Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:38

Oh wintersport!
Vorig jaar ben ik naar Zell Am See geweest, heb ik me suuuuper geamuseerd, was alleen met een vriendin :D
Dit jaar gaan we naar Kirchberg. Is het leuk daar?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:58

felinetibor schreef:
Anneert schreef:
Wanneer was jij in Gerlos Feline? Toen wij vorig jaar in Zillertal waren, was het echt al warm. Sneeuw was nog net te doen, maar bv bij bepaalde pistes, waar iedereen naar een lift moest, was het echt al snel papperig, was op die berg waar je ook de afdaling naar Gerlos kan doen

Ik was er in de voorjaarsvakantie, dus de laatste of een-na-laatste week van februari. Het was echt heel erg koud, twee dagen of zo. En het had ook echt veel gesneeuwd. De rest van de dagen was het wel gewoon normale temperatuur. Maar toen we aankwamen was het wel helemaal groen, op de pistes na dan. :P

Aah oke, ik was er begin februari, bij ons was het de laatste dagen best slecht, en idd alleen de pistes wit, best een vreemd gezicht :P
We hebben trouwens van de zomer echt heerlijk gegeten bij een restaurant bij het tankstation bij die dalafdaling en skilift in Gerlos, ken je die? Onder zit de Turbo Bar :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:02

Bij de Rössl-alm? Jazeker! Die zit op de dalafdaling helemaal naar beneden, als we dezelfde bedoelen. Die is zeker lekker en zit er nu een jaar of twee. :D

Ik zal wel even een foto zoeken van toen we aankwamen en een paar dagen later. Erg grappig. :))

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:09

Had vannochtend opeens zo veel zin in wintersport! Lekker fris, wind stil (in de tuin dan :+).. Ideale wintersport weer *D Had zo'n zin om te gaan skieen of boarden.. Maarja helaas geen sneeuw&bergen ;(
Of als je savonds die openhaarten ruikt krijg k er al weer helemaal zin in! *D

Maarja helaas nog ongeveer 4maandjes wachten voor we weer naar Tsjechie gaan!

@love_urla Wouw wat een super vette foto's! <3 *wilt naar italie* maar ouders vinden het te prijzig.. Mag ik vragen wat jullie ongeveer totaal kwijt zijn voor een wintersport vakantie? Misschien dat ik dan nog een poging kan wagen om ze over te halen voor in 2013! :D
Tenzij we natuurlijk 2012 niet overleven :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:10

Ziet er echt wel vet uit in Italië!

Oh gaaf Larissa! Vriendinnetje van mij geeft les in Fiss :)
Wat kleding betreft, heb ook een mannenbroek die een stuk te groot is. Had een jas in bombermodel maar heb gelukkig laatst een nieuwe weten te scoren en die is zoveel beter :D Kan alleen geen goeie foto vinden op internet :+
En ik ben getrouwd met m'n mutsenverzameling <3 daar ga ik nog net niet mee slapen (en in Oostenrijk met boarden heb ik wel m'n helmpje op, maar zodra die afgaat gaat m'n muts op :Y) )

Heb even op de site van Eleven zitten kijken, die kende ik niet maar oeeh :~ waarom laat m'n bankrekening me nou altijd in de steek -O-
Heb net ook maar besloten dat ik toch maar niet met de studievereniging mee ga ;(

En wat foto's betreft, ben die met de witte jas en helm, zwart/blauw geruite broek en grijze tas.
Moet je nagaan, hoogste top en de graspollen steken uit :+
Afbeelding

En deze is van het jaar dáárvoor, maar blijft toch wel n leuk plaatje :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 13-10-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:19

Toen we aankwamen..
Afbeelding
Afbeelding

En nadat het gesneeuwd had
Afbeelding

Het heeft toen echt een paar dagen achter elkaar gesneeuwd, en daardoor konden we ook gewoon weer off-piste. Gelukkig. :D

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:22

citroen schreef:
@love_urla Wouw wat een super vette foto's! <3 *wilt naar italie* maar ouders vinden het te prijzig.. Mag ik vragen wat jullie ongeveer totaal kwijt zijn voor een wintersport vakantie? Misschien dat ik dan nog een poging kan wagen om ze over te halen voor in 2013! :DTenzij we natuurlijk 2012 niet overleven :+

