Oostenrijk 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:02

Mooie foto Patricia +:)+ ; maar die watervallen zijn dan ook idd prachtig!!
Jammer dat jullie appartement tegen viel :\ .

Fieberbrunn is op zich een leuk dorp! We hebben daar 18 jaar geleden een keer met de zaak van mijn man in het Schloßhotel geslapen :) .
6 Weken terug ben ik er doorheen gereden toen ik naar Waidring ben geweest ;) .
Ben je nog in St. Johann geweest? Daar is het op woe en vrij altijd ´s avonds feest :+ .

En meer *-:) is natuurlijk altijd goed :j !!

Patriciavt

Re: Oostenrijk 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:36

Nee we zijn niet in St Johann geweest, naja, alleen om boodschappen bij de Hofer (soort Lidl) Wel in Waidring! We hebben daar een wandeling met een gids gedaan, was leuk :j

Fieberbrunn is wel een grappig dorpje, met leuke wandelingen. Had alleen op een gegeven moment de bergen wel gezien, in de vorm van pijn in mijn benen van het klimmen :P

Zal van de week nog wat foto's plaatsen!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:48

De Hofer in O'rijk is hetzelfde als de Aldi in Dld ;) !
Waar in Waidring hebben jullie gelopen (daar gingen wij vroeger altijd skieen, op de Steinplatte!)?
Ik heb een wandeling gemaakt vanaf de grote parkeerplaats (waar je via de Mautstraße komt) naar het Straubinger Haus. Was ca. 2.15 uur heen en 1.45 uur terug!
Maar... lopen in de bergen is idd vermoeiend (net als Mountainbiken, wat een vriend van mij minstens 1 x per week zo´n 100 km doet %) )!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:44

Hadden we het maar eerder geweten, pas een paar dagen voor vertrek kwamen we daar achter... had een hoop kunnen besparen, bij ons zat alleen een dure Spar (soort O'rijkse AH? :P ) Alles daar is duur, behalve benzine en aardappels :=

Wij zijn op de Hausberg geweest (de berg aan de kant van het tourisme-kantoor) en die hebben we helemaal om gelopen en nog bij het gasthuis geweest daarboven op. Steinplatte zijn we ook geweest, daar is nu ook het Tirassic-park (oud koraalrif is het geweest) oid, daar zijn we ook geweest maar dan met de kabelbaan aangezien we dus al ruim 4 uur op de Hausberg hadden gebivakkeerd :P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:05

Ahhh... op de Hausberg heeft mijn zoon leren skieen :D !
Wij logeerden altijd in hotel "Tiroler Adler", dat ligt daar direkt onderaan, tegenover het tourisme kantoor :+ .
Bij de Bila kan je ook goed boodschappen doen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:32

De Billa hebben we idd ook gezien, maar die zit niet in Fieberbrunn, daar zit alleen de Spar :) Verder kijken dan je neus lang is is ook een vak apart he :Y) :D

Maar het geeft niet, we hebben een fijne (maar dure := ) vakantie gehad (op het appartement na) en dat is het belangrijkste toch? :D

De Hausberg is prachtig! Er liggen in omgeving tal van berghutten waar je, als je door de bergen trekt, kan slapen en er is drinkwater. Heb idd die skipistes daar ook gezien!
Skieen zal ik wel nooit doen... als ik alleen al een ski zie denk ik dat ik wat breek :=

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:35

Welk appartement heb je gezeten? Mijn ouders zitten nu nog in Fieberbrunn maar komen morgen naar huis. En wij gaan in januari weer naar Fieberbrunn. :):)

En meer foto's :j *\o/* Krimml is supertje mooi he?! Heb daar ook echt genoten :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:40

Wij zaten in Haus Hubertus, van Frau Waltl. Echt een hartstikke lief mens, behulpzaam en stond altijd voor ons klaar. Het was echt jammer dat het appartement zo tegenviel..

Foto's komen van de week :j Zit nu op t werk en rest van de week druk met m'n afstuderen :P Doe er wel steeds een paar :) Krimml is geweldig, ik heb sowieso een voorliefde voor watervallen, ik heb m'n ogen uitgekeken :+: We zijn trouwens van beneden helemaal naar de bovenste waterval gelopen en weer terug, ik kón niet meer _O-

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:25

ja dat is een behoorlijk stuk :=

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:07

Je moet maar zo denken: bergje op, bergje af is wel goed voor een strak achterwerk :+ !
Ik heb meestal zo´n spierpijn aan de bovenkant van mijn voeten en net boven mijn enkels :? ...

Nog 4 dagen, 4 uur en 25 minuten :):) !!
(We gaan dit keer niks "zinvols" doen, alleen maar feesten :o .)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:54

Feesten is ook heel erg leuk Sterre :D

En idd, mijn voeten deden heel erg zeer!! Net onder mijn bil ook na de eerste paar keer wandelen :P
Maar het ergste waren toch wel mijn kuiten :o Die dreven me op een gegeven moment écht tot wanhoop -O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:51

Een oostenrijktopic! Ik hou ervan :Y) Dit jaar wegens omstandigheden naar beieren geweest (Altmühltal, net voorbij Nürnberg) maar voor komende zomer staat echt Oostenrijk weer op de planning :D

@Patriciavt FIEBERBRUNN! Ik ben zowat opgegroeid in het pillerseetal :D 's winters skieën, 's zomers wandelen :) Spar is idd duur, Billa is goedkoper. Volgens mij zit er in fieberbrunn nog wel een andere supermarkt maar de laatste keer dat ik er was is ook alweer 5 jaar geleden :=

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:28

Neej, waar precies ben je geweest? Mijn zwager en schoonzusje wonen in het Altmühltal en ik woon er zo´n 20 km ten noorden van :D !

