkast had staan zou ik die er ook wel bij koken. Ik had niet zo’n prikding om een gaatje in het ei te maken, maar ik dacht dat dat niet zo’n probleem zou zijn, dus ik heb de eieren er zo maar in gegooid.

Toen ik even later een doffe ‘’PLOF’’ hoorde kon ik dus ook niet zo goed plaatsen wat het was. Nu bleek het een van mijn eieren te zijn die was ontploft in de pan. Erg lekker want nu dreef overal eiwit.

Ik heb heerlijk gegeten en heb mijn diner afgesloten met een cocostoetje. Toen ben ik de afwas gaan doen en mijn ontzettend verbrande lichaam gaan insmeren. Omdat het zo erg waaide en het erg bewolkt was heb ik me niet meer voor een 2e keer ingesmeerd. Nu weet ik dus dat ik dat wel moet doen, want ik ben giga verbrand. Voornamelijk mijn billen en rug (juist dáár op dat plekje waar ik met mijn hand niet bijkan).

Daarna met frank op de computer gaan zitten omdat mijn computer een virus heeft, en hij die op afstand voor mij ging verwijderen. Super fijn zon ICTer als vriend .

Dadelijk lekker gaan slapen. Ik ben bek af en ondanks dat ik had gehoopt dat het een korte avond voor mij zou worden zodat ik op tijd kon gaan slapen, ben ik nog lang bezig geweest met dat stomme virus.

Morgen nog maar 3 uurtjes werken en dan zit ook week 3 er al weer op.
See you tomorrow!

p.s. ik heb foto's van de metamorfose van de kat. echter nu ik bezig ben met het virus durf ik ze er niet op te zetten (omdat ik ze nog van mijn kaartje moet halen) dus die plaats ik morgen wel.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 20:37

Men neme een mooie langharige Pers
Afbeelding

Daar scheert men iet of wat weg
Afbeelding

Wast en droogt hem dan
Afbeelding

Knipt hem bij, en daarna heb je een heuze poedel :D
Afbeelding

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:40

Hahahahahah, ziet er echt heel schattig uit! :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:49

Zaterdag 12 mei
Vanmorgen lekker op tijd wakker geworden. Iets voor de wekker opende ik mijn ogen. Ik heb een heerlijk ontbijtje gemaakt en die heb ik weer op bed opgegeten. Wel liggend op mijn buik want mijn billen branden echt gigantisch en letterlijk op de blaren zitten doet pijn.

Ik heb me vandaag niet ingesmeerd want ik zou toch niet in de zon zitten, dus dat bespaarde weer wat tijd. In die tijd heb ik opgezocht welke halte ik vanmiddag moet hebben om naar ’t winkelcentrum te gaan.
Ik liep ruim op tijd naar de halte, want ik moest nog een bonokaart halen. Helaas is dat loket op zaterdag dicht waardoor ik dus geen bonokaart kon kopen. Omdat ik toch nog genoeg tijd had ben ik weer teruggelopen naar het appartement en rechtstreeks door naar de supermarkt.
Afbeelding
daar aangekomen bleek die nog niet open te zijn om half 9 dus dat werd reizen zonder bonokaart deze morgen.
Dat heb ik ook wel gemerkt in prijs. Waar ik normaal 1,80 per rit betaal met mijn bonokaart, betaalde ik nu 2,45 zonder. Een korting van 0,65 cent. Best veel dus als je dat elke dag doet.

Op het plein aangekomen ben ik eerst daar een bonokaart gaan halen, want ik wilde graag wel mét korting terug.

Al snel was het 10:00 en tijd om de laatste werkdag van deze week te beginnen.

Vandaag was het gelukkig wat drukker. de kat van de sterilisatie (met epilepsie) was hier vanmorgen voor een controle. Dit ging gelukkig erg goed. We hebben nogmaals een oogtest gedaan en die was goed vanmorgen dus ze mag deze kuur afmaken en dan stoppen met de behandeling.
Ook het hondje waar we het oog verwijderd hadden kwam weer op bezoek. Vandaag mochten de hechtingen eruit en dat vond ie NIET fijn. Dat liet ook duidelijk weten door ontzettend te gaan tegenwerken. Gelukkig hebben we ze, zonder nog meer schade te maken, eruit gekregen en toen mocht ook eindelijk die vervelende kap af. Waar hij dan wél weer heel blij mee was.

Ook kwamen er een aantal honden voor entingen en controle en er kwam een puppie voor zijn eerste enting en controle.

Ook Nini vroeg vandaag weer vreselijk veel aandacht en smeerde haar hele staart in mijn gezicht. Met als gevolg dat ik met een snor rondliep xD. Tenminste dat voelde zo.

Het was vandaag al heel snel kwart voor 1 en toen mocht ik gaan.
Ik had vandaag de goede bus dus ik ben gelijk doorgereden naar Playa las America’s het stadsgedeelte. Een uurtje later kwam ik daar aan en ben ik rond gaan lopen. Ik herkende alles nog. De plaats waar ik en mijn vriend vorig jaar zo vaak hebben gelopen. De hyperdino en spar waar wij onze boodschappen deden (de spar was overigens verdwenen, vandaar dat ik eerst twijfelde of ik wel op de goede plaats zat) de straatjes die wij afliepen om bij het strand te komen en alle mannetjes en vrouwtjes die daar langs de weg zaten om je dingen te verkopen.

Het was 30 graden en bloedheet. Ik had me niet ingesmeerd vanmorgen en dat had ik (aan de zon voelende) beter wel gedaan. Ook had ik maar 1 flesje water bij, wat ik op stage al voor de helft had op gedronken.

De straat die ik zocht kon ik niet vinden, dus heb ik aan iemand daar gevragen waar de straat lag. Dat hebben ze me uitgelegd en ik kon er zo gelijk heen lopen. Het duurde echter nog wel 10 minuutjes voor ik daar was.

Toen ik de straat gevonden had heb ik een uur! Rondgelopen opzoek naar de winkel waar ik voor zocht. En ik heb 100.000 verschillende andere winkels gezien maar helaas niet ‘’mijn’’ winkel.

Ik ben dus na een vermoeid uur een beetje teleurgesteld terug naar de bushalte gelopen. Eerst ben ik naar het activiteitenbureau gelopen waar Frank en ik vorig jaar onze mascawalk trip hebben geboekt. Daar willen we nu weer onze activiteiten gaan boeken, dus ik vond het wel prettig om te weten wat de prijzen van dit jaar zijn en op welke dagen welke excursies er gegeven werden.

Om half 16 kwam ik vermoeid, verbrand, uitgedroogd en teleurgesteld thuis. Ik ben ook maar direct naar de super gelopen om mijn avondeten te halen. Ik heb verschillende soorten groentes gehaald zodat ik vanavond een lekkere maaltijdsalade kan gaan maken.

Eenmaal thuis (15:40) ben ik mijn lunch maar gaan maken en heb ik even mail mail gekeken. Voordat ik het wist was het 18:30 en tijd om met het avond eten te beginnen. Ik heb de pasta gekookt met olie en zout en heb het eitje gekookt. Ondertussen heb ik de ijsbergsla, rode en groene paprika, wortel en appel gesneden en in een kom gedaan. Daarna heb ik de pasta afgegoten en af laten koelen (bij pasta duurt dat toch nooit zo lang) en heb ik het ei geschild en gesneden.
Ik heb (om er ook maar wat vlees aan toe te voegen) wat kipnuggets bij gebakken en heb alles in een kom gegoten. Toen het klaar was heb ik er een notenmix van amandel/walnoot overheen gegoten en ‘’geblust’’ met citroensap.
Ik wou eigenlijk een dressing maken van olijfolie en citroen, maar ik vond het echt niet lekker smaken. Ik ben dus snel naar de winkel gerend om een honing/moster dressing te halen.