Nou het isw idd best prijzig ;) maarja gelukkig heeft pappie het er voor over :D :D
maar we waren voor 4 dagen snowboarden en dan onbeperkt de liften gebruiken ongeveer €200,- p.p., en we hadden nog een aparte kaart gekocht van punten ofzo en een lift was dan zoveel punten!? voor iets van 60 euro?
Dan nog snowboard huren en alle rotzooi, ook rond de €100,- €130,-
dan nog het huisje voor 7 personen: rond €1700,- denk ik dusja genoeg, jammer genoeg. Denk dat als ik later nog op wintersport wil dat niet allemaal kan betalen :(:) haha

Anneert

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:26

Wow, dat is wel echt heel erg groen, Feline! Wel relax dat het nog gesneeuwd had, had het bij ons niet, maar wel telkens een zonnetje, dat skiet wel fijn!

Ik bedoel dit restaurant: http://www.isskogelstueberl.at/

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:44

Hmm.. Zit die echt op de piste zelf of niet?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:49

Wij gaan nu voor het eerst in Zweden op wintersport.
Is daar wel eens iemand geweest?
Ik weet alleen dat er wel mooie pistes zijn, maar dat het er heel koud kan zijn :brr:

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:01

@love_urla Wow zo duur! :+

Wij zij voor tsjechie ongeveer kwijt met zn 4e:
Liftpas voor 8volle dagen: :€600
Appartement incl ontbijt : €400
Ski huur: :€200
Avond eten totaal met zn 4 : €700
Drankjes&eten op de piste :€150

En dan eten we echt elke dag smiddags op de piste lekker vol! Gluewijntje, patatjes hamburger jummie :P Heerlijk elke avond uit eten! :D

Edit; kleine fout.
In Oostenrijk gingen we echt hooguit aan de ski piste chocomelk drinken zo duur dat het daar is :+
Laatst bijgewerkt door citroen op 13-10-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:02

felinetibor schreef:

Nee in het dal, meer bij de parkeerplaatsen bij de lift. Ben niet zo duidelijk geweest, denk ik, sorry :)

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:12

citroen schreef:
@love_urla Wow zo duur! :+

Wij zij voor tsjechie ongeveer kwijt met zn 4e:
Liftpas voor 8volle dagen: :€600
Appartement incl ontbijt : €400
Ski huur: :€200
Avond eten totaal met zn 4 : €700
Drankjes&eten op de piste :€150

En dan eten we echt elke dag smiddags op de piste lekker vol! Gluewijntje, patatjes hamburger jummie :P Heerlijk elke avond uit eten! :D

Edit; kleine fout.
In Oostenrijk gingen we echt hooguit aan de ski piste chocomelk drinken zo duur dat het daar is :+

Ja het is heel duur misschien dat het huisje 1500,- 1400,- is, maar zijn natuurlijk ook met z'n zevenen en misschien dit jaar met z'n achten.(papa, mama, broer, andere broer, zus, vriendin van mn ene broer en vriendin van mn andere broer) De vriendjes en vriendinnetjes die meegaan betalen gewoon hun eigen ''spullen' om te huren, en hun eigen pas voor de liften
en idd eten en drinken op de piste is zo duur!
Wij moeten ook zelf nog voor het onntbijt zorgen :+
maar als papa het er voorover heeft, maakt t niet uit, haha :P
en dan gaan we meestal nog een keertje uit eten ofzo halverwege de week

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:17

is hier weleens iemand naar Italie geweest voor de rest, wil wel weten hoe jullie het vonden

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:54

Wij gaan dit jaar naar Val Thorens Frankrijk, ben benieuwd. Ben in Duitsland,Oostenrijk, Tsjechie al vaak geweest maar dit zal wel weer heel anders zijn!
Ik MOET dit jaar een nieuwe broek want mijn huidige gaat steeds los, best eng als je skiet met het idee dat je broek elk moment kan afzakken haha.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:05

@ Diel_Zor, wat tof! Leuke foto's ook! Wel weinig sneeuw zeg.. waar zit jij altijd? Hoe hoog is dat?