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:38

Echt waar! Wij zaten in Dietfurt, en zitten in de meivakantie regelmatig in Beilngries :) Prachtige omgeving, alleen iets teveel teken in de bossen naar mijn zin :P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:55

Dietfurt bij Treuchtlingen (das 45 km bij mij vandaan) of Dietfurt an der Altmühl (bij Beilngries, krap 70 km bij mij vandaan)?
Mijn schoonzusje verhuurt vakantie woningen bij hun op het slot in Möhren (hoort ook bij Treuchtlingen) :+ .

In Beilngries zit trouwens mijn paarden DA :D !

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:05

An der Altmühl :) wist niet dat er zo nabij nóg een Dietfurt was hahaha :P Vind Beilngries trouwens een leuker durp dan Dietfurt, qua centrum en terrasjes enzo :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:09

Dietfurt an der Altmühl ken ik niet :+ , daarvoor wel het andere Dietfurt; daar rij ik altijd doorheen als ik naar Möhren ga ;) .

Haha, hoe was het ook alweer "de wereld is een dorp!" :P

Trouwens: in Tirol heeft het vandaag gesneeuwd := ...
Ik heb al foto´s op mijn tel. doorgestuurd gekregen. Ik kan helaas niets plaatsen, want sinds ik mijn password voor mijn e-mail adres heb veranderd, krijg ik op mijn mobiel (aaifoon) we mailtjes binnen, maar ik kan er geen meer versturen :? (en dus ook niet up-loaden :x ) ...
(Iemand toevallig een idee hoe ik dit weer kan veranderen, heb natuurlijk al het password op de aaifoon veranderd :+ ?!!)
Laatst bijgewerkt door Sterre op 19-09-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:10

Wij gaan dit jaar ook weer in Oostenrijk skiën. Nouja eigenlijk volgend jaar, voorjaarsvakantie. :P Naar Ehrwald, zoals altijd. := Gezellig met vrienden, is echt een traditie geworden de laatste jaren, super gezellig!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:14

Sterre schreef:
Dietfurt an der Altmühl ken ik niet :+ , daarvoor wel het andere Dietfurt; daar rij ik altijd doorheen als ik naar Möhren ga ;) .

Ook niet de moeite dus :P Möhren zijn wij doorheen gereden dit jaar, vond het nog zo'n geweldige plaatsnaam :P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:18

Heb je het kasteel op de berg gezien? Dat is van mijn schoonouders, zwager en schoonzusje :D !
Mooie naam hè :P : google maar eens op möhren, krijg je allemaal recepten sites ed. voor worteltjes :)) !

*Marjolein, skien is idd altijd het leukst als je met een heel stel gaat ;) !

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:11

Daarom vond ik het ook zo'n geweldige plaatsnaam :') Waar woon jij? Ik woon in worteltjes :Y)

Skieën is altijd goed, heb ik ook alweer veel te lang niet meer gedaan en elk jaar roepen wij "dit jaar gaan we écht" maar het komt er telkens niet van := tis ook zo verschrikkelijk duur allemaal :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:35

Sterre schreef:
Heb je het kasteel op de berg gezien? Dat is van mijn schoonouders, zwager en schoonzusje :D !
Mooie naam hè :P : google maar eens op möhren, krijg je allemaal recepten sites ed. voor worteltjes :)) !

*Marjolein, skien is idd altijd het leukst als je met een heel stel gaat ;) !

Nouja we zitten niet in het zelfde hotel hoor, wij hebben een iets ander budget als hun :Y) Maar dat is ook wel lekker, anders zit je zo op elkaars lip. Maar wel iedere dag borrelen na het skiën. Zijn goeie vrienden van m'n ouders en een goeie vriendin van mij dus helemaal leuk!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:19

Hmmm... zoek nog een nieuwe Dirndl :+ ; maar ik vind er niet een waarvan ik zeg "Yes, die wil ik!!" :\ ...
(Wil graag nog een turquoise of licht blauwe met bruin <3 .)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:36

Oostenrijk! Ik ga dat land zo missen dit jaar...
We gaan ieder jaar op wintersport naar Oostenrijk, de afgelopen 5 jaar in Fusch, een dorpje vlakbij Kaprun en Zell am See geweest, daarvoor in Sölden en daarvoor in Axams. Verder ben ik als kind ook nog naar een hoop plaatsen op wintersport geweest, ieder jaar ergens anders heen. :)
Dit jaar ga ik echter in januari 3,5 week op vakantie naar Amerika (ook niet verkeerd := ) dus zit Oostenrijk er even niet in... Ik mis 't nu al, haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:04

Tuurlijk is Amerika ook niet verkeerd ;) !
Anders ga je toch gewoon volgend jaar een keer in de zomer ipv in de winter! Dat is ook echt super gaaf!

Hoe vinden jullie trouwens mijn tijdelijke avatar :P ?
Het zijn 2 Knödels in een pannetje met een tioler hoedje op en is het logo van het Knödelfest waar ik a.s. WE heen ga.
Afbeelding
Ik vind 'em zo schattig <3 !
Maar volgende week is mijn Ynskje er weer ;) .