Haaien ( ja die enge beesten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haaien ( ja die enge beesten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:53

Die kwal is normaal veel kleiner deze is genetisch niet goed :P
Die haaien SUPERGAAF! Wel enorm uitgelokt neem aan dat ze je daar ook terplekke aanvallen ivm voeren zodat ze maar komen bijten? (of nep-prooien),
Letizia heeft gelijk, maar blijf bij m'n standpunt dat ze niet bewust aanvallen op mensen plegen tenzij je het uitlokt.

Jamaica.. In het zuiden van het eiland,nabij Negril. Hebben geen huisrif,maar een franjerif,zo'n kilometer uit de kust. Mooie koralen en sponzen,een hele resem kleine rifvissen in overvloed,heel veel grote roggen,grote langoesten en enorme murenes. (Even gegoogeld, niet mijn belevenis)
Zal niet zo geweldig zijn als Egypte omdat dit de 2na mooiste duikplek in de wereld is,
de beste is Great Barrier reef in Australië, wil er supergraag nog eens heen (ben er nog nooit geweest hoor :) )

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:01

De kans dat jij in Turkije wordt aangevallen door een haai is echt zo goed als onbestaande. Volgens mij zitten er vooraal rifhaaien en die zijn niet zo gevaarlijk hoor. Er worden véél duikexpedities georganiseerd in verschillende landen om met rifhaaien en dergelijke te duiken en dat wordt zeker niet gedaan moesten haaien echt mensen verslindende beesten zijn zoals in Jaws wordt beweerd :D Een haai lust zelfs niet graag mens omdat wij totaal geen lekkere dikke vetlaag hebben. Zo goed als alle haaienaanvallen zijn gewoon een vergissing van haaien die ons aanzien als zeehond, schildpad... Haaien hebben geen handjes om eens te voelen wat het is dus gebruiken ze hun mond om het eens uit te testen, een mens zullen ze dus na een beet vaak laten gaan. Helaas kan zo'n proefbeetje dus heel gevaarlijk zijn :') Misschien een tip: Lig niet horizontaal in het water want dan zien haaien je voor een prooi, als je verticaal hangt in het water kom je toch al minder over als een zeehond of iets dergelijks...

@chantalhaf: Wat megaleuk dat jij dat gedaan hebt! Het is al jareeeeeen mijn grote droom om in Zuid-Afrika (of Mexico naar het schijnt is het water daar veel helderder voor de witte haaien te zien) cage-diving te doen met witte haaien. Mag ik vragen bij welke organisatie je dit hebt gedaan en wat de prijs ongeveer was?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:15

@pretty: ja ze lokkken ze met heerlijke rottende vissenkoppen whahahha het is niet de bedoeling dat ze erin bijten en dus gevoerd worden, maar het 'fotomodel' in kwestie was zo hongerig dat ie gewoon in de kooi hing!!!!!!! Zo ontzettend gaaf! Wij zaten toen niet in de kooi maar konden daardoor mooie foto's schieten!!!
@soprano: het was ook zo ontzettend lang een droom van mij! En kan het iedereen aanraden echt waar!!!! Het water in Z-A was idd wat troebel maar alsnog kon je ze goed zien! Mexico schijnt idd wat helderder te zijn! Wij hebben het daar terplekke geboekt! Ik zal thuis even opzoeken hoe de organisatie heet en wat dde kosten waren ( viel me echt mee maar weet het niet meer zo goed) dan stuur ik je even een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:18

Vet hoor!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:44

ooh dankjewel chantalhaf zou heel leuk zijn! Ja de reis naar Zuid-Afrika is sowieso de grootste kost dus moet eerst nog wat sparen en als ik afgestudeerd ben, wil ik echt eerst naar Zuid-Afrika voor cage-diving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:51

Duikers/snorkelaars/zeeliefhebbers kunnen zich aanmelden in mijn HK topic zodat we hier ot kunnen blijven :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:53

Wat is de link van je topic? :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:55

In haar OS ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:00

Ik ben ook als de dood voor de zee, maar in Turkije is het water zo mooi en helder dat zelfs ík niet bang ben! :D

Heb dit jaar tijdens een boottocht vanaf Fethiye trouwens een groep vliegende vissen gezien! Amazing! :wow:

Afbeelding

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=gAjzH0vWSIA

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:01

Hier vertelde iemand dat de witte haaien niet in de middellandse zee voorkwamen en of maar klein zijn, nou vergis je niet hoor, ze zijn er wel en een grote ook, maar helaas door overbevissing zal ze gevaarlijker worden, vallen ze mogelijk mensen aan door gebrek aan voldoende vissen, dat had ik ergens gelezen.

Sorry maar ik waag me nergens ter wereld meer in zee maar enkel tot aan mijn knieen in de zee en niet dieper/verder.

Overal komen de haaien voor, wel verschillende soorten en maten, dus ze zijn niet allemaal gevaarlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:02

Wuis, wat een gave foto *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:21

hele stoere foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:45

Die foto is van internet hoor, maar even ter illustratie. :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:47

Hm, je daalt meteen in mn achting

:+

Ik had rond Griekenland ook veel dolfijnen, helaas staan op 9 van de 10 foto's van mij alleen golven met hier en daar een schim :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:42

IndianLady schreef:
Hm, je daalt meteen in mn achting

:+

Ik had rond Griekenland ook veel dolfijnen, helaas staan op 9 van de 10 foto's van mij alleen golven met hier en daar een schim :')

Had ik in egypte ook :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:12

Hier nog eentje die door de film Jaws 30 jaar geleden ;) als de dood is voor haaien! Gaat nergens over, want een haai eet normaal gesproken geen mens.
Toch zwem en dobber ik wel gewoon rond in de zee. Zolang ik er niet teveel bij nadenk, gaat het prima.

In Durban (waar óveral haaiennetten zitten) vertelden de locals mij trouwens dat de meeste haaien die gevangen worden, aan de strandkant van het net zitten :=..

Ik heb in Kaapstad mijn angst overwonnen en heb ook de duik in de kooi gedaan. Práchtig om te zien, wat een geweldige beesten! Volgende stap is om ooit een keer los met een kleinere soort haai te duiken, maar dan moet ik nog wel echt een giga drempel over.

Mijn uitzicht van toen <3 (Water was nogal troebel, dus die van onderwater zijn mislukt)
Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:10

oooooh <3