Ik ga backpacken en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:17

sliertje schreef:
en de groten hoef je niet bang voor te zijn haha

>;)

Ik schijt in mn broek voor die grote joekels met harige poten...
Maar ik weet dat de kleintjes gevaarlijker zijn... :')

Ja ik ben ook als de dood voor die beestjes, sta hier thuis altijd te gillen en te janken als een klein kind dus dat wordt nog wat _O-

Ben van plan om met zn 2-en te gaan, maar hoe en wat qua vervoer weet ik echt nog niet...
Die bussen zijn dus niet zo goedkoop om mee te reizen? Dacht dat die altijd wel mee vielen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:35

23 kilo, ik hoop maar dat je maximaal 15 kg gaat meenemen :D (En ik vind 15 kg al zwaar, heb meestal 9 tot 12 kg bagage.)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:40

Anoli schreef:
sliertje schreef:
en de groten hoef je niet bang voor te zijn haha

>;)

Ik schijt in mn broek voor die grote joekels met harige poten...
Maar ik weet dat de kleintjes gevaarlijker zijn... :')

Ja ik ben ook als de dood voor die beestjes, sta hier thuis altijd te gillen en te janken als een klein kind dus dat wordt nog wat _O-

Spinnen kom je in Australië ook in de winter in huis tegen, George de huisspin heeft de hele tijd dat ik daar was vrolijk rondgelopen, tot hij op een ochtend dood in m'n kamer lag :+

Iig je schoenen controleren voor je ze aandoet :P ook handig met oog op bloedzuigers kwam ik (te laat) achter :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:43

Renza schreef:
Spinnen kom je in Australië ook in de winter in huis tegen, George de huisspin heeft de hele tijd dat ik daar was vrolijk rondgelopen, tot hij op een ochtend dood in m'n kamer lag :+

Iig je schoenen controleren voor je ze aandoet :P ook handig met oog op bloedzuigers kwam ik (te laat) achter :')

George en ik worden geen vriendjes dat moge duidelijk wezen _O-
Echt ik ga eerst nog een cursu volgen die me over mn angst heen helpt want als ik georgie zo zie durf ik niet eens dat huis binnen te lopen :')

en als de grootte klopt op de foto is georg zo groot als je hand?? *slik*
Weet je misschien ga ik toch maar backpacken op antartica...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 09-08-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:43

Renza schreef:

AAHHH - en jij liet George lekker zitten? := Australië is van mijn landen-waar-ik-nog-heen-wil-lijst afgevallen, wat een engerd. Ik heb een huisspin Henk gehad, maar die was een stuk kleiner!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:05

:D Nou ik liet 'm aan m'n huisbaas zien, in de hoop dat die hem weg zou halen, die zei dat hij niet gevaarlijk was en liet 'm lekker zitten :+ . Toen ik 'm na een paar maanden toch een keer in m'n kamer aantrof (ik dacht dat hij altijd in de woonkamer bleef, en zolang hij niet dichtbij komt en niet 's nachts over m'n hoofd loopt ofzo vind ik het wel best) heb ik 'm toch maar gevangen, vond het wel knap van mezelf dat ik 'm gevangen had, tot ik erachter kwam dat hij toen al dood was :')

Anoli

Re: Ik ga backpacken en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 23:10

Echt ik had die huisbaas aan zn haren weer terug gesleept en gezegd:

Spin weg nú

(ondertussen huilend als een klein kind :') )

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:12

Hij had 'm wel weggehaald als ik het gevraagd had hoor :D hij dacht gewoon dat ik wilde weten wat voor spin het was, en George sliep vooral dus zo eng wassie nou ook weer niet :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 23:14

Oh das wel een geruststellende gedachte, wel stoer dat je in dat huis durfde te blijven :D

Hoe kunnen mannen toch denken dat wij vrouwen willen weten welke soort spin dat is :roll:
"interesseerd me niks schat als je hem maar naar buiten zet" :')

Gelukkig heb ik nog 4 jaar om over mn angst heen te komen. En die joekels komen in héél aussie voor... balen...

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:15

Ach er zijn een hoop gevaarlijker dingen en dieren in Australië, is vast een hele geruststellende gedachte toch O:)

En als er dan iets wel gevaarlijk is doen ze je pas achteraf waarschuwen :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 23:18

Hahahha misschien ook maar goed, dat achteraf waarschuwen :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:01

Anoli schreef:
Ja weet ik maar om nou met een lege rugtas daarnaar toe te gaan staat ook zo raar vind je niet?

Toen ik voor het eerst voet op Australische bodem zette, kwam ik daar dus gelijk aan met een kerel uit UK en die kwam dus SERIEUS 3 maanden backpacken in Australie met een klein Eastpak-rugzakje.... Alleen zijn handbagage!!!! :j Ik zie hem nog staan, hahahaha!!!

V.w.b. je lenzen-probleem: ik gebruik afwisselend dag/maandlenzen en had een voorraad voor 6 mnd meegenomen (ging een jaar) met de gedachte de rest daar wel te kopen. Dat viel dus tegen want lenzen gaan daar via de zorgverzekering (tenminste 5 jr geleden wel) en daar zat ik niet in, dus dat kon niet. Uiteindelijk heeft m'n moeder in NL lenzen voor het tweede halfjaar gekocht en opgestuurd naar het cattle station waar ik toen zat. Neem zeker een reservebril mee!!

Het bolletje touw wat hier genoemd werd, zou ik vervangen voor een scheerlijn. Ik neem er altijd eentje mee en die dingen zijn me toch handig; om iets vast te zetten, waslijn te spannen en je kunt het ook als gewoon touwtje gebruiken!

