Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:23

Een vriendin van mij heeft er eens in de februari-vakantie gezeten en die heeft toen van ellende jassen voor de kinderen daar moeten kopen.
Maar die heeft overal slecht weer. Op Aruba, Turkije en paar maanden geleden zelfs in Dubai. Dus ik wil met haar niet (meer) op vakantie, die heeft gewoon altijd pecht.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:26

Haha, nee die zou ik dan ook mooi thuis laten! :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 19:37

Bedankt voor alle informatie :)

Ik moet zeggen dat we het niet meer weten. :') Wij zijn gek op het Midden-Oosten, maar daar rommelt het nu nogal dus dat durven we nu niet aan. Curacao is van de baan, als we die kant op gaan wordt het zoiezo geen Curacao maar Aruba. Hebben rondgevraagd aan een heel aantal kennissen die daar zijn geweest, en die vonden het allemaal niet echt veilig in Curacao (veel berovingen). En nadat we pas zijn beroofd in Bulgarije, hebben we daar echt geen zin in. Las op internet dat de DR wel redelijk veilig was buiten de resorts. We willen wel gewoon veilig in een stadje kunnen lopen zonder dat er spullen van je lijf worden getrokken.

We willen dan 's avonds altijd een stukje lopen, dus we zoeken een plaats met bv. een boulevard met wat winkeltjes enzo. Maar zo te lezen is dat er wel op de DR :)

Dus op dit moment zijn we aan het kijken naar de DR en Aruba. Wbt Gambia weten we het ook nog niet. :Y)

Haha Electra, daar zou ik ook niet mee op vakantie willen gaan :') Als je zelfs al in Dubai slecht weer hebt, haha.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:40

In dat geval zou ik niet naar Punta Cana gaan.
Sosua is ook wel leuk.
Je moet op de DR in ieder geval niet te koop gaan lopen met dure spullen, want dan vraag je erom, maar dat is eigenlijk overal wel zo natuurlijk.
In Samana heb ik me geen moment onveilig gevoeld, de bevolking was daar erg vriendelijk.

Je kan natuurlijk ook een lijstje maken en daar iedere vakantie een andere bestemming uit gaan kiezen. :D
Zo hebben wij ook nog heel wat wensen, Costa Rica staat bovenaan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:49

Heb me geen moment onveilig gevoeld hoor in Curacao :)
Dat zou ik sowieso verkiezen boven dominicaanse, dat lijkt me nou weer helemaal niets vanwege die berovingen en geweld..

als je een soort boulevard wil moet je niet in Curacao zijn, Aruba heeft dat weer wel ;-) Maar Aruba is alles Amerikanen....Moet je ook maar willen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:50

DR kun je niet zo heel veel doen :n

Aruba is in 1 woord geweldig, ik heb er een half jaar gewoond en ga in Oktober weer.
Voor tips kun je altijd PBen...

Het is een klein eiland maar voor een week is er genoeg te zien/doen :))
Voorral als je een auto huurt!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:52

Colway schreef:
Heb me geen moment onveilig gevoeld hoor in Curacao :)
Dat zou ik sowieso verkiezen boven dominicaanse, dat lijkt me nou weer helemaal niets vanwege die berovingen en geweld..

als je een soort boulevard wil moet je niet in Curacao zijn, Aruba heeft dat weer wel ;-) Maar Aruba is alles Amerikanen....Moet je ook maar willen

Die amerikanen heb je wel meer dan op cura alleen ligt het er ook aan waar je zit.
En amerikanen ik vind het alleen maar leuk :D
Alleen maar nederlanders op vakantie zien is nou ook niet geweldig :+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 19:54

Oké, zit nu inderdaad naar Sosua te kijken. Ziet er leuk uit, ook een paar leuke hotels gevonden.

