USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:39

Ik twijfel nog over de tackstore. Is het echt ontzettend groot, of gewoon een tackshop op Amerikaans formaat? Er zitten ontzettend veel (gigantische) tackshops bij mij in de buurt en het aanbod is voor zover ik weet landelijk veelal hetzelfde. Als ik het hier ook gewoon kan krijgen, dan is het de moeite (en vooral de tijd) niet waard.

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:41

Dan zou ik het niet doen. Voor mij was het een hele fijne winkel omdat ik er de dingen makkelijk kon kopen die ik in Nederland slecht kan vinden maar voor jou zal het geen toegevoegde waarde hebben.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:58

Fijn dat ik het je nog even gevraagd heb. Dat slaan we dan gewoon over, zodat we meer tijd hebben voor de rest.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:47

Mag ik me hier ook melden? :)

Na het succes van twee geweldige rondreizen door de USA in 2005 en 2008, moest het er dit jaar toch nog eens van komen! In juli 2011 vertrek ik samen met een vriendin, mijn ouders en mijn broertje voor nog een keer voor drie weken naar de USA!

We starten in Orlando, blijven een week in Florida en vliegen dan naar Oklahoma. Vanaf Oklahoma rijden we naar het westen. Ons eindpunt is LA.
Ik ben erg benieuwd en heb er veel zin in! :):) Zeker met al die sneeuw nu voor de deur. :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 14:06

Dat is een mooie route Ntlie_!
Gaaf hoor! :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:37

Gave route inderdaad! Ik ben benieuwd waarom jullie juist Oklahoma gekozen hebben als uitgangspunt? Dat hoor je niet zo vaak.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:53

Via waar boeken jullie trouwens vaak de tickets?

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:33

Ntlie_ schreef:

Na het succes van twee geweldige rondreizen door de USA in 2005 en 2008, moest het er dit jaar toch nog eens van komen! In juli 2011 vertrek ik samen met een vriendin, mijn ouders en mijn broertje voor nog een keer voor drie weken naar de USA!

We starten in Orlando, blijven een week in Florida en vliegen dan naar Oklahoma. Vanaf Oklahoma rijden we naar het westen. Ons eindpunt is LA.
Ik ben erg benieuwd en heb er veel zin in! :):) Zeker met al die sneeuw nu voor de deur. :P

Wat toevallig zeg! Ik ga juli 2011 met een vriendin, haar ouders en broertje ook naar de USA, precies deze route :))

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:04

Heranda schreef:
Ntlie_ schreef:

Wat toevallig zeg! Ik ga juli 2011 met een vriendin, haar ouders en broertje ook naar de USA, precies deze route :))

Goh, dat is zeker toevallig! :D Misschien komen we elkaar nog wel tegen dan... :Y)

@Guinevere: Mijn moeder zet de rondreis in elkaar en heeft voor Oklahoma gekozen omdat we daar de Route 66 op gaan.. En die een héél stuk gaan volgen naar het westen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:10

Zo, ik meld me ook! Ben koud drie weken terug uit Las Vegas, maar het was zo mega gaaf dat we besloten hebben volgend jaar weer te gaan. Dat wordt weer november, misschien eind oktober.

De vliegreis is wel vies tegengevallen dus ik ga eens even speuren of ik dat anders kan doen. Wellicht een vliegveld in de buurt en het laatste stuk rijden, of bijvoorbeeld eerst naar een andere stad en dan een binnenlandse vlucht. Ik ben er nog niet over uit. Zag ook dat ik met British Airways vanaf London rechtstreeks vlieg dus dat zou ook nog een optie zijn.

We willen volgend jaar in ieder geval 2 weken gaan!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:12

Ohh Las Vegas! <3
Heb je foto's? En hoe lang ben je geweest?

Wij vliegen ook met Brittish Airways. Wilden eerst met de KLM, maar uiteindelijk kwam BA toch een stuk voordeliger uit de verf. Moeten ook overstappen in Londen, maar vliegen daarna rechtstreeks naar Orlando.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:14

Waarom is de vliegreis je tegengevallen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:39

Al met al waren we zo'n twintig uur van deur tot deur onderweg en dat was een stuk langer dan waar ik op gerekend had....misschien dom maar goed wist ik veel!

Terug heb ik onderweg erg last gehad van irritante mensen voor ons, terwijl we heen de luxe hadden dat het vliegtuig half leeg was...heerlijk!!! En de overstappen waren echt veel te krap waardoor we niet nog even iets van een broodje ofzo konden halen en in vliegtuig zelf was het eten ook niks (maar ja dat is standaard zo :D )

Ik vond vooral de combinatie met overstappen pittig, heen ben je het dan al goed zat en terug heb je dus de langste vlucht aan het eind en dat viel echt onwijs tegen. Ben overigens ook voor het eerst van mijn leven echt ziek geworden van het tijdsverschil....heeft een week geduurd voordat ik weer fris was!

