Eerste keer met het vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Eerste keer met het vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:27

overstappen blijft inderdaad altijd even een lastig puntje, maar is het echt een overstap of een tussenlanding?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:29

nee we komen om 22 uur in parijs aan en moeten om 23.20 weer met het volgende vliegtuig mee op PARIS CDG.

Neem aan dat het wel georganiseerd is dat we gelijk doorverwezen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:48

Tof, Afrika! :D Ik heb zelf nog nooit hoeven overstappen, maar als ik me niet vergis zorgt KLM in Amsterdam er in ieder geval voor dat de koffers automatisch worden overgepakt. In het vliegtuig wordt vlak voor de landing omgeroepen naar welke terminal overstappers moeten. Maar ik weet niet hoe dat in Parijs zit en misschien verschilt het per vliegmaatschappij. :) Je kunt altijd even de klantenservice van je vliegmaatschappij bellen om te vragen hoe dat precies zit maar bij het inchecken aan de balie zullen ze je ook wel uitleg geven :) Goede reis en veel plezier alvast!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:52

joyce83 schreef:
nee we komen om 22 uur in parijs aan en moeten om 23.20 weer met het volgende vliegtuig mee op PARIS CDG.

Neem aan dat het wel georganiseerd is dat we gelijk doorverwezen worden?

Ja hebt dus een uur en twintig minuten, dat is best een ruime overstap moet te doen zijn :D
Als het goed is krijg je in NL allebei je boardingpassen(welke maatschappijen vlieg je?)
Dan kom je aan op CDG, daar zoek je op de monitoren naar je nieuwe gate(als die nog niet op je instapkaart staat) en dan tadaa volgende vliegtuig in :D
Stewardessen die de vlucht CDG afrika instappen weten dat er zoveel mensen overstappen en wie dat precies zijn!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:09

We vliegen met KLM. We gaan in elk geval al erg vroeg richting schiphol zodat we daar ook nog even wat kunnen rondkijken. De ouders van mijn vriend reizen met de trein mee naar schiphol, zijn vader heeft erg veel gevlogen dus dat scheelt ook weer. ppffff en dat voor een 28 jarige en 33 jarige :') Ach ja het is voor de eerste keer, verre reis en we zijn al niet van die wereldreizigers daarom is het ook wel wat spannend voor ons.

In Afrika zitten we bij kennissen van mijn vriend dus daar hebben we altijd iemand in de buurt om te vragen hoe en wat. Eerlijk is eerlijk dat geeft best wel veel rust :o

Maar moet zeggen jullie stellen me in elk geval wel gerust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:16

Voor je oren heb je speciale oordopjes tegen de druk, maar als je normaal geen last hebt van je oren kan je gapen tegen de druk en kauwgom kauwen. In principe voel je je oren alleen tijdens stijgen en dalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:13

haha, joyce83. Ik heb echt precies hetzelfde :') Vliegen vind ik echt niet eng.

Inmiddels heb ik ook wel genoeg vlieguren gemaakt
(lees, heb 2,5 week geleden heb ik in een week 44 uur in een vliegtuig gezeten, en ben ik met overstaptijden 60 uur onderweg geweest ;( ) Dat was even een retourtje Australië, in een week tijd B-) Maargoed, toen reisde ik heen met een groepje en terug met assistance .

En over een week moet ik er echt weer aan geloven. Heel in m'n eentje naar Sydney vliegen.... En ik word nu wel weer een beetje zenuwachtig hoor. Dat inchecken is zo rottig :') Ik ben altijd bang dat er ineens iets mis is met mijn paspoort, of dat er ineens een verdachte substantie in mijn handbaggage wordt gevonden. Tel mijn gebrekkige engels er bij op en het is ook eigenlijk wel gedoemd te mislukken _O-

Moet heel alleentjes overstappen op Londen heathrow. Dat vind ik aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant is londen heathrow echt achterlijk groot en moet je met allemaal busjes en treintjes om bij je juiste terminal/gate te komen. Maar ach, als er iets in Londen misgaat, ben ik zo weer thuis. Verzekeringsman zei eerst dat ik moest overstappen op Signapore (dan ben je dus niet meer ' zo thuis ' ), en dat vond ik toch echt verre van tof. Nu heb ik alleen een tankstop in Signapore (zei die, heb m'n vluchtgegeven nog niet binnen...) Dus dat scheelt weer iets.