Ik heb heerlijk gegeten en heb mijn diner afgesloten met een citroentoetje.

Nu de afwas doen en mooie foto’s en verhalen lezen op het internet en dan dadelijk lekker op tijd mijn bedje in.

Slaap lekker allemaal!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 22:52

Zondag 13 mei
Vanmorgen was het vroeg dag. Om 8 uur opende ik mijn ogen al. Omdat het vannacht toch nog heel erg laat was geworden (ik was op bokt blijven hangen) vond ik het nog iets te vroeg om volledig wakker te worden. Dus ik ben nog een aantal uurtjes gaan slapen.
Om half 12 werd ik weer wakker en toen ben ik wel uit bed gegaan. Ik heb ‘’ontbijt’’ gemaakt en mezelf aangekleed en ben toen op de computer gegaan.
Ik had gisteren ook uitgezocht hoe het kon dat ik die winkel niet was tegengekomen, en had op google maps gezien dat ik er nog maar 500 meter van verwijderd was geweest. Ik besloot dus om vandaag terug te gaan (hier is het meeste ook op zondag open) om te kijken of ze hadden wat ik zocht.
Nadat ik mezelf helemaal had klaar gemaakt ben ik om 13:00 op de bus gestapt. Het was maar 10 minuutjes met de bus en ik wist uiteraard vandaag precies waar ik moest zijn dus ook het lopen duurde niet zolang.

Altijd als ik in een winkel ben waar ik leuke dingen zie kan ik mezelf niet inhouden. Zo ook vandaag, ik heb weer veel te veel gekocht xD ook een leuk geschenk voor mijn grote broer! Hartstikke leuk en ik kon hem echt niet laten liggen.

Om 14:10 was ik alweer thuis en heb ik het huis netjes gemaakt. Ik heb de berg afwas van gisteren en vanmorgen opgeruimd, de was gedaan en het huis een beetje opgeruimd. Toen ik daar allemaal mee klaar was had ik het bloedheet. Het was 32 graden en mijn huisje heeft geen airco. Normaal zou je de balkondeur openzetten, maar de luchtstroom was nog warmer als binnen dus dat was een no go.

Ik ben mijn nagels gaan doen met de super mooie blauwe metallic nagellak die ik gekocht had. En hij is echt heel mooi  ik hoop dat hij een beetje blijft zitten.

Ik heb op internet wat gesurft en toen mijn was een uurtje had liggen weken in het water met sop was het tijd om ze een beetje te gaan wassen en op te gaan hangen.
Daarna was het al weer etenstijd. Ik at vandaag vroeg omdat ik op tijd naar bed wilde. Ik had nog een lekkere salade van gisteren over dus die heb ik alleen maar uit de koelkast hoeven halen.

Na het eten ben ik gaan douchen. Heerlijk een koude douche gepakt en mijn vacht verwijderd. Daarna ben ik languit op bed geploft en kwam echt de vermoeidheid van de afgelopen week/nacht eruit. Weinig slaap + slaap tijdens de siësta + heet weer maakt mij echt kapot. Normaal vind ik middagdutjes altijd super fijn, maar doordat ik altijd lig te bakken wordt ik er echt lui en moe van.

De avond heb ik niet veel meer gedaan. Rond 10:00 kreeg ik opnieuw honger en heb ik snel nog wat pasta met kipnuggets gemaakt (jaja ik weet het… de combinatie alleen al xD) en voor het zicht nog wat buikspieroefeningen.

Daarna lekker naar bed gegaan, want morgen om half 7 gaat de wekker weer voor een lekkere workout!

Slaap ze allemaal!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:50

vanavond een dubbel verslag, want ik was gisteren helemaal niet lekker, dus ik heb mijn verslag niet online kunnen zetten.
mijn excuses en vanavond daarom een dubbel :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:24

Ik miste m al. :D
En dat nog precies op het moment dat ik een slapeloze nacht had. :')
Maar gelukkig vandaag extra veel te lezen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:53

haha het spijt me Iris Y;(

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:30

Maandag 14 mei
Vandaag was ´t vroeg dag. Om 6:30 liep de wekker af. Ik heb ontbijt gemaakt en mezelf klaar gemaakt zodat ik om 7:00 klaar was om te gaan rennen. Het rennen ging lekker vandaag. Ik merk wel dat ik weer even in het rimte moet komen om te gaan hardlopen, want dat ben ik echt even kwijt.
Toen ik na 20 minuten klaar was ben ik op mijn gemak naar huis gelopen waar ik om 7:30 al weer aan kwam. Ik heb m´n spullen op tafel gelegd en mijn schoenen uitgedaan. Daarna heb ik een koude douchegenomen. Heerlijk na het hardlopen in 25 graden.

Om 7:45 was ik klaar en ben ik nog even op bed geploft. Met een appel en een flesje water heb ik nog even mijn mailtjes en berichten gekeken.
Om 8:15 ben ik mezelf in gaan smeren met zonnebrandcreme en heb ik de boel een beetje opgeruimd. Helaas stond er nog een berg afwas, want daar had ik gister geen zin meer in. Die zal helaas vanavond eerst moeten.

Om 8:45 had ik de bus en toen die aanreed merkte ik pas hoe moe ik was. Ik had de korte lijn vandaag, dus ik was aan het vechten om niet in te dutten. Nouja, juist dán ga je wel indutten.
Gelukkig waren we snel op de bestemming en was ik wakker genoeg om uit te stappen.

Op het plein ben ik even een stukje verslag gaan schrijven en omdat het best fris was heb ik een handdoek om mijn schouders geslagen.

Gelukkig kwam de da al snel en om 9:30 kon ik al naar binnen.
Omdat Sanson ziek was geweest dit weekend startte we gelijk mete en bloedtest. Helaas kon de da niet zo goed bloed prikken omdat het hondje een beetje uitgedroogd was.
Met een klein beetje bloed hebben we alsnog de tests kunnen doen die helaas niet allemaal positief waren. We hebben een infuus aangelegd en hem verder met rust gelaten.
De rest van de ochtend bestond uit vacinaties, controles en een chip. Ik heb dus ook vandaag leer de boeken erbij gepakt.

Om14:00 gin gik siësta houden en het was ideaal. Zon maar met een lekker windje. Zo kon ik heerlijk zonnen zonder oververhit te raken en ik zweette ook niet teveel. Ook waren er niet veel vliegen dus ik heb heerlijk gedut.
Rond half 5 ben ik weer naar het plein gelopen waar ik eerst nog even brood en beleg wou halen. Dat heb ik niet gedaan met de intentie dat ik dat vanavond wel zou doen voordat ik naar de bushalte zou lopen.