Foto's? Niet zoveel, we hebben voornamelijk gegokt :D :D
Maar deze mag natuurlijk nooit ontbreken:

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:47

Je bent al snel een uurtje of 20 onderweg als je naar de VS vliegt. Met inchecken, reis naar Schiphol enz gaat het toch oplopen. Als je erop ingesteld bent is het wel makkelijker denk ik.

Eten aan boord heb ik nooit zo'n moeite mee. Niet heel lekker maar prima te doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:50

Echt? Ik vond het echt dramatisch.......op de heenweg was het iets van beef....rundvlees wat een dag of drie gegaard was en terug was het kip met rijst, ik eet dat broodje op en verder dus niets! Ben normaal echt geen zeikerd hoor, maar dit was dramatisch slecht!

Ik denk dat vooral die tussenstop zonder tijd en dan nog een vlucht van bijna 4 uur mij opbrak. Dat...en dat ik er toch blijkbaar niet goed op ingesteld was. Toen wij voor onze huwelijksreis gingen hadden we een vlucht van 14 uur én één van 1,5 en dat was voor mijn gevoel beter te doen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:54

Leuk dat jullie weer naar Las Vegas gaan. In welk hotel zaten jullie?
Jammer dat de vliegreis tegen gevallen is. Ik denk alleen dat je altijd wel moet overstappen naar Vegas, want vanaf Amsterdam wordt er volgens mij niet rechtsteeks op gevlogen. Maar wat je inderdaad wel kunt doen is vliegen op een andere plaats en er dan een rondreis van maken. Dan zie je ook nog wat meer van het land.

En wat betreft het eten, ik heb daar ook niet zo'n moeite mee. Maar als je dat wel lastig vindt dan neem je toch lekker eten mee voor in het vliegtuig?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:59

Welke maatschappij vlogen jullie?

Zolang ik binnen 24 uur maar aankom kan ik het meestal wel goed hebben. Jaren geleden vlogen we naar Ecuador en hebben daar bijna 3 dagen over gedaan om aan te komen zonder echt veel slaap tussendoor. (5 uur in een hotel en de rest hangen op luchthavens) toen was ik echt gesloopt alles daarna is altijd meegevallen :+

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:03

Balen dat de terugreis zo tegenviel, Daffodil! :(:) Wel een leuke foto overigens. :D

Ik ben ook nooit zo weg van het eten in het vliegtuig, maar meestal heb ik best veel trek en dus eet ik braaf wat de pot schaft. :Y)
Ben benieuwd hoe het eten bij Brittish Airways is, heb nog nooit met die maatschappij gevlogen. Eerdere twee keer vlogen we met KLM en North-West Airlines...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 13:03

Jeetje, 3 dagen is wel heel erg lang :=
De totale reis Hawaii - Los Angeles - Washington - Amsterdam duurde voor ons ook 36 uur. Het was geen pretje, maar gelukkig waren we daarna lekker thuis en dan pak je de draad wel weer op. De heenreis was inderdaad iets van 24 uur en dat vond ik prima te doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:05

Drie dagen was ook echt niet leuk :n
Zeker niet omdat we constant bezig waren om vluchten te regelen, hotel te regelen en noem maar op.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:24

We zaten in het Imperial Palace. Volgens internet een matig hotel maar daar heb ik weinig van gemerkt. Kamer was erg ruim, goed bed en goede badkamer en er werd ook netjes schoongemaakt. ETen doe je overal en nergens maar het buffet was niet te vreten...maar goed ze hadden wel weer een mexicaan die fantastisch was!

Jemig zeg, drie dagen onderweg??? Wat erg.....

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:09

Wow, 3 dagen onderweg ... ik kan me daar niet eens een voorstellen bij maken! Dat klinkt echt rampzalig!

Daffodil, anders vlieg je op New York of Washington en dan pas na een dag of 2 verder richting Vegas?

Debbie, bij de goedkoopste aanbieder, maakt niet uit wie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 17:48

Guinevere schreef:
Daffodil, anders vlieg je op New York of Washington en dan pas na een dag of 2 verder richting Vegas?

Dat is ook een goed idee inderdaad! :)

Ik bedenk me net dat ik nog ruim 5 maanden moet wachten voor dat we gaan... ^)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:07

Haha ach troost je, wij moeten nog 7 maanden en 2 dagen wachten.. :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:11

Het was ook redelijk rampzalig. Sindsdien zorg ik voor vrij lange overstaptijden zodat ik mijn aansluiting tenminste haal.