Bali 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Bali 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:10

Hmm ik heb geen ervaring met het huren van een scooter op Bali maar ik zou het je niet aanraden.
Het verkeer is daar zo chaotisch dat ik niet zelf zou gaan rijden.
Ze rijden met z'n allen naast elkaar enzo.
Ik zou gewoon een auto + chauffeur huren. Kost maar ongeveer €25 voor een hele dag en die kan je allerlei leuke plekjes laten zien :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:10

Hoi ik ben vorig jaar geweest en ga volgend jaar weer.
Ik ben zelf toen 1 week naar Bali geweest, ook in Ku'ta toen zijn we naar Jakarta gevlogen, daar woont familie van me en na 6 dagen weer terug naar Bali zelfde hotel voor 8 dagen.
Dingen die ik je zou aanraden:
Tanah lot tempel (wel erg drukbezocht)
Discovery mall (kan je heerlijk en goedkoop eten, zit 10 min. lopen vanaf Ku'ta beach)
Sowieso een rondtrip maken, wij zijn toen langs Ubud geweest.
En als je naar Jakarta gaat zou ik Taman mini zeker niet overslaan (dat is een soort madurodam).
Ook zijn wij naar Monas geweest en diversen shoppingmalls.
Welk hotel ga je? Ik ga volgend jaar weer en denk dat ik voor het plaatsje Legian ga, maar jij zei dat jullie hotel vrij rustig gelegen ligt ? Daar wil ik ook voor gaan, ik zat toen in hartje Ku'ta, ehm dat was druk :+
Veel plezier, ben echt jaloers dat ik niet dit jaar kan haha.

Wat hierboven staat over scooter huren zou ik niet doen. Wij zaten vorig jaar met heel veel Nederlanders in het hotel en die vertelde ons dat er een groepje Ned. jongens een scooter huurden en op elke hoek van de straat werden gepakt omdat ze te hard reden of om andere banketstaaf redenen. Elke keer moesten ze betalen, want als je niet betaald en ze je meenemen ben je nog lang niet jarig :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:36

Het debiel rijden maakt niet uit :) Hebben in Thailand ook scooters gehuurt werd ook afgeraden omdat ze als debielen reden! En tja, ze reden ook echt als gekke (met 70km peruur door de stad, met zn 4e op een scoot, geen regels niks.) Mams durfde ook niet meer te rijden daar, maar ik vond het echt geweldig... :o

En we willen het juist op scooters doen om ook lekker door de kleine straatjes heen te rijden waar geen toeristen komen niks! *D Het geld maakt niet echt uit. ;)
Tuurlijk nemen we ook echt een dag een chauffeur ! :D We hebben als het goed is een week aan het strand en willen dan nog zoveel mogelijk dingen van Bali zien! En onder andere willen we gaan raften *D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:42

Oke cintroen als je dat van Thailand al gewend bent dan is Bali denk ik het zelfde. Maar heb er zelf geen ervaring mee omdat ik daar dus geen scooter heb gehuurd.

En dat raften is echt aan te raden, was echt geweldig! Ook die super mooie natuur enzo.

Afbeelding
Dit ben in in de raftboot (met het blauwe hestje). En die waterval daar achter daar zijn we van af gegaan, was ook gaaf!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:37

Dat raften ziet dr vet uit! Als ik tijd over heb in Bali wil ik dat misschien ook wel gaan doen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:14

@pebblesther wow, door jou foto krijg ik nog veel meer zin! :o

Wat hebben jullie nog meer gedaan in bali wat echt de moeite waard is? Zou t liefste nog heel Bali zien!
nog 42 daaagjes!*telt de dagen al sinds 2/3weken af) :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:11

Haha ik tel ook al af - nog 70 dagen :):)
Vandaag mijn prikjes gehaald!

