Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Re: Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:22

Bedankt! Ik wil graag vanuit mijzelf. Voor ongeveer 3 weken. Maakt niet zo veel uit wat en waar, liefst wel buiten Europa. Vind het maar lastig en ook nog behoorlijk prijzig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:39

Even weer een schopje in dit topic haha!
Rozemarijn, je blog klinkt onwijs leuk! Ik ben alleen wel heel benieuwd naar foto's van dingen zoals de wc en douche

Pff gisteren infoavond gehad over buitenlandse stage, nu loop ik zo hard te twijfelen -O- eerst wist ik het zeker, nu ist ghana, of amerika of australie, ghana, amerika, australie, ghana, amerika, australie... Amerika, australie en afrika lijken me allemaal leuk, maar in afrika kan ik mijn opdrachten niet goed maken vrees ik. Andere mmz-studenten zijn op een normale school terecht gekomen. Maar het lijkt me een onwijs mooie ervaring want daar ben je constant bezig metecht grote veranderingen. Australie zou ik heen gaan voor de natuur en engels, amerika om zijn cultuur en voor mijn engels. Ik heb 1 eis, het moet er warm zijn (ik reis rond februari t/m mei/juni). Vervelend...

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:29

Haihai,

Berichtje vanuit Ghana! Vanavond heb ik mijn vlucht terug.
Dankje, daar heb ik wel foto's van.. Als ik terug ben zal ik die erop zetten voor je! Maarre, een douche hadden we niet, een emmer koud water! Zal als ik weer thuis ben uitgebreid vertellen hoe het was en eventueel vragen beantwoorden van mensen die ook zo iets willen!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:39

Ik ben weer thuis!
Erg dubbel, heel fijn om weer thuis te zijn en mijn familie en vrienden weer te zien maar ik mis het ook al wel daar, mijn leven daar was zo anders! Zal wel een tijdje duren voor ik hier weer helemaal gewent ben denk ik..

Nog andere die al concrete plannen hebben? :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:59

Zo, even het topic weer een beetje vernieuwen!

Ik heb ondertussen niet stilgezeten en vertrek volgende week vrijdag naar Thailand om daar voor 2 weken vrijwilligerswerk te doen in een cultuurproject (Akha). In het weekend en voor en na het project nog voldoende tijd om regio Chiang Rai en omgeving te ontdekken en tevens nog een overnachting in Bangkok :)

Zijn er nog meer die deze vakantie nog op pad gaan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:05

Ik doe niet echt vrijwilligerswerk maar een werkvakantie, zit nu in noorwegen :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:26

Ik ga wel weer een weekje vrijwilligerswerk doen maar (helaas) wel in Nederland. Als begeleider mee tijdens een vakantie van mensen met een verstandelijke beperking. Hopelijk ga ik volgend jaar eindelijk echt vrijwilligerswero doen in het buitenland en wil daar dan een Engelse taalcursus aan koppelen

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:06

Ik meld me hier ook.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 19:44

Hallooo!
Was dit topic eigenlijk al een beetje vergeten.. :o
Ik ben inmiddels al weer 3 maanden terug uit Ghana. Echt raar, lijkt veel korter! Ben er nog best veel mee bezig. Heb ook super veel meegemaakt, gezien en gehoord natuurlijk.

Mosh; Wat leuk! Heel veel plezier en ben benieuwd hoe je het gaat hebben! :)
quera; Ook leuk toch, Noorwegen lijkt me ook heel mooi!! Wat voor werk doe je?
Phylos; Klinkt ook leuk, hoe ben je daar bijgekomen?
caj2008; Welkom :) Ga je zelf ook iets doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:46

Ik werk op een geitenmelkerij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:14

geiten stinken :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:25

Haha :')
Dat dacht ik de eerste dag ook maar nu ruik ik het niet eens meer als ik over t erf loop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:27

waar zit je dan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:33

Waar in Noorwegen bedoel je? Vlakbij harstad 120 km daarvanaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:32

Ah noorwegen!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:37

ben net een weekje terug van 5 maanden vrijwilligerswerk in Uganda en zie nu dit topic pas

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:00

Wow 5 maanden! Gaaf
En heb jij iets van een kort 'verslag' van je belevenissen tm?
Ik ben momenteel op de vakantie erg leuk tot nu maar wel vermoeiend. Leuke mensen.
Ik ben er door de keiweek in Groningen achter gekomen, daar stonden ze met een stand. Ze kunnen altijd mensen gebruiken. Ervaring is niet nodig, je moet het willen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:38

Hoihoi!

