Zuid-Afrika 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:08

Focussed schreef:
Leuk dat er zo veel bokkers naar Zuid-Afrika gaan :D

Wij gaan ook, drie weken rondreizen van Johannesburg naar Mozambique en dan weer naar Kaapstad.
Mijn vriend gaat ook mee (heb lieve ouders :D ) dus dat wordt wel echt vet.
We slapen wel in luxe lodges.. We wouden eerst met Djoser gaan maar dan moet je in tenten e.d. maar ik zag al doembeelden met slangen in mijn slaapzak :') .
Dus we hebben o.a. een lodge met een jacuzzi op je veranda _O-

Ik vind dat zonde. :Y) Zo zie je het echte Afrika niet....Al zie je dat sowieso niet met van die georganiseerde reizen. Erg jammer, maar veel plezier iedereen!

Ben wel jaloers, wil erg graag nog eens terug (half jaar gewoond/gereisd)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:09

Phylos schreef:
mijn ouders reageerden helaas niet echt positief op mijn eventuele plannen.
Ze vinden het sowieso veel geld voor vrijwilligerswerk en meteen zuid-afrika zagen ze ook niet zo zitten geloof ik.
Moet zeggen dat ik het ook wel een boel geld vind hoor. Als ik bedenk dat ik met dat geld ook heel leuk een kamer kan inrichten, tja...
Een kennis van mij gaat in september de kilimanjaro beklimmen met een groep mensen. Dat lijkt me ook wel super gaaf. Zo jammer dat overal geld voor nodig is

Doen doen doen, anders krijg je spijt :j Kamer inrichten kan altijd nog wel. Zo'n reis is echt een once in a lifetime experience!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:11

memerel schreef:
Jullie gaan allemaal zeker korter dan 3 maanden die kant op?
Ik moet dus een visum hebben omdat ik langer blijf, maar dat visum is nog best lastig te krijgen...

We zijn al vrij lang ermee bezig, maarja.. Schiet nog niet echt op.
We hopen morgen een brief te krijgen waarmee we ons visum aan kunnen vragen, maar vrees dat die brief pas vrijdag aankomt en tsja, we wilden precies vrijdag naar Den Haag gaan! :(

Is dat zo moeilijk? Wat ga je precies doen? Ik ben 7 maanden geweest, maar had een study permit. Omdat ik daar ook heb gestudeerd....Wat wel belachelijk was (nu afgeschaft, 2 weken na ik mijn visum had opgehaald :P ) is dat je 800 euro borg moest betalen!

Dat kantoortje in Den Haag is heel schattig :))

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:12

memerel schreef:
Omdat wij in het ziekenhuis gaan stage lopen, moeten we ingeschreven staan bij de hcpsa, dit hoeft volgens het ziekemhuis echter niet. En we weten ook niet hoe we ons in moeten schrijvenn. Nu krijgen we een neiuwe brief waarin staat dat zij ons inschrijven zodra we aankomen. die brief is nu onderweg naar NL, hoop dat hij vandaag op school aankomt. Dan kunnen we morgen naar Den Haag!

Zie het hier al....Kan het niet onder study permit? Nee zeker? :(:) het was wel een boeeeel rompslomp aan papieren weet ik nog. Van school, gemeente, zelfs longfoto's moesten gemaakt worden voor visum haha!

Corellaa

Re: Zuid-Afrika 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:19

Ik wil ook gaan, ''maar'' 2 weken helaas ..

Ik zie alleen op tegen de kosten van de vliegticket.. + nog mijn verblijf daar..

Ik wil graag naar Namibië een olifantenproject gaan doen :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:37

Jeuj, visum aanvragen is gelukt! :)
Idd erg veel papierwerk! Longfoto heb ik idd ook gehad! Verzekeringsbrief in het Engels, brief van de universiteit in Z-A, 4 enorm lange formulieren waarop je telkens hetzelfde invult..... Veel werk!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:50

Oh wat goed Memerel!! Dus nu is alle papierromslomp helemaal klaar voor vertrek? Wanneer ging je ook al weer?

Pf, ik ben die regen echt meer dan zat.. Kan niet wachten tot morgenochtend.. Lekker naar het zonnige Kaapstad! Hoor net dat we om 4.15 vertrekken :oo , dus waarschijnlijk krijg ik niet de hele reis mee haha!

Gelukkig hebben we in de tussentijd een paar lekkere dagen gehad. Nog steeds niet veel zon, veel bewolking, maar het was iig droog en een aangenaam temperatuurtje. Helaas zijn we alleen bij lange na nog niet zo bruin als dat we gehoopt hadden :).
De braai van donderdag was echt supergezellig! Leuke mensen leren kennen en ook een nieuw drankspelletje "Kings". Moet ik niet te vaak doen, want daar wordt je goed dronken van haha. Zaterdag zijn we wezen stappen in Voodoo Lounge, wat net heropend was. Was dus erg druk, beetje jammer. Een of ander goor lime-goedje gedronken waar je ook superdronken van wordt. Drank kennen ze hier weg zeg :+..

