Oberhausen is altijd leuk! Maar ook veel kleine dorpjes en stadjes in Duitsland zijn helemaal in kerstsfeer en hebben vaak kleine(re) kerstmarkten. Niet zo massaal maar wél erg leuk!
Zaterdag ben ik in Keulen geweest. 6 kerstmarkten (wel veel van hetzelfde) kei leuke stands/huisjes hebben ze er neergezet. Veel kerstversiering, veel eten en drinken. Ik heb 3 markten gehad (beginnend bij de Dom). Wat ze verkopen is niet zoveel bijzonders, maar altijd grappig om eens gezien te hebben. Ik heb een lekkere curryworst met brood op en een gegrilde vleesspies, jummie! Daarna nog gaan shoppen. Veel kleding in Keulencentrum!! En voor niet al te dure prijzen. Het was alleen vreselijk druk, maar heel erg leuk om een keer meegemaakt te hebben!
Vorig jaar zijn we in de grotten in Valkenburg naar de kerstmarkt geweest. Is ook heel apart.
Volgend jaar gaan we Londen eens proberen........
Sterre
Geplaatst: 19-12-11 12:44
1. 2. 3. 4.
Foto´s zijn van vorig jaar toen er zoveel sneeuw lag: 1 + 2: Christkindlsmarkt in Nürnberg; de markt zelf is mooi, maar de standjes verspreid door de mooie binnenstad zijn nog veel leuker! Voor de kerk (rechts op foto 1) houdt het "Christkind" altijd een rede. 3. Kerstmarkt in Schwabach, schattig stadje bij mij in de buurt waar ik vroeger gewoond heb. 4. De kerstmarkt bij ons in het dorp; klein maar fijn . Altijd weer gezellig om iedereen bij een beker Glühwein te ontmoeten .