Thailand 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Re: Thailand 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:31

Die tip over de Deet had m'n schoonmoeder ook, dus dat gaan we ook daar kopen..

Ik ga is googlen op je tips ;)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:03

oeeeeh ik heb zoveeeel zin! Nog 3 nachtjes en dan vliegen wij! :D

Kreeg net een sms van m'n nichtje dat ze op de bridge over the river kwai staan en dat het super mooi is!
Daar moeten jullie dus ook allemaal heen!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:30

Hahaha.. helaas komen wij daar niet echt in de buurt..
Voor een volgende keer dan maar..
Veel plezier he!

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:38

Ook wij zijn vorig jaar naar thailand geweest.. prachtig land! je kijkt je ogen uit. Geweldig eten.. en wees gerust bijna alles aan de weg ( ja aan de weg ik zeg het goed ) kan je gewoon eten!!! ik zou alleen de gebakken rat laten liggen haha.. Deet zou ik zeker mee brengen. Wij hadden alleen een ticket geboekt en verder helemaal niets vooraf. Wel hadden we vooraf een kleine route maar die hebben we aan moeten passen vanwege de lange reistijden daar. Je kan zomaar 6 uur in een bus zitten en dan ben je alweer een hele daag kwijt. Ik zou je aan willen raden als je met de bus reist een wat duurdere bus te nemen ( scheelf 50 cent ) maar dan rijd je wel iets comfortabeler er je hebt airconditioning.
Je gaat zoals al wel eerder geschreven wel naar de messt touristiche plekken hier moet je van houden.. als tip op deze plaatsen veel afdwingen .. als de mensen daar een beetje knibbig worden dan betaal je pas een goede prijs! O wat zeker de moeite waard is is het Historisch Park in Ayutthaya. Vooral bij zonsondergang!
Hele fijne vakantie

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:36

Idd afdingen, ze zeggen beginnen lager als de helft en mekaar in het midden ongeveer tegemoet komen.

Eten langs de weg kan maar je moet kijken waar de doostroom het snelst is van het eten.
Wat wij erg lekker vonde was "mango with sticky rice", alleen wij waren er in het hoog seizoen van de mango.
Dit is gekookte kleefrijst met cocosmelk en stukken mango.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:28

oeeh klinkt heerlijk :)
Eten aan de weg is zeker goed, je moet gewoon kijken waar de meeste mensen op af komen.
Ben heel benieuwd!
Zal wel een een reisverslagje hier neerzetten als ik er tijd voor heb. Ben bang van niet haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:31

Het eten in Thailand, valt dat wat mee voor vegetariërs (dus geen vlees/vis?)?

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:23

je kan alles zonder vlees of vis bestellen. In thailand word veel groente gegeten dus als vegetarier kan je er goed eten. Wel goed aangeven dus even in het woordenboek duiken wat geen vis of geen vlees betekend.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:25

Farjen schreef:
Ik meld me :) Ik ga eind augustus (lekker in het regenseizoen...) eerst 3 nachten naar bangkok en daar bezoeken we de 2de dag de drijvende markt en de tempels. En dan gaan we 9 nachten naar phuket.

Je hebt geen last hoor van het regenseizoen! Niet veel iig.
Ik zit er nu ook (jaja, live) alweer een weekje, en eigenlijk heeft het alleen nog maar een uurtje geregend toen we aankwamen, verder 2x laat op de avond en vanmiddag een buitje die in 5 minuten weer weg was xD en als het regent blijft het ook gewoon nog warm dus ach.. Als je nat word ben je ook zo weer droog, haha

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:44

het regenseizoen is pas echt van kracht rond september . nu valt het nog wel mee hoor in de maand september van de meeste regen in thailand. maar zelfs dan is het prima te doen.. ja af en toe ben je doorweekt... ( fijn als je net op een brommertje zit ofzo hahaha )

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 18:53

Ik blij dat we toch niet in september zijn gegaan..

We wouden eerst 3 weken later weggaan, maar ivm de bruiloft van m'n broer gaan we 12 augustus weg en komen we 2 september weer, dan mijden we september dus mooi ;)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:46

Het zijn toch meestal van die buien van 5 min en dan is echt alles doorweekt... En daarna is het voorlopig droog?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:59

Zijn er nog mensen die op ko phi phi overnacht hebben?
Wij willen graag in zo'n strandhutje overnachten, ze zullen er vast genoeg zijn, maar heeft iemand een tip?