We zijn naar het Rhino en Lions Nature park geweest, erg leuk om met de baby-leeuwtjes te mogen spelen. Uiteraard tegen betaling, maar het was erg leuk en vooral ook uniek om dat te kunnen doen.. Verder liepen er nog in het "wild" cheeta's rond, hyena's, wild dogs en weet ik het wat allemaal nog meer.. Mijn vriendje was de tijger die heerlijk een afkoelend badje nam :).
Afbeelding Afbeelding

Zo'n 3 maanden geleden is er midden in de nacht een helicopter op het terrein geland, de gasten erin hebben de hoorn van moeder neushoorn eraf gezaagd en vervolgens het arme beest bij haar jong laten creperen. Kleintje is overigens wel goed opgegroeid. Wel heel sneu om dat te lezen en aan te horen..

Gister zijn we naar Gold Reef City geweest, een attractiepark. Erg leuk. Heb daar echt de heftigste achtbaan gezien ooit, terwijl ik er toch wel aardig wat heb gezien. Zit je met z'n 5en naast elkaar, 4 rijen achter elkaar. Dan je met een lift omhoog en daar ga je echt stijl naar beneden. Soort Goliath van Sixflags, alleen dan echt nog veel stijler! Gewoon loodrecht naar beneden, brrr! Ben er niet in geweest! Wel een paar keer in de anaconda :D (soort van python in NL) en in die waterbanden... Superdik :D.
Afbeelding

Oh, hier nog een fotootje om te laten zien dat ik echt niet overdreef over die regen ;)..
Afbeelding

Nou, vanavond maar is vroeg ons mandje in, gezien we morgen erg vroeg op pad gaan. Bye!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:12

Ik meld mij ook aan in dit topic. :D

Ik ga van 12 augustus tot 3 september naar Zuid Afrika met vriendlief. Rondreizen. Ik heb nog een heleboel vragen maar geen concrete plannen nog! Dus tips zijn welkom! Wil op Johannesburg landen en naar Capetown rijden en met een binnenlandse vlucht terug denk ik!

Ben op zoek naar een leuke route !

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:11

Nou, ik vertrek aanstaande donderdag dus al!
Heb ondertussen zo goed als alles klaar. Moet maandag nog de laatste rabiës-enting krijgen alleen.

Heb BCG-enting gehad (tegen TBC), malariapillen, rabiës dus bijna helemaal, heb een tas gekocht, visum is binnen dus ik ben er klaar voor!
Maandag nog even een dagje naar school, dinsdag even langs oude stage voor een handtekening op mn verslag, kan ik die ook inleveren en dan kan het avontuur echt beginnen! :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:54

Even een stipje om het topic terug te kunnen vinden :)
Ik zal de links hier eens gaan bekijken, hopelijk lukt het om in november weer naar ZA te gaan. Voor mij al weer 12 jaar geleden, mijn vader komt er een paar keer per jaar.
Het plan is o.a. om familie te bezoeken maar ook een dag of 10 naar een wildpark.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:29

Zusje, nu in Kaapstad, vond het véél te warm daar! Heb maar gezegd dat ze wel wat warmte hierheen mag sturen ;). Is 32 graden nu daar :D.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 01:00

Eydis schreef:
Ik meld mij ook aan in dit topic. :D

Ik ga van 12 augustus tot 3 september naar Zuid Afrika met vriendlief. Rondreizen. Ik heb nog een heleboel vragen maar geen concrete plannen nog! Dus tips zijn welkom! Wil op Johannesburg landen en naar Capetown rijden en met een binnenlandse vlucht terug denk ik!

Ben op zoek naar een leuke route !

Wij zijn in dec 2009 naar Johannesburg gevlogen en hebben ongeveer deze route gevolgd:

Afbeelding

en op mijn fotodagboek kun je het verslag in beeld zien. Wel even naar het begin gaan, anders zie je het in omgekeerde volgorde

http://yvonnepuntnl.web-log.nl/fotodagb ... rika_2009/

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:02

Gaaf yvonnepuntnl! Zijn jullie van Durban naar Port Elisabeth gevolgen?

Sting, vraag maar aan d'r of ze met me wil ruilen ;)! Ben gistermiddag teruggekomen, wil meteen terug! Wat een koud weertje hier in Nederland zeg, brrr!

Gaaf Memerel, nog een paar daagjes en dan ga je al!

