Ik ga naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:03

Jammer zeg dat ze het allemaal niet verteld hebben, hopelijk komt het allemaal goed.
Ik ga je topic in de gate houden :)
Veel plezier ;)

lyanne_sanne

Re: Ik ga naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:58

Jammer dat ze dat niet verteld hebben zeg! Hopelijk wil je school nog iets meebetalen als je helemaal geen geld meer hebt ;) anders moet je maar wat zeggen en dan maak ik wel wat over :P komt dat geld van Frankie toch goed uit!

Heel veel plezier! Hopelijk is de rest van je eerste dag wel goed geslaagd! Is er trouwens een tijdverschil?

Zodra je terug bent gaan we afspreken hoor!!
I luf u!!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:12

Leuk topic dit! Ik wens je een prachtige tijd daar in Tenerife!
Wel balen hoor, die tegenvallertjes, het zal een dure grap worden dan.
Maar ga geen honger lijden hé! Begin een sponsor topic op bokt ofzo! ;)
Gelukkig heb je wel die 100€ van je vriend nog gekregen, is toch even een zakcentje meer.
Hopelijk worden die problemen nog gauw opgeklaard!

Veel succes en geniet!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:52

Ik ben samen met een vriendin naar Tenerife geweest, super vakantie gehad! (ook playa de las americas) lange boulevard met allemaal winkeltjes/restaurantjes enzo.. helaas wel weinig zand strand maarja wij hadden lekker een zwembad! Wij zijn op een boot dolfijnen en walvissen wezen spotten, was echt heel gaaf ze zwommen gewoon voor de boot!

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:30

Wat balen dat er zoveel onvoorziene kosten bij komen zeg, ik houd je verslag in de gaten hoor!
Laat weten hoe vandaag was!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:45

vandaag voor mijn doen lekker uitgeslapen (om 9:00 begint de dag hier, dus kan ik lekker tot 8:00 slapen) dus ik heb even fijn bij kunnen slapen, en moet zeggen dat dat me goed deed.

vanmorgen wel gewoon brood gehad.. want hebben ze wel gewoon (en dat is voor mij wel gewoon ontbijt, dus dat is al 1 probleem minder) en nu zit ik hier in het huisje te zitten, want ik hoef maar 3 dagen mee op de boot, en 2 dagen voor je eigen project werken, en aangezien ik deze week nog geen project hoef te kiezen, zit ik nu 2 dagen een beetje te niksen en andere te helpen met hun project..

ik moet zeggen dat het wel mee valt nu ik een beetje bijgeslapen ben, maar nog heb ik misschien wel de verkeerde keuze gemaakt hier heen te gaan... ik zit er (nog) niet zo op mijn plaats hier, en voel me gewoon beetje alleen ondanks alle gezellige mensen hier.

het tijdsverschil is 1 uur. als het bij jullie 12:00 is, dan is het bij ons 11:00.

verder vandaag nog maar even aankijken... en dan laat ik jullie nog snel iets weten!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:53

Wat balen dat ze je dat niet hebben verteld! Zeker van het wassen niet!

Even over je kleding die je had besteld, je kan bij euh wij noemen het de lichtjes maar dat is rond kerst :o bij de fontein onwijs leuk shoppen. vooral de Bershka is helemaal niet duur! Wij hebben ons al voorgenomen niet veel mee te nemen en daar kleren te kopen.

Waarom ga je niet lekker de boel verkennen? Zodra je een beetje gewend bent hoop ik dat je het leuk vind!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:37

Komt vast snel goed! Lekker met die gezellige mensen gaan kletsen en inderdaad een beetje gaan verkennen, en genieten van wat er nog komen gaat!!!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:56

Inderdaad even de omgeving kijken ofzo! Na die 7 weken zal het vast voelen alsof je nooit anders hebt gedaan en wil je misschien niet eens meer weg :P Ik weet zeker dat je geen verkeerde keuze hebt gemaakt, je had er zoveel zin in van te voren. Laat je niet uit het veld slaan door kleine tegenslagen, dat maakt je reisje niet plezieriger xD
Dus genieten meid!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 21:44

vanmorgen hebben we 2 verschrikkelijke films gekeken over het doden van dolfijnen (jacht dus) en het afsnijden van haaien vinnen, en daarna hadden we ''vrij'' voor vandaag.