Wij hebben ook zo'n lijstje :P Rusland staat nu bovenaan, maar dat lijkt me niet echt een winterzonbestemming. :D

Amerikanen maakt ons niet zo heel veel uit, ga morgen maar eens naar Aruba kijken. Klinkt ook erg goed!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:09

Neee maar Aruba is echt een overkill aan Amerikanen hoor, Curacao is wat dat betreft een meer gemixt publiek ;-)

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:55

DR en dan Punta Cana is echt niets te beleven daarnaast zijn de meeste resorts dusdaning ver van de bewoonde wereld dat het echt niet te doen is. Vrienden van ons zijn naar Sosua geweest, het schijnt daar wel te kunnen. Wij zijn ook mensen die het heerijk vinden om 's avonds te eten en slenteren over de boulevard..die is daar niet!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:32

Wij zijn nu aan het kijken naar Florida. We willen dan een villa huren met een auto, iemand hier ervaring mee? Willen dan in Orlando of Miami (beach).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:35

Orlando is echt niets, behalve pretparken... Miami is wel leuk :j
Verder is Key West en Sanibel island geweldig!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:50

Oké bedankt! En Orlando is vanuit Miami ook nog wel te doen met de auto? Willen dan wel een keer naar Seaworld. Ik ga eens neuzen naar die twee andere plaatsen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:32

Van miami naar orlando is zo'n 4 uur rijden! Je zou ook overal een paar dagen kunnen blijven?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:29

Ik ben zo'n 10 jaar achter elkaar naar Florida geweest. Wat ik zou doen is 3 weken Florida, dat onderverdelen in ong. 10 dagen Orlando (voor de parken) en de rest naar Miami. Wij vonden rondreizen niet heel leuk, niet elke plaats is leuk. Een combinatie met de Bahamas is ook goed toeven. Kijk op www.exit-reizen.nl. Hiermee zijn wij altijd mee op vakantie geweest naar de States en is zeer goed geprijsd.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:51

Bedankt voor de link!

We willen eigenlijk graag op 1 plek blijven. Het is ook niet de bedoeling om rond te reizen, maar lekker een strandvakantie met wat dagjes weg. Zitten ook een beetje met de schoolvakantie, dus maximaal 11/12 dagen.

Het lijkt mij erg leuk om naar Seaworld te gaan, dus misschien dat we dan daar een hotel boeken voor 1 nacht en dan de volgende dag weer terug gaan.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:09

_Tamara schreef:
Bedankt voor de link!

We willen eigenlijk graag op 1 plek blijven. Het is ook niet de bedoeling om rond te reizen, maar lekker een strandvakantie met wat dagjes weg. Zitten ook een beetje met de schoolvakantie, dus maximaal 11/12 dagen.

Het lijkt mij erg leuk om naar Seaworld te gaan, dus misschien dat we dan daar een hotel boeken voor 1 nacht en dan de volgende dag weer terug gaan.

11-12 dagen Florida vind ik gewoon zonde, je betaalt altijd hetzelfde bedrag voor een ticket. Vrienden van mij zijn ook 12dgn geweest naar Florida (had ze van te voren gewaarschuwd dat het tekort zou zijn), komen ze terug: doodvermoeid van de parken (je wil toch alles zien) en vonden 12 dagen idd te kort. Ik zou dan in de grote vakantie gaan en dan drie weken. Als je naar Florida gaat, dan moet ook er vol voor gaan vind ik

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:32

Florida ben ik ook geweest, erg leuk als je van pretparken houdt. Wij zijn toen 5 dagen begonnen in Orlando, toen naar clearwater gereden met een huurauto. Best mooi (vooral het nabij gelegen sanibel island, daar waren toen volop zeekoeien). De stranden was ik niet zo enthousiast over maar wij zaten vlakbij een rivier die in zee uitkwam. Na clearwater en de everglades zijn wij weer terug gereden naar orlando en hebben daar weer een paar daagjes gehad. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik het niet echt een 'vakantiegevoel' vakantie vond. Een vriendin van mij heeft het gecombineert met een tocht door de keyes en die vertelde dat je dat daar meer hebt. Maar dan moet je weer wat meer rondreizen dus. Als je dan toch echt een strandvakantie met een dergelijke vibe wilt zou ik florida niet aanraden...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:46

Rytir schreef:
Florida ben ik ook geweest, erg leuk als je van pretparken houdt. Wij zijn toen 5 dagen begonnen in Orlando, toen naar clearwater gereden met een huurauto. Best mooi (vooral het nabij gelegen sanibel island, daar waren toen volop zeekoeien). De stranden was ik niet zo enthousiast over maar wij zaten vlakbij een rivier die in zee uitkwam. Na clearwater en de everglades zijn wij weer terug gereden naar orlando en hebben daar weer een paar daagjes gehad. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik het niet echt een 'vakantiegevoel' vakantie vond. Een vriendin van mij heeft het gecombineert met een tocht door de keyes en die vertelde dat je dat daar meer hebt. Maar dan moet je weer wat meer rondreizen dus. Als je dan toch echt een strandvakantie met een dergelijke vibe wilt zou ik florida niet aanraden...

