hrappur schreef:je heb een goede gedachte, ik wou dat iedereen zo was..
Het is en blijft lastig.. Bedoel gecontroleerd word je niet 9 van de 10 keer niet, en je kan er dus idd een beetje lax mee om gaan, ach.. zoon kleine kans dat je ziektes mee neemt.. maar toch.. het blijven paarden, en toch is dit jaar weer gebleken dat er dus wel degelijk Europese ziektes hier heel kunnen komen, en dus grote kans dat dit dus via spullen is gekomen.. de paarden worden hier niet geent, en zijn dus erg snel vatbaar voor influenza ..etz.. Het is dus erg jammer, dat er zo lax word om gegaan met andermans paarden, is mijn mening, je bent ten slotte te gast en ik vind dat dit een kleine moeite is.. al doen 10 andere het niet, jij bent dan ing niet de verantwoordelijke .. bedoel is in NL toch ook zo, als er een ziekte op een stal is worden deze mensen geacht niet naar een andere stal te gaan in zelfde kleding ? ( dus ik vind het heel netjes, maar van zelf sprekend als paarden liefhebber hier rekening mee te houden.. maar helaas zijn er dus idd genoeg mensen die niet zo als ons denkt!!)
Mijn paard in NL was erg ziek voor ik naar ijsland vloog, ik was echt als de doods dat ik iets mee zou nemen ( al was het bijna zelfde virus als wat ze hier hadden, zou me niets verbazen als het het zelfde was.)
inmiddels zijn bij ons alle paarden beter, maar de hele zomer hier waar ik nu werk heeft alles 4 maanden stil gelegen.. het was pas in augustus beter... ( op men vorige stal hadden ze het alleen in de winter)
@ veerledec er hing bij mij op stal een flyer ; geen Cap, Handschoenen ( rij handschoenen), leder artikelen gebruikt bij de paarden.. en alles goed wassen en een week niet gebruiken bij de paarden voor je het mee neem.
@ Fiffill waar ga je werken ?
Ik vertrek half juni voor een 6 daagse trektocht, Kjölur. Wij krijgen juist het advies om meerdere paren handschoenen mee te nemen? Idd geen leer of spullen wat in contact zijn geweest met paarden en niet schoon gemaakt kunnen worden. Ikzelf heb een gladde cap met uitneembare binnenkant, deze wilde ik in de wasmachine gooien en de buitenkant schoonmaken met Virkon oplossing, hetzelfde voor mijn (synthetische) rijlaarzen.
Zou dit een probleem zijn?