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:36

Wij gaan helaas niet die kant op, hoorde wel dat het heel mooi daar is! :)
Straks nemen we de trein en dan vliegen we vanavond naar Bangkok.
Het is wel noodweer in bangkok, (hoorde dat van m'n oom en tante) hele straat onder water en de treinen reden niet meer. Maar dat was gister, hopen dat het morgen wat beter is daar haha :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:21

Oeh bah.. maarja vaak is eht daar inderdaad 1 dag..
Veel plezier..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 13:58

Even een schopje hier.. ;)
Het valt hier zo stil!! Of is iedereen weg?

Volgende week vrijdag over 2 uurtjes, rijden wij richting Dusseldorf :)
Ik ben de dagen echt al wel aan het aftellen..

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:03

Leuk he, die gezonde spanning, eerst de maanden aftellen en dan weken en langszaam aan de dagen uren.
Hopelijk is het weer een beetje opgeknapt als je in Bangkok aankomt en weer stralend weer.

Ging je ook naar de "floating market" en de River Kwai, spreek het uit als KWEE, schijnt als je kwai zegt iets van edele delen te zijn.
De Heel Fire Pass was ook erg indrukwekkend, zeker als je daar staat met 40gr en je je inbeeld dat daar zoveel mensen ong 15 uur per dag slaven arbeid deden.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 20:54

Haha.. heerlijk!

Nee wij gaan niet naar de floating market en de River Kwai ;) Wel een handige tip overigens voor mensen die daar wel heengaan.

Ja, nouja schijnbaar staat bangkok nogal snel onder water. De afvoering is er niet al te best!!

We zitten er wel 3 nachten en 2 dagen.. (en 1 van die dagen gaan we naar de oude hoofdstad), mocht het zo zijn hebben we er hopelijk niet zoveel last van. Daarna vliegen we al richting het zuiden ;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:29

Als je van winkelen houdt zou je eens moeten kijken in het MBK, goedkoop en veel afdingen of bij SIAM winkelcentrum en dat is weer zo ontzettend luxe, heel
raar die contrasten, het zijn 4 mega gebouwen en in een een heel mooi aquarium.
Er is bv niet 1 ijszaak maar diverse bijelkaar zo ook donuts en restaurants, wij liepen eigenlijk een beetje met onze mond open.

Als je van goedkoop eten houdt en een fantastisch uitzicht moet je naar het Bayoiki Sky Hotel gaan daar kun je buffetten met een uitzicht van ong 300m.
Wij hebben daar erg van genoten goed eten en drinken(cola,sinas,7up en water) de rest betalen.
De buffetten zijn erg goed gevuld en veel variatie.
Wij hebben wel van te voren gererveerd en een raamplaats gevraagd.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:21

Wie vroeg er ook alweer om foto's van tijgers? Heb ze gevonden. :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:52

Ikke!
Wil er over 3 daagjes naartoe gaan!

Nou, voor iedereen die een groepsreis gaat doen, hoop dat jullie een leukere groep hebben als ons. We hebben een twee kampen groep, ene groep is top maar de andere zijn me toch een stel nietmijntypemensen om het even netjes te houden. Onze reisleider is er zojuist uitgekikt, en we krijgen nu voor de laatste 3 dagen een andere. En waarom?
- omdat hij niet 100% perfect nederlands sprak (maar wel gewoon goed verstaanbaar en begrijpbaar)
- omdat hij de eerste dagen wat fouten maakte (hij was niet perfect voorbereid) MAAR hij heeft zichzelf in leukgroepgedeelteogen wel weer opgepakt.. Kijk hij was nog niet perfect, maar het was niet meer zo van oh oh wat sle ht
- omdat er een stel was die zich 1 middagje zelf moesten vermaken (Omdat ze ZELF niet meededen aan de optie) en zich toen in de steek gelaten voelde en eenzaam.
***********lui

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:22

Ik ben afgelopen juni in Thailand geweest (3 weken) en heb zelf rondgereisd met de auto. Ongebruikelijk misschien, maar het was super goed te doen en je komt nog eens op plaatsen waar nooit een toerist komt. Daar spreken ze dan ook gelijk geen Engels en moet je je eten gewoon aanwijzen. Erg leuk!