Om 17:00 was het al weer tijd om te gaan werken.
´s avonds begon het heel rustig met wat entingen, controles en een hond met dermatitis. Nadat die geweest waren ben iik even achter de pc gegaan om mijn verslag te schrijven. Om 19:00 kwam de zus van de da. Ze is zwanger en ze gingen een echo maken. Ik dacht dat het vrij persoonlijk was dus ben ik iets anders gaan doen, maar na een tijdje kwam haar man/vriend mij halen of ik wou kijken. Uiteraard wilde k dat wel want het is heel bijzonder om het zo duidelijk te kunnen zien. Ze was 3 maanden zwanger en het kindje was pas 6-7 cm groot maar je zag alles al heel goed.

Daarna zat de hele wachtkamer stampvol. Er kwam een hond waarvan de nagels geknipt moesten worden, 2 of 3 entingen, 2 controles en nog een mand die dacht dat zijn hondje ging bevallen. Hij wou een echo (om 19:50 ´s avonds). Dat is natuurlijk niet gebruikelijk maar al snel kwam de andere da ook om even te helpen. Zij had namelijk via de spoedtelefoon gezegd dat die man kon komen. Ze heeft deze man dan ook zelf geholpen dus hielpen wij alle andere cliënten. Van de da mocht ik om 20:00 gewoon naar huis. Maar helaas was toen de winkel al gesloten. Dus kon ik geen brood en beleg meer halen.
Dat zou ik dus nog even moeten doen als ik thuis was.

Eenmaal thuis ben ik gelijk door gelopen naar de winkel en heb ik een zak broodjes eieren kaas en ham gehaald. Ik had thuis nog sla liggen en dan zou ik een broodje gezond gaan maken. Ik was helemaal niet lekker geworden in de bus dus ik had weinig zin om te gaan koken.
Toen ik de eieren aan het koken was hoopte ik maar dat ik alles op zou krijgen (en binnen zou houden) want toen ik mijn broodjes ondertussen aan het beleggen was had ik totaal geen honger meer.

Na het eten ben ik op bed geploft en heb ik ook vandaag de afwas gelaten voor wat het was.
Ik heb nog heel even met Frank op de computer gepraat en ben al vrij vroeg gaan slapen vandaag.

In de hoop dat ik morgen wat beter zou zijn.

Dinsdag 15 mei
Vanmorgen ben ik niet echt ´´wakker´´ geworden. Ik heb wel mijn ogen open gedaan, maar sliep van te voren niet echt. Ik heb een heel onrustige nacht gehad met veel draaien, woelen, niet lekker liggen, warm hebben en eigenlijk totaal niet moe zijn. Heel vreemd want ik was gisteravond juist wel heel moe.

Ik heb maar gelijk brood gemaakt en op bed op gegeten terwijl ik mijn mailtje aan het lezen was.
Om 8:15 heb ik snel mezelf in orde gemaakt en ben ik naar de bushalte gelopen.
Omdat ik gister niet helemaal lekker was, heb ik mijn dagverslag ook niet meer geschreven dus dat heb ik gedaan terwijl ik op de bus aan het wachten was.
Al vrij snel kwam die en moest ik stoppen met schrijven.
Achteraf denkik misschien dat ik misselijk ben geweest van reisziekte. Normaal heb ik geen moeite met de bus, maar dit was een andere bus, dus wellicht heeft het daar aan gelegen.
Vandaag had ik gelukkig wel weer een gewone bus dus de misselijkheid is weggebleven.

Eenmaal aangekomen op het plein (9:15) was de da er ook al en kon ik gelijk mee naar binnen. Heerlijk want ik had heel weinig zin om buiten te wachten. Ik heb gelijk Nini´s bak schoon gemaakt en haar eten gegeven en ben toen mijn verslag op de computer gaan schrijven.

Om 10:00 was het al weer tijd om de dinsdag volledig te beginnen.
Als eerste ben ik alles gaan schoon vegen. Er waren gister veel langharige dieren dus de kliniek had een donsje gekregen.
Daarna kwam er een Franse vrouw een bestelling ophalen van 471,- echt een hoop geld voor een bestelling.
Toen kwamen rond 10:30 de eerste echte cliënten. Er kwam een vrouw met een kat. De kat was 7 kg (veel te zwaar dus), had veel te grote klieren, een slechte uitslag met de stethoscoop, slechte röntgenfoto´s en een piepende ademhaling aan de linkerkant. We hebben het gesedeerd zodat we een röntgenfoto konden maken en zodat we bloed konden afnemen. Bloed afnemen is niet gelukt vanwege de uitgedroogdheid van deze kat. We hebben haar daarom maar een infuus aangelegd en in een kooitje gelegd.
Ik was nog bezig met het ontwikkelen van de röntgenfoto toen ik al weer een andere klant hoorde binnen komen. Het was een vrouw met een veel te dikke golden retriever. Dit beestje woog meer als 50 kg en was niet in staat om te lopen. Het dier had gigantische artrose in de heupen en een gat in de linker elleboog. Dit gat was er gekomen als gevolg van een doorligplek. De plek was open gegaan, gaan ontsteken en er is een abces ingekomen. Dat abces is opengesprongen en toen kwam er een gat voor in de plaats.

We gingen het diertje opereren. We zouden dood vlees weghalen, het ´´opgevulde gat´´ uithollen en dan dichthechten (met uithollen bedoel ik dat het ´´vlees´´ wat ervoor in de plaats was gekomen, dat we dat weg gingen halen. De eigenaren hadden een zalfje meegekregen om de huid te helen. Dit zalfje zorgt ervoor dat er nieuwe huid wordt aangemaakt zodat de wond dicht kan groeien. Echter was dit gat zo groot, dat het een vleesklomp was geworden. Dit moest dus verwijderd worden)

We hadden het dier gesedeerd, maar omdat ze zo dik was is het waarschijnlijk niet in de spier gespoten maar in het vet, want na een half uur was hij nog vrolijk wakker. Toen hij na een tijdje wel gesedeerd was hebben we hem op tafel gelegd en zijn we alle voorbereidingen gaan treffen. We hebben een tube ingebracht en hebben de hond klaar gemaakt voor de operatie. Helaas was het ons niet gezind vandaag.
Omdat het dier wel goed gesedeerd leek (er waren weinig reflexen zichtbaar) hadden we hem al aan de anesthesie gehangen maar we kregen haar hartritme en ademhaling niet onder controle. We hadden al heel veel dingen geprobeerd en waren al een uur aan het sukkelen voordat we door durfden te gaan. We hadden al meer anesthesie geprobeerd en ook minder, we hebben meer zuurstof geprobeerd en ook minder, we hebben andere houdingen van de hond geprobeerd omdat ik me afvroeg of het niet gewoon kwam omdat die benauwd was, maar niks mocht helpen het werd alleen maar erger. Zijn hartfrequentie bleef hoog en ook zijn ademhaling was ver boven het maximum. We hebben nog een andere aansluiting geprobeerd maar ook dat mocht niet baten.
Toen we voor de zekerheid de braunule wilden checken trok de hond ineens zijn poot terug. Dat betekend een reflex wat weer betekend dat het dier wakker aan het worden was. Deze optie hadden we uiteraard al bekeken op voorhand, maar het dier had verder nog 0,0 reflexen dus die optie hadden we uitgesloten.
Het verklaart uiteraard de hoge hartslag en ademhaling, want hoewel we nog niks hadden gedaan komt er toch een hoop spanning bij kijken op zo´n moment.
Als een gek heb ik de cuff van de tube (dat ervoor zorgt dat de luchtpijp wordt afgesloten) leeg laten lopen en de tube uit zijn luchtpijp gehaald. De anesthesie hebben we afgebroken en de zuurstof afgezet.

