Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:18

Belachelijk dit is niet te vergelijken met het OV dat staanplaatsen heeft. Wat een grap :+

Alecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:18

_Noah schreef:
Tulandro schreef:
Je moet ook NOOIT helemaal achteraan in het midden in de 747 van KLM gaan zitten.. die stoelen kunnen niet naar achteren omdat er een wand achter staat. Heerlijk met een nachtvlucht. Iedereen lekker de stoelen kantelen, en jij zit op een stoel die veel en veel te ver rechtop staat.

Dit is onzin, alle stoelen kunnen even ver naar achter op de 747. Alle stoelen zijn precies hetzelfde in de klm toestellen, alleen in de C-class zijn grotere stoelen. En in de comfort class staan ze verder uit elkaar.
(...)

Ik neem aan dat de stoelen inderdaad wel hetzelfde zijn maar als er door de muur erachter geen ruimte is om te rugleuning te kantelen heb je daar weinig aan.

Wat betreft de RyanAir staanplaatsen:
Travelblog artikel - Ryanair: ‘driekwart passagiers wil staan’
Ik zou zelf ook wel een gratis vlucht (exclusief belasting etc) willen hebben in ruil voor een staanplaats. Dus in dat opzicht lijkt het me een reëel plan. Ik verdenk RyanAir er dan alleen van om wat extra brandstoftoeslag te gaan vragen zodat ze toch het geld binnen krijgen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:21

En de prijs voor je koffer wéér te verhogen... was eerst 15 euro, nu al 40 euro (tot 15 kg) en elke kilo dat je er overheen zit mag je 20 euro extra betalen.

patatkraam

Re: Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:27

Ik vind het enge stoelen :=

Ik sta ook de hele dag op mijn werk, maar daarbij loop ik veel rond. Als ik echt alleen stil sta een tijdje krijg ik last van mijn rug enzo dus het lijkt me niet erg fijn. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:36

Ze zouden dit ook alleen op vluchten tot ongeveer een uur willen doen. Een uurtje staan/hangen in je harnas lijkt me best te doen, maar no way dat ik dat in een vliegtuig doe dat opstijgt, vliegt en landt! :D
En als je neerstort, kun je dus niet voorover buigen en je hoofd beschermen zoals in een stoel, benieuwd hoe "veilig" je dan staat... al is neerstorten op zich al niet veilig en ga je waarschijnlijk toch dood als het je gebeurt...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:37

Ik dacht ook gelijk aan neerstorten. :j Jezelf klein maken? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:38

Als je neerstort is de kans dat je het overleeft toch al miniem...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:50

_Noah schreef:
Tulandro schreef:
Je moet ook NOOIT helemaal achteraan in het midden in de 747 van KLM gaan zitten.. die stoelen kunnen niet naar achteren omdat er een wand achter staat. Heerlijk met een nachtvlucht. Iedereen lekker de stoelen kantelen, en jij zit op een stoel die veel en veel te ver rechtop staat.

Dit is onzin, alle stoelen kunnen even ver naar achter op de 747. Alle stoelen zijn precies hetzelfde in de klm toestellen, alleen in de C-class zijn grotere stoelen. En in de comfort class staan ze verder uit elkaar.

.

Twee jaar geleden zat ik toch echt met mijn familieleden op de achterste rij en die stoelen konden toch echt maar in 1 houding! Mijn moeder mocht door haar medische gesteldheid tijdens de vlucht op de stewardessenstoel.

Dus nee, jammer genoeg geen onzin.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:53

idd, de stoelen op zich kunnen wel naar achteren, maar die wand zit in de weg.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:01

Wij vliegen met Ryanair, voor zover ik weet kunnen de stoelen daar niet naar achter.
Moet zeggen dat het me eigenlijk meevalt. Zelfs met enorm lange benen. :D

Zou anders worden als je langer dan 10 uur moet zitten, maar voor 2 uur is het prima te doen! Niet zo zeuren hoor....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:03

Wat zit jij onze klachten nou weer af te doen als onzin?

Ten eerste, die stoelen bij RyanAir kunnen WEL naar achteren en ten tweede vind ik RyanAir zo k*z met veels te weinig beenruimte! Met een vlucht van 2,5 uur ben ik echt kapot.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:08

Hm ik heb ze nooit naar achter gekregen, en nooit iemand gezien die dat deed. Maar dat zal dan aan mij liggen.

Als je meer beenruimte wil, boek dan eerste klas??
Je kan het ook anders kijken: Hadden ze gekozen voor beenruimte, konden er minder stoelen. Dus minder pasagiers = duurder ticket, minder plek.
Nu kan je lekker goedkoop (Ryanair is goedkoop vind ik zelf.) en je hebt meer kans dat er nog gewoon plek is. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:10

Ik vloog altijd heen en weer met Ryanair naar Ierland. Dan zorgte ik dat ik priority boarding boekte (€3 geloof ik) en dan helemaal vooraan in de rij stond (dus vroeg aanwezig) ik zat dus altijd direct naast de deur op de voorste rij, of aan de andere kant van het gangpad op de voorste rij. Ruimte zat. Maar goed, dat is ook een handigheid die je ff moet krijgen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:12

