Anoli schreef:Ja weet ik maar om nou met een lege rugtas daarnaar toe te gaan staat ook zo raar vind je niet?
Toen ik voor het eerst voet op Australische bodem zette, kwam ik daar dus gelijk aan met een kerel uit UK en die kwam dus SERIEUS 3 maanden backpacken in Australie met een klein Eastpak-rugzakje.... Alleen zijn handbagage!!!!
Ik zie hem nog staan, hahahaha!!!
V.w.b. je lenzen-probleem: ik gebruik afwisselend dag/maandlenzen en had een voorraad voor 6 mnd meegenomen (ging een jaar) met de gedachte de rest daar wel te kopen. Dat viel dus tegen want lenzen gaan daar via de zorgverzekering (tenminste 5 jr geleden wel) en daar zat ik niet in, dus dat kon niet. Uiteindelijk heeft m'n moeder in NL lenzen voor het tweede halfjaar gekocht en opgestuurd naar het cattle station waar ik toen zat. Neem zeker een reservebril mee!!
Het bolletje touw wat hier genoemd werd, zou ik vervangen voor een scheerlijn. Ik neem er altijd eentje mee en die dingen zijn me toch handig; om iets vast te zetten, waslijn te spannen en je kunt het ook als gewoon touwtje gebruiken!
Insectenspul en zonnebrand: daar kopen!! Veel goedkoper inderdaad en het (dure) insectenspul wat ik uit NL meegenomen had, werd keihard uitgelachen door de Australische mug!! Koop als je daar bent iets van Bushman ofzo.
Veel plezier met de voorbereidingen!!