Het dier was nu volledig wakker en omdat het al een oude hond was, was het risico vol om een nieuwe poging te doen.
Maar al snel begon de sedatie/anesthesie (die we een uur geleden hadden ingespoten) te werken (omdat het onder de huid was ingegeven duurt het gewoon langer voordat het volledig werkt) en konden we rustig verder gaan.
Na een half uur was het dier stabiel en hebben we hem opnieuw aan de anesthesie gelegd. Nu ging alles perfect en konden we gaan opereren.
De da heeft eerst de wond ´´uitgehold´´ en het dode vlees weggesneden. Ze begon zeer sterk te twijfelen of het wel alleen maar huid was, en dacht zelfs dat er een tumor bij zou zitten.
Nadat alles netjes was schoongemaakt (dat ding bloedde als een gek) heeft de da hem netjes dichtgehect en een drain aangelegd. Nu was er niks meer te zien van het gat wat eerder in de ellenboog had gezeten.

Wat is er nu fout gegaan?
Na het aansluiten van het gasmasker/katheter/ en anesthesie bleek de braunule (infuusnaald) los te zijn gekomen waardoor alle preanesthesie niet in de ader was gekomen maar onder de huid, waardoor dit dus véél langer duurt om in te werken. Ook hebben we 3 poten moeten proberen een infuus aan te leggen omdat de naald elke keer weer uit de ader schoof. Dit heeft voor veel vertraging opgelopen.

We begonnen de operatie om 11:30 en eindigde de operatie om 15:15 dat wil zeggen dat we bijna 4 uur zijn bezig geweest. Terwijl de operatie zelf misschien maar 1 tot 1,5 uur zou duren.

Ik heb alles schoongemaakt en ben bij de hond gebleven tot deze wakker was. Daarna ben ik om 16:00 gaan eten. Ik heb besloten vandaag in de kliniek te blijven zodat ik even kon zitten. Ik was helemaal moe van het staan en het omhoog houden van de poot waardoor ik blij was dat ik even kon zitten. Ik heb ondertussen mijn brood en fruit gegeten en ben mijn verslag een stukje gaan schrijven op de computer.

Om 17:00 was het tijd om voor de laatste 3 uur aan de slag te gaan.
’s Avonds was het druk. Lekker druk. Er kwam een hond die al een aantal dagen zijn ogen dichtkneep en waarvan de pupillen totaal open stonden. Deze hond had druppeltjes meegekregen en kwam op controle. Het ging al een stukje beter.
Ook kwam er een vrouw met 4 Yorkshire terriërs. Deze hadden alleen maar een keuring en een enting nodig dus dat was binnen een half uurtje/40 minuten gedaan.
Er kwam ook nog een puppie voor controle en de eigenaren van de hond van de operatie kwamen hem ophalen.

Verder heb ik voor de da een cola gehaald bij de winkel. Ze heeft echt een verslaving van coca cola zero. En ze wou graag een flesje hebben. Kosten hier maar 1 euro en ik had toch vrij weinig te doen dus ik zei: ik haal hem wel ff. Dus ik een flesje gehaald, kom ik terug, wil ze graag een koud flesje hebben. Dus ik weer terug naar die winkel om hem om te ruilen. Was gelukkig geen enkel probleem dus de da ook weer blij.

Ik heb nog even met Nini gespeelt en heb de kat meegegeven aan haar eigenaresse. Omdat die al de hele dag aan het infuus had gehangen moest hij natuurlijk erg naar de wc dus die was zeiknat omdat hij heel zijn hokje net had volgeplast. Die heb ik eerst een beetje schoongemaak en daarna een pamperdoek (vochtopneembare doek) in zijn reismandje gelegd, zodat hij daar nog een beetje op kon drogen. Ik heb zijn infuus afgekoppeld en omdat hij morgen weer terug komt zijn braunule (infuusnaald) goed afgedekt zodat hij die er niet af kan krijgen.

’s Avonds heb ik voordat ik de bus had nog even een zak broodjes gehaald en toen kwam de bus al gelijk aanrijden. Ik was vlug thuis en heb (omdat ik geen zin had om te koken) vandaag wéér broodje gezond gegeten. Om toch maar iets nuttigs binnen te krijgen heb ik ook een paar aardappelkroketjes met ham gebakken.

Nu lig ik uit te buiken op bed en ga ik op tijd slapen, want morgen mag ik weer gaan hardlopen.

Tot morgen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:55

Jeuj, wat een lang verhaal weer. Mag t nog niet lezen van mezelf. Bewaar t voor vannacht.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:58

haha Iris heel veel plezier vanacht! als je het niet erg vindt ga ik er niet op wachten :+ ik ga zo lekker mijn nest in. het is hier nu bijna 22:00 dus perfecte tijd :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 22:46

Woensdag 16 mei
Vanmorgen ging weer veelste vroeg de wekker. Om 6:30 werd ik uit mijn bedje geroepen omdat ik zou gaan hardlopen. Ik heb eerst even lekker ontbijt gemaakt en heb mezelf aangekleed. Daarna ben ik de badkamer ingegaan om mijn haren te kammen, make-up recht te trekken en mijn tanden te poetsen.

Om iets voor 7 uur stond ik al fanatiek buiten. Ik heb me even warm gelopen en ben snel aan de slag gegaan. Het ging erg lekker vandaag en na een korte 20 minuten stond ik al weer voor de poort van mijn appartementje. Ik ben naar binnen gegaan en heb mijn warme sportschoenen uitgedaan. Ik was rood van de inspanning en was heel erg bezweet, maar ik wilde percé eerst mijn afwas doen en daarna pas gaan douchen. Doe ik dat andersom dan voel ik me vies achteraf :+ .

Dus ik heb op mijn gemak de afwas weggewerkt en dat was zoiezo alles wat ik had, dus best een bult. Daarna ben ik onder een koude douche gesprongen en heb me lekker gewassen.
Toen ik daaronder uitkwam heb ik nog wat fruit gegeten en mijn mail gekeken. Al snel was het weer tijd om mijn lunch te gaan maken en mijn flesjes met water te vullen. Vandaag zou het weer markt zijn en dan ben ik altijd graag op tijd op het plein.

Ik had de vroege en korte bus vandaag die mij netjes om 9:15 op het plein afzette. Ik heb eerst wat geld gepind omdat ik bijna niks meer contant had. En aangezien ik op de markt altijd wel wat aankoop is dat wel praktisch. Na het pinnen ben ik naar het winkeltje gelopen waar ik mijn nagellak vorige week had gekocht. Ik was op zoek naar nagellak remover. Het zit nu nog hartstikke goed, maar als het dadelijk begint te bladeren wil ik het er graag afhalen, anders ziet het er zo raar uit. Ik kon me niet weerhouden en heb ook nog een mooie paars/zilveren gekocht. Bij elkaar koste het nog geen 2 euro dus zo duur was het nou ook weer niet. En ze blijven echt heel goed zitten.