Gave foto Pebblesther!
Raften lijkt me alleen zo niks voor mij :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:33

Voor mij nog 56 dagen :):) Heb ook vandaag mijn eerste vaccinaties gehad.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:13

Nog niet alles gelezen (alleen de OP :') ) maar ik ben deze kerst op Bali geweest. We zijn toen maar 4 daagjes geweest (en dan nog 4 dagen Lombok en 4 dagen Gili) en absoluut niet naar poedersuiker (omdat het daar zo ontzetten toeristisch is en daar houden we echt echt echt niet van) maar naar Ubud. Daar vond ik het heel leuk, op zich ook redelijk toeristisch maar toch een ander soort toeristisch. Er was daar bijvoorbeeld ook geen strand en toen we een dagje fietsen hadden gehuurd kwamen we echt in zo'n dorpje waar de plaatselijke bevolking gewoon woonde. Dat vond ik heel leuk, we zijn daar ook naar een markt geweest en zo :j Het Monkey Forest bij Ubud vond ik op zich best gaaf, hoewel we niet naar binnen zijn geweest (langs Monkey Forest Road zaten al genoeg apen en daar fietsten we gewoon langs :+).
Het afdingen vond ik trouwens ook niet vervelend daar. Mijn moeder is een keer in Tunesie geweest en zei dat ze het daar niet prettig vond, maar hier ging het eigenlijk vanzelf. Je voelt vanzelf ook wel aan wanneer het wel kan en wanneer niet.

Edit: Ik ben wel jaloers hoor :o Ik had echt heel erg heimwee toen ik terug kwam in Nederland, zou zo graag nog een keer gaan.

Nog een keer edit :+ ; Mocht je op Bali iets zoeken om te eten, dan moet je in Ubud zoeken naar een Cubaans restaurant dat Havana heet. Klinkt raar, om op Bali Cubaans te eten maar het was echt heel erg lekker, het zag er echt heel erg leuk uit en na afloop zijn we met zo'n soort Cubaans/Amerikaanse oldtimer terug naar ons hotel gebracht - dat was echt heel erg leuk! :)
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 17-05-11 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:16

S_C schreef:
het is uit mn hoofd 22uur vliegen,
Maar de vlucht die ik heb moet ik 2 x op overstappen dus zal nog wel langer zijn.
Ach voor 3 weken in een prachtomgevin heb ik dat r wel voor over.

22 uur? :oo
Ik kan me herinneren dat het bij ons 16 uur was, en dat was dan met een tussenstop in Dubai.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:11

Wij hebben er een kleine 24 uur overgedaan met tijdsverschil dus -6 = 18 uur en dat is met tussenstop in Kuala Lumpur.
Wij vlogen met Malaysia die is echt een van de goedkoopste en een van de snelste, en voor de service hoef je het ook niet te laten! Echt geweldig!

Ik heb voor volgend jaar verschillende maatschappijen vergeleken omdat ik het ook leuk vind om met een andere maatschappij te vliegen.
Heb KLM, Cathay pacific, China airways, Thai airways, Garuda, Singapore airlines en Malaysia airlines vergeleden. En qua prijs is Garuda het goedkoopst. Maar qua reistijd is Malaysia het snelst, en Garuda is maar 57 euro goedkoper als Malaysia maar je bent er wel 3 uur later, terwijl je ook een uur eerder vertrekt.
Conclusie (voor degene die niet zijn afgehaakt omdat ze er niks meer van snappen :+ ) : wij vliegen gewoon weer met Malaysia airlines!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:38

astriidj: welke vaccinaties heb jij gehaalt? Ben bang dat wij ze ook nog moetten halen :+

Zou het de moeite waard zijn om nog een dagje naar lombok te gaan? :P Heeft iemand van jullie ook nog ervaring met de overstap in hongkong met cathay passafic? *D

Wij gaan namelijk nog 3dagen hongkong in! Ben zo benieuwt! *D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:20