vanmiddag zijn we met het groepje waarmee ik hier ben naar beneden gelopen om wat eten in te slaan, blijkt het vandaag een nationale feestdag te zijn hier, en is alles dicht.
dus zijn we ergens anders gaan eten (ik had al snel een boterham op voordat ik ging dus ik nam niks) en zijn we daarna weer rustig naar boven gelopen naar het huisje.

hier hebben we nog wat op de computer gezeten en hebben we uitleg gehad over het werken met alle informatie hier.

's avonds om half 9!! (bij jullie dus half 10) kregen we eindelijk avond eten := maar ik heb op een of andere manier geen honger hier, dus had ik geen honger en heb ook niet veel op.
net snel voor het vocht maar snel een kop thee naar binnen gewerkt.. want anders had ik maar 3 slokjes water op vandaag ;(

het is hier erg koud (nouja koud :P maar wel fris) onder in Tenerife bij het strand enzo is het erg warm, denk aan 28 graden, maar waar wij zitten (hoger in de bergen) is het maar zo'n 19 graden, en dus erg fris!

nu nog even een vergadering, dan lekker douche en weer op tijd naar bed vandaag :)

tot morgen!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:29

Op die films na klinkt het al beter dan eerst!
Gaat helemaal goed komen meis!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:35

Is zowiezo even wennen, je bent niet in je vertrouwde omgeving, je kent daar wsl nog niet veel mensen,
krijg je die paar tegenvallers te verwerken. Kzou me net hetzelfde voelen.
Maar je gaat er wsl meer van genieten als je echt aan je project begonnen bent.
Dit maakt niet iedereen mee! En nog een paar weken en dan ben je weer thuis ;).
Probeer het beste uit je te halen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 23:04

bedankt voor jullie reacties!
jullie hebben ook gelijk :) en misschien ben ik wel een aansteller, maar het is inderdaad gewoon erg wennen nu.

ik laat jullie snel meer weten :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 14:40

vandaag weer niet op de boot helaas.
gister lekker mijn reisdagboek bijgewerkt en toen al vroeg naar bed gegaan..

over vandaag laat ik jullie vanavond meer weten :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:13

hoi, ik zie dat je nog gevraagd had om wat leuke tips in tenerife :P niet meer op gereageerd, dus bij deze: Ik heb de weken dat ik er zat een waarbenjij.nu gemaakt. daar staan wel wat leuke uistapjes in:
kimvet.waarbenjij.nu dus zonder www. ervoor ;)

Verder nog een tip om met de bus te reizen.. Ik weet niet of je nu elke keer een kaartje koopt? maar je kunt ook een kaart voor ik dacht 12,50 kopen en die telkens in de automaat in de bus laten afstempelen, is stukken goedkoper!

Ik denk dat je snel zult wennen, ik heb wel een periode gehad dat ik weer snel weg wilde, maar heb me toch ook zeker kunnen vermaken hoor! Veel plezier iig en geniet ervan!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:41

Ja een Bono kaart, stuk voordeliger. Kunnen ze je daar vast aan helpen. Ik heb die ook altijd eentje.

Balen dat het zo tegenvalt in het begin, gelukkig kun je er relatief goedkoop boodschappen doen.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:52

ja heerlijk, tax free!! :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:58

ja die bono kaart heb ik van gehoord ja!
weet nog niet of ik hem ga kopen, maar het is wel erg voordelig :)

vanavond heb ik moeten koken voor de rest van het huis en dat is giga mislukt :=
ik heb de pasta flink door laten koken, dus dat was een grote brei geworden :=
de chili con carne saus was wel erg goed gelukt

iedereen vond het erg lekker dus dat was gelukkig wel goed, maar in mijn ogen was het echt vreselijk :=

ik heb dus ook maar niet meegegeten, maar gewoon lekker een boterham gesmeerd voor m'n eigen :) daarna nog een bifidus (toetje) gepakt en een appel en toen met een volle maag naar de meeting voor vandaag gegaan.