Iemand trouwens nog ongebruikte malariapillen nodig? Wij zouden naar het Kruger gaan, dus voor veel geld die pillen bij de dokter gehaald, maar uiteindelijk niet meer naar het Kruger gegaan door tijdsbestek, dus ik heb ze over :(.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:18

Ja, wij hadden een binnenlandse vlucht van Durban naar PE. En vandaar uit weer met een huurauto richting Kaapstad.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:00

Haaiii :)

Even een berichtje vanuit het zonnige Zuid Afrika!!!
Is hier nu echt super mooi weer, toch wel ruim 30 graden.
Zondag bij het zwembad gelegen. Vandaag hebben we een rondleiding gekregen door de stad. We hebben ook al onze eerste giraffen gezien! En een paar bok-achtige beestjes en een soort bizon, een gnoe ofzo. Maar die viel ons gewoon aan.... We zijn als een gek in de auto gesprongen en weggereden want hij viel ons echt bijna aan!
En toen daarna nog op 2m afstand langs een giraffe gereden! We zagen hem eerst alleen niet omdat hij zo dichtbij stond!
Morgen gaan we voor het eerst stagelopen, ben benieuwd hoe het zal zijn!
Nou, jullie horen nog wel weer van me!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:06

Lekker weertje daar dus!! Ik wil volgend jr rond deze tijd gaan dus fijn om te weten dat het daar dan lekker weer :D Wel spannend dat jullie aangevallen werden! Succes met je eerste stage dag.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:31

Yv_: Welke heb je over? De pillen voor 1 keer in de week, of de pillen voor dagelijks? Mn ouders moeten nl ook nog hebben voor als ze 2 mnd naar Oeganda gaan :).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:46

Sting, het is het merk Malarone (250mg). Het is de duurste malariapil die je in Nederland kunt krijgen (59 euro!!), maar hij werkt een stuk makkelijker dan die goedkopere(n): 1 dag voordat je het gebied ingaat, neem je de eerste en als je het gebied uitgaat, slik je het nog 7 dagen. Dus je zit niet met 3 weken van tevoren innemen en nogeens 2 weken erna. Ik heb 15 pillen, dus goed voor een week.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:03

Bezig met route uitstippelen hier :D :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 10:35

Helaas slecht nieuws, ik kan niet naar afrika dit jaar..
Ik heb de kans gekregen om op mezelf te gaan, en dat vond ik even iets belangrijker dan een vakantie..
Dus misschien volgend jaar..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:37

@ crazy_funky : Ik heb hetzelfde 'probleem' haha! Nu eerst maar flink sparen.. Ooit ga ik wel :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:46

Aah jij ook al! Ik wil ook zeer zeker snel weer gaan, zodra ik weer een beetje kan sparen..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:54

Hee, het topic leeft weer!!

Zonde hoor, crazy_funky en berdien85! Maar ook wel weer logisch, de inrichting van een huis kost ook klauwen met geld..
Maar aan de andere kant: deze dingen kun je beter doen vóórdat je op jezelf gaat, want met al die bijkomende kosten, komt goed sparen er ook niet echt van.. En van een goedkope reis naar ZA heb ik helaas nog nooit gehoord.. (zodra die ergens vrij komt, meld ik me meteen aan :p )

Ik ben nu (nouja, vanaf volgende maand: had deze maand even een gigantische tegenslag van die rotbelasting :( ) hard aan het sparen voor mijn reis Reykjavik/ New York in november en daarna gaat al mijn spaargeld weer netjes opzij voor mijn volgende reis naar Zuid- Afrika. Kan er gewoon nog steeds niet over uit wat een prachtland het is!

Eydis: Gaaf!! Vertel.. Wie, wat, waar, wanneer, hoelang?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:17

Ik heb vanavond geboekt :)
Van 25 oktober tot 6 november, het maximale wat haalbaar was qua oppas thuis in de winter periode met een stal vol paarden en het gewone werk.
Ik ga trouwens samen met mijn vader, zijn zus woont daar met de hele familie en hij komt daar regelmatig voor het werk maar nu eens voor vakantie en familie bezoek. Voor mij was de laatste reis naar ZA in '99 dus ook al weer even geleden.

We vliegen naar Johannesburg, rijden dan naar Pretoria en overnachten daar 1 nacht bij familie of in een hotel.
Daarna gaan we (oom & tante, pa & ik) naar Kruger National Park en verblijven 3 dagen in Berg en Dal Rest Camp: http://www.krugerpark.co.za/Kruger_Nati ... -camp.html
Daarna nog 2 dagen Satara Rest Camp: http://www.krugerpark.co.za/Kruger_Nati ... -camp.html
Dan 2 dagen naar Crystal Springs Mountain Lodge in Pelgrim's Rest: http://www.pilgrims-rest.co.za/stay/cry ... index.html
Daarna nog 1 familie avond in Pretoria en dan weer naar huis.

Dit is globaal de planning. Alleen de vluchten zijn nu geboekt, de rest is gereserveerd door familie en wordt deze week definitief. Kan dus nog iets geschoven worden qua dagen.
Moet zeggen dat ik er veel zin in heb!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:28

Wow, wat gaan er veel bokkers naar Zuid-Afrika dit jaar! Fantastisch!
Veel plezier allemaal :-)