Rond Clearwater krijg je idd niet het strandgevoel, maar ga je naar miami beach of daytona beach of de keys dan krijg je echt wel het strandgevoel. Wij hebben de eerste jaren ook rondreizen gemaakt, maar daarna hebben we eerst Orlando voor de parken gedaan en daarna strandvakantie in Miami Beach (heerlijk appartement aan het strand, echt heerlijk).

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:56

Ik lees hier verhalen van mensen die naar verre exotische bestemmingen gaan en daar vervolgens een luie strandvakantie houden, het raar vinden dat mensen zeggen dat je beter je gouden kettingen af kan doen in een derde wereldland, 2 weken lang in een resort zitten en dan 1 of 2 georganiseerde excursies boeken om een paar dolfijnen, dansende negertjes of grote krokodillen te zien. Ik vind dat echt onvoorstelbaar.. :D Als je naar zo'n land toegaat, dan wil je toch juist de echte cultuur ontdekken? Geen georganiseerde toeristische ongein? Zelf een beetje pionieren?

Om even ontopic te blijven, er worden hier veel gave bestemmingen genoemd. Maar ik kan je echt aanraden om west-amerika te bezoeken. En dan minstens 3 weken. Een auto huren en lekker je eigen plan trekken. Je bent in een eerste wereld-land, hebt mooi weer, alle vrijheid en luxe die je hier ook hebt en PRACHTIGE natuur. :)

Edit: Ik zie net dat je eigenlijk een strandvakantie wilt en op 1 plek wilt blijven. Vanwaar dan je topictitel? Want daar is niets aparts aan. Je kunt het zo ver maken als je zelf wilt natuurlijk. Bij verre en aparte reizen denk ik aan een motortocht in India, backpacken in Chili of een wandelvakantie in Angola. :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:23

@Siegje, mee eens.
Je kan net zo goed naar Egypte gaan, een stuk dichterbij, goedkoper.. goed strand en kun je ook 2/3 daagjes erop uit trekken. :)
Voor zo kort (10 dagen ong) heb ik al geen zin meer om 11 uur in het vliegtuig te zitten.. :')

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:46

Daar zitten we inderdaad ook wel een beetje mee, Douraque. We willen ook wel echt uitgerust zijn als we terug komen. Nog even over nadenken dus..

Wat voor de één apart is, kan dat voor de ander niet zijn. :P Vandaar ook de aanhalingstekens. Ik doelde meer op aparte bestemmingen. Al is bv. een motortocht in India natuurlijk wel een héle aparte reis :D

West-Amerika lijkt me ook prachtig, zoiezo Amerika lijkt me geweldig om te zien. Het staat ook zeker in de planning om een keer een rondreis te maken door Amerika. :j

Wij zijn nu 2 keer in Egypte geweest, 1 keer een rondreis en 1 keer een strandvakantie. De rondreis was echt fantastisch! De strandvakantie was ook mooi, maar het was niet echt warm in februari in Hurghada, 20 graden met een hele koude wind. Dat was dan ook wel een uitzondering daar volgens mij. :+ Hebben ook nog even aan Egypte gedacht, maar aangezien de onstabiele toestand daar, lijkt ons dat voor nu niet heel handig. We willen gewoon geen risico nemen.

We willen nu wel echt de knoop doorhakken. We hebben een aantal opties en daar gaan we binnenkort even mee rond de tafel. :) Dat zijn Curacao, Gambia, Florida, Dubai en Gran Canaria.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:48

Gran Canaria wilde ik ook juist zeggen ;)
Warm, niet al te ver weg.. goed strand.

*edit; onrustige toestand egypte? Denk dat het nu wel weer meevalt. :) Tenminste, anders zou er wel een negatief reisadvies afgegeven zijn.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:12

Het is natuurlijk niet meer zo erg als eerst, maar er waren pas toch wel weer demonstraties. We willen het risico gewoon niet nemen. :) We gaan wel weer die kant op als de situatie in die omgeving weer rustig is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:15

Oké, maar goed.. die zijn bijv. niet in toeristengebied Hurghada.. maargoed, ik laat me daar ook niet al te snel door 'afschrikken'.