helaas morgen weer niet op de boot, maar ik denk dat ik donderdag of vrijdag wel mag :)

vanmiddag hebben we voornamelijk finidentification gedaan. dan ga je de foto's die op de boot genomen zijn vergelijken met de foto's uit de database (de foto's uit de database zijn de walvissen die al jaren gevolgd worden en dus vast staan in de database)

als je dan matches had gevonden dan moesten we deze opschrijven zodat we precies wisten welke walvissen waar waren op welk moment. en zo weten we dus precies waar ze zwemmen, met welke andere walvissen ze zwemmen, hoe ze zwemmen (doelloos, met een doel, speels of serieus) en hoelang ze op een plek blijven.

nu ga ik lekker te bed (het is hier nu 21.57 dus bij jullie 22.57) dus dat is een mooie tijd om plat te gaan :)

zie jullie morgen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 12:29

zit nu aan de petities, echt klote werk.
als de mensen op de boot 'smiddags de petities rond laten gaan, moeten mensen daar hun naam, email en handtekening op zetten.
er wordt naar elke persoon een mail gestuurd met een bedankje en verdere informatie.

ik moet dus nu naar iedereen een mail sturen maar ik kan de helft niet lezen en krijg er heel veel terug.
dus dat wordt nog flink puzzelen :P

nog een half uurtje en dan heb ik eindelijk pauze! ik ga om van de honger, hier eet je namelijk maar 3x op een dag, en geen tussendoortjes helaas.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:39

Ik at altijd 6 keer op een dag in Tenerife, simpelweg omdat ik mijn nederlands ritme niet kon laten gaan (dus rond 7 uur ontbijt, 12 a 13 uur middag eten en om 6/7 uur avond eten + spaanse eettijden, 11 uur ontbijt, 3/4 warm eten en om 9 uur avondeten).

Nee, ik kom niet snel aan, maar da een maandje tenerife ben ik toch al snel 3 kilo dikker.

Ach en die vervelende dingen horen er gewoon bij, wacht maar, als je straks op de boot zit ben je alles zo vergeten !!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:00

Idd heel veel plezier op de boot binnenkort ;) ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden!
Voel je je al wat meer thuis?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 00:20

ik heb geen zin om alles opnieuw te typen, dus hier enkele fragmenten uit mijn reisverslag:

vandaag liep de wekker vroeg af, omdat we om 8:00 uur de auto richting de haven moesten hebben en die niet mochten missen. dus toen ik om 7 uur wakker werd at ik mijn cornflakes en poetste ik mijn tanden. het belangrijkste was dat ik me niet te warm aan zou kleden en dat ik me flink zou insmeren met zonnebrandcreme, want ondanks dat het hier niet zo warm is, is het beneden bij het strand erg warm, en bovendien zit je heel de dag in de zon en ook nog eens op het water, dus verbranden zal niet moeilijk zijn.

nadat ik mezelf in had gesmeerd met zonnebrandcreme, mijn tas had ingepakt en bij de auto stond gingen we een gevaarlijk steile weg naar beneden. gelukkig hadden we een chaffeur die redelijk rustig reed, dus viel uit uiteindelijk wel mee. rond 8:15 stonden we beneden aan de haven maar onze boot ging pas om 10:00 dus hadden we even de tijd om Puerto Colonne te verkennen en nog wat boodschappen te doen, want mijn flakes zijn al weer bijna op en ook mijn appels waren alweer op.
maar aangezien ik nog een hele dag op de boot had, besloot ik deze in de middag te kopen.

ik Suzanne en Maaike besloten daarom om even wakker te worden bij een lokaal restaurantje waar maaike een heerlijke kop cappuchino bestelde en Suzanne een flinke kop thee.
toen het tijd werd om op de boot te gaan (9:45) liepen we langs de baai naar onze boot, en werd er kennis gemaakt met de crew bestaande uit 2 mechanica's en 1 kapitein. we werden hartelijk begroet met 2 zoenen op onze wangen een een super vrolijke: '' helloo lady's!!! Good morning, how are you??! '' dus onze dag was eigenlijk al gelijk heel erg goed!