Over Deet, ik had Deet van thuis en Deet daar gekocht maar alsnog werd ik helemaal lekgeprikt. Dus neem desnoods een klamboe mee en doe als je 's avonds buiten gaat eten gewoon schoenen aan, ookal zijn slippers nog zo verleidelijk met die hitte...

In Bangkok is de Chatuchak market (weet niet precies meer hoe je het schrijft) een aanrader! Je kijkt je ogen uit op deze giga-markt! (vind ik persoonlijk leuker dan die hypermoderne malls) Fietstocht zou ik ook zeker doen, ik ben met Bangkok Biking geweest maar Co van Kessel hoor ik ook alleen maar positieve verhalen over.

Wij zijn in Sukhothai geweest waar je ook weer veel tempels kunt bekijken (net als in Ayutthaya). Tip: 's ochtends bij zonsopgang tot 8 uur ofzo en 's avonds na 6 uur is er geen toegangscontrole dus kan je er gratis in.

Mensen die naar Kanchanaburi gaan, rij dan nog even door naar de Erawan watervallen en trek je zwemkleding aan als je daar gaat wandelen!

Chiang Mai vond ik een erg leuke stad. We werden gewaarschuwd voor zakkenrollers, maar uiteindelijk is niets gejat, terwijl ik gewoon wat geld in mijn broekzak had zitten. Maar goed, wees gewaarschuwd.
Wij waren rond 6 uur 's avonds bij die grote tempel midden in de stad en daar begon toen net een dienst, heel bijzonder om mee te maken.

@_Anouck: ik heb van tevoren op booking.com enzo hotels bekeken op Ko Phi Phi om er alvast een paar te selecteren. Dan kan je gelijk ook de reviews lezen, erg nuttig. Overigens zijn we er uiteindelijk niet geweest omdat er een typhoon in de buurt was en de zee te ruw was voor de overtocht. Als je trouwens je ferry tickets online besteld, zijn ze goedkoper dan wanneer je ze ter plekke koopt! (300 ipv 500 bath dacht ik)
In Khao Sok heb je veel meer organisaties naast Tree Tops die vrijwel dezelfde meerdaagse programma's doen. Check ook hier weer wat reviews, want er staat me iets van bij dat Tree Tops niet door iedereen als even schoon werd ervaren (voor zover dat mogelijk is in de jungle).

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:42

Heey Marizzz,

Dank je voor je tips ;)

Booking.com hebben wij gisteren inderdaad op gekeken en we hebben het 1 en ander gevonden..

Balen zeg dat kho phi phi niet kon.. Ik hoop dat het bij ons wel kan..

Tip over de Ferry is ook handig.. thanks!

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:41

oow die watervallen (erawan) zijn zo mooi dat je er eigenlijk gewoon voor heen moet gaan. Prachtig wel een behoorlijke klim om de top te bereiken maar dan heb je ook wat. Wij zijn met een brommetje heen gereden vanuit Kanchanaburi. Drie kwartier rijden... met stoplichten waarbij rood nog even gasgeven is en groen flink gas. dus gaat aldoor maar net goed.

Marizzz knap dat je het hebt overleefd in de auto.... haha ze krijgen hun rijbewijs daar bij een zakje rijst die zekf geplukt is uit een rijstveld denk ik. wij hebben het een paar keer behoorlijk warm gehad van het verkeer.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:53

Ik hoorde inderdaad van onze fietstocht-gids dat Thai hun rijbewijs halen in één dag en dat het omgerekend 50 euro kost. Dus erg veel 'opleiding' krijgen ze niet, maar goed verkeersregels hebben ze daar toch niet, dus als ze maar weten wat gas en rem is dan is het volgens mij al voldoende ;-). Gelukkig zijn ze wel allemaal heel gemoedelijk (hoewel de taxichauffeurs in Bangkok anders doen vermoeden), dus het gaat eigenlijk altijd wel goed in het verkeer. We hebben bewust niet in Bangkok gereden, maar in de rest van het land wel en het ging echt prima. Je leert vanzelf om je aan te passen aan hun rijgedrag (bv gewoon inhalen terwijl er een tegenligger aankomt, je kan best met 3 auto's naast elkaar rijden).

Erawan vond ik één van de leukste dingen in de vakantie! Supermooie wandeling (niet al te lang) en zwemmen onder een waterval tussen de vissen. +:)+ Hoe tropisch wil je het hebben!