Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:18

Over 14 dagen heb ik er mijn eerste dagje Griekse zon als het goed is al op zitten en lig ik, denk ik, om dit tijdstip heeeerlijk in mijn hotelbedje!! :D Aaah, heb er zooo veel zin in!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:53

LoveLita schreef:
Over 14 dagen heb ik er mijn eerste dagje Griekse zon als het goed is al op zitten en lig ik, denk ik, om dit tijdstip heeeerlijk in mijn hotelbedje!! :D Aaah, heb er zooo veel zin in!

Heerlijk!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:16

Boeking voor 1 weekje Corfu is net binnen. :D
In juni gaat het gebeuren, nog net niet te heet om wat meer te gaan doen dan alleen maar van ligbed naar zwembad en terug.
We zullen het strand nu vast wel halen, vorig jaar september in Spanje met 35+ lukte dat dus niet... :')

Griekenland kennen we niet, maar het zal vast goed komen!
Paella hebben we nu wel gehad, dus op naar culinair Griekenland!
Wat is qua eten het proberen waard?

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:36

Nou...culinair Griekenland.....

Griekenland is geweldig....maar het eten....daar moet je echt naar opzoek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:58

Saganaki bestel ik anders iedere dag :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:58

Ow, ik ben écht dol op het Griekse eten! Tsatsiki, Suzuki, en al helemaal die écht verse komkommers :D
gewoon de salade enz. Hier in NL gaan we eigenlijk altijd wanneer er iets te vieren is naar een Grieks restaurant, genieten joh!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:20

Ik snap ook niet dat je het eten niet lekker vindt? Heerlijk juist, vlees van de grill en heerlijk gekruid. Moussaka, stifado, keftedakia, bifteki en zo kan ik nog wel even doorgaan.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:20

Weet iemand hoe het met de prijzen zit?
Is uit eten gaan bijvoorbeeld erg duur?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:25

Ik ga dit jaar weer naar Griekenland op vakantie.
We gaan op 13 augustus voor 13 dagen naar Corfu. Hebben los een appartement geboekt en ook een losse vlucht. In 1994 zijn we ook naar Corfu geweest en nu gaan we weer. Erg veel zin in.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:28

__PrinCes schreef:

Ik ben er 2 jaar geleden geweest (Rhodos) en het was voor zover ik heb mee gekregen totaal niet duur, in vergelijking met NL iig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:34

Fitzroy schreef:
Ik snap ook niet dat je het eten niet lekker vindt? Heerlijk juist, vlees van de grill en heerlijk gekruid. Moussaka, stifado, keftedakia, bifteki en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vlees van de grilll brrrrrrrr vreselijk...echt...brrrr

De Saganaki en de keftedakia vindt ik ook erg lekker, de dolmades en eigenlijk alle mezzes en verse vis is heerlijk.
En de olijven natuurlijk
Maar moussaka tis nie vies maar echt een culinair hoogstandje mwoh.

Nee...voor heul erg lekker eten vind ik moet je toch echt in Italie zijn.

maakt niet uit, ieder z'n ding.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:36

Lauwttje schreef:
Ow, ik ben écht dol op het Griekse eten! Tsatsiki, Suzuki, en al helemaal die écht verse komkommers :D
gewoon de salade enz. Hier in NL gaan we eigenlijk altijd wanneer er iets te vieren is naar een Grieks restaurant, genieten joh!

Je zal mij alleen in Griekenland in een Grieks restaurant kunnen vinden.
In Nederland echt nooit.

Nou weet ik inmiddels in Griekenland ook wel de goede restaurants te vinden hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:12

Natasje,
Ik heb nog wel een adresje voor je van een hele goede Griek in Papendrecht, die vind ik fantastisch. +:)+
Verder lust ik alles wel, maar gegrild vlees, garnalen, inktvis en aubergines en alles waar maar iets van saganaki op of in zit vind ik lekker. En het fruit, vooral verse vijgen en yoghurt met honing vind ik heerlijk.
En tussendoor een pita gyros uit het handje voor nog geen 3 euro, heerlijk. :)
Maar het is niet echt culinair, maar ja, dat hoeft voor mij ook niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:33

Nee hoeft voor miij ook niet...

Op Kastos de Saganaki van het huis...mjhumie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:47

NatasjavE schreef:
Nee hoeft voor miij ook niet...