ondanks dat het al 24 graden was (om 10 uur ja!) voelde het nog redelijk fris aan als je zo verwend bent dus zochten we het zonnetje. toen de boot volgestroomd was met toeristen vaarde we de haven uit richting open zee.
op de boot ben je vooral bezig met te genieten van het uitzicht en een praatje maken met de toeristen (in de hoop dat ze engels spreken). na ongeveer een klein uurtje kwam de eerste school pilot whales voor de boot verschijnen wat een paar mooie foto's opleverden. op het moment dat suzanne de foto's van de vinnen maakte voor de research vulde ik al het papier werk in, en dat is nog niet zo makkelijk. je moet namelijk de coordinaten invullen, start van de trip, einde van de trip, start van het zien van de walvissen en het einde, hoe je de whales ziet t.o.v. de boot, hoe hoog de golven zijn, hoe bewolkt het is, hoeveel walvissen je ziet, hoeveel volwassen daarvan en hoeveel jongen, je moet ook invullen hoeveel mensen er op de boot zitten, en wat de walvissen precies doen (bijvoorbeeld logging is slapen, dan drijven ze in het water. traveling is gericht vooruit zwemmen en zo heb je nog een paar dingen.) deze walvissen waren aan het travelen dus dat was een makkelijke.

toen het papier werk klaar was en de walvissen uit het zicht waren moest ik de eindcoördinaten invullen en zat de eerste bezichtiging erop.

na ongeveer een kwartiertje zagen we al gauw de tweede school walvissen en begon heel het riedeltje opnieuw. maar na de tweede bezichtiging kwamen we erachter dat de vorige groep geen extra observatiesheets in de map had gedaan, dus konden we de rest van de dag geen observatie meer doen. wel moesten we foto's blijven maken voor de finidentification maar voor de rest konden we vooral genieten en met de toeristen en de crew kletsen. ik heb een super dag gehad met de crew, het zijn zulke aardig mensen hier!

rond 12:15 gingen we naar de baai en legde daar aan, hier konden de toeristen voor een half uur zwemmen en wat eten (er werd van alles op de bar neergezet, zo konden ze ook heel de trip gratis drinken en nu dus sandwiches en fruit krijgen) wij besloten deze trip nog niet te gaan zwemmen, puur omdat wij nog een trip moesten begeleiden en dan zouden we helemaal nat zijn de tweede trip en als je vaart is er behoorlijk wat wind, en dat kan best fris zijn.

toen we en half uur gelegen hadden vaarde we terug voor het einde van de rit. nu was het moment voor de petities dus wij gingen rond met dit verhaal:

Do you speak English?
Yeah? well can i ask you something?
We are from AWF (Atlantic Whale Foundation) en we are observing the whales today.
we make pictures of the fins from the whales en compare them with the fins that already in our database.
if we find a match than were following this whale for al longer time, if we don't find a match than this whale is not in our database en you can give it a name.

now in Denmark (faro-eilanden) en Norway there are people hunting on whales and were against it.
we like to stop it, but we can't do it by ourselfs, so would you like to sign the petition to help us to stop this whaling?

toen de eerste groep van de boot afging, gingen we gelijk door met de tweede groep. het was nu 13:00 in de middag en de 2e trip zou al snel starten, dus de mensen gingen en kwamen op de boot, en we vertrokken weer naar de open zee.
ook hier gingen we na een tijdje observeren en vooral genieten want we konden geen datasheets meer invullen omdat die niet op voorraad waren. we zagen geweldig mooie walvissen en er zwom er een voor de boot zodat je hem echt vanaf boven perfect kon zien, we hebben ook hier hele duidelijk foto's gemaakt en zelfs een pilot whale herkent namelijk bruja (heks in het spaans) ook zwom er een moeder met kalf voor ons en daar hebben we uiteraard ook foto's van, en de kleine mochten we een naam geven. wat de toeristen hier van hebben gemaakt heb ik nog niet gehoord.