Na dat winkeltje ben ik de markt over geslenterd. De stand waar ik mijn brood altijd koop was er niet vandaag. Plus het feit dat ik daar mijn brood liever niet meer haal omdat het gewoon droog was de laatste 2 keer ben ik in een snelvaart over de markt gegaan. Ik ga liever naar de bakker. Die bakt elke ochtend vers. En zelfs na 2 dagen in mijn broodmandje is het nog heerlijk te eten. Ook de fruitkraam stond er niet, maar ik heb een fruitwinkeltje in de buurt gevonden en daar ga ik tegenwoordig mijn fruit en groenten halen. De bakker en de fruitwinkel zijn zelfs nog goedkoper als de markt, dus daar heb ik dubbel voordeel mee. Omdat er verder op de markt niet zoveel te zien was ben ik naar een winkel gelopen om mijn bonokaart te kopen. Onderweg kwam ik langs een kraam waar een man driekwart-broeken verkocht. Ik liep gewoon onschuldig langs en hij begon ineens tegen mij te praten. Nou ja ik ben niet zo iemand die hem dan volledig negeert dus ik draaide me om, om te kijken wie tegen mij begon te praten.
Hij: hee girl
Ik: hello
Hij: how are you?
Ik: i’m fine, thanks. How are you?
Hij: good good……
Stilte…
Hij: where you from?
Ik: I’m from Holland
Hij: oh Amsterdam?
Ik: *lachend* no I’m not from Amsterdam
Hij: oh my familie lives there
Ik: why don’t you speak dutch then?
Hij: what??
Ik: never mind, I’m going to look further ok?
Hij: ok!

Dus.. ik mijn pleziertje ook weer gehad. Sommige mensen zijn zo grappig. Ook een grappige quote uit dat gespek was:
Ik: you speak very good English!
Hij: thank you, I practice a lot
Ik: that’s great!
Hij: you on holiday here?
Ik: no I’m here for a work placement
Hij: what??
Ik: there *wijst* I work there at the vet’s clinic
Hij: oh you’re a doctor?
Ik: no, I am an assistant
Hij: what?? Asssssistent?
Ik: yes you know, to help the vet?
Hij: vet??
Ik: yes the animal doctor *grinnikt wat*
Hij: oooh yes… *kijkt dom*

Nouja nadat ik dus werkelijk ben doorgelopen moest hij nog even zeggen dat hij het héél leuk vond om me te leren kennen en dat hij me vast wel weer een keer in Holland zou zien als hij naar zijn familie ging. Hmhm i don’t think so friend!

Nouja ik dus naar die winkel, niet zo boeiend mijn bonokaart gekocht en weer naar het plein gelopen. Ik moest weer langs die kraam om naar de kliniek te gaan dus ik kon het niet laten om hem aan te kijken en te lachten (gewoon glimlachen!). dus hij helemaal blij, lacht hij terug en negeert de mensen waar hij mee bezig was volkomen! xD ik heb nog nooit iemand zo zien staren. Dus ik grinnikend weer doorgelopen en daar kon ik gelijk de dierenkliniek binnen omdat de da ook al aanwezig was.

Ik heb eerst de kliniek schoongemaakt. Er waren gister een aantal langharige ruiende honden binnen geweest en een aantal niet meewerkende katten met als gevold dat de hele kliniek een donsje had. Dat heb ik verwijderd en ben toen naar de bak van Nini gegaan. Nini is gister weer mee naar huis gegaan maar de kattenbak stond er nog. Die heb ik leeg gemaakt en goed uitgesopt.

Om 10:30 kwam de NL vrouw (van de poedel vorige week) omdat ze een puppy had gevonden. De puppy zat onder de vlooien en had een been met daarin een verkeerd herstelde breuk waardoor het dier een scheep pootje had en deze niet goed kon gebruiken. Hier hinkte hij dus een beetje op rond. Het dier was super aanhankelijk en helemaal niet schuw. De vrouw wou hem graag hier afgeven in de hoop dat wij een goed huisje voor hem konden vinden (dat hebben we gedaan in samenwerking met de dierenopvang hier) en ze wou heel graag een vlooienbehandeling en castratie betalen. Deze vrouw zou eeuwig beloond moeten worden. Dat ze dit wil doen voor een gevonden hondje is goud waard. Ze heeft zelf ook een antiparasieten pipetje en een spraybus voor haar hondje en haar huis meegenomen omdat ze het dier gisteravond had gevonden en in de hal had gehouden tot vanmorgen.
Ik heb het dier in een hokje geplaatst met een bakje met een klein beetje voer (een klein beetje omdat de vrouw hem ook al een lepeltje of 2 natvoer had gegeven) en een bakje water.

Daarna kwam er een stafford pup van een aantal maanden (Young adult dus eigenlijk) voor een enting. In de andere consultatiekamer kwam er nog een andere afspraak maar daar heb ik niks van mee gekregen.
Ook kwam er een kat waarvan we echo’s en röntgenfoto’s gingen maken. Deze werd opgenomen omdat hij ook gesedeerd zou moeten worden. Er kwam van dezelfde eigenaar ook nog een hondje voor een tandenschoonmaak. Ook dit hondje werd opgenomen omdat ze onder narcose moest.

We hebben het hondje (Yorkshire terriër genaamd Nonna) naar de voorbereiding gebracht waar ze lekker in mocht dutten van haar sedatie. Echter had mevrouw daar vrij weinig zin in, want van een zekere sedatie was niks te merken. Op de operatietafel hebben ze dan toch maar een tube en een anesthesie ingebracht (toen ze iet wat wegdutte). Al snel wou ze daarna wel slapen en ging het goed. We hebben met de machine haar tanden gecleaned en met een zuurstofwater (oxigen blabla) haar tanden nog wat mooier opgepoetst zodat ze super mooi wit waren.

Omdat we met het tanden cleanen een boortje met daarin een waterinstallatie gebruiken was het hondje vrij nat geworden. Ook had ze een volle blaas die ze uiteraard onder narcose niet op kan houden dus ze had ook geplast. Ik heb haar schoongemaakt en met de föhn drooggemaakt. Na een haar een beetje gekamt te hebben leek ze weer zo goed als nieuw. Toen ze wakker genoeg was heb ik haar tube verwijderd en haar van het infuus losgekoppeld zodat ik haar in een hokje kon leggen.

Ik heb alles schoongemaakt en toen was de kat (Leo) aan de beurt. We hebben eerst röntgenfoto’s gemaakt, maar omdat die niet goed ontwikkeld waren (de vloeistof was aan vervanging toe) moest alles opnieuw. Uit de foto’s kwam dat er vocht in de longen zit + om het hart. Uiteraard geen goed e diagnose, maar ze denken helaas dat er nog een tumor meespeelt. Als dat zo is dan is de prognose helemaal niet goed.

Om 14:30 had ik vandaag siësta en ik had echt geen zin om naar het strand te gaan. Ik was lui en wou liever in de kliniek blijven hoewel ik wist dat het onmogelijk was aangezien die op slot zou gaan. Maar volgens mij hebben beide da een gedachten-lezende gave of zo want ze kwamen naar me toe of ik op hun kosten mee wou gaan lunchen. Ik heb gezegd dat ik dat echt heel gezellig zou vinden maar dat ik het niet nodig vond dat hun mijn lunch betaalde. Hun tegen woord was dat het voor hun goedkoper zou zijn om mij mee uit lunchen te nemen dan om mij een loon te geven dus daar kon ik ook wel weer inkomen en toen heb ik gezegd dat het me heel gezellig lijkt.

