Leuk! Ik denk dat dat wel logisch is dat je wilt kijken hoe de groep in elkaar zit. Het is een hoop geld en zoals ik al in openingspost aangaf wil je niet met mensen op vakantie als blijkt na 1 week dat er geen klik is en je moet nog 2 weken op pad met die mensen.
Tot nu toe zijn dan de geïnteresseerden:
borrie01/Sharon
SSDesign/Susan
pinkie87/Inge
Marlinda/Marlinda
Babeth/Babeth
_xManadisx_/???
Killyenn/Bibi
kgambler/Merel
Marjoow/Marjolijn
Bagheera_206/Richard
Het is nog niet duidelijk wie er in 2013 daadwerkelijk mee zullen gaan van deze mensen. Deze mensen hebben aangegeven interesse te hebben om met ons mee te gaan. Het is nog erg ver weg, maar wel belangrijk om te plannen en ideeën uit te wisselen zodat we allemaal met onze neuzen dezelfde kant op staan en gelijke verwachtingen hebben.
FlyAway
Geplaatst: 31-12-11 12:54
Een land dat wat mij betreft een absolute aanrader is, is Botswana. De Okavango Panhandle en Delta zijn fantastische gebieden. Ook de natuur rondom de Chobe rivier in het noorden is geweldig. Wij hebben een individuele rondreis (met een 4x4 en een tent op het dak) gemaakt door Zuid Afrika, Botswana en Zambia. Zambia zijn we niet heel uitgebreid geweest, eigenlijk alleen Livingstone en de Victoria Watervallen.
Nou is dat niet iets waar iedereen voor staat te trappelen, individueel zo`n safari, maar het was echt onze mooiste ooit! We kunnen niet wachten om weer te gaan.
Er zijn ook risico`s natuurlijk;
Maar het is wel een enorme vrijheid, als je geen problemen hebt;
Een prachtige hornbill op onze kampeerplaats in de Okavango Delta in Botswana
De Drakensbergen in Zuid Afrika
De Okavango Delta in Botswana
De Chobe Rivier in Botswana
Een organisatie waar ik wel goede ervaringen mee heb is Siyabona Afrika http://www.siyabona.com, maar dat is ervaring van 6 jaar geleden, dus of het nog zo goed werkt en zo goedkoop is weet ik eerlijk gezegd niet.
SSDesign
Geplaatst: 01-01-12 15:18
Oh wat leuk een topic over de safari in 2013 Ik ga nu even bijlezen, maar wist niet dat er een topic was
SSDesign
Geplaatst: 01-01-12 15:30
Zo ik heb alles bij gelezen. Er komen erg mooie ideeën voorbij Gezien ik afgelopen jaar al in Oeganda ben geweest (zie openingspost met topic), heb ik eigenlijk geen interesse om daar nogmaals naar toe te gaan. Voor mij is het sowieso nog niet zeker of ik het rond ga krijgen met de kosten. Ik weet dat wij rond de 3000 euro per persoon kwijt waren, maar met inentingen, visum, fooien, eten/drinken etc. waren wij nog wel 1000 euro meer per persoon kwijt. En dat voor 3 weken, dus goedkoop is het niet echt.
Tegen die tijd ben ik 19, dus waarschijnlijk wel iets jonger dan de meeste anderen hier. Hopelijk heb ik dan wel mijn rijbewijs... Maar als ik de verkeerschaos in Oeganda zag, zie ik het echt niet zitten om zelf met de auto te gaan rijden. Ontzettend gevaarlijk daar in ieder geval, niet alleen in hoofdstad Kampala maar ook op andere plekken. Met name ook doordat er nauwelijks verkeersregels zijn, de wegen soms erg slecht zijn etc. Wij hebben enkele keren een lekke band gehad tijdens een safari en ik moet er niet aan denken als je dan midden in de rimboe staat te wachten op hulp. Één keer deden wij nog een game drive aan het eind van de dag en we kwamen per ongeluk iets verder uit dan gedacht, doordat we hoorden dat er ergens een leeuw gespot was. En ja hoor, net voordat we er waren kregen we dus een lekke band, nog geen 100m van die leeuw af. We hebben nog net voor zonsondergang het park kunnen verlaten om zo nog net op tijd te zijn voor de laatste veerpont, maar dat scheelde geen minuut. Maar daarbij, als je op safari gaat, weten de mensen van daar vaak beter de dieren te vinden dan wij. Daarbij kunnen wij ons ook volledig richten op het fotograferen dan.
Ik ga trouwens wel ook echt voor het fotograferen, dus vaak stoppen, tijd nemen voor de juiste foto's. Dat zou voor mij ook de meerwaarde zijn om met een stel Boktfotografen te gaan, boven een reis met mijn ouders of vriend.
Als jullie naar Oeganda willen gaan, ga ik gewoon niet mee. Het zijn echt prachtige reizen, maar ik zie liever nog iets anders van de wereld dan 2x hetzelfde
@Susan: Bedankt voor je reactie! Hou topic maar in de gaten. Het duurt toch nog heeeeeeeeeeeeel lang. Hebben we gelukkig nog even om te sparen en te kijken wat we precies willen.
Hmmmm... Waarom wordt mijn agenda voor 2013 nu al gevuld. Heb ik op 21 juni een bruiloft en kan 1e week van september wss niet eens vrij krijgen. Pffffff...
Jammer... Maar Australie is ook erg gaaf en famlie en paard gaan voor!
Daisyree
Geplaatst: 05-01-12 22:26
Dit lijkt me zo ontzettend gaaf en ik zou ook dolgraag mee. Maar helaas gaat mijn vriend dat niet leuk vinden en samen dat redden we financieel niet. Ja of we moeten een loterij winnen oid . Komend jaar moet er een andere auto komen en we willen nog een bruiloft plannen, wat eigenlijk afgelopen jaar al de bedoeling was dus tja. Als jullie voor 2014 gaan dan red ik het misschien ook...
Jammer. Zou wel leuk zijn als je ook mee ging, maar wat niet kan dat kan dan niet. Auto heb ik dit jaar vervangen en ik geloof dat ik voorlopig ook geen bruiloft hoef te plannen dus kan ik mooi sparen voor 2013.
Daisyree
Geplaatst: 05-01-12 23:52
Tja dat scheelt. Ik ga gewoon voor die jackpot who knows? Ennuh jullie maken dan wel allemaal mooie foto's die ik mag gebruiken voor tekeningen toch? Kan ik ook een beetje meegenieten...
Zal je dan ook in het lijstje meenemen. Bedoelde natuurlijk dat ik vorig jaar mijn auto heb vervangen. Moet nog even wennen aan het feit dat we nu in 2012 leven...