Mocht iemand overstap/incheck/security-tips hebben; graag ... Ik sta altijd letterlijk te trillen op m'n benen voor de incheckbalie en voor dat securityding bij de gate. En in mn eentje overstappen heb ik ook nog nooit gedaan :P

@TS, sorry dat ik je topic kaap :)) ! Fijn dat de vlucht zelf meeviel, londen stelt qua afstand idd niets voor. Dat hyperventileren ervoor was wel vervelend! Maar hoop dat 't zo is meegevallen dat dat in de toekomst niet meer gebeurt :D Komt vast goed :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:06

Haha wauw, doe mij ook maar een retourtje Australië! :D Als je bang bent dat er iemand stiekem iets in je spullen stopt - er zijn van die kleine slotjes te koop waarmee je je ritsen aan elkaar vast kunt maken, zodat het lastig wordt om stiekem iets in je spullen te stoppen. Je kunt je koffer eventueel laten sealen op het vliegveld als dat je ook een vertrouwder gevoel geeft :) En geen zorgen om je Engels - als ze je belangrijke dingen willen vragen en ze merken dat er een taalbarrière is, dan zullen ze wel voor een tolk zorgen :j Goede reis en veel plezier daar! Ben jaloers op al jullie mooie bestemmingen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:22

Naja, zo leuk is het opzich niet allemaal :P
Ik moest onverwachts terug na 1.5 dag in Sydney omdat ik een telefoontje heb gehad dat ze mijn stiefvader (van 52 ;( , in de bloei van z'n leven ) dood op z'n slaapkamer hebben gevonden. Hartaanval.
Vandaar dat ik ook assistance heb gekregen op de terugweg, ik was emotioneel te kwetsbaar om in m'n eentje op een vliegveld rond te lopen......
Dus 't is allemaal wel heel dubbel. Maar we gaan het beste er maar van maken :) Denk dat m'n stiefvader niet anders gewild zou hebben :j .

Maar dank voor de tips :D ! Scheelt weer iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:28

Ah sorry, gecondoleerd! :(:) Wel erg fijn dat je assistance kreeg, ik wist niet eens dat die mogelijkheid bestond. London Heathrow overleef je wel, alles spreekt wel voor zich en anders zijn er genoeg mensen om je te helpen :) Sterkte!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:26

Ik zat dit topic even door te lezen en zag wat staan over oorproblemen tijdens het vliegen. Ik heb er ook altijd zo veel last van.. Oordopjes etc. helpen allemaal niet. Voor de vakantie had ik van iemand een tip gekregen om dan bij het kabinepersoneel bekertjes te vragen met warme watten erin, moest heel goed helpen. Dat heb ik nu gedaan met het dalen en ik had nergens last van, echt super! Ontzettend fijn. Dus ook een tip voor de anderen die problemen hebben met de oren tijdens het vliegen!

En bah, Menino, wat een verhaal. Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst! Probeer van je reis naar Australië te genieten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:35

Ik moest laatst voor het eerst alleen vliegen, via Londen en LA naar Hawaii, dus ook meteen een flinke vlucht. Had wel eerder gevlogen, maar niet alleen. Ik was dus ook best nerveus, maar uiteindelijk viel het allemaal weer reuze mee en op de terugweg was ik superrelaxt. Vliegen doet me niets meer nu. Het is allemaal hartstikke duidelijk, als je iets niet weet wil iedereen je helpen en vliegen zelf is idd gewoon saai, niks spannends aan. Gaat helemaal goedkomen, succes!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:40

Ik heb een half jaar geleden ook voor het eerst alleen moeten vliegen. Ik had wel al gevlogen binnen Europa, maar nu ging ik dus naar Australië, met een overstap in Hong Kong. Ik vond het ook erg spannend, maar achteraf valt alles ontzettend mee en erg logisch. :)
Heb binnen Australië veel gevlogen en ook nog naar Azië. Ruim 60 uur in het vliegtuig verdeeld over 11 vluchten. Van die 11 vluchten heb ik er 1 van een uur samen met een vriendin gevlogen, de rest alleen. :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:25

ik vlieg dinsdag voor het eerst alleen naar Schotland. Heb zelf alleen naar JFK gevlogen maar het is altijd spannend wat je op de andere luchthaven aan kan treffen.