Ik ben naar een cafeetje/bar gegaan met ze op het plein. Super leuk en vooral erg lekker eten. Ik koos (om de kosten een beetje te beperken) voor een French omelet met daarin ham en kaas en een kleine rauwkostsalade. Toen hun perse wouden dat ik niet op de prijs lette (de omelet was €5,50) heb ik hun beloofd dat ik nog wel een dessert zou pakken (ik wist gewoon dat ik dat niet moest doen, maar het was ook allemaal zo lekker)
De omelet was gigantisch lekker en super gevuld. Maar omdat ik hun beloofd had nog iets na te nemen heb ik gekozen voor een cakeje (sinasappel+chocolade) daaroverheen zat een aardbeienjam/sap met daaromheen aardbeienschijfjes. Het was écht super lekker en toen we aan wouden lopen terug naar de kliniek kwam de da nog met een magnum (kalise = goedkope magnum) aan. Echt heel erg lekker, maar super ongezond!

De avond is snel gegaan. De eigenaar van Nonna kwam haar ophalen, maar omdat ze zo’n lange tijd aan het infuus had gelegen had ze wéér een volle blaas gehad want ze had besloten om weer te plassen waardoor haar achterkant helemaal plakkerig en nat was. Ook had ze (van de medicatie??) een beetje diarree gehad. Nou ja zo konden we haar natuurlijk niet meegeven dus ik heb haar onder de douche gezet. Terwijl de dierenarts alles heeft uitgelegd van wat er gebeurd is heb ik haar gekamd en droog geföhnd. In de consultatiekamer heb ik een laatste keer haar temperatuur gemeten en toen was ze klaar om mee te gaan. Nonna was nogal onder de indruk van de sedatie (eindelijk :P ) want ze was nog vrij suf.
Daarna kwam de eigenaar van Leo. Leo komt morgen terug naar de kliniek omdat de specialiste van de echo’s weer komt. Deze gaat ook een hartpunctie doen om te kijken wat voor vocht er zit en wat daar aan gedaan kan worden. Ik ben heel benieuwd en wil dan ook graag daarbij zijn. Daar moet ik wel mijn siësta voor opgeven, maar dat heb ik er 4dubbel voor over.

Ik heb nog alle hokken schoongemaakt en Christele is Sanson gaan groomen waardoor ik even tijd had om achter de computer mijn mail te kijken.

Al heel snel was het 20:00 en kon ik gaan. Eerst snel langs de winkel om water te halen, want het mijne was alweer op. En daarna op naar de bus.

Eenmaal thuis aangekomen heb ik enkel een sinasappel en een yoghurtje gegeten omdat ik nog bomvol zat van deze middag. Waardoor ik dus ook geen afwas hoefde te doen en lekker op tijd aan mijn verslag kon beginnen.

Heel misschien hebben we morgen nog een operatie (spannende) van een hond. Maar dat is nog niet zeker. Ergens hoop ik het wel, want Gracia gaat zondag op vakantie en daarna gaat Christele op vakantie, dus dan vrees ik dat ik het niet meer ga zien hier.

Het gaat om een hond waarvan de endeldarm niet goed meer werkt. Normaal gaat de ontlasting netjes via de endeldarm naar de anus waar het opgeslagen wordt en dan het lichaam verlaat.
Nu zitten er gaten in de spieren/endeldarm waardoor de ontlasting wordt opgeslagen in de spieren. Deze gaten moeten gedicht worden in de hoop dat de ontlasting niet al een grote schade heeft aangericht. In januari is een kant gedaan en toen hebben de dierenartsen gezegd dat na 1 of 2 maanden maximaal de andere kant gedaan moest worden. Dat advies heeft de eigenaar niet opgevold met als gevolg dat hij nu een spoedoperatie moet ondergaan als het dadelijk fout afloopt.
De eigenaar merkt nu sinds vandaag dat het dier niet meer poept en is dus bang dat het weer in de spieren zit.
Ik ben dus heel benieuwd of de operatie morgen gaat plaatsvinden. Zo niet zal de eigenaar naar een andere kliniek moeten gaan om alsnog de operatie te ondergaan. Gaat hij niet, dan zit de kans er dik in dat de hond sterft hieraan.

Maar goed nu wat beter nieuws. Ik kan vandaag eindelijk op tijd naar bed! Hoewel ik het wel elke avond schrijf is het er nog niet echt van gekomen. Maar ik het is nu kwart voor 10 en ik heb alles al gedaan. Zo meteen mijn blog posten en dan lekker te bed.

Tot morgen allemaal! Als straf ga ik morgenvroeg hardlopen :P

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:44

Wat schrijf je leuk zeg :j
Erg leuk om te lezen :)
mis alleen nog fotos O:)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 11:45

haha dankjewel Choce! ik zal vanavond even kijken of ik er foto´s op kan zetten :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:03

Donderdag 17 mei
Vanmorgen ging na een vreselijke nacht leer vroeg de wekker. Ik had echt slecht geslapen, heel onrustig en vaak wakker geworden. Maar omdat ik gisteren zo lekker had gegeten moest er vandaag gesport worden. Het rennen ging erg lekker en helemaal niet moeilijk. Ik ben niet buiten adem geweest en hield de minuten elke keer goed vol.
Na het rennen heb ik een douche genomen en mijn lunch klaar gemaakt. Nog even mijn mail en berichtjes op de computer gelezen en toen was het al weer tijd om te gaan.

Ik had vandaag de lange bus maar dat vond ik niet erg want dan kon ik nog wat dutten.
Ik merkte hoe moe ik was en besloot vanavond óf voor 22:00 of óm 22:00 naar bed te gaan. Ik hoef morgen niet te gaan hardlopen dus dan gaat mijn wekker pas om 7:45 waardoor ik even kan bijslapen.

Eenmaal op het plein aangekomen ben ik even wat fruit gaan halen want dat had ik niet meer. Daarna was het alweer tijd voor een (waarschijnlijk) lange dag.

En inderdaad zoals ik al had vermoed, vandaag was er weer niks te doen.
Ik ben begonnen om het jonge (gevonden) hondje uit te laten. (ze komen hem morgen ophalen). Hij was perfect zindelijk en was heel blij dat hij na een lange nacht naar buiten kon om te plassen. Daarna heb ik hem een groter hok gegeven en zijn hok helemaal uitgesopt. Omdat de da hem gisteren ontvlooid had lag vandaag heel zijn hok vol met lichaampjes van dode vlooien. Deze heb ik dus goed ontsmet en met bleek nageschrobt. Het hondje heeft vers water en brokjes gehad en kon toen weer wat slapen.

Daarna kwam de eigenaar van Leo weer. Vandaag zou Leo door de specialiste van de echografie bekeken worden en er zou een punctie gedaan worden van het vocht. Zij zou vóór 16:00 komen dus daarom hadden we ook geen siësta vandaag.

Vanaf 11:00 heb ik niks te doen gehad dus ik ben echt heel saai achter de computer gaan zitten. Omdat ik vannacht zo slecht geslapen had moest ik echt moeite doen om wakker te blijven. En toen de specialiste er om 15:45 nog niet was had ik die hoop ook al op gegeven. Ik had dus beter wel siësta kunnen gaan houden en een beetje kunnen bij slapen op het strand. Ik denk ook niet dat ik deze uren (siësta) mee kan tellen aangezien ik vrij weinig gedaan heb :P .