Insectenspul en zonnebrand: daar kopen!! Veel goedkoper inderdaad en het (dure) insectenspul wat ik uit NL meegenomen had, werd keihard uitgelachen door de Australische mug!! Koop als je daar bent iets van Bushman ofzo.

Veel plezier met de voorbereidingen!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:38

Ja echt hé er zijn best veel backpackers die met maar één kleine rugzak reizen. Ik zie die ene canadees nog staan, helemaal onder tattoo's en met een leren rugzak (zo een wat je vroeger veel zag :P ). Hij was al half jaar in Europa en ging nog een half jaar reizen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:51

Ik kán dat gewoon simpelweg niet _O-
Alleen mn ondergoed, broek, shirt, en camera spullen zijn al een tas vol...

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:07

w.b.t. prijzen van bustickets weet ik zo niet, zou je op de greyhound site eens kunnen kijken.
Maar we hebben bewust geen bustickets gedaan omdat je dan toch vrij gebonden ben aan routes e.d.

als je een auto hebt ben je vrij om te gaan waar je wilt, niet afhankelijk van bus stations en kun je stoppen waar je wilt. Je hoeft de grotere steden alleen aan te doen als je dat wilt en je kunt de kleinere (goedkopere en vaak gratis) campings makkelijker bereiken. het publiek is ook anders,

je hebt backpackers die alleen gaan voor het feest, zuipen, stappen e.d.
Wij wilden meer reizen om dingen te zien en de hele belevenis te voelen. Op de gratis overnachtingsplaatsen ontmoet je een ander slag mensen dan in hostels. Maar het is maar net wat je zoekt..

je kunt ook bij hostels kijken of je samen kunt reizen met iemand anders, er hangen genoeg oproepjes van mensen die iemand zoeken om brandstofkosten te besparen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 14:12

@ Sliertje: Ik was zeker niet van plan om alleen maar te gaan zuipen en feesten :n
Mijn doel is daar het land zien in al zijn verschillende kanten, dus ja wel de grote steden (en een keer een avondje stappen) maar ook de kleine dorpjes die de "toeristen" altijd overslaan, de stranden en de outback...

Ik wil thuiskomen met een schat aan ervaringen, foto's, verhalen en souveniers. Het gevoel hebben dat ik ook echt iets heb geleerd en wijzer ben geworden van die reis.

Ik heb geen behoefte aan een album vol foto's "ik en... 3 onbekenden in de kroeg" "ik en 2 rare gasten in een disco" :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:15

Even een praktische vraag: Ik zat te denken om rondom Sydney te gaan reizen met een busje voor ongeveer drie maanden (budget kopen of huren). Denken jullie dat dat rendabel is/goedkoper is dan iedere nacht een hostel?
We zijn niet van plan om elke dag honderden kilometers af te leggen, maar dus wel met ons busje "hoppen" van het één naar het ander (overnachten is dan dus gratis).

Misschien iemand die er ervaring mee heeft? :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:30

Volgens mij is het altijd goedkoper om in je busje te slapen dan in een hostel, helemaal als je 3 maanden gaat. dus! Busje kopen! :) Die kun je zo weer verkopen als je weg gaat..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:39

Denk dat het idd wel goedkoper is, maar ligt eraan hoever en hoevaak je wilt gaan "hoppen" Geen idee hoe duur benzine daar is, maar dat zul je er wel bij op moeten rekenen...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:17

*negeert de grote rode en zwarte letter* >;) t is toch mijn topic :')

Zouden jullie aanraden om ook nog eens proef te draaien door nederland of door europa?
Zit er aan te denken om volgend jaar of het jaar daarop eerst eens 2 weekjes op vakantie te gaan met mn backpack in NL, maar is er in NL wel genoeg ervaring op te doen??

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:24

Ik zou niet in NL gaan backpacken maar ik kom vanaf mijn 12e al overal in NL met trein en zou ik niet echt gevoel hebben dat ik op reis ben :P

Ik ben wel 3x in oost europa geweest (2x zomer en 1x winter, alle keren 1 maand) en heb toen echt geleerd hoe je het best kan backpacken. Wat je moet meenemen en wat juist niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:25

Whoei ik ga mij melden hier!

Heb een enorm mooie backpack gekocht (Lowe alpine, cerro torre) en neem die komende zaterdag mee naar Zuid Amerika :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:21

Spannend tossa, wat ga je daar precies doen??

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:44

Nu ga ik waarschijnlijk ook backpacken volgend jaar november naar Australie. Nu zit ik ook even qua budget, met hoeveel gingen jullie erheen? ik ben mij ervan bewust dat je sowieso 3000eu op je rekening heb moeten staan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:56

Ik zit nu in zuid amerika en verblijf nog een paar weken in de stad buenos airesen dan ga ik via het zuiden van argentinië, naar chili en peru. Mijn geluk is dat het hier relatief goedkoop leven is. Een hostel in het midden van de stad kost ongeveer acht euro. Je moet net even je adresjes weten en contacten opdoen. Daarnaast zit ik bij een familie en hoef dus ook niet te zorgen voor het ontbijt en warm eten.

Qua budget zou ik zo ruim mogelijk gaan zitten, het valt in principe altijd tegen. Ik heb niet zoveel o pmijn bank staan. Boek steeds af van mijn spaarrekening. Daarnaast hoe lang wil je blijven en wel je daar ook nog gaan werken?