Op Kastos de Saganaki van het huis...mjhumie

Pffff, je bent wel moeilijk zeg :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:53

:D

ik bedoel...ik ga niet naar Griekenland voor een culinairtripje...

Ik ga voor het geheel...zon, zee, wind, de mensen....en het eten....grieks eten :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:58

Vooruit dan maar, ik ga naar Turkije, ik weet nog niet hoe ik d :D at mijn schoonouders ga vertellen

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:28

__PrinCes schreef:
Weet iemand hoe het met de prijzen zit?

Ik ben vorig jaar naar Rhodos geweest en wij hebben elke avond een drie gangen menu met vaak 2 á 3 drankjes gehad voor ongeveer 12 euro per persoon. Prima te doen.

Als je zelf wilt koken: vlees is daar gigantisch duur!
De rest is wel te betalen. :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:06

Ik vlieg volgende week maandag naar Kreta, Chersonissos. Hotel Chrissi Amoudia, lekker all-inclusive :)

Mijn weer-app geeft aan dat het daar morgen 26 graden wordt, ik hoop heeeeel erg dat dat volgende week ook zo is, haha!

Ik ben verder nog nooit in Griekenland geweest trouwens!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:09

Ik ga hier even meelezen voor reistips (vooral: hoe kom ik er zo goedkoop mogelijk?). Het is een droom van mij om naar Griekenland te gaan, maar helaas is het steeds onbetaalbaar voor mij. Ik zou dan trouwens niet zoals de meesten van jullie in de zon gaan zitten, ik wil ein-de-lijk eens het culturele Griekenland zien waar ik nou al zoveel jaren dingen over leer (ik studeer Grieks en Latijn :')) maar nog nooit ben geweest... Ik wil naar de Olympos en Delphi en Marathon en Athena en en en en... :D

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:19

Sheran schreef:
Ik ga hier even meelezen voor reistips (vooral: hoe kom ik er zo goedkoop mogelijk?). Het is een droom van mij om naar Griekenland te gaan, maar helaas is het steeds onbetaalbaar voor mij. Ik zou dan trouwens niet zoals de meesten van jullie in de zon gaan zitten, ik wil ein-de-lijk eens het culturele Griekenland zien waar ik nou al zoveel jaren dingen over leer (ik studeer Grieks en Latijn :')) maar nog nooit ben geweest... Ik wil naar de Olympos en Delphi en Marathon en Athena en en en en... :D

Ik weet je budget niet maar op vakantie naar de Peloponnesos (schiereiland) is echt heel goedkoop en prachtig mooi! We zijn er een paar jaar geleden geweest en heel veel excursies gedaan en dat was behoorlijk indrukwekkend vooral met jouw studie is dat gewoon een must!

We gaan dit jaar niet omdat we net een baby hebben gekregen en we alleen een paar dagen weg gaan |( Maar Griekenland is van ons beide favoriet! Vorig jaar naar Corfu geweest, verder naar Samos, Kos en dus Peloponnesos. Op de Peloponnesos is heel weinig toerisme en heel veel prachtige plekjes waar niemand komt, echt supermooi!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:24

Sheran schreef:

Dan moet je lekker in het voor- of naseizoen gaan, goedkoper en minder warm. Je neemt een ticket naar Athene en van daaruit is alles redelijk goedkoop met het OV te bezoeken. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:32

De Peloponnesos staat ook zeker weten in mijn lijstje! Voor- en naseizoen is ook geen probleem, ik ben student en dus lekker flexibel. Hoewle mooi weer wel een leuke meepakker is (lees: lieft geen regen en een graad of 25-30)
Wat noemen jullie trouwens goedkoop? :o Ik vind prijzen, varierend van een euro of 400 tot enkele duizenden :P voor een retourtje. Of vliegt er nog iets goedkoops vanuit een duister reisbureautje ergens in Duitsland? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:34

Normaal koop ik altijd een vliegticket voor een lijnvlucht A'dam-Athene, retour voor ong. € 250 pp. Wel met KLM of Olympic Airways. Ook wel eens een charter voor dat geld. Je moet alleen wel lang (7 of 8 mnd van te voren boeken). Goedkoper kan ook, met van die Oostblokkers en 3 keer overstappen :D

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:12

Over een weekje lig ik nu hopelijk op het strand :):) Hmmm