Om 16:15 kwam de specialiste alsnog en hebben we de echo gemaakt. Leo bleef perfect zonder sedatie liggen en was echt super rustig. Daarom hebben we hem ook geen sedatie gegeven. Dat is dan onnodig en scheelt weer een hoop troep voor het beestje.
Na de echo is er een punctie gedaan, heel simpel met een naaldje (met vacuum) in de buik en voila je hebt je sample. Daar hebben we wel een lichte sedatie loor gegeven. Deze punctie voel je bijna niet (hetzelfde als een inenting) maar puur voor de zekerheid dat áls hij weg zou springen/bewegen de kans er zou zijn dat we in een orgaan zouden gaan porren. Dat wilden we uiteraard niet, dus mete en lage dosis sedatie hebben we de punctie kunnen doen.

Nadat de specialiste weg was heb ik alles opgeruimd en schoongemaakt en ben ik nogmaals met de opgenomen puppie gaan wandelen. Daar was hij weer erg blij mee en hij geniet er echt van om onder de mens te zijn. Het is een ideaal hondje: hij kan super goed alleen zijn, houd van aandacht, is zindelijk en leergierig. Helaas zitten er veel kosten aan dit hondje anders had ik misschien mezelf niet kunnen inhouden om er een plaatsje in het vliegtuig bij te boeken (A).

De avond heeft weer bestaan uit vechten tegen mijn slaap achter de computer want er was verder niemand meer die interesse had om met zijn dier hier heen te komen.

Toen het 19:50 was heb ik snel mijn spullen gepakt om deze vermoeiende dag te beeïndigen en naar huis te gaan.

Thuis wou ik het liefste gelijk op bed gaan om te slapen, maar ik ken mezelf en als ik nú niet ga koken doe ik dat morgen ook niet, en die dag daarna ook niet. Dus ik moet er een beetje een ritme inhouden door gewoon wel voor me eigen te zorgen.

Snel dus naar de winkel geraced omdat ik geen saus meer had voor over de rijst. Eenmaal thuis de rijst gekookt en wat vlees gebakken en de saus opgewarmd. Ik heb heerlijk gegeten en had echt geen zin meer om de afwas te doen. Het liefst zou ik met een bak ijs of pak koekjes op bed gaan liggen, maar aangezien ik dan morgen wéér moet gaan rennen doe ik dat maar niet xD

Ik heb voor het gemak nog maar een toetje genomen en ben toen vermoeid op bed gaan liggen.

Snel slapen, want morgen is er weer een dag!
Truste!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:05

Ik mis mn bedtime-story.:')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 23:06

Vrijdag 8 mei
Vanmorgen na een vreselijke nacht mijn ogen open gedaan. Ik heb allemaal kleine wondjes (vraag me niet hoe) die ontzettend jeuken en waar ik constant wakker van Word. De wondjes zitten er al meer dan een week en gaan de hele tijd weer open. Gisteren ging het de hele dag goed en zijn ze dicht gebleven maar ik denk dat ik vannacht in mijn slaap heb gekrabd want ze pikte en jeukte weer gigantisch. Ondanks dat was ik wel een beetje bij geslapen want de moeheid die deze week (en vooral gisteren) heerste, was zo goed als weg.
Ik heb ontbijt gemaakt en de wondjes voor de 3x in 12 uur tijd ingesmeerd met purol (een soort dikke vaseline) zodat ze soepel blijven en mss niet meer open gaan. Ook verzacht het de jeuk een beetje wat een héél mooi meegenomen iets is.
Verder maar veel water drinken want dat zou moeten helpen.
Ik heb vanmorgen een 0,5 liter water gedronken en neem een 0,5 liter mee naar stage. Dan vanavond als ik thuis kom nog een 0,5 liter en dan moet het wel genoeg zijn. Ik ben zoiezo niet zo´n drinker en kan makkelijk op een 0,5 liter flesje (of zelfs minder) per dag leven. Ik moet er dus echt op letten dat ik genoeg drink.
Daarna de badkamer ingevlucht om mezelf klaar te maken en toen maar weer naar de bushalte gelopen. Ik moest een aantal minuutjes wachten en ben dus even op een bankje gaan zitten. Echter was het bewolkt en er was weinig zon te zien waardoor ik spijt had dat ik mijn vest thuis had gelaten.
Op zicht was het niet koud, maar deze sombere wolken maakte dat het ineens een stuk frisser was.
In de bus stond ook nog eens de airco aan dusja, ik had wel spijt van m´n vestje.
Eenmaal op het plein aangekomen mijn verslagje geschreven en even gezeten. Want ik ben toch weer best moe. Vanavond maar nogmaals op tijd naar bed en misschien maar sokken om mijn handen binden ivm de wondjes.

Ik ben nog even naar de bakkerij gelopen waar ik vers brood heb gekocht en heb nog even moeten wachten tot het 10:00 was zodat ik naar binnen kon.

Nog maar 1,5 dagje en dan zit week 4 er ook weer op. We zitten al over de helft en ik hoef nog maar 23 nachtjes te slapen (van de 50) voor mijn lieve vriendje en mijn moeder naar Tenerife komen.

Als eerste kwam ere en puppy. Deze kwam voor een enting en een chip. Heel leuk beestje en uiteraard nog echt een pup met schérpe tandjes :+
Daarna kwam er een teckel met ´´iets´´ uit de vagina. Dit bleek een prolaps te zijn en daaraan wordt ze morgenvroeg geopereerd. Ook heeft de teckel mamaltumoren (tumoren bij de tepels) maar daar gaat niks aan worden gedaan omdat de eigenaar dat niet nodig vind ivm de kosten.

Toen kwam de dierenopvang de puppy ophalen. We hebben nog gratis röntgenfoto´s gemaakt van het dier en toen mocht hij mee. Op naar zijn nieuwe baasje.
Ik heb de foto´s van de pup ontwikkeld en ben er achter gekomen dat, als ik moet wachten tijdens het ontwikkelen, ik best buikspier oefeningen kan gaan doen. Ik moet elke keer 2 minuten wachten (2 minuten, 2 minuten, 2 minuten, 2 minuten) en dan is de foto klaar. Ik ga dan gewoon op mijn rug liggen en tel van 120 naar 0. Om elke 10 seconden til ik mijn benen op van de grond en span ik mijn buikspieren aan. Dan heb ik 10 seconden rust waarna ik weer 10 seconden de spieren aanspan. Zo heb ik dus in de 8 minuten tijd dat ik ´´niks´´ doe. Toch 4 minuten mijn spieren volledig aangespannen.
De tijd gaat sneller en ik heb wat nuttigs te doen. Misschien dat mijn buikje dan wat strakker is als mijn vriendje hier heen komt.

Ondertussen hadden ze Leo weer gebracht voor een bloedtest, dus die hebben we gedaan. We wouden eerst proberen via de Braunule (infuusnaald) die nog in het pootje zat. Deze laten ze zitten zodat ze niet elke dag opnieuw hoeven te prikken. Maar dat ging niet helemaal volgens plan. Toen hebben we in de hals geprobeerd maar ook daar wou het niet lukken en vervolgens (ocharme het dier) in het andere voorpootje en daar kregen we zonder moeite bloed getapt.

Daarna kwam de teckel van deze morgen weer om alvast preanesthetisch panel te doen voor de operatie (dan ga je bloed testen en een röntgen maken om te kijken of het dier onder narcose gebracht kan worden). Dit was allemaal goed dus ze kan morgenochtend haar hondje weer komen brengen.