Wij konden extra beenruimte kopen met de vlucht naar mexico. Heen doen we dat niet (alhoewel we toch beginnen te twijfelen of we alsnog bijkopen) en bij terug hebben we dat sowieso wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:13

idd, ervaring met vliegen scheelt een heel stuk. Dan weet je wat handig is, en waar je wel of juist niet moet zitten.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:20

met mijn twee meter lengte zit ik sowieso oncomfortabel. maar gewoon ff doorbijten, je moet iets over hebben voor een leuke vakantie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:21

sommige mensen vliegen voor hun werk ;)

GamblersCup

daNiielle_ schreef:
Als je meer beenruimte wil, boek dan eerste klas??
Je kan het ook anders kijken: Hadden ze gekozen voor beenruimte, konden er minder stoelen. Dus minder pasagiers = duurder ticket

Eerste klas, bij RyanAir? :D
En het is de enige vliegmaatschappij die daar heen vliegt, ik vlieg niet met RyanAir omdat het zo goedkoop is. Dus dat gaat niet op voor mij.
RyanAir is goedkoop als je ergens een weekendje heen gaat, waarbij je geen grote koffer nodig hebt. Zodra je een koffer bijboekt, wordt het ticket bijna net zo duur als met een "normaal-niveau" maatschappij. Was een koffer voorheen 15 euro voor 20 kg, is het nu 40 euro voor 15 kg. Of 60 euro voor 20 kg.
Die priority boek ik ook altijd, maar dat is allang geen 3 euro meer, ik geloof dat het nu 7,50 euro is. Geen groot bedrag, maar alles bijelkaar word het echt bijna net zoveel als een ticket bij een fatsoenlijke vliegmaatschappij. En als je dan ook nog ergens heen moet, waar je geen andere keuze hebt dan RyanAir, dan is dat echt heel vervelend.

Het is even zoeken naar de juiste knop om de stoelen naar achteren te krijgen, maar ze zijn er wel degelijk.

Verosjaak

vjestagirl en dan moet de voorste plek niet gereserveerd zijn :D . Toen ik nog met mijn ouders vloog zaten er ook mensen snel vooraan die weggestuurd werden omdat mijn papa voorraan gereserveerd had. Hij is heel lang, 1.95, en invalide (hij loopt nog maar 5 meter ong. en dat doet hij op spieren ipv botten/kraakbeen) vanwege ernstige slijtage. Geluk puntje voor mij en mijn moeder dat wij ook altijd voorraan zitten :P .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:22

Lielle schreef:
sommige mensen vliegen voor hun werk ;)

Juist ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:24

verography schreef:
vjestagirl en dan moet de voorste plek niet gereserveerd zijn :D . Toen ik nog met mijn ouders vloog zaten er ook mensen snel vooraan die weggestuurd werden omdat mijn papa voorraan gereserveerd had. Hij is heel lang, 1.95, en invalide (hij loopt nog maar 5 meter ong. en dat doet hij op spieren ipv botten/kraakbeen) vanwege ernstige slijtage. Geluk puntje voor mij en mijn moeder dat wij ook altijd voorraan zitten :P .

Ryanair doet daar niet aan. Als je comfortabel wilt zitten als je lang bent, dan moet je daar proirity boarding boeken... Net zo goed als dat ze geen speciale pasjes hebben waarmee je door mag lopen, ouders met kinderen niet voorlaten. Gewoon allemaal in dezelfde rij...

Sterker nog, als hij zo slecht loopt mag hij niet vooraan zitten, net als dat je daar met kleine kinderen niet mag zitten. Je moet namelijk mensen kunnen helpen in geval van nood...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:24

en dat is bepaald niet meer de luxe van vroeger. Gewoon economy (cattle) class, en niets geen voordelen meer. En ik werk voor een behoorlijk gerenommeerd bedrijf en die regels gelden tot op zeer hoog managementniveau.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:33

Ik vind persoonlijk RyanAir een hoog Tokkie gehalte krijgen, of iig dat soort passagiers trekken ze aan. (Waarmee ik niet iedereen over een kam wil scheren hoor).

Allemaal rennen bij de gate, voordringen om maar als eerste in dat vliegtuig te kunnen, hele ruzies over wie er voor was en wie recht heeft op welke stoel... :x

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:41

Ik vlieg regelmatig met RyanAir (helaas, om bovenstaande reden) en zoiets heb ik hier nog nooit gezien. Ruim voor boarding vormt zich langzaam een rij, niks geren. Ruzies heb ik ook nog nooit meegemaakt. En met "regelmatig" bedoel ik niet maar 4 keer per jaar ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:51

Hier ook nooit ruzies gezien. Moet wel zeggen dat ik gewoon direct in de priority boarding rij ging staan en dan dus vooraan in de rij ging staan lezen. Vast heel flauw, maar ik zat wel altijd lekker en k heb nooit voor gedrongen.

Het 'rennen' naar het vliegtuig heb ik wel meegemaakt, van iemand met 3 kleine kinderen die letterlijk over erheen sprintten, kinderen en kinderwagens meeslepend. Om vervolgens weggestuurd te worden van de eerste stoelen omdat je daar niet mag zitten met kleine kinderen.