In 2010 heb ik 3enhalve maand vrijwilligerswerk gedaan in Ghana met kinderen met een verstandelijke beperking. Heb daar zoveel mooie herinneringen aan. Het is al bijna twee jaar geleden dat ik ging, maar nog bijna dagelijks denk ik: in Ghana hadden we dit, of deden we dat..

Als iemand meer info wil, vraag het hier of stuur me een pb!

Ik was overigens gewoon bij een lokale organisatie (opgericht door Nederlanders) wat heeeeel veel geld scheelt..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:01

ievie schreef:
Hoihoi!

In 2010 heb ik 3enhalve maand vrijwilligerswerk gedaan in Ghana met kinderen met een verstandelijke beperking. Heb daar zoveel mooie herinneringen aan. Het is al bijna twee jaar geleden dat ik ging, maar nog bijna dagelijks denk ik: in Ghana hadden we dit, of deden we dat..

Ik was overigens gewoon bij een lokale organisatie (opgericht door Nederlanders) wat heeeeel veel geld scheelt..

Zou je mij informatie willen sturen?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:47

quera schreef:
ievie schreef:
Hoihoi!

Zou je mij informatie willen sturen?

Ik heb je vast m'n blog via PB gestuurd.. Wat wil je verder weten? :-)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:51

Wat je kosten waren maar dat mag ook per pb:)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 09:20

annehoe; Wat gaaaaf!!
Wat voor werk heb je daar gedaan?

ievie; Jeejj ook een ghanaganger!! Wat een geweldig land he :D. Ik ben pas 3 maanden terug maar denk er ook nog heel erg veel aan.. Waar heb je precies gezeten? Bij Hand in Hand ofniet?
Ik zou ook graag je blog lezen :)

Mijn blog was www.rozemarijninghana.waarbenjij.nu Heb daar alles bijgehouden, van mijn malaria-avontuur tot aan de plaatselijke markt. :)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:20

een kort verslagje van 5 mnd. hmmm het was enorm vet, leerzaam, leuk, interessant. maar dit is vast niet wat je bedoelt ;) ik heb een weblog bijgehouden misschien kan je daar iets meer uithalen (annehoefnagels.be-more.nl) ik merk namelijk bij alles en iedereen dat het zo lastig vertellen en samen te vatten is. Als je echt gerichte vragen hebt mag je altijd pben natuurlijk!

RM_ ik heb daar als verpleegkundige in een ziekenhuis 'meegewerkt' maar dit bleek meer meekijken achteraf. maar toch erg interessant en leuk

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:16

Inderdaad een geweldig land! Ik zat in een dorp en voelde me daar op een gegeven moment ook thuis, tussen mijn brothers en sisters.. Heb na mijn vrijwilligerswerk nog 2enhalve week gereisd. Deels met een andere vrijwilliger en deels alleen. Heb me toen zoooo alleen gevoeld! Wilde het liefst gewoon terug gaan naar *mijn kindjes*, inderdaad van Hand in Hand.. Toch heb ik geen spijt van mijn reisweken, heb mooie dingen gezien! Maar oh, de kindjes.. daar zou ik echt voor terug willen! (al ben ik ook wel zo realistisch om te weten dat ze me toch niet meer (her)kennen..)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 00:11

Ahh ja ik mis de kindjes ook echt enorm!!
Hahhaa ja brothers is sisters krijg je daar genoeg! :D Waar heb je gereisd?
Ik verbleef de eerste week in Accra, toen in Banko (dorpje vlakbij Kumasi) en de laatste week nog een beetje vakantie gehouden in Cape Coast. :)
Vond het in het dorpje wel echt het leukst, ze nemen je echt op in de gemeenschap, al blijf je natuurlijk een Obruni :P