Serfaus ligt gelukkig nog redelijk hoog. Leuk dat een vriendin van je in Fiss les gaat geven. Niks voor jou? Vrienden van mij zitten daar ook weer. Op dinsdag en woensdag is het toch altijd "uitwisseling": dinsdag wij hexenalm en hackel's daar, woensdag zij voor adventure night en patschi in serfaus :D

Haha.. ik heb ook veeel te veel mutsen. Ik draag (heel slecht, i know) mn helm vaak niet. Rugprotector wel als ik niet aan het werk ben, omdat als ik met mn rug op een box/rail knal zit ik weer in een rolstoel - moeten we niet hebben. Dus altijd muts op, ook met uitgaan eigenlijk.

Ooh dit topic is zo erg; heb er veel te veel zin in. Nu tentamenweek maar daarna weer eens richting de Uithof denk ik!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:55

Anneert schreef:
felinetibor schreef:

Nee in het dal, meer bij de parkeerplaatsen bij de lift. Ben niet zo duidelijk geweest, denk ik, sorry :)

Hoef je toch geen sorry voor te zeggen, haha. Nee, ik heb even geen idee welk restaurant je bedoeld. Ga daar in februari eens op letten. :D :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 06:07

Haha, heel slim ;)

Pas wel op voor de restaurant eigenaar, hij houdt van Frans Bauer :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:45

Ooh jullie hebben wat gemist gisteren bij de Momentum premiére! Film zelf was wel leuk, maar heb betere gezien. Was wel weer grappig om te weten dat al die gasten die erin zitten naast je in de zaal stonden. Maar ongetemd erna was echt té gezellig <3 Beetje jammer dat de dag erna altijd zo zwaar is :Y)
En het wereldje is zo klein, kom je je oude snowboardleraresje tegen enzo :D haha! Ging via via met allemaal mensjes van snowworld dus dat was ook wel een beetje te verwachten dat er wat bekenden zouden lopen :P

Hihi Frans Bauer muziek in een restaurant? Heeeel fout :')

@Larissa, ik heb afgelopen jaren met school in Hopfgarten gezeten, die bovenste foto is op een berg bij Westendorf (allemaal Brixental) Net even gezocht en de hoogste top is 1957m dus niet echt heel hoog :+ Afgelopen jaar was het echt dramatisch hoe weinig sneeuw er lag -O- Dit jaar Mayrhofen dus dat moet wel goedkomen :D

Die vriendin zal je dan wss wel is gezien hebben, dit wordt dr 3e seizoen namelijk ;)
Heb er wel regelmatig over zitten denken om te gaan lesgeven, maar lesgeven zelf vind ik eigenlijk niks :o dusja dan
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 15-10-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:50

In januari een weekje naar Konigsleiten in Oostenrijk, Zillertal.Heerlijk. Geboekt bij een particulier via mp.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:09

Lekker :D hoezo via mp eigenlijk? wist niet dat ze dat daar deden!

oke stomme telefoon..wilde nog wat toevoegen aan mn bericht hierboven, is mn halve bericht pleitte :( maak m wel helemaal af als ik straks thuis ben :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:19

Oh leuk texelse! Ik ben vorig jaar in Konigsleiten geweest! Wij zaten in Asten Hutten, prima appartementen, zaten heel dicht bij de piste, konden zo naar ons huisje skiën.

We weten helaas nog steeds niet waar we heen willen..

@ Diel_zor, ja idd heel fout, toen wij daar in de zomer als enige Nederlanders waren, zong hij het ook nog speciaal voor ons, beetje jammer :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:25

Oh getver, Frans Bauer... :+

Wij eten elke avond bij de Milchbar.. Heerlijk! Weet niet of iemand dat kent? Bij Tina en Isa(bel). Iedereen die daar werkt kent ons, krijgen meestal ook voorrang en zo. :)) Kan echt niet wachten! :D
We gaan dus 's avonds ook nooit ergens anders heen, lekker vertrouwd daar.

Gerlos dan maar Anneert? :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:26

Ons appartement ligt ook bij de piste. Een paar weken geleden was Helga van Leur op tv met een prachtige foto van een ondergesneeuwd Konigsleiten, en die foto was met de rug naar ons appartement genomen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:04

Nou qua skigebied is het echt ideaal, denk ook wel zeker dat we nog naar het gebied terug komen, maar ik wil weer wat anders, hebben ook nog geen idee wanneer we willen gaan, iig buiten de schoolvakanties, dus ik kijk rustig rond

Klinkt heel gaaf texelse, heb je een foto?