ook op de tweede trip werd er een 3 kwartier voor het einde van de trip aangelegd in de baai, en kon er worden gelunched en gezwommen. omdat onze dag er al bijna opzat wouden wij ook gaan zwemmen. Suzanne was al in het water, maar toen ik mijn voet in het water stak twijfelde ik toch wel heel erg, want het was erg koud op de open zee! wel was ik erg ziek geworden van al dat geschommel en als je even gaan zwemmen blijkt het weg te gaan, dus ik ben toen ze dat zeiden toch maar gaan zwemmen, en ondanks dat het erg koud was was het erg gezellig en hebben we met een super coole onderwatercamera van debbie een kei leuke onderwater foto gemaakt.

na een kwartiertje zwemmen klommen we weer op de boot en droogde ons af, we gingen lekker in de zon zitten om verder op te drogen, en toen de boot weer koers zette naar het land gingen wij opnieuw rond met de petities. ook hier was er niemand die weigerde deze te tekenen.

eenmaal terug op het land hielpen we mee de boot netjes te maken en gooide we de vuilzakken in de container. om 16:00 was onze stagedag afgelopen, maar de autos die ons zouden ophalen kwamen pas rond 18:00 ophalen, dus hadden we nog 2 uur de tijd die we moesten zien te vullen.

we gingen eerst naar de supermarkt voor de spulletjes die ik nodig had, en rekende die af. we liepen door naar het strand en parkeerde onze kont in het (te) warme zand.
rond 17:30 liepen we naar het cafeetje waar we vanmorge de dag zijn begonnen en besloten hier de dag ook te eindigen. de dames bestelde nog een ijsthee en onder het genot van het koude drankje hebben we nog lekker een half uur gekletst.
toen om 18:00 de auto ons kwam halen hebben we een (gelukkig!) veilige rit naar huis gehad waar ik direct mijn spullen in de koelkast legde.het eten was nog niet klaar dus ik heb eerst rustig mijn mail gelezen en ben ik daarna naar de keuken gelopen om wat eten te halen, dit was echt niet te vreten, dus heb ik mijn eigen boterhammen maar weer gesmeerd.

daarna de meeting gehad, en ik zit morgen wéér op de boot (yesyes!!) samen met debbie en suzanne, dus dat wordt een awsome day :D

ik ben ook niet verbrand! (yesyes de zonnebrandcreme werkt) behalve mijn voeten :P want die ben ik vergeten in te smeren, dus die zijn wel verbrand. en dat doet best pijn.

ook mijn hoofd is verbrand, ik voelde het met mijn haren wassen en kammen dus daar moeten we ook maar iets aan gaan doen.

morgen wordt geweldig! ik houd jullie op de hoogte :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:26

Ooowhhh, klinkt echt super vet! :D
Volgens mij heb je het nu een stuk beter naar je zin! :) Ook super gaaf dat je morgen weer mag! :D
Als je hoofdhuid is verbrand zou ik een staart indoen zodat je haar je hoofd bedekt! En ook balen dat je voeten zijn verbrand :(:)

Heel veel plezier! :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:31

Super leuk! Ben benieuwd naar je topic!
Ik ben zelf naar Los Christianos geweest, en in dezelfde tijd zat mijn zus in Las Americas!
Uiteraard zijn wij daar ook geweest..
Je kunt daar heel leuk shoppen, er zit echt een super lekkere eetcafé die van een Nederlandse man is (het zit als je zeg maar het centrum hebt dat aan het strand ligt, helemaal aan de linker kant aan het strand vast en is blauw met wit geverfd, als het ware moet het dus blauwe lucht met witte wolkjes en meeuwen voorstellen, maar je kunt er heerlijk eten en drinken! voor de deur staan ook blauw-witte parasols op het strand dus misschien herken je het zo..)

Ben benieuwd naar je verslag, zelf heb ik er echt een leuke vakantie gehad!

Liefs!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:39

Ik heb even je verhaal bijgelezen, wat een teleurstelling eerste instantie, maar als het maar leuk is!