Ik heb DTP en Hepatitis A/B gehaald. Hepatitis B is niet een van de aanbevolen vaccinaties voor Indonesië, maar ik moet deze voor mijn opleiding hebben dus ik dacht doe deze maar meteen in combinatie met Hepatitis A. Over een maand moet ik terug voor de herhalingspuit van Hepatitis A/B, en dan krijg ik ook de buiktyfus vaccinatie. Vond ik wel mooi verdeeld zo, gisteren 2 en over een maand 2 :Y)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:48

citroen schreef:
astriidj: welke vaccinaties heb jij gehaalt? Ben bang dat wij ze ook nog moetten halen :+

Zou het de moeite waard zijn om nog een dagje naar lombok te gaan? :P Heeft iemand van jullie ook nog ervaring met de overstap in hongkong met cathay passafic? *D

Wij gaan namelijk nog 3dagen hongkong in! Ben zo benieuwt! *D

Lombok is wel heel leuk, maar een dagje is misschien wel heel kort? Volgens mij duurde dat met de boot namelijk nog redelijk lang, en ik neem ook aan dat je niet in het donker terug wilt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:22

citroen schreef:
Wat hebben jullie nog meer gedaan in bali wat echt de moeite waard is? Zou t liefste nog heel Bali zien!
nog 42 daaagjes!*telt de dagen al sinds 2/3weken af) :o

We zijn naar een olifantenpark geweest, was erg leuk.
Je kan daar rondlopen en verder mag je een ritje maken op een olifant, is ook leuk :D
En er is nog een olifantenshow en dat was ook echt grappig wat ze allemaal deden :)
Afbeelding
Afbeelding

We hebben gesnokeld op Nusa lembongan, was mooi. Je kon daar ook nog op een bananenboot zitten en een glas-bottom-boot. En over het eilandje lopen.

En we hebben 2 keer een hele dag een auto + chauffeur gehuurd en toen hebben we ook heel veel mooie plekjes en parken gezien. Mooie tempels en rijstvelden, we zijn nog op een koffiebonen plantage geweest.
En hele mooie watervallen gezien! En naar een apenpark geweest, was ook grappig.

Afbeelding

Afbeelding

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:36

pebblesther: wouw jou foto's! <3 <3

olifanten hebben we al in Thailand gedaan maar is misschien nog wel leuk als er een dag overblijft! *D van die week strand vind ik 2 dagen niks doen zat! :o

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:53

31daaagjess *D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:55

citroen schreef:
31daaagjess *D

Jaloers :P
Nouja ik ga over 24 daagjes naar Curacao :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:57

Voor mij is nog precies twee maanden wachten.. duurt nog zo lang :Y)

Oeeh lekker naar Curaçao Pebblesther :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:57

Hier nog een Bali gangster dit jaar :D

Ik ga in Oktober :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:09

Pebblesther schreef:
citroen schreef:
31daaagjess *D

Jaloers :P
Nouja ik ga over 24 daagjes naar Curacao :o

jaloers! :o

Hihi wil je even laten weten hoe t was? Dan kan ik t aan papa&mama voorstellen :o

Tot nu toe gaan we volgendjaar gambia&senegal! Ook wel heel leuk! :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:29

Groep wordt steeds groter met Bali-gangers :D
Hoe lang ga je Abercrombie?

Gaaf Citroen! Ik wil volgend jaar heel graag naar Costa Rica en daarna nog naar Mexico (om precies te zijn, de Raadsel van de Maya's reis van Fox :') ).
Als ik het kan betalen tenminste :))

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:31

Mijn vriend en ik gaan misschien ook dit jaar naar Bali,
Wanneer is het beste moment om te gaan? Qua weer?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:53

Ik ga waarschijnlijk in februari 2012 naar Bali met mijn ouders, zusje, oom en tante, neefje en nichtje :)
Heeft iemand ervaring met de accomodatie Kubu Lalang in Lovina? :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:20

@urselin, wouw supergaaf!

Die rondreis mexico, quatamala en honduras ziet er ook leuk uit! *D

Heb jij al meerdere reizen gedaan met fox?? :D