Het verkeer is daar zo chaotisch dat ik niet zelf zou gaan rijden.
Ze rijden met z'n allen naast elkaar enzo.
Ik zou gewoon een auto + chauffeur huren. Kost maar ongeveer €25 voor een hele dag en die kan je allerlei leuke plekjes laten zien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hebben in Thailand ook scooters gehuurt werd ook afgeraden omdat ze als debielen reden! En tja, ze reden ook echt als gekke (met 70km peruur door de stad, met zn 4e op een scoot, geen regels niks.) Mams durfde ook niet meer te rijden daar, maar ik vond het echt geweldig...
Het geld maakt niet echt uit.
We hebben als het goed is een week aan het strand en willen dan nog zoveel mogelijk dingen van Bali zien! En onder andere willen we gaan raften

) maar ik ben deze kerst op Bali geweest. We zijn toen maar 4 daagjes geweest (en dan nog 4 dagen Lombok en 4 dagen Gili) en absoluut niet naar poedersuiker (omdat het daar zo ontzetten toeristisch is en daar houden we echt echt echt niet van) maar naar Ubud. Daar vond ik het heel leuk, op zich ook redelijk toeristisch maar toch een ander soort toeristisch. Er was daar bijvoorbeeld ook geen strand en toen we een dagje fietsen hadden gehuurd kwamen we echt in zo'n dorpje waar de plaatselijke bevolking gewoon woonde. Dat vond ik heel leuk, we zijn daar ook naar een markt geweest en zo
Het Monkey Forest bij Ubud vond ik op zich best gaaf, hoewel we niet naar binnen zijn geweest (langs Monkey Forest Road zaten al genoeg apen en daar fietsten we gewoon langs
).
Ik had echt heel erg heimwee toen ik terug kwam in Nederland, zou zo graag nog een keer gaan.
; Mocht je op Bali iets zoeken om te eten, dan moet je in Ubud zoeken naar een Cubaans restaurant dat Havana heet. Klinkt raar, om op Bali Cubaans te eten maar het was echt heel erg lekker, het zag er echt heel erg leuk uit en na afloop zijn we met zo'n soort Cubaans/Amerikaanse oldtimer terug naar ons hotel gebracht - dat was echt heel erg leuk!
) : wij vliegen gewoon weer met Malaysia airlines! 
Heeft iemand van jullie ook nog ervaring met de overstap in hongkong met cathay passafic?
citroen schreef:astriidj: welke vaccinaties heb jij gehaalt? Ben bang dat wij ze ook nog moetten halen
Zou het de moeite waard zijn om nog een dagje naar lombok te gaan?Heeft iemand van jullie ook nog ervaring met de overstap in hongkong met cathay passafic?
![]()
Wij gaan namelijk nog 3dagen hongkong in! Ben zo benieuwt!
citroen schreef:Wat hebben jullie nog meer gedaan in bali wat echt de moeite waard is? Zou t liefste nog heel Bali zien!
nog 42 daaagjes!*telt de dagen al sinds 2/3weken af)

van die week strand vind ik 2 dagen niks doen zat!

).