Ondertussen hadden we een telefoontje van een meneer waarvan de Yorkshire terriër aan het bevallen was. Deze heeft een paar dagen geleden een röntgen laten maken in de kliniek en daaruit bleek dat er 2 gigantische pups inzaten. Toen is ook al aangegeven aan de eigenaar dat hij het hondje in de gaten moet houden omdat ze waarschijnlijk te groot zijn. Hij belde op dat hij bloed zat. We hebben een afspraak gemaakt voor de avonduren en hopelijk hoeft er geen keizersnede gedaan te worden, maar die kans zit er dik in.
Dat vanavond. Ook moeten we vanavond nog een hond groomen en daarna alles opruimen in de hoop dat de wachtkamer vandaag leeg zal blijven.

Morgen komen er dus 1 of misschien 2 operaties, 3 honden die gegroomd moeten worden (dit komt een groomer doen, en hoeven wij dus niet te doen). En dan alle patiënten die in de wachtkamer zitten. Dat wordt morgen nog een lang dagje vrees ik zo.

Tijdens de siësta mocht ik in de kliniek blijven. Het was nog steeds erg bewolkt en koud buiten en ik had totaal geen behoefte om naar het strand te gaan vandaag. Dus ik ben lekker achter de computer gekropen en heb alvast naar vervolgstudies gezocht die ik kan gaan doen. Daar heb ik een hele leuke opleiding gevonden maar of dat mijn vervolgopleiding wordt weet ik nog niet.

Om 16:45 hoorde ik de da boze geluiden maken uit de groom-room. Dus ik ben even gaan kijken en ze was al begonnen met de grooming van de hond. Pepe was de naam en het was een klein gemeen Tzitzu monster. Ik heb hem even vast gehouden zodat de da hem kon scheren. Maar het kleine monster bleef maar bijten dus we hebben het maar vlug vlug gedaan. We zouden het later wel bij knippen.
Toen ging de bel van de wachtkamer en kwam de eigenaresse van Leo om hem mee naar huis te nemen. Leo had van ons een luxe suit gekregen waar hij als een prins in lag. En hij was nog niet van plan om mee naar huis te gaan. Uiteindelijk is hij toch in zijn reismandje gegaan en kon hij met de eigenaresse mee.
Daarna kwam er nog een domme Engelse vrouw. Ze had een kitten bij die heel erg nieste en traanoogjes had. Nou hadden wij aan dat verhaal alleen al een diagnose kunnen stellen, namelijk de niesziekte. Een ziekte die overdraagbaar is vanaf moeders naar placenta. Aangezien dit nog een kitten was en ivm de symptomen was dit voor ons klare koek. Maar we kunnen niet zómaar zeggen wat we denken dus we hebben haar nog even mee naar binnen genomen. Ze was nog geen klant bij de kliniek dus dan is altijd het eerste wat ze doen de gegevens van de eigenaar+ het dier noteren. Bij de naam van het dier moesten we Moestafa opschrijven. Nouja opzich niet zo gek, maar ik moest wel even inwendig lachen: wie noemt zijn kitten nou Moestafa. Bij het geslacht zei ze dat het een kater was en toen we de kleur vroegen zei ze driekleur. Toen keken de da en ik elkaar al aan. De da vroeg: weet u zeker dat het een kater is (de driekleur katten zijn 90% poezen)? Jaja ze wist het zeker. Dus ik was ondertussen al bij het kitten gaan staan en had haar uit haar mandje gehaald. Dus ik voor de zekerheid controleren…. Ja hoor, het was een poes. Dus ik zei tegen de dierenarts: ‘’ehm, Christele it’s a female….’’ Dus zij dat veranderen in de computer zegt die vrouw: ja ik wist dat het een vrouwtje was, maar ik vond Moestafa zo leuk klinken :+

Dus wij gingen het diertje onderzoeken en allemaal goed enzo. Begint die vrouw ineens helemaal blij: ‘’oooh echt het is zóooooooooooon schatje! Echt hoor Moestafa je doe het zóoooo goed!! (wij zaten al helemaal onder de krassen omdat ze niet mee wou werken, en hielden het kleine katje van nog geen kilo met zijn 2e vast xD) oh jullie meiden hebben echt het MOOISTE beroep op aarde. Ik ben zo verliefd op dieren. Ik houd helemaal niet van mensen, maar die diertjes. MOET JE KIJKEN!! Oh moestafa je bent zo lief! Je doet het zo goed’’.

Dus de da en ik keken elkaar al aan van: ja… toen ging ze nog even verder: ‘’ik zou wel willen dat ik ook dierenarts was. Het MOOISTE beroep dat er is!’’ dus ik antwoorde van ’’Dat klopt, 90% van de tijd is dit een mooi beroep’’. Waarop de dierenarts begon te lachten. ‘’inderdaad’’ was haar antwoord. Daarop kregen we een vragende blik van de vrouw. Ze snapte echt níet wat ik daarmee bedoelde. Ik heb maar niet gezegd dat we ook minder leuke dingen moeten doen zoals het in laten slapen van een dier. Of een operatie die tegenvalt. En dan heb ik het nog niet over agressieve honden en katten waar we mee te maken krijgen. Over agressieve eigenaren maar niet te praten :+

Dus toen de vrouw weg was zijn we weer verder gegaan met het hondje. Na de tondeuse aan te hebben gezet ging de bel weer en kwam de man weer die 2 dagen geleden met zijn vogeltje was langsgekomen. Deze moesten we de vleugeltjes van knippen. Dus die heb ik even vastgehouden zodat de dierenarts zijn vleugels kon knippen.

Daarna had de dierenarts nog wat afspraken, maar die hond moest echt gegroomd worden. En hoewel zijn lichaam was geschoren moest zijn hoofd nog gedaan worden. Maar daar zaten vilt knopen in dat wil je niet weten. En aangezien de eigenaar absoluut niet wilde dat zijn hoofd geschoren zou worden moest ik die helemaal uitkammen. Daar ben ik bijna 1,5 uur mee bezig geweest omdat hij meende dat de kam hem zou opeten en hij hem dus moest bijten. Ook vond hij mij niet zo’n schatje omdat ik soms erg hard moest trekken wilde ik de klitten eruit krijgen. Ik deed hem geen pijn maar hij vond dat getrek aan zijn hoofd niet nodig. Daarna heb ik hem volledig gewassen en opnieuw uitgekamd. Toen was het 19:55 en moest ik gaan omdat ik anders de bus zou missen.

Eenmaal thuis heb ik lekker pasta gemaakt. Ik ben helemaal verslaafd aan pesto (de groene) en ik was er nog helemaal niet opgekomen op dat op mijn pasta te mieteren. Thuis eet ik het ook super graag, maar ik had er nog niet bij stil gestaan dat ze dat hier verkopen (duhh!). dus ik gisteren een potje groene pesto gehaald die ik vandaag op mijn pasta gedaan heb. Ik heb er een kipschnitzel bij gebakken waar ook pesto inzat :') dat had ik nog helemaal niet gezien op de verpakking. Dus ik zal wel lekker uit mijn mond ruiken :P

Ik heb de afwas gedaan en ben even op de pc gaan zitten waar ik mijn verslag heb getypt en mijn foto’s op bokt heb gezet. Daarna lekker naar bed gegaan. Morgen weer vroeg dag omdat het weer hardloopdag is.

Slaap lekker!

p.s. de foto's komen vanavond online :) ze zijn aan het uploaden