USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:47

Zonnig en 10 à 15°C. Ideaal dus :) Straks naar Alcatraz!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:49

Heerlijk Yasmine! Geniet ervan, maar zo te horen komt dat wel goed ;)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:24

Oeh Alcatraz!! Wij zijn een keer met de avondtour meegeweest en dat was geweldig! Wat vond je ervan?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:43

Hallo allemaal :wave:

Mag ik me hier ook melden? Ik wil het nieuwe jaar zeker voor 3 of 6 maanden naar Amerika! Nu alles rustig uitzoeken en kijken waar ik allemaal heen wil :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:57

Nicole schreef:

Mag ik me hier ook melden? Ik wil het nieuwe jaar zeker voor 3 of 6 maanden naar Amerika! Nu alles rustig uitzoeken en kijken waar ik allemaal heen wil :D

Leuk!! Ik weet niet wat je wilt doen in Amerika? Rondreizen mag volgens mij maar voor maximaal 3 maanden (op een toeristenvisum)..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:05

MacavityL schreef:
Nicole schreef:

Leuk!! Ik weet niet wat je wilt doen in Amerika? Rondreizen mag volgens mij maar voor maximaal 3 maanden (op een toeristenvisum)..

Ik wil graag op een werkvakantie (met waarschijnlijk gewoon op kosten op inwoning)
het liefst op een ranch, of springstal.

Ben nu alles een beetje aan het uitzoeken hoe of wat.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:22

Leuk idee en hoop voor je dat het gaat lukken! Let er alleen wel op dat er bij werken (in welke vorm dan ook) gelijk een visum komt kijken, daar zijn ze in de VS erg streng op..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:27

MacavityL schreef:
Leuk idee en hoop voor je dat het gaat lukken! Let er alleen wel op dat er bij werken (in welke vorm dan ook) gelijk een visum komt kijken, daar zijn ze in de VS erg streng op..

Hier lees en hoor ik inderdaad veel over :D
vandaar nog even goed op onderzoek uit :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:42

Guinevere schreef:
Oeh Alcatraz!! Wij zijn een keer met de avondtour meegeweest en dat was geweldig! Wat vond je ervan?

Het was volgeboekt... Waren enkel nog tickets voor morgenvroeg, maar we moesten auto oppikken om 9u dus we moesten wat regelen. Maar auto pickup uur is nu veranderd naar 14u dus morgen doen we Alcatraz :j Ben heel benieuwd, heb een paar jaar geleden een boottocht rond het eiland gedaan maar ben er niet op geweest.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 23:36

Ik lees net dat KLM de rechtstreekse vluchten op Miami heeft geschrapt... Dat is zonde zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:58

Net voor 430 euro pp een retour geboekt naar New York eind april. Dus ik mag meeposten in dit topic :))

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:28

Bij welke maatschappij heb je geboekt Liek? Ik ben nog op zoek naar een leuke aanbieding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:07

Bij British Airways. Een vlucht daarvan is codeshare met American Airlines.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:49

Dit is ongeveer mijn planning voor de vakantie naar New York:

Zaterdag: Aankomst rond half 4 op JFK, naar hotel en dan uit eten. Misschien ESB op.
Zondag: VN, Museum of Jewish Heritage en een beetje wandelen, als het meezit Ground Zero Workshop.
Maandag: Shoppen en Sex and the city tour, tv tour(als deze er nog zijn)
Dinsdag: Bronx Zoo
Woensdag: American Museum of Natural History
Donderdag: Beetje afsluiting en voorbereiding voor terugvlucht
Vrijdag: Rond 11 richting JFK, terugvlucht om 18.00

Planning kan natuurlijk wijzigen maar dit is eigenlijk hetgene waar ik een beetje aan houd.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:23

Ik ga ook naar New York eind april :) we vliegen met Air Berlin (vanaf Düsseldorf, via Tegel).
Op de planning staat nog niet heel erg veel, ik wil iig een broadway show zien. Heeft iemand hier ervaring met de kaartjes pas in New York kopen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:33

Ik meen dat je TKTS hebt, op Times square. Maar het is daar altijd heel druk. Maar ik heb het zelf niet gedaan omdat ik het te druk vond.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:37

Het ligt er even aan welke show je gaat. Voor Sister Act ben ik 's morgens om kwart voor 9 bij het theater gaan staan en een uur later hadden we kaarten op rij 1 voor 27.50 dollar! Voor de meeste shows staat dat er dayseats zijn, maar ik weet voor een aantal dat die er dus niet meer zijn. Ook ben ik bij TKTS geweest. Als je om een uur of 2, kwart over 2 in de rij gaat staan, gaan om 3 uur de kaarten voor de avondshows in de verkoop en ben je prima op tijd :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:15

Die rij op Times Square is heeeel erg lang. Wij zijn naar een andere vestiging van TKTS gegaan, zuidelijker op Manhattan, daar hoefden we helemaal niet te wachten. Ik zal nog even voor je opzoeken waar dat is, scheelt echt gigantisch!

Edit:

Heb het even opgezocht, de moeder van een kind uit mijn klas werkt bij KLM, het personeel heeft een lijst gemaakt met interessante dingen voor in New York, zo'n 9 A4-tjes. Mocht iemand er interesse in hebben, pb even dan stuur ik hem aan je door. Wij zijn daardoor vorige keer onder andere naar een Gospel Kerkdienst geweest in Harlem, was echt een geweldige ervaring en dat gaan we in februari zeker weer doen. Maar hier de info over de kaartjes van TKTS:

Neem de metro naar station Fulton Street/Broadway, loop Fulton street in oostelijke richting bijna helemaal uit. Op de kruising met Front Street sla je rechtsaf, op de volgende kruising met John Street bevindt zich het kleine kantoortje. Price: 50% van de normale ticketprijs.

Het is in de buurt van pier 17.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:46

Klopt die kan je ook nemen inderdaad :j
Maar als je dus op tijd ben, gewoon een uurtje van tevoren en daar dan in de rij even lunchen, ben je prima op tijd en heb je makkelijk kaarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:41

Globaal wil ik het volgende doen:

zaterdag: vlucht naar Londen en JFK. Verwachten rond half 4 in New York te landen, dus met een beetje mazzel rond half 7 in het hotel. Even opfrissen, even naar Times Square oid en wat eten en dan lekker tukken.

Zondag: met de bus naar Six Flags Great Adventure

Maandag-Donderdag: 5th avenue, Times Square, Top of the Rock, Empire State Building, Battery Park, Central Park, Bloomingdale's, naar de Ulta in New Jersey, HBO fanshop, die snoepjeswinkel, Apple store, Brooklyn Bridge, misschien Greenwich Village. Als we een slechte dag meemaken wellicht naar 1 van die winkelcentra (jersey gardens ofzo toch?)

Ik wil niet naar een musical, maar wel naar sportwedstrijden! Het lijkt me leuk om de yankees te zien en een wedstrijd in madison square garden. IJshockey lijkt me erg leuk, maar basketbal ook. Misschien doe ik het wel alledrie :D Wat zijn jullie belevenissen met sportwedstrijden?

Vrijdag: uitchecken om 12 uur, dus dan iets van een river cruise oid doen, nog een laatste keer lekker eten en dan 's avonds terug vliegen.

Heb er nu al zoooooooo veel zin in :))

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:57

Iedereen nog fijne Kerstdagen gewenst! Hier is Kerst eigenlijk alweer voorbij, maar we plakken er gewoon nog een dagje bij. Nog even een leuke foto van de tuin van iemand uit mijn straat:

Afbeelding

Liek_ schreef:
naar de Ulta in New Jersey

Huh? Wat is dat? De enige Ulta die ik ken is gewoon een winkel ... heb er hier vlakbij ook eentje zitten, maar vond het (van de buitenkant :')) niet zo bijzonder. Wat is er zo leuk aan? Of bedoel je iets heel anders?

Zou lekker snugger zijn als ik vlakbij een supergave winkel woon en er nooit naartoe ga haha.

TKTS in South Street is inderdaad heel fijn, maar houd er wel rekening mee dat je beter vooraf kan boeken als je per se een bepaalde musical wil zien. Het aanbod is niet elke dag hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:20

Whaha die bedoel ik inderdaad :D Ze verkopen daar een nagellakmerk China Glaze wat in NYC bijna helemaal niet te vinden is! En aangezien het in de vs veel goedkoper is ga ik lekker mn slag slaan daar aan nagellakjes, make upjes enz ;)

Geweldige foto trouwens :D Heb jij je huis ook versierd?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:49

Hallo :wave: mag ik ook even meedoen (zal wel veel op meelezen neerkomen, beetje druk momenteel :o )
In november zijn mijn vader (81) en mijn zus en haar oudste dochter en mijn oudste dochter en ik naar New York geweest. Een wereldervaring!!!
Ik zou zo weergaan als ik de kans kreeg en ik ben helemáál geen stedenmens.
Geboekt via Expedia, wel goedkoop,maar die tussenstop in Philadelphia was een ramp |(
Vliegt Expedia met al hun USA vluchten via Philadelphia?

Tips voor NY gangers, de hop-on-off tour en zeker de Apple store voor de compu liefhebbers :D

Was wel vaker in de States geweest, maar altijd in de zuidelijke staten en vrijwel altijd met rechtstreekse vluchten van KLM.

Komende zomer willen we graag met ons gezin (4 personen) naar San Francisco en vanaf daar een route tot aan Phoenix om daar de laatste week te blijven. Maar dit is wel afhankelijk hoe het met de euro gaat, want als die erg in gaat zakken t.o.v. de dollar wordt het te duur met z'n vieren.
En ik kan nergens een goedkope vlucht vinden nog, paar maanden terug nog wel, maar nu niet meer :?
Iemand tips?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:23

Wat een heerlijke tuin, Guinevere!
Jottum, nee hoor, er zijn zat verschillende soorten tussenstops met Expedia. NYC, Chicago, Philadelphia. Hangt er maar vanaf met welke maatschappij je vliegt en waar je heen gaat.

Wij rijden zo weer terug van Lake Tahoe naar SF, morgenvroeg rijden we naar LA :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:25

Nee, bij ons is het maar kaaltjes ... klein bordje met penguins en een ster in het raam, maar verder buiten niks. :')

Grappig dat het dus toch wel om dezelfde winkel gaat. Zal er volgende keer toch eens een kijkje nemen haha.

Jottum, Expedia is gewoon een grote aanbieder die vluchten van de grote maatschappijen doorverkoopt. Kan over Philly zijn, maar net zo goed een van de andere luchthavens. Gewoon goed opletten wanneer je boekt, want als je moet overstappen staat er altijd bij op welke luchthaven het is en hoe lang je hebt om je overstap te halen.

Met de vluchten moet je een beetje geluk hebben. Als je een goede prijs ziet gelijk boeken anders loop je dus het risico dat je zoals nu alleen maar duurdere vluchten kan vinden. Behalve elke dag opnieuw zoeken is er weinig wat je kan doen, of als je daar mogelijkheid toe hebt kijken of het goedkoper is om vanaf een andere luchthaven (Brussel, etc. of hier